Redakcja 6 597 Napisano 11 Lipca 2020 Dziennikarz brytyjskiego medium gamingowego Digital Foundry Richard Leadbetter jest przekonany, że większość gier zmierzających na konsolę PS5 nie będzie działać w 60 fps. Powołuje się przy tym na przykład zapowiedzi wideo Spider-Man Miles Morales, która napakowana jest efektami graficznymi. Jego zdaniem, lwia część twórców poświęci płynność, by ich dzieła wyglądały jak najlepiej. Przeczytaj całość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 11 Lipca 2020 A tu wszyscy się napalają na 120hz HDMI 2.130fps, śmiechu warte. 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seba555 24 Napisano 11 Lipca 2020 Wiadomo, że 120 klatek to w indykach lub remasterach. I tak postęp. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BadBoy475 18 Napisano 11 Lipca 2020 Jasny gwint 😳 Żeby chociaż dali możliwość wyboru 30 czy 60fps kosztem grafiki. Ja od zawsze wole więcej fps, przy 30 klatkach nie dobrze mi się robi. Niech diabli wezmą to całe Cinema Experience... 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 11 Lipca 2020 2080ti który jest o wiele mocniejszy od next genów ma problem żeby uzyskac 30fps z włączonym raytracingiem w rozdzielczości 4k a wy chcecie mieć 120fps na konsolach? Chyba w menu. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 688 Napisano 11 Lipca 2020 (edytowane) 57 minut temu, Alwyn napisał: Chyba w menu. chyba jednak w grze i to bez problemu - bo testy mówią co innego https://www.purepc.pl/geforce-rtx-2000-test-kart-graficznych-w-ray-tracingu-i-dlss?page=0,6 poza tym jak wyglądają gry na ps4 zwłaszcza exclusivy świadczy że konsole mozna zmusić do lepszej optymalizacji niż wynika z cyferek dla PC Edytowane 11 Lipca 2020 przez klaus71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 11 Lipca 2020 (edytowane) https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/control-test-ray-tracingu.html Rozdzielczość 3840 x 2160, ust. wysokie - RTX off 33 fps, RTX on 17 fps Hehehe Edytowane 11 Lipca 2020 przez Alwyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fjubens 307 Napisano 11 Lipca 2020 5 godzin temu, BadBoy475 napisał: Jasny gwint 😳 Żeby chociaż dali możliwość wyboru 30 czy 60fps kosztem grafiki. Ja od zawsze wole więcej fps, przy 30 klatkach nie dobrze mi się robi. Niech diabli wezmą to całe Cinema Experience... Mam to samo, jeszcze część exów Sony w jakiś umiejętny sposób maskuje te 30FPS (nie wiem, odpowiednie zastosowanie blura?), ale jak grałem w Life is Strange 2 na XONE X to przy ruchu kamerą robiło mi się niedobrze. Podobnie w Call of Cthulhu itd., generalnie w tych multiplatformach. Mogliby spokojnie iść w 1440p lub 1800p (zależnie od skali tytułu) z upscallingiem do 4K i 60FPS. Wizualnie nie odbiegałoby to nijak od 2160p natywnego zakładając, że ktoś nie ma nosa w ekranie, a byłaby szansa zoptymalizować grę pod 60 klatek, zwłaszcza, że teraz już nie jest tak jak w aktualnej generacji, że tabletowy procek ogranicza wyjście ponad 30FPS. 3 godziny temu, Alwyn napisał: 2080ti który jest o wiele mocniejszy od next genów ma problem żeby uzyskac 30fps z włączonym raytracingiem w rozdzielczości 4k a wy chcecie mieć 120fps na konsolach? Chyba w menu. Zacznijmy od tego, że ja nie chcę ray-tracingu na konsoli. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 12 Lipca 2020 To czego Ty nie chcesz nie ma znaczenia konsole będą miały ray-tracing a producenci gier będą dodawać te wodotryski do swoich gier. Nie mogę się doczekać już gier z raytracingiem i ledwo dyszących konsol i 24fps. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gangi007 345 Napisano 12 Lipca 2020 15 godzin temu, Fjubens napisał: Zacznijmy od tego, że ja nie chcę ray-tracingu na konsoli. Ray-tracing daje kopa w grach typu Minecraft.Czy to Sony czy Microsoft stosuje stuczki w swoich grach z cieniami ,odbiciami i wygląda to dobrze.Prawdą jest że 30fps i mniej w niektórych grach powoduje dyskomfort=nudności,delikatne zawroty głowy.Może Microsoft da wiecej fps ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qazar 359 Napisano 12 Lipca 2020 Cinematic experience by Sony 😄 Nowe generacja zapowiada się coraz lepiej... 