Skocz do zawartości
Adrian Ruszczyński

Pierwszy dobry TV w życiu. Jaki?

Rekomendowane odpowiedzi

Cytat

czy masz jakieś dowody że wymyślam te swoje bzdury używając różnych kont? Nie? Więc zamilcz.

To oczywiste, że EFEL i twój koleś Kisiu tworzycie od dawna na tym forum jakieś akcje oczerniania szczególnie PHILIPS TV oraz serwis z Radomia..

Cały czas nie zdajecie sobie sprawy z tego, że wasze działania są widoczne. To świadczy o waszej MEGA głupocie. Głupocie wspieranej przez obecnie jedno - osobową tzw. Redakcję. 

EFELu: Sytuacja jest mocno śmieszna. Nadzieja taka, że będzie szybkie wykluczenie tego forum z EISA. Macie w tym ogromny udział.

Edytowane przez UHD fan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Adam60 napisał:

Na pewno żadnemu producentowi nie opłaca się robić planowanego postarzenia bo owszem ktoś będzie musiał kupić inny sprzęt, ale już na pewno nie wybierze tego samego producenta, a do tego zrobi mu czarny PR

Co?

Telewizory są "planowane" na 5 lat. Ponieważ wszyscy producenci tak robią, jak masz się zorientować że padłeś ofiarą planowanego postarzania i jest to wina tego konkretnego producenta? Rób sobie czarny piar i kupuj coś innego, za 5 lat będziesz w tej samej sytuacji i tak w kółko. Najłatwiej postarzać produkt przez oprogramowanie: wyłączać część usług, spowalniać stare modele, nie dostarczać kluczowych poprawek bezpieczeństwa. Jest to tak powszechne, że nawet nie chce mi się udowadniać tej tezy. 

18 godzin temu, Adam60 napisał:

Wydaje mi się, że w porównaniu z tym co było 35 czy 40 lat temu to awaryjność sprzętu spadła niebotycznie. Każdy pamięta jak często psuły się nasze rodzime kineskopowe TV

Mam zupełnie inne wspomnienia. Czarno biały Neptun w mojej rodzinie przepracował dobre kilkanaście lat, później był ruski kolorowy telewizor który też tyle wytrzymał. Teraz to jest nie do pomyślenia. Oczywiście psuły się te telewizory co parę lat - ale w każdym mieście miałeś tuzin specjalistów, którzy naprawiali taki sprzęt za parę zł. Teraz jak padnie, to się dowiesz że koszt naprawy przekracza cenę nowego. To ma być postęp?

18 godzin temu, Adam60 napisał:

Jak by sprzęt miał się tak psuć to raczej by tak tego nie wciskali. Widocznie psuje się jednak mało...

To jest argument? Kup sobie raz takie ubezpieczenie i zobacz jak to działa. Fakt że im się to opłaca nie wynika z niskiej awaryjności sprzętów, tylko z trudności wyegzekwowania swoich praw w razie 'W'. Ubezpieczyciel po prostu Ci odmówi uznania odpowiedzialności i wypłaty odszkodowania bo znajdzie sobie jakiś punkt w umowie, który można interpretować na dwa różne sposoby (z korzyścią dla Ciebie albo dla niego) i jedyne co Ci zostanie to sprawa w sądzie. A to są koszty, czekanie kilka lat, kupa dobrej zabawy. Większość naiwnych machnie w tym momencie ręką na te kilkaset zł które wydali na to ubezpieczenie, bo nie warto się bić z koniem. I karawana jedzie dalej. 

10 godzin temu, UHD fan napisał:

To oczywiste, że EFEL i twój koleś Kisiu tworzycie od dawna na tym forum jakieś akcje oczerniania szczególnie PHILIPS TV oraz serwis z Radomia..

Cały czas nie zdajecie sobie sprawy z tego, że wasze działania są widoczne. To świadczy o waszej MEGA głupocie. Głupocie wspieranej przez obecnie jedno - osobową tzw. Redakcję. 

Jaka akcja oczerniania? Chłopie przestać brać te tabletki, bo Ci szkodzą. 

