Skocz do zawartości
Gmeru

Dźwięk w standardach HD

Rekomendowane odpowiedzi

[size=5][b]Dźwięk w standardach HD[/b][/size]

[img]http://img59.imageshack.us/img59/1628/dzwiek001yj5.jpg[/img]

[img]http://img58.imageshack.us/img58/9467/dzwiek002eg3.jpg[/img]

[img]http://img224.imageshack.us/img224/7682/dzwiek003cf2.jpg[/img]

[img]http://img224.imageshack.us/img224/5597/dzwiek004hr4.jpg[/img]

[img]http://img181.imageshack.us/img181/760/dzwiek005wa3.jpg[/img]

[b]Konfiguracja systemu na podstawie DTS-HD[/b]

a)ustawienie: konwencjonalne:
[img]http://img410.imageshack.us/img410/5232/33342093cc2.jpg[/img]

b)ustawienie: Full Rear surround:
[img]http://img99.imageshack.us/img99/3507/40944813bi9.jpg[/img]

c)ustawienie: Side High:
[img]http://img410.imageshack.us/img410/4606/20063539qh9.jpg[/img]

d)ustawienie: Front High:
[img]http://img231.imageshack.us/img231/408/18120539ne8.jpg[/img]

e)ustawienie: Center Over-Head:
[img]http://img228.imageshack.us/img228/5752/54442320fx2.jpg[/img]

f)ustawienie: Center High:
[img]http://img233.imageshack.us/img233/2186/33953653zv7.jpg[/img]

g)ustawienie: Center Surround:
[img]http://img228.imageshack.us/img228/1224/47189481dy0.jpg[/img]

[b]3.Sposób przenoszenia sygnału HD[/b]

[b]HDMI 1.3 informacje ogólne:[/b]

- HDMI jest standardem cyfrowym przeznaczonym dla rynku konsumenckiego

- HDMI obsługuje sygnał dźwięku i obrazu z użyciem jednego przewodu

- Ponad 500 firm sprzedało w 2006 roku blisko 60 milionów urządzeń

- W 2009 roku sprzedaż wzrosnąć ma do ponad 500 mln sztuk

- HDMI zmienia się godnie z potrzebami rynku

- HDMI wersja 1.3 powstała do współpracy ze standardami HD

- Specyfikacja HDMI 1.3 powstała w czerwcu 2006

- Lepsze parametry przenoszenia sygnału i wiele nowych możliwości

- Stworzona do współpracy z najnowszymi standardami HD

- HDMI wersja 1.3 jest całkowicie kompatybilna z wcześniejszymi wersjami HDMI, a także z DVI

[b]HDMI 1.3 właściwości:[/b]

Podwojone pasmo przenoszenia, zwiększona przepływność z 165 Mhz (4.9 Gbps) do 340 Mhz (10.2 Gbps)

Deep Color Support:
10/12/16-bit / piksel

High Definition Audio:
Dolby TrueHD i DTS-HD supported

Faster Frame Rates
do 120 Hz z rozdzielczością 1080p
do 240 Hz z rozdzielczością 720p/1080i

Wysoka rozdzielczość:
Do 2560 x 1536 (2560 x 1440 / 60 fps)

Expanded Color Gamut
xvYCC standard

Lip Sync
Synchronizacja audio/video

[b]Połączenie HDMI 1.3[/b]

Odtwarzacz Blu-ray/ HD DVD >>>>HDMI 1.3>>>> Amplituner AV ONKYO TX-SR805 (7.1)

[b]Połączenie analogowe 7.1[/b]

Odtwarzacz Blu-ray/ HD DVD >>>>Wejście 7.1>>>> Amplituner AV ONKYO TX-SR504 (7.1 analog)

[b]Amplituner HD Onkyo TX-SR805 MSRP[/b]
[img]http://www.krunker.com/wp-content/uploads/2007/04/WindowsLiveWriter/90696b6f9fca_134F2/onkyo%20tx-sr805_thumb.jpg[/img]
*Full A/V Processing via HDMI 1.3a with Upconversion (3 in 1 out)
*HDMI Deep Color Capable (36bit)
*Component Video Upconversion and HDTV-Capable (100 MHZ) Video Switching (3 in 1 out)
*WRAT/ Optimum Gain Volume Circuitry/ Non-Scaling Configuration/ A-Form Listening Mode Memory/ RI
*Faroudja DCDi
*Audyssey MultEQ XT Room Acoustics Correction
*7.1 Multichannel Inputs for PCM Delivery of Hi-Def Audio Sources
[b]*DOLBY Decoder - PLIIx, DD, DD-EX, TrueHD[/b]
[b]*DTS Decoder - DTS, ES, NEO6, 96/24, HD Master Audio[/b]
*THX Ultra2 Certified
*Burr-Brown 192/24-bit DAC on all Channels (TI Architecture (PCM1796))
*S-Video (6 in 1 out)
*Digital Audio IN (OPT/COAX) 3/3; OUT (OPT) 1
*Composite (6 in 1 out)
*Power 130W/Ch
*Powered Zone 2 with Balance Volume and tone control
*Powered Zone 3
*Bi-Amp Capable