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 12 Lipca 2020 HDMI 2.1 nieodzowne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fjubens 307 Napisano 12 Lipca 2020 4 godziny temu, raf7705 napisał: HDMI 2.1 nieodzowne HDMI 2.1 i tak da taką przewagę, że będziemy mieli w grach HDR 10-Bit RGB zamiast YUV 422 / YUV 420 jak dotychczas skompresowane, ale ogólnie jeśli chodzi o klatki, to fakt, o 60 będzie ciężko, a co dopiero wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 688 Napisano 12 Lipca 2020 (edytowane) 22 godziny temu, Alwyn napisał: https://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/control-test-ray-tracingu.html Rozdzielczość 3840 x 2160, ust. wysokie - RTX off 33 fps, RTX on 17 fps Hehehe ale w Battlefield V 57-60 fps - i w exclusivach bez problemu moze byc osiągalne a dzięki VRR nie będzie tearingu główna kwestia czy developerom nie będzie się wydawać że wszyscy wolą piękne 30fps czy niewiele brzydsze ale płynne 60fps hehehehe Edytowane 12 Lipca 2020 przez klaus71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 12 Lipca 2020 HDMI 2.1 i tak da taką przewagę, że będziemy mieli w grach HDR 10-Bit RGB zamiast YUV 422 / YUV 420 jak dotychczas skompresowane, ale ogólnie jeśli chodzi o klatki, to fakt, o 60 będzie ciężko, a co dopiero wyżej. Ja tam nie widzę różnicy między RGB a yuv422. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 13 Lipca 2020 (edytowane) 9 godzin temu, klaus71 napisał: ale w Battlefield V 57-60 fps - i w exclusivach bez problemu moze byc osiągalne a dzięki VRR nie będzie tearingu główna kwestia czy developerom nie będzie się wydawać że wszyscy wolą piękne 30fps czy niewiele brzydsze ale płynne 60fps hehehehe Pomine już fakt że te 60fps to jest tylko w jednej grze dość starej... zobacz na nowe gry z raytracingiem. Nawet taki minecraft. No to teraz kalkulator w rękę i licz gdzie jest bliżej z 30fps(no nawet z 60fps) do 17 czy 120? I przypominam że to są wyniki na sprzęcie z o wiele mocniejsza grafiką i procesorem niż będą mieć konsole. A i czekam na argument o optymalizacji buhaha Edytowane 13 Lipca 2020 przez Alwyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prometeusz 01 13 Napisano 13 Lipca 2020 4 godziny temu, Alwyn napisał: Pomine już fakt że te 60fps to jest tylko w jednej grze dość starej... zobacz na nowe gry z raytracingiem. Nawet taki minecraft. No to teraz kalkulator w rękę i licz gdzie jest bliżej z 30fps(no nawet z 60fps) do 17 czy 120? I przypominam że to są wyniki na sprzęcie z o wiele mocniejsza grafiką i procesorem niż będą mieć konsole. A i czekam na argument o optymalizacji Zrozum że infrastruktura ps5 nie jest tak skomplikowana i pisana jak na pc...daje to dużą przewagę...jak dużą tego nie wie nikt...NAWET Ty Pożyjemy zobaczymy. Ja myślę że dadzą radę zrobić te 60 fps przy grach multi gdzie grafika nie gra pierwszych skrzypcy, ale czy napewno dowiem się jak kupie... I tak na marginesie kolega pewnie ma karte RTX 2080ti za 5200zł dlatego taki podekscytowany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 13 Lipca 2020 (edytowane) Infrastruktura PS5 i nowego XBOX to dosłownie klon PC, to nie czasy PS3 gdzie sprzęt faktycznie zjadał tamtejsze PCty. Nie mam RTX 2080TI, w życiu bym tyle nie zapłacił za kartę graficzną. Mam starego ale dającego radę 1080TI, mam również PS4 na której ogrywam exy i czasem jakieś gierki z plusa. Ale serio twierdzenie że PS5 da radę wygenerować 120FPS z raytracingiem w 4K to kompletna bzdura. Raytracing zarzyna sprzęty, według mnie nie powinni tego dodawać w konsolach to może pod koniec generacji by się udało uzyskać coś więcej jak 60fps w ładnie wyglądających grach. Sam zamierzam zakupić PS5 jakiś czas po premierze, ale o 120fps to trzeba zapomnieć Edytowane 13 Lipca 2020 przez Alwyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bingooo 