Niech Philips i serwis z Radomia robią po prostu dobrą robotę to nikt nie będzie o nich źle pisał. Na obecną chwilę z mojego punktu widzenia to wygląda tak, że po prostu świadomie robią złe produkty i usługi oraz trzymają kciuki, żeby sprawa się nie rypła. Bo jak konsumenci się dowiedzą jaką kichę odwalają, to spadnie im sprzedaż i pójdą z torbami. Moim zdaniem każdy konsument ma prawo wiedzieć jak wygląda 'jakość' TV Philips i 'przyjazność' serwisu z Radomia i po to są fora żeby się tymi informacjami dzielić. Cenzurować sobie może Kiki na czarnym forum jak mu się podoba, tutaj na szczęście Redakcja ma trochę oleju w głowie żeby tego nie robić. 

  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@efel no ja mam inne zdanie i doświadczenia... Co do postarzania sprzętu i wyłączania usług. Pierwszy przykład z brzegu. Na odtwarzaczu BD Samsung z przed jakiś 10 lat, który dałem komuś z rodziny ku mojemu zdumieniu udało się zaktualizować i pojawiły się WSZYSTKIE serwisy stremingowe. Dodam tylko, że na takim Nvidia Shield Pro 2019 z początku były problemy z HBO GO, a tutaj po aktualizacji było. Do tego wiele takich o których nie słyszano 10 lat temu. 10 lat temu w Polsce nie było Netflixa a i on oczywiście się pojawił. Więc jakie usługi są wyłączane ? Za chwilę napiszesz, że to dlatego, że na stremingu zarabiają więc na każdy argument można znaleźć kontrargument nawet na to, że ziemia nie jest płaska, a pandemia rzeczywiście istnieje... :)

Piszesz, że było kiedyś tuzin fachowców. Tak owszem był "tuzin" fachowców, którzy tak naprawiali, że starczało na 2 miesiące. Miałem nawet wujka w tamtym czasie, który się tym zajmował zawodowo i mówił mi jaki to szmelc. Więc ja nie wiem jak możesz pisać, że rubin ci się nie psuł... No ok, miałeś chłopie wiele szczęścia...

Prawda jak zwykle leży gdzieś po środku. Nie znałem wcześniej terminu "planowe postarzenie sprzętu" więc zerknąłem do wikipedii: https://pl.wikipedia.org/wiki/Planowane_postarzanie_produktu

Jak się okazuje praktyka ta sięga 1924r. i nie jest domeną obecnych czasów jak sugerujesz. Dotyczy różnych producentów i różnych gałęzi. Natomiast jestem pewny, że nie dotyczy wszystkich i może to być tylko jakaś skala. Co do Samsunga uważam, że nie ma miejsca.

Edytowane przez Adam60
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, Adam60 napisał:

Na odtwarzaczu BD Samsung z przed jakiś 10 lat (...)

Co do Samsunga uważam, że nie ma miejsca.

Co Ty jakiś psychofan Samsunga jesteś? Słyszałeś o tym?

https://www.rtvmaniak.pl/9586309/samsung-blu-ray-awaria-przyczyna/

Może to błąd i przypadek, a może nie? Fakt jest taki że uceglili sporo egzemplarzy swoich Blu ray. Idealnie się to wpasowuje w ideę postarzania produktów. W Stanach gdzie prawnicy im się rzucą do gardeł zrobią darmową akcję serwisową, ale czy na całym świecie użytkownik po gwarancji będzie miał naprawiony swój sprzęt? Wątpię.

30 minut temu, Adam60 napisał:

Tak owszem był "tuzin" fachowców, którzy tak naprawiali, że starczało na 2 miesiące. Miałem nawet wujka w tamtym czasie, który się tym zajmował zawodowo i mówił mi jaki to szmelc. Więc ja nie wiem jak możesz pisać, że rubin ci się nie psuł... No ok, miałeś chłopie wiele szczęścia...

Napisałem, że moje TV z dzieciństwa się psuły, ale nie tak często. Widocznie trafialiśmy na lepszych fachowców niż Twój wujek...

30 minut temu, Adam60 napisał:

Jak się okazuje praktyka ta sięga 1924r. i nie jest domeną obecnych czasów jak sugerujesz. Dotyczy różnych producentów i różnych gałęzi.

Dla nas w Polsce jest domeną obecnych czasów.

W ustroju komunistycznym nikomu nie przychodziło do głowy planowane postarzanie produktów, żeby sztucznie wywołać jeszcze większy popyt na sprzęt, którego ciągle brakowało z powodu niskiej podaży. W tamtych czasach po prostu nie było zasobów, żeby robić np. pralki które wytrzymają tylko 5 lat eksploatacji. Stal i inne surowce do produkcji tego typu sprzętów były potrzebne gdzie indziej (np w stoczniach). Ruskie lodówki które były w tamtych czasach chyba w każdym domu spokojnie wytrzymywały 20 lat ciągłej pracy.