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odnosnie formatow dzwieku, to wymagane sa:
- na plytach BluRay - Dolby Digital / DTS / MPEG Audio (stratne) i Linear PCM (bezstratne);
- na plytach HD-DVD - Dolby Digital Plus / Dolby Digital / DTS / MPEG Audio (stratne) i Linear PCM / Dolby TrueHD 2.0 (!) (bezstratne);
Pozostale formaty sa jedynie opcjonalne, ich obecnosc zalezy tylko i wylacznie od dobrej woli wydawcow. Tak patrzac na ta liste nietrudno dojsc do wniosku, ze w sumie to wszystko dalej stoi w miejscu. Miedzy DD+ a DD roznica jest podobno znikoma (pisze 'podobno', bo nie sluchalem, polegam na opiniach), a PCM mielismy juz na DVD. TrueHD na HD-DVD jest wymagane tylko w wersji 2.0 (5.1 i wyzsze to opcja). I ostatecznie ilosc kanalow, o ktorych rowniez mowa. Mimo ze Dolby w swoich DD+ i TrueHD dopuszcza 13.1 kanalow, obydwa formaty, BluRay i HD-DVD dopuszczaja maksymalnie osiem sciezek na plycie.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam uprzejmie

Jeżeli chodzi o "jakość dźwięku", to jakie znaki należałoby postawić między:

DTS-HD MA, DTS-HD Hi-Res, LPCM, Dolby TrueHD

Mamy do dyspozycji znaki: "<", ">" i "="

Z poważaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 - LPCM - bo to z niego robione jest wszystko poniżej

2 - DTS HD MA i DD TrueHD - są niżej , gdyż znajdują się tacy co słyszą różnicę pomiędzy nimi samymi, a także pomiędzy LPCM, choć to kodeki bezstratne

i potrafią wypakować całą informację jaką dostały od LPCM. Jak widać czary działają, więc i miejsce drugie.

3 - DTS Hi-Res to kodek stratny więc tutaj nie ma o co walczyć - jest "gorszy"

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał Bodex.

Oczywiście chodzi o teoretyczne możliwości maksymalne każdego z formatów.

W praktyce większość płyt BR z DTS HD MA czy DD True HD rzadko kiedy osiągają teoretycznie zakładane przpustowości (o LPCM nie wspomnę). Zazwyczaj nie przekraczają 6 MBit/s, gdzie im do magicznego 24 MBit/s.

W takiej sytuacji filmy z dźwiękiem zakodowanym do DTS HD HR nie brzmią wcale gorzej od bezstratnych formatów,

a czasami nawet wydaje się, że brzmią tak samo dobrze - znamiennym przykładem są Braveheart czy szczególnie X-Men: The Last Stand zakodowany w DTS HD High Resolution 6.1 i brzmi rewelacyjnie i praktycznie na maxa możliwości tego formatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A najlepszym przykładem jest np. Kung fu Panda w DD. Niby zwykłe DD a chciałbym by ktoś rozróżnił wersję dźwięku HD i zwykłe DD :P Są filmy, które ciężko rozróżnić. Ale w wielu od razu słychać różnicę. To trochę jak z Full HD i HD Ready.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisał Bodex.

Oczywiście chodzi o teoretyczne możliwości maksymalne każdego z formatów.

W praktyce większość płyt BR z DTS HD MA czy DD True HD rzadko kiedy osiągają teoretycznie zakładane przpustowości (o LPCM nie wspomnę). Zazwyczaj nie przekraczają 6 MBit/s, gdzie im do magicznego 24 MBit/s.

To zależy od próbkowania. Granice maxa przepustowości mogą osiągać ścieżki z próbkowaniem 96khz i 192khz (np. Akira - TrueHD 14340kbps).

