Skocz do zawartości
pmcomp

Wypalony Philips OLED973/12

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, maleko napisał:

Bzdura, pokaż dowody.

mam ci pokazać dowody że napisy na filmach ciężko wypalić na oled?

to chyba pokazuje samo forum - 3 wpisy na tysiące różnych problemów poruszanych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bzdura, pokaż dowody. Ja pokażę swoje: https://allegro.pl/oferta/akumulatorki-baterie-aa-r6-5500mah-bateria-mocne-7451552768
Niestety oszuści ciągle usuwają swoje aukcje więc nie da się zebrać ocen do kupy (być mieć dziesiątki tysięcy ocen, realnych od klientów), ale jak widać ocena 4.58/5 i zaledwie 10% miało problemy. Oczywiście prawdziwa liczba wynosi 127 na 127. Wypalony OLED to malutki problem w porównaniu z tym linkiem więc nic dziwnego, że przeszkadza ludziom jeszcze mniej. Takich linków / produktów jest masa.
Żeby stwierdzić ile się wypaliło trzeba by zbadać 3- lub 4-letnie TV (żadnych 0 lat) oraz sprawdzić czy osoba to oglądała, bo są takie żenady jak 1000h w 3 lata, tylko normalne przebiegi 3-10 h dziennie (10h to zwykle różni domownicy).
Dowodem na setki wypaleń ma być sprzedaż baterii na allegro?

To zrobiłem foto na innych kolorach
26 marca zakup. Użycie typowe, bez gier, nie unikam kanałów informacyjnych.
Mam nadzieję że taki obraz pozostanie ze mną na dłużej.c61caebbfadc6f1bdbad4fb71d927357.jpgc65b2f87faed5464580ca5634507ddad.jpg97c483f6287ee15ab9a10643a9a10c9c.jpg09e1ccd85749e4e01128b278af04086f.jpgd0e509179561926007daea3721905c46.jpgd892d00c2afddab114a7e043e7cde4be.jpg

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie chcę składać reklamacje z tytułu rękojmi do sprzedawcy na wypalenia ekranu, czy do tego potrzebny jest mi oryginalni karton ?

Zakupiony w maju 2019 ale sprzedawca nie honoruje oświadczenia z serwisu i chce sam rozpatrywać reklamowany TV .

 Ktoś ma już doświadczenia jak to sprawnie przeprowadzić ? Będę wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam 

red.jpg

Edytowane przez mnemonic2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Trzeba zglosic usterke na internetowej stronie  Philipsa  i czekac na odpowiedz

https://www.philips.pl/c-w/wsparcie-konsumenta/zarejestruj-naprawe.html

Ze zdjecia wynika ze moze byc to powidok z  kanalu informacyjnego  tvn 24 hd  ,tvp info  hd  lub telewizji  sniadaniowej czyli dzien dobry tvn.Na kanale  tvn   od pewnego czasu  tez sa wyswietlane   takie same paski graficzne  jak na tvn 24.Nie trzeba  ogladac   tvn  24   tylko  tvn w czasie wiadomosci z paskami aby pojawily sie  powidoki.Lub  to powidok z gry.

Cytat  z instrukcji telewizora OLED PHILIPS.

 Unikaj wyświetlania statycznych treści przez dłuższy czas (20 minut)
 

Wyświetlanie treści w niestandardowym formacie (np. 4:3 spowoduje wyświetlanie czarnych pasów przez długi czas)
• Oglądanie jednego kanału, który wyświetla statyczne logo
• Gry (np. element HUD lub inne statyczne obrazy wyświetlane podczas rozgrywki)
• Inne statyczne element wyświetlane przez kilka minut (wiadomości, aplikacje pogodowe itp.)

 

Jesli chcesz mozesz wkleic zdjecie  z powidokiem w watku nizej.

https://hdtvpolska.com/forum/topic/53168-niebezpieczne-logo/?ct=1596811131

Wysłałem skarge  do KRRiT  w tej sprawie czyli z  logo  tvn  24     bo wiele osob zglasza problem z oprawa graficzna na kanale  tvn24.

KRRiT zawsze udziela odpowiedzi  na listy tylko trzeba czekac do trzech tygodni.Jestem bardzo ciekawy jaka bedzie odpowiedz.