Na zachodzie zdarzali się producenci, którzy też robili na lata. Słyszałeś o marce Miele? Przykładowo ich pralki były horrendalnie drogie, ale były twarde jak czołg i tanie/proste w naprawie. Widzisz gdzieś produkty Miele teraz w sklepach? Zostały wyparte przez tani szajs np Samsunga, który się psuje co kilka lat i trzeba go kupować od nowa. 

Edytowane przez efel
  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Adam60 napisał:

Co do Samsunga uważam, że nie ma miejsca.

samsung miał udowodnione postarzanie sprzętu. Chodziło o TV, i chyba o pralki. Było parę dokumentów związku z tym: Ostatni jaki pamiętam miał tytuł '' Tajemnice wielkich korporacji, ściemy wielkich marek''. Inne marki też mają za uszami, ale samsung był strasznie perfidny w tym procederze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pralkę i lodówkę Electroluxa od 13 lat i wszystko jest ok. :) Owszem ruskie były wytrzymałe - to się zgadza. To planowane postarzenie może mieć miejsce, ale to jest moim zdaniem margines i jeśli już dotyczy raczej usług jak brak odtwarzania gier PS2 na PS4. Po prostu ja od 20 lat miałem kupę sprzętu i oprócz 2 przypadków nic mi się nie psuło. Może po prostu za szybko wymieniałem żebym tego doświadczył :) Prawdziwy fan technologii nie może mieć coś dłużej niż 2 lata.... Hahahaha  :)

11 minut temu, Robert_1988_KrK napisał:

samsung miał udowodnione postarzanie sprzętu. Chodziło o TV, i chyba o pralki. Było parę dokumentów związku z tym: Ostatni jaki pamiętam miał tytuł '' Tajemnice wielkich korporacji, ściemy wielkich marek''. Inne marki też mają za uszami, ale samsung był strasznie perfidny w tym procederze.

Ja piszę na podstawie swoich doświadczeń, a nie teorii spiskowych. Najwięcej miałem sprzętu od Samsunga (w tym 4 TV) a problemy były z Pioneerem. TV Samsunga z 2010r (seria 7) za którego dałem wtedy ok 9k , którego podarowałem w prezencie ślubnym koledze - ma go do dzisiaj i obraz wciąż jest bardzo dobry. Natomiast w SONY u rodziny po 10 latach ściemniał. Ale mówimy o okresach 10 lat więc to nie żadne planowe tylko normalne. Ja nie piszę o jakiś teoriach spiskowych itp bo net jak mówiła Olga Tokarczuk, nasza noblistka: " (...) to opowieść idioty, pełna wściekłości i wrzasku..." tylko o tym czego sam doświadczyłem, a posiadanie w ciągu ostatnich 10 lat kilku TV, kilku projektorów, kilku playerów BD i UHD, niezliczonej ilości TV Boxów, kilku komputerów, wszystkich konsol powoduje, że piszę nie teoretycznie tylko praktycznie...

Edytowane przez Adam60
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, efel napisał:

Na zachodzie zdarzali się producenci, którzy też robili na lata. Słyszałeś o marce Miele? Przykładowo ich pralki były horrendalnie drogie, ale były twarde jak czołg i tanie/proste w naprawie. Widzisz gdzieś produkty Miele teraz w sklepach? Zostały wyparte przez tani szajs np Samsunga, który się psuje co kilka lat i trzeba go kupować od nowa. 

Faktycznie Miele ROBIŁO super sprzęt, zupełnie niczym te ruskie lodówki ;) Sam mam działającą m.in. zmywarkę Miele, która ma 21 lat i działa bez naprawy.

Ale to już historia niestety :( Teraz ten producent korzysta z podobnych, wspólnych podzespołów, co inni "gorsi" (przykładowo turecki osprzęt typu pomy itp). Została cena, a jakość jest losowa...

Problem jest globalny i w równym stopniu dotyczy chyba wszystkich marek premium z wielu branż. Nie szukając daleko, popatrzmy na Mercedesa ;) 

Dlatego śmieszą mnie wpisy forumowiczów na temat lepszej jakości Sony, czy Panasonica. To już było :( 

Moim zdaniem nie warto płacić za legendy, ale jak ktoś lubi...

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...