Filmy na BD to zwykle 24bit 48khz (więcej to ponoć głupota, ma sens dopiero przy koncertach) - nieskompresowany LPCM 5.1 ma 6912kbps przy takim próbkowaniu, TrueHD i DTS HD MA z oczywistych względów muszą mieć ten bitrate niższy.

Edytowane przez misfit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

VAMET

Aleś mi numer odwalił z tym odgrzaniem tematu czytam po koli Nagle Onkyo 805 :wub:

Czytam twardo dalej na końcu sprawdzam dwie trzy daty czytam znowu Onkyo 805 oglądam papierosa - bardzo uważnie - no normalny :o

I na końcu data pierwszego postu

Dzięki :hura:

Pozdrawiam :D

Edytowane przez antygłup

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam uprzejmie

Ehehehehehehe... :) OK, polecam się.

Niech mnie ktoś trzaśnie w łeb albo w pisk ;) ...muszę to zrozumieć, bo inaczej padnę trupem.

Mianowicie.

Źródło DTS-HD MA lub TrueHD wpada po HDMI (bitstream) do amplitunera i tutaj co się dzieje?

Jest to zamieniane mimo wszystko na PCM, tylko z różnicą, że lampka się zapali?

W przypadku źródła PCM, to wpada PCM i wszystko jasne.

Teraz jest sobie DTS-HD MA lub TrueHD i jest zamieniane na LPCM, powiedzmy przez wczesne modele PS3. Leci po HDMI do ampa już jako PCM i wszystko jasne.

Czy schemat jest jednoznaczny:

źródło DTS-HD MA lub TrueHD bitstream do ampa = DTS-HD MA lub TrueHD zamieniony na PCM (przez PS3 na przykład lub TMT5) i puszczony do ampa?

To jest to samo jakościowo, odsłuchowo?

Jak to jest?

Pozdrawiam serdecznie.

Z poważaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TAK - masz rację . Wszystko jest rozkodowywane do postaci LPCM i tak podawane na wejście przetwornika DAC . :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla ucha niczym się nie różni, a jako, że oba są bezstratne, również żaden nie jest lepszy/gorszy.

LPCM - Linear PCM - PCM z kwantyzacja liniową

MPCM - Multichannel PCM - wielokanałowy PCM - każdy kanał jest transmitowany oddzielnie w standardzie PCM

Na AVS ktoś tłumaczył czym różnią się w amplitunerach tryby MPCM zwykły i "direct" - pierwszy podlega normalnie ustawieniom procesora dźwięku, w trybie "direct" nie działa regulacja basów, equalizera, tonów itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że ktoś mi odpowie na to:

Moje pytanie jest następujące:

Posiadam Blu-ray S370 i Ampli Sony Str Dg720. Blu ray na pokladzie dekoduje dźwięk DTS HD Dolby True HD natomiast mój amplituner tego nie robi tylko DD, DD Pro Logic i DTS. I mam pytanie w jakiej postaci mam wyslać dźwięk do Ampli tak aby otrzymać DTS HD na głośnikach? Jak ustawię auto w blu ray to Na Ampli pojawi się znaczek DTS - jednak nie mam pojęcia czy na Ampli otzrymuje DTS czy na głośniki idzie już DTS HD. Czy jeśli ustawię na odtwarzaczu LPCM to w jakiej postaci dotrze do Ampli dźwięk (bedzie w takiej w jakiej jest nagrany na płycie? czyli DTS HD?? ) Proszę o odpowiedź i wsparcie z technicznej strony. W skrócie: Blu-ray ma dekodery HD ampli nie i jak mam uzyskać DTS HD na glosnikach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zalezy mi na dzwieku HD, wlasnie najbardziej na DTS MA HD, ale nie mam miejsca na 7.1, wiec postanowilem wziac 5.0, czy tutaj system HD wgl sie nie sprawdzi, bo wyzej nie widze, zadnej konfiguracji z 5 glosnikami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro temat odgruzowany to moze wartoby dopisac DTS NeoX zwlaszcza, ze nowe AV-Receivery juz to maja zaimplementowane, a i filmy z dzwiekiem o zoptymalizowanym pod ten standard tez juz zaczynaja trafiac na polki. Ostatnio w sklepie widzialem Expendables 2 z Opisem DTS NeoX 11.1 .

Ktos juz mial okazje posluchac takiego zestawu w warunkach domowych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.cdrinfo.p...zwiekiem-34375/

Ja mam dwa kanały mniej, czyli 9.1. A te dodatkowe efekty można uzyskać chociażby poprzez Audyssey DSX + oczywiście dodatkowe głośniki górne wysokościowe, i lub dodatkowe przednie boczne poszerzające scenę dźwiękową. Testy już były, w systemach tych kino brzmi lepiej, muzyka z koncertów nieco gorzej - jeżeli dodajemy dodatkowe przednie kolumny rozszerzające scenę dźwiękową.

Ja te dodatkowe kanały mam jako przednie wysokościowe ( a nie jako boczne przednie) i jest bardzo dobrze zarówno w kinie, jak i w koncertach muzycznych wielokanałowych.

Mój Denon ma już ponad cztery lata i posiada także DTS Neo X, w razie czego :D

A co dziwniejsze, ja go kupiłem wówczas sporo taniej (cena hurtowa) niż dzisiejsza cena detaliczna:http://www.avland.co.uk/aasp/denon/1120/avca1hda3d/avca1hda3d.asp

Ale znam wielu "znawców", którzy twierdzą, że sprzęt po dwóch latach nadaje się tylko do wymiany...

Edytowane przez Deimos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Deimos.

Wielu z nas chciałoby mieć taki fajny klocek, a taki długi support producenta, to już chyba każdy.

Zwróć proszę uwagę, ze 9.1 mozna bylo uzyskac jeszcze przed implementacja NeoX , bez Audysey DSX, przy udziale Dolby PLIIz.

Mnie chodziło konkretnie o NeoX 11.1 bo w sklepach leżą już 2 płyty przygotowane pod 11.1 ( Expendables 2 i Step Up Revolution).

O ile nie powinno być kłopotu ze zdekodowaniem takiego materiału na klockach klasy Onkyo 5010 czy Yamahe 3020 ( z dodatkowymi koncowkami mocy), o tyle nie każdy dysponuje odpowiednia ilością miejsca i zestawem głośników. Dlatego pytam bo ciekawy jestem, a jakoś nie mogę znaleźć takiego info. PLIIz z gornymi glosnikami efektowymi (9.1, Onkyo 3007), w pomieszczeniu wielkości mojego pokoju, nie zrobilo na mnie dobrego wrazenia . Pomyślałem, ze NeoX może dać lepszy efekt (zwłaszcza z plytkami zawierającymi metadata dla 11.1). Odsluchac nie mam gdzie, to tez pytam, z nadzieja ze znajda sie tutaj ludzie z takim doświadczeniem.

*sorry za literowki, pisanie z na 4 czy 7 calach mnie wykancza nerwowo,

Edytowane przez binary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dałem to co miałem, czyli 9.1.

Kto da więcej? :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutajhttp://www.avsforum.com/t/1384892/is-dts-neo-x-that-good troche o roznicach pomiedzy Audyssey DSX a DTS Neo X.

Tymczasem "nowe" idzie. Moze sie Dolby, DTS i SRS dogadaja i wreszcie dojdzie.

http://www.dts.com/corporate/press-releases/2013/01/dts-announces-next-generation-audio-solution-for-ultra-hd-content.aspx

http://www.audioholics.com/news/industry-news/srs-labs-mda-multi-dimensional-audio

No Nic trzeba przeczekac.. Wieszam w takim razie gorne glosniki i biegne dzisiaj po Dredd-a. Podobno tez przygotowany pod NeoX 11.2

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2

Edytowane przez binary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja tak tylko ogulnie swoje dwa petrocenty.

Czy oby w tym szale nie zapomnieliśmy o meritum sprawy.

Mi to kalafiorkiem czy to cztery czy pięć literek i jakich w nazwie materjału.

Czy to 5-1 7-1 czy 24-1

Ma to być przyjemne dla ucha klarowne i ;soczyste;

I o to tylko idzie, subiektywne odczucia

Więcej nie znaczy lepiej, i głośniki nie są tu wyjątkiem.

A tak z doświadczenia : po prostu kupowanie sprzętu bez planu, koncepcji i odsłuchu.

I jakaś dziwna niechęć do zdobywania wiedzy od tematu jak działa ludzkie ucho po to jak rozchodzi się dżwięk z głośnikóww zamkniętych pomieszczeniach czego unikać a co przemyśleć i zastosować.

To naprawdę pomaga.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mamy bo on juz ZDECHŁ na szczęście ;).

Pozostał ino nick.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...