 

 

 

 

Jesli chcesz  tez mozesz napisac skarge  na oprawe  graficzna na kanale  tvn 24  i ograniczeniami wiekowymi.Na niektorych kanalach ograniczenia wiekowe  sa bardzo jaskrawe.Np na kanale  tvn24.

https://www.krrit.gov.pl/dla-abonentow-i-konsumentow/kontakt-i-formularze/skargi-i-wnioski/

 co napisac w liscie do KRRiT.

Czy ograniczenia wiekowe mogą być mniej widoczne w czasie nadawania programu tzn czy ograniczenia wiekowe mogą pojawiać się na ekranach przez pierwsze trzy minuty trwania programu,taki system był stosowany w Polsce do 15 sierpnia 2005 roku. Podobne rozwiązanie jest stosowane na francuskich kanałach telewizyjnych tzn ograniczenia wiekowe są tylko na początku trwania programu

Dlaczego zadałem takie pytanie.Telewizory  OLED nie są odporne na statyczne obrazy.Telewizory OLED produkuje Sony,Panasonic,LG,Philips. Ograniczenia wiekowe i logo  kanału mogą trwale   wypalić się  na ekranie telewizora.Druga  ważna sprawa to na kanale tvn 24 hd  oprawa graficzna niszczy telewizory.

 

Cytat z  instrukcji  telewizora OLED Sony  i  internetowej strony Sony.

Poniżej podano przykłady obrazów, które mogą spowodować wypalenie matrycy:

Paski z napisami służące do wyświetlania wiadomości, nagłówków itp.

Menu ekranowe, przewodniki po programach, logo kanałów itd.

Unikaj wyświetlania na dowolnej części ekranu statycznych obrazów o jaskrawych kolorach (włącznie z białym), zegarów i logo.

https://www.sony.pl/electronics/support/articles/00173479

Przykłady wypaleń logo w telewizorach OLED  w linku

https://hdtvpolska.com/forum/topic/53168-niebezpieczne-logo/?ct=1596377668

 

Edytowane przez grundig
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witajcie chcę składać reklamacje z tytułu rękojmi do sprzedawcy na wypalenia ekranu, czy do tego potrzebny jest mi oryginalni karton ?
Zakupiony w maju 2019 ale sprzedawca nie honoruje oświadczenia z serwisu i chce sam rozpatrywać reklamowany TV .
 Ktoś ma już doświadczenia jak to sprawnie przeprowadzić ? Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam 
red.thumb.jpg.da362957f483a8233cb07d70eba6e473.jpg
To reklamowałeś u producenta i teraz idziesz do sprzedawcy?
Od razu wal z rękojmi. Napisz poprawnie reklamacje, czego żądasz itp. opakowania nie potrzebujesz, jeżeli się nie mylę transport albo muszą załatwić albo ty robisz na ich koszt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z Sony A1 .

Na tym forum jest pełna korespondencja w temacie.

Walczę od dłuższego czasu z Sony i przede wszystkim z MM .

Sprawa jest już ponownie u Rzecznika który wysyła kolejne pisma do MM.

Ja nie odpuszczam choć reklamuje z rękojmi.

Proszę o wymianę doświadczeń.

Bogdan.

Pismo od rzecznika  1str.20200806_082410.jpg

Pismo od rzecznika 2str.20200806_082425.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To poziome paski z kanalu  tvn 24.Gdyby   moje  skargi    w liscie  skierowanym do KRRitT w 2010 zostaly pozytywnie rozpatrzone  to problemu by nie bylo.Dla KRRiT  stacja tvn  to nie  jest telewizja programowa, cytat   z odpowiedzi na moj list

W odpowiedzi na wystąpienia ( tu data wystąpienia) uprzejmie wyjaśniam, że w rozporządzeniu KRRiT z 23 czerwca 2005 roku w sprawie kwalifikowania audycji lub innych przekazów mogących mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich oraz audycji lub innych przekazów przeznaczonych dla danej kategorii wiekowej małoletnich, stosowania wzorów symboli graficznych i formuł zapowiedzi (Dz.U. z 2005 roku, nr 130, poz. 1089) zostały określone jedynie wymiary i kolor znaku graficznego. Nie jest natomiast określona ani intensywność świecenia, ani dokładne położenie znaku. Te parametry ustalane są przez nadawców.

Zjawisko zniszczenia się luminoforów może nastąpić tylko w wyjątkowo skrajnych warunkach. Takie przypadki miały miejsce, ale dotyczyły wyświetlania stałych obrazów przez bardzo długi czas i nie odnosiły się do odbioru telewizji programowej.Uprzejmie proszę o rozważenie powyższych wyjaśnień w kontekście Pańskiego wystąpienia.

 

Proponuje napisac   post na forum Sony.

Sa tam podobne przyklady.

https://community.sony.pl/t5/smart-tv/niech-opatrznosc-was-chroni-przed-sony-oled/td-p/3679585


Jesli napiszesz  post na  forum  Sony    to  ja tez  sie przylacze.Dlaczego np  firma Sony nie zwroci uwagi  kanalowi   tvn 24 , tvp  info hd ,AXN  bo sa skargi od posiadaczy telewizorow  OLED ,Grafika  ekranowa  z kanalu tvn24  , axn  niszczy telewizory.

Kilka dni temu ponownie wyslalem e-mial  do KRRiT.

http://www.krrit.gov.pl/dla-abonentow-i-konsumentow/skargi-wnioski-i-opinie/

Na odpowiedz trzeba czekac do 21 dni.Jestem ciekawy czy zdanie bedzie  inne.

 

Dobrzy byloby gdybys wyslal e-mial  do KRRiT  . Dolaczył   linki    

https://community.sony.pl/t5/smart-tv/niech-opatrznosc-was-chroni-przed-sony-oled/td-p/3679585

https://hdtvpolska.com/forum/topic/53168-niebezpieczne-logo/

W przyszlosci inne osoby nie beda mialy  problemu z tvn24.

Edytowane przez grundig

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki "Danek" za sensowną odpowiedź. Czekam na zwrot tv z serwisu bo okazało się że to nie takie proste. Już mnie poinformowali że nie wróci w oryginalnym kartonie chociaż  w takim go zabrali :( Podobno brak opakowania dziś to już nie problem przy reklamacjach , ale mój "sprzedawca w każdym email podkreśla że muszę przysłać dowód zakupu i kartę gwarancyjną. Więc też czeka mnie przeprawa bo oczywiście przy sprzedaży nic nie dostałem nawet paragonu ! Mam potwierdzenie transakcji z allegro i banku więc musi to honorować. Z tytułu rękojmi nie muszę przedstawiać żadnej gwarancji ?! Dam znać jak sprawa się toczy. 

Pozdrawiam

W dniu 8.08.2020 o 09:03, Pingwineczek napisał:

To reklamowałeś u producenta i teraz idziesz do sprzedawcy?
Od razu wal z rękojmi. Napisz poprawnie reklamacje, czego żądasz itp. opakowania nie potrzebujesz, jeżeli się nie mylę transport albo muszą załatwić albo ty robisz na ich koszt

Moja akcja jest naprawdę gruba bo TV zgarnęli błyskawicznie i wydali oświadczenie o nienaprawialności i wymianie w punkcie zakupu, ale sprzedawca ma w d.pie oświadczenie serwisu i mam teraz kłopot x 2 !   A tzw. "GWARANCJA PRODUCENTA"  tak nas robi w h..a że sam musisz się bujać  z dochodzeniem swoich praw.  Zachciało mi się OLEDA :(

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego masz reklamować przez sklep. Jeżeli serwis potwierdził wadę?

Do rękojmi nie potrzebna jest karta gwarancyjna.

Każdy dowód potwierdzający zakup jest dopuszczany w prawie, nawet dowód ze świadków. Pismo reklamacyjne do sprzedawcy, 14 dni i od razu do rzecznika konsumenta albo znajomego prawnika. Sprawa wygrana.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Pingwineczek napisał:

A dlaczego masz reklamować przez sklep. Jeżeli serwis potwierdził wadę?

 

 

Bo sprzedawce twierdzi że nie ma umowy z Philipsem i jego takie rozwiązanie nie dotyczy. Mam przesłać do niego sprzęt i opis usterki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież skorzystałeś z gwarancji producenta. Serwis uznał wadę. To producent, czyli kręgu serwis ma rozwiązać reklamację. Po co chcą mieszać sklep. Zaznaczam, że nie reklamowałem nigdy przez producenta więc nie wiem jaka jest procedura wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, mnemonic2 napisał:

Moja akcja jest naprawdę gruba bo TV zgarnęli błyskawicznie i wydali oświadczenie o nienaprawialności i wymianie w punkcie zakupu, ale sprzedawca ma w d.pie oświadczenie serwisu i mam teraz kłopot x 2 !   A tzw. "GWARANCJA PRODUCENTA"  tak nas robi w h..a że sam musisz się bujać  z dochodzeniem swoich praw.  Zachciało mi się OLEDA :(

raczej g...y sprzedawca - gdzie kupiłeś?

ja bym wymagał od serwisu oryginalnego kartonu bo zaraz twój sprzedawca się o to czepi

i sprawdziłbym czy nic w serwisie nie porysowali lub uszkodzili - czyli niech wróci tv i podłączą ci w domu i sprawdzisz

ale to rzeczywiście smutne że to jakiś sklep-krzak co nie ma umowy z serwisem i trzeba sie bujać przez sklep ze zwrotem kasy

a nie chcą wymienić tv na nowy? to by chyba sam serwis zrobił

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie do kitu sklep i do kitu serwis. Oddałeś TV w oryginalnym kartonie (a to czy to Oled czy Led czy jeszcze co innego - co to za różnica) a serwis chce oddać TV bez kartonu?! Czyli co w gazetę go zawiną...

Ja bym tego nie odpuścił. A jak się uszkodzi podczas transportu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma obowiązku oddania tv w oryginalnym opakowaniu. Jednak transport bez niego będzie utrudniony. Ja bym leciał z serwisem jeżeli uznali reklamacje to po co odsyłają do sklepu teraz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
33 minuty temu, klaus71 napisał:

raczej g...y sprzedawca - gdzie kupiłeś?

 

i sprawdziłbym czy nic w serwisie nie porysowali lub uszkodzili - czyli niech wróci tv i podłączą ci w domu i sprawdzisz

 

Kupiony na allegro  - już tam pewnie żadnego sprzętu nie kupię. 

Oczywiście będę przy zwrocie i sprawdzę czy wszystko działa i jest to na pewno mój TV :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dzwonił do rzecznika konsumenta. Jeżeli gwarant uznaje reklamacje to dlaczego odsyła do sprzedawcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Pingwineczek napisał:

Jeżeli gwarant uznaje reklamacje to dlaczego odsyła do sprzedawcy.

tak chyba robią wszyscy

po prostu gwarant chce zwrócić nie całą kwotę zakupu (z marżą sklepu) - tylko tyle za ile sklep kupił towar od gwaranta

wychodzi że sklep w jakim kupujemy jest ważniejszy od gwaranta skoro i tak z nim trzeba wszystko załatwiać

lekki absurd - bo co jak sklep zniknie?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego lepiej dzwonić do ludzi którzy się na tym znają. Raz miałem do czynienia z rzecznikiem konsumenta i powiem, że pani była kompetentna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy się nie kupuje w sklepach krzak ... lepiej dołożyć i mieć święty spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko spokój może czasami sporo kosztować. Chociaż jeżeli chodzi o oledy to raczej duże sieci mają dobre promocje na nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.08.2020 o 13:02, mnemonic2 napisał:

Witajcie chcę składać reklamacje z tytułu rękojmi do sprzedawcy na wypalenia ekranu, czy do tego potrzebny jest mi oryginalni karton ?

Karton nie jest potrzebny. Widzę że będziesz miał ciekawy i skomplikowany przypadek. Następnym razem puknij się w głowę jak Ci się zachce Philipsa. Tylko ich serwis jest w stanie wyciąć taki numer że zabiorą od klienta sprzęt w oryginalnym opakowaniu i go zgubią. Gdzie indziej to jest nie do pomyślenia.

W dniu 7.08.2020 o 13:02, mnemonic2 napisał:

Zakupiony w maju 2019 ale sprzedawca nie honoruje oświadczenia z serwisu i chce sam rozpatrywać reklamowany TV .

Ma do tego prawo i jeżeli już robi problemy to najprawdopodobniej będzie od Ciebie żądał żebyś udowodnił że wada była już obecna w momencie sprzedaży. To może być skomplikowany proces bo będziesz musiał zdobyć opinię rzeczoznawcy (i za nią zapłacić).

Jeżeli nie napisałeś jeszcze pisma reklamacyjnego to zrób tak: napisz że sprzęt kupiłeś w maju 2019r, a wadę w postaci wypalenia zauważyłeś w kwietniu 2020. Możesz tak zrobić, bo masz rok na zgłoszenie wady od jej zauważenia. Ten trik z datą daje Ci przywilej: w pierwszym roku trwania rękojmi istnieje domniemanie że wada już istniała w momencie zakupu i konsument nie musi nic udowadniać. Odpada naprawdę spory problem. 

Reklamację wysyłasz do sklepu pocztą z potwierdzeniem odbioru. Nie wysyłasz sam sprzętu, bo nie musisz dostarczać osobiście TV powyżej 32 cali. Cwaniak ze sklepu będzie musiał wymyślić jak odpowiedzieć na reklamację w ciągu 14 dni nie mając osobiście sprzętu u siebie. Oczywiście kartonu zastępczego który dostałeś od Philipsa też nie musisz mieć i jeżeli przyjedzie do Ciebie to mu go nie udostępniaj. Oczywiście wcześniej porób fotki telewizora i daj typowi do podpisania papier w którym jest napisane że sprzęt jest wizualnie sprawny, nie ma żadnych pęknięć rys itp.

Jeżeli będzie żądał od Ciebie dostarczenia telewizora, to uprzedź go że to zrobisz, ale na jego koszt. Transport telewizora bez opakowania będzie kosztował w firmie kurierskiej setki jeśli nie tysiące złotych. Sam absolutnie nie podejmuj się transportu telewizora swoim autem, bo może być tak że typ będzie później twierdził że to wypalenie to jest usterka mechaniczna powstała w wyniku transportu. 

 

W dniu 11.08.2020 o 09:31, klaus71 napisał:

tak chyba robią wszyscy

po prostu gwarant chce zwrócić nie całą kwotę zakupu (z marżą sklepu) - tylko tyle za ile sklep kupił towar od gwaranta

Przypominam że gwarancja jest dobrowolna i jej warunki sobie gwarant wymyśla. Jak sobie wymyśli że zanim Ci naprawi sprzęt masz trzy razy podskoczyć na jednej nodze, to jak będziesz chciał skorzystać z gwarancji to wcześniej wybierz nogę na której będziesz skakał. Dlatego zawsze lepszym wyborem jest rękojmia.

W dniu 11.08.2020 o 09:31, klaus71 napisał:

lekki absurd - bo co jak sklep zniknie?

Jak to był jakiś duży sklep to najczęściej jest jakaś masa upadłościowa i jest wyznaczony podmiot przejmujący obowiązki reklamacyjne. Mały osiedlowy sklepik 'U Janusza' może zniknąć i co najwyżej możesz Januszowi natrzaskać po mordzie jak go spotkasz na osiedlu :). Dlatego lepiej takie rzeczy jak TV kupować w znanych, długo działających sklepach. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, efel napisał:

Jak to był jakiś duży sklep to najczęściej jest jakaś masa upadłościowa i jest wyznaczony podmiot przejmujący obowiązki reklamacyjne. Mały osiedlowy sklepik 'U Janusza' może zniknąć i co najwyżej możesz Januszowi natrzaskać po mordzie jak go spotkasz na osiedlu :). Dlatego lepiej takie rzeczy jak TV kupować w znanych, długo działających sklepach. 

tylko nie o to chodzi - chodzi o to że często swój wybór opieramy o solidność serwisu a nie sklepu

bo przecież zawsze jest niby gwarancji

a tu zonk - gwarant może się na nas wypiąć i wysłac na drzewo by użerać się z jakimś dziadowskim sklepikiem

dla mnie słabe - że nie można procesu reklamacji zrealizować bez sklepu

Edytowane przez klaus71

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, klaus71 napisał:

tylko nie o to chodzi - chodzi o to że często swój wybór opieramy o solidność serwisu a nie sklepu

bo przecież zawsze jest niby gwarancji

a tu zonk - gwarant może się na nas wypiąć i wysłac na drzewo by użerać się z jakimś dziadowskim sklepikiem

dla mnie słabe - że nie można procesu reklamacji zrealizować bez sklepu

Kolega Ci wytłumaczył czemu gwarancja to jedno wielkie g... Jedynie co do biegłego się nie zgodzę. Masz papier od serwisu, że jest wada. Nic nie piszą aby powstała w czasie użytkowania. Jeżeli sklep dalej będzie podskakiwać (odmówi uznania reklamacji i karze Ci udowodnienie istnienia wady ) wyślij im cenę za taką usługę (transport, opinia) z dopiskiem, że to sprzedawca będzie musiał oddać ci te koszta. Tylko głupi będzie dalej się kopać z koniem i podwyższał swoje koszta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...