375 Napisano 13 Lipca 2020 Mają podpisany kontrakt,że nie mogą wrzucać wszystkiego w 60 fps,bo wtedy spadnie sprzedaż grubych kart graficznych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prometeusz 01 13 Napisano 13 Lipca 2020 1 godzinę temu, Alwyn napisał: Infrastruktura PS5 i nowego XBOX to dosłownie klon PC, to nie czasy PS3 gdzie sprzęt faktycznie zjadał tamtejsze PCty. Nie mam RTX 2080TI, w życiu bym tyle nie zapłacił za kartę graficzną. Mam starego ale dającego radę 1080TI, mam również PS4 na której ogrywam exy i czasem jakieś gierki z plusa. Ale serio twierdzenie że PS5 da radę wygenerować 120FPS z raytracingiem w 4K to kompletna bzdura. Raytracing zarzyna sprzęty, według mnie nie powinni tego dodawać w konsolach to może pod koniec generacji by się udało uzyskać coś więcej jak 60fps w ładnie wyglądających grach. Sam zamierzam zakupić PS5 jakiś czas po premierze, ale o 120fps to trzeba zapomnieć 4k ze120 fps i raytracing...będziemy się zastanawiać przy ps6 chyba że zrobią jakiegoś pro potwora ale mało prawdopodobne 58 minut temu, Bingooo napisał: Mają podpisany kontrakt,że nie mogą wrzucać wszystkiego w 60 fps,bo wtedy spadnie sprzedaż grubych kart graficznych Smutne ale miałoby to sens...w biznesie tak się dzieje niestety... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 13 Lipca 2020 Infrastruktura PS5 i nowego XBOX to dosłownie klon PC, to nie czasy PS3 gdzie sprzęt faktycznie zjadał tamtejsze PCty. Nie mam RTX 2080TI, w życiu bym tyle nie zapłacił za kartę graficzną. Mam starego ale dającego radę 1080TI, mam również PS4 na której ogrywam exy i czasem jakieś gierki z plusa. Ale serio twierdzenie że PS5 da radę wygenerować 120FPS z raytracingiem w 4K to kompletna bzdura. Raytracing zarzyna sprzęty, według mnie nie powinni tego dodawać w konsolach to może pod koniec generacji by się udało uzyskać coś więcej jak 60fps w ładnie wyglądających grach. Sam zamierzam zakupić PS5 jakiś czas po premierze, ale o 120fps to trzeba zapomnieć Myślę, że ta funkcja będzie z możliwością wyłączenia w ustawieniach gry. 4k 120hz RT itp to w ps8 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bingooo 375 Napisano 13 Lipca 2020 2 godziny temu, Prometeusz 01 napisał: Smutne ale miałoby to sens...w biznesie tak się dzieje niestety... Co by nie mówić Nadal będzie 30 fps w dużej ilości gier. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orwell-1984 120 Napisano 13 Lipca 2020 Ciekawe, czy jak konsola wykryje projektor FHD 1920x1080 to FPS pójdzie w górę, czy będzie tak samo tylko z downscalingiem na wyjściu. Jak to teraz jest z PS4-kami? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buhaj47 75 Napisano 13 Lipca 2020 Ciekawe, czy jak konsola wykryje projektor FHD 1920x1080 to FPS pójdzie w górę, czy będzie tak samo tylko z downscalingiem na wyjściu. Jak to teraz jest z PS4-kami?Jak używałem PS4 Pro na TV 1080p, FPS były takie same jak na TV 2160p, chyba że deweloperzy przewidzieli tryb 60fps/1080p.Wysłane przez Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
orwell-1984 120 Napisano 15 Lipca 2020 W dniu 13.07.2020 o 22:16, Buhaj47 napisał: Jak używałem PS4 Pro na TV 1080p, FPS były takie same jak na TV 2160p, chyba że deweloperzy przewidzieli tryb 60fps/1080p. Wysłane przez Tapatalka To słabo, powinno być tak, że odciążenie układów obliczeniowych skutkuje płynniejszą animacją. Może chociaż nie będzie efektu spadku do 15fps na trudnych scenach (gdzie jest np. wybuch, lata dużo obiektów plus obracasz się w lewo lub prawo) tylko będzie trzymać równo te 30fps. Z drugiej strony mocne 60fps a na niektórych grach 120fps (na 1080p) powinno być absolutnym standardem na nowych konsolach. Powinien być taki wybór rozdzielczości w opcjach video każdej gry. Bo nawet na TV 4K zmniejszenie rozdzielczości do FHD w grze nie wiąże się z nakimś skomplikowanym down-scalingiem i utratą ostrości, poprostu pixele są większe i jest ich 4x mniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach