Skocz do zawartości
Maciej Koper

Philips OLED854 OLED804 | TEST | Najlepszy zakup EISA 2019/2020

Rekomendowane odpowiedzi

Philips OLED854 OLED804 | TEST | Najlepszy zakup EISA 2019/2020

Czwarty kwartał tego roku to wysyp najnowszych modeli telewizorów w technologii OLED od firmy Philips. Paleta produktów jest bardzo szeroka. Od podstawowego OLED754 bez systemu Android TV poprzez Android TV OLED804/854 aż po modele premium z nagłośnieniem Bowers&Wilkins czyli OLED+934 oraz flagowy OLED+984. Cechą wspólną wymienionych telewizorów jest wysokiej jakości obraz, który największe wrażenie zrobi na fanach filmów i seriali. Wszystko ze względu na perfekcyjną czerń i kontrast wsparty dodatkowo unikalnym systemem barwnego śledzenia wydarzeń na ekranie - Ambilight, który obecny jest tylko w telewizorach Philips. Bohaterem dzisiejszego testu będzie bodajże najważniejszy telewizor w gamie organicznych ekranów na ten rok czyli OLED854 i OLED804. Telewizor ten jest następcą najlepiej sprzedającego się modelu z 2018 roku czyli OLED803. Został on także wyróżniony przez nas i przez pozostałe redakcje należące do stowarzyszenia EISA w kategorii EISA "BEST BUY OLED TV". Dlaczego? Na to pytanie odpowiemy Wam w poniższym teście.

 

Przeczytaj całość

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Rafał Bejszczuk napisał:

Witam Wszystkich!!.

Jak wygląda gwarancja i serwis w przypadku Philipsa??. Przyjeżdżają do domu i naprawiają, czy trzeba samemu wysyłać TV do serwisu??

W większości przypadków to raczej jeszcze inna opcja - Przyjeżdżają do domu i zabierają TV, naprawa w domu nie jest standardowa, no chyba, że wiadomo z góry co jest nie tak i akurat zgodzą się na wymianę na miejscu po przywiezieniu części.

Edytowane przez Fjubens

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Świetny test. Kupiłbym ten TV od ręki ale jak czytam co wyprawia w Polsce serwis Philipsa, to uwierzyć nie mogę że to prawda.....Zwłaszcza że w Polsce jest tylko jeden autoryzowany serwis, jeśli dobrze czytam....

Edytowane przez Rafał Bejszczuk
  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Rafał Bejszczuk napisał:

czytam co wyprawia w Polsce serwis Philipsa, to uwierzyć nie mogę że to prawda

@Rafał Bejszczukmógłbyś powiedzieć coś więcej? Sam zakupiłem ten telewizor i trochę mnie to zmartwiło.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, kamilcoff napisał:

mógłbyś powiedzieć coś więcej? Sam zakupiłem ten telewizor i trochę mnie to zmartwiło.

najlepiej wpisz w google MIK Radom i poczytaj, bo tak się nazywa ten autoryzowany serwis. Ryzyko, że będziesz miał z nim 'przyjemność' jest dosyć małe, bo mimo wszystko usterki wymagające wzywania serwisu nie są częste, natomiast zdecydowanie nie polecam tego doświadczenia. Na Twoim miejscu martwiłbym się inną kwestią: spróbuj się dowiedzieć, gdzie zgłasza się błędy w oprogramowaniu TV, z którymi będziesz miał dużo częściej do czynienia i które będą Ci utrudniać życie. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@efel czy błędów w oprogramowaniu nie wyeliminuje po prostu podpięcie PCta? Bo będę miał go dosłownie obok, zakładam, że mówisz więc o problemach z androidem?
@Rafał Bejszczuk trochę się rozejrzałem po innych markach i tak naprawdę to o każdym serwisie można przeczytać takie rzeczy 🙄

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

4 minuty temu, kamilcoff napisał:

@efel czy błędów w oprogramowaniu nie wyeliminuje po prostu podpięcie PCta? Bo będę miał go dosłownie obok, zakładam, że mówisz więc o problemach z androidem?
@Rafał Bejszczuk trochę się rozejrzałem po innych markach i tak naprawdę to o każdym serwisie można przeczytać takie rzeczy 🙄

Ale inne marki mają swoje serwisy w całej Polsce a nie tylko w jednym mieście....Robimy Off Topa ale warto uprzedzać ludzi, zanim wydadzą swoje ciężko zarobione pieniądze.

Edytowane przez Rafał Bejszczuk
  • Plusik 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprostuję od siebie: Obecnie jest kilkanaście punktów serwisowych w całej Polsce w tym cała ściana zachodnia jest serwisowana bezpośrednio przez fabrykę. Dodatkowo do każdego tv powyżej 32" serwis jest D2D.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Gmeru napisał:

Sprostuję od siebie: Obecnie jest kilkanaście punktów serwisowych w całej Polsce w tym cała ściana zachodnia jest serwisowana bezpośrednio przez fabrykę. Dodatkowo do każdego tv powyżej 32" serwis jest D2D.

Dzięki za sprostowanie informacji, które krążą w necie. A co do 854/804 to zastanawia mnie skąd bierze się prawie dwukrotnie większy lag niż u konkurencji. Martwi też niepoprawne odtwarzanie treści zawierających Dolby Vision. 

Edytowane przez Rafał Bejszczuk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.11.2019 o 18:13, Rafał Bejszczuk napisał:

Dzięki za sprostowanie informacji, które krążą w necie.

Jakie sprostowanie? To że masz jakieś punkty serwisowe nie oznacza, że one naprawiają telewizory. Wiem to z własnego doświadczenia reklamowania telewizora Philips na gwarancji. Procedura jest następująca: najpierw zgłaszasz na stronie potrzebę naprawy:

https://www.philips.pl/c-w/wsparcie-konsumenta/telewizory/#gwarancja.html

zwróć uwagę, że formularz naprawy pogwarancyjnej od razu kieruje na stronę MIK Radom. Przypadek? 

Jak wypełnisz formularz, to dzwoni do Ciebie ktoś z lokalnego serwisu żeby umówić się na odbiór TV. Takich serwisów faktycznie może być w kraju sporo i one obsługują różnych producentów sprzętu. Przyjeżdża do Ciebie serwisant i zabiera TV, jak go zapytasz gdzie, to odpowie że do centrali, do Radomia. Pogadałem trochę z tym panem i dowiedziałem się, że oni jeszcze obsługują Samsungi, natomiast procedury serwisowe każdy producent ma swoje. W przypadku Philipsa prawie nigdy naprawa nie jest realizowana w domu, telewizor zawsze jedzie do autoryzowanego serwisu. Być może, jeżeli mieszkasz na ścianie zachodniej jak to stwierdził Gmeru telewizor jedzie do fabryki do Gorzowa Wielkopolskiego. Cała reszta kraju to jest MIK Radom, czyli dno i metr mułu. Chociaż w sumie może ten MIK Radom nie jest niczemu winien. Tak się składa, że jak mój telewizor tam przebywał to prowadziłem z nimi bogatą korespondencję. Dowiedziałem się z niej, że każdą reklamację: to czy ją uznać, czy nie, podejmuje ktoś zatrudniony w TP Vision (chińczyki). MIK Radom robi ekspertyzę, zdjęcia itp i wysyła ją do decyzji producenta. A te decyzje jak się okazało na moim przypadku i kilku osób z forum są czasami losowe. Jedna reklamacja tej samej wady jest uznana, pięć innych nie. Ot chińska jakość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jak się czyta takie rzeczy to odechciewa się Philipsa raz na zawsze.....Dlatego lubię Samsunga. Przyjeżdżają do domu, robią ekspertyzę a jakiś czas później zjawiają się z nową matrycą i przy mnie naprawiają telewizor. Tak przynajmniej jest w Gdańsku. Nie wiem jak z LG czy Sony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, efel napisał:

Jakie sprostowanie? To że masz jakieś punkty serwisowe nie oznacza, że one naprawiają telewizory. Wiem to z własnego doświadczenia reklamowania telewizora Philips na gwarancji. Procedura jest następująca: najpierw zgłaszasz na stronie potrzebę naprawy:

https://www.philips.pl/c-w/wsparcie-konsumenta/telewizory/#gwarancja.html

zwróć uwagę, że formularz naprawy pogwarancyjnej od razu kieruje na stronę MIK Radom. Przypadek? 

Jak wypełnisz formularz, to dzwoni do Ciebie ktoś z lokalnego serwisu żeby umówić się na odbiór TV. Takich serwisów faktycznie może być w kraju sporo i one obsługują różnych producentów sprzętu. Przyjeżdża do Ciebie serwisant i zabiera TV, jak go zapytasz gdzie, to odpowie że do centrali, do Radomia. Pogadałem trochę z tym panem i dowiedziałem się, że oni jeszcze obsługują Samsungi, natomiast procedury serwisowe każdy producent ma swoje. W przypadku Philipsa prawie nigdy naprawa nie jest realizowana w domu, telewizor zawsze jedzie do autoryzowanego serwisu. Być może, jeżeli mieszkasz na ścianie zachodniej jak to stwierdził Gmeru telewizor jedzie do fabryki do Gorzowa Wielkopolskiego. Cała reszta kraju to jest MIK Radom, czyli dno i metr mułu. Chociaż w sumie może ten MIK Radom nie jest niczemu winien. Tak się składa, że jak mój telewizor tam przebywał to prowadziłem z nimi bogatą korespondencję. Dowiedziałem się z niej, że każdą reklamację: to czy ją uznać, czy nie, podejmuje ktoś zatrudniony w TP Vision (chińczyki). MIK Radom robi ekspertyzę, zdjęcia itp i wysyła ją do decyzji producenta. A te decyzje jak się okazało na moim przypadku i kilku osób z forum są czasami losowe. Jedna reklamacja tej samej wady jest uznana, pięć innych nie. Ot chińska jakość.

Ja nic nie twierdzę. Ja po prostu zadzwoniłem do działu Philipsa, dostałem informację, którą przekazałem aby sprostować nieprawdę, że w PL jest jeden serwis. To lepsze od gdybania i różnych przypadków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Rafał Bejszczuk napisał:

Nie wiem jak z LG czy Sony.

Teraz mam OLEDa LG i serwis działa wzorowo. Zepsuł mi się jeden port HDMI. Wystarczył jeden telefon na zgłoszenie usterki, drugi bezpośrednio od serwisanta na umówienie się na konkretny dzień. Serwisant od razu przyjechał z nową płytą główną do TV i wymienił ją w 15 minut na miejscu. Bez zabierania telewizora na ekspertyzy itp. Od momentu zgłoszenia do usunięcia usterki minęło kilka dni. Z forum wiem, że LG tak samo wymienia matryce jeśli coś jest nie tak z obrazem, przy czym tutaj najpierw trzeba wysłać fotki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, poszukuję informacji na temat 55OLED804 / 55OLED854:

1) czy te modele używają techniki Pulse-width modulation (PWM) do przyciemnienia obrazu? Jeżeli taka to jaka jest częstotliwość migotania?

2) czy w tym modelach występuje technologia Black Frame Insertion (BFI)? Jeżeli tak, to na jaka częstotliwość jest używana w tym zakresie - 60 Hz czy 120 Hz?

Potrzebuję tych informacji dla określenia poziomu migotowania (flickering)

Z góry dziękuję za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może ja w ramach "suplementu do testu"... Kupiłem. I trochę żałuję. Mam 7 dni na zwrot. Zastanawiam się, czy skorzystać i nie wymienić go na LG C9. Android niestety sam w sobie jest systemem mniej przyjaznym od WebOS (sterowanie jest bardziej "upierdliwe" - żeby dojść do najprostszej opcji trzeba przebrnąć przez kilka menusów i przeklikać na pilocie przez 10 przycisków). Na WebOS dostęp jest na dwa ruchy kółkiem i jedno machnięcie ręką - dosłownie (Androida zawsze można dokupić jako przystawkę). Jeśli chcesz czegoś wyszukać - TV od razu wyłącza wizję - w sensie, wstrzymuje film, czy TV - nie da rady szukać i oglądać jednocześnie jak na C9 (magic remote jest świetny również przy skakaniu po linii czasu - jak myszką na pc). Nie wiem jak wyglądają aktualizację w przypadku WebOS, ale w przypadku Androida jest tak samo, jak w przypadku Smartfonów - jedna aktualizacja, góra dwie i o sprzęcie zapominamy. Ambilight po pewnym czasie wkurza, więc przyciemniłem go maksymalnie, a czasem nawet wyłączam. O działaniu upłynniacza nie będę się rozpisywał, bo jest to funkcja psująca filmy na każdym TV, nie tylko w Philipsie. Nie będę się tez rozpisywał o dość ciemnej ogólnej iluminescencji. Cóż, najgorsze jednak z tego wszystkiego są trzy rzeczy. Dwie do przełknięcia i jedna, przez którą mam ochotę sprzęt zwrócić do sklepu. 1. Input Lag 33ms w stosunku do 17-19ms na C9. 2. Ciemne Dolby Vision - na Netflixie czasami w ciemnych scenach po prostu nic nie widać. Philips DV zaimplementował w sposób iście "genialny". Wypada mieć nadzieję, że jest to do poprawienia softwareowo. No i 3. HDMI 2.0 w 804 vs HDMI 2.1 w C9 (w żadnym teście dotyczącym 804/854 w sieci ten temat nie był poruszany, a wielka szkoda, bo wypadałoby, dla rzetelności). Za rok jak już przyjdzie na świat takie Playstation 5, to C9 będzie na nią gotowy nie 804, który w momencie zakupu okazuje się być znowu przestarzały (jak rok temu 803). Dźwięk - niezły, w miarę czyste wysokie tony, niezły bas, ale nawet z włączoną funkcją dźwięku przestrzennego, możemy o jakiejkolwiek przestrzeni zapomnieć - Atmos tylko na pudełku - to dla tych, którzy nie mają kina domowego i liczą na dźwięk z telewizora. Mam czas do wtorku w przyszłym tygodniu, przemyślę, czy go zostawić, czy oddać. Jedyne co w tej całej smucącej sytuacji miłe, to cena. Kupiłem w sieciówce w Black Friday za 4990zł. No i może to, że "Assembled in Poland" czego się nie spodziewałem.
PS. Best Product EISA? Za co?

Edytowane przez BioComp
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, BioComp napisał:

Kupiłem. I trochę żałuję. Mam 7 dni na zwrot. Zastanawiam się, czy skorzystać i nie wymienić go na LG C9

Nie zastanawiaj się, tylko zwracaj. Przesiadłem się dwa lata temu z Philipsa na LG po ponad 1.5 roku użytkowania Philipsa. To było jak wybawienie. Wady które wymieniłeś nie są wadami, tylko cechami i nigdy tego nie zareklamujesz w żaden sposób. A będą Cię uwierać na codzień. Dodaj do tego fakt że Android będzie coraz bardziej mulił, wyjdzie jakaś aktualizacja, która popsuje funkcję z której codziennie korzystałeś i trafi Cię szlag. Przypomnisz sobie wtedy ten dylemat, który masz teraz i będziesz pluł sobie w brodę.

Jeżeli chodzi o aktualizacje do webOSa to temat jest prosty - wychodzą rzadko i w zasadzie jedynie naprawiają jakieś błędy. Bardzo, bardzo rzadko LG dodaje jakąś nową funkcjonalność - takie sytuacje zdarzają się góra raz dla danej generacji i to nie zawsze. Generalnie zasada LG jest taka, że dostajesz to za co zapłaciłeś. Chcesz nowszy system, musisz kupić nowszy TV. Jest to trochę słabe z punktu widzenia użytkownika, ale rekompensuje to fakt, że na webOSie po prostu wszystko działa tak jak należy i niewiele jest rzeczy które mogłyby wkurzać. Po dwóch latach używania tego systemu ciężko się czegoś przyczepić. To czego oczekuję od telewizora mam, używam, działa tak jak trzeba. Dla mnie to wystarczająca rekomendacja.

  • Plusik 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Za rok jak już przyjdzie na świat takie Playstation 5, to C9 będzie na nią gotowy nie 804, który w momencie zakupu okazuje się być znowu przestarzały (jak rok temu 803).

Jeżeli chodzi Ci o to, że C9 dzięki hdmi 2.1 odpali Ci grę w 120 fps i 4k na konsoli PS5, to trochę Cię zmartwie, konsole nowej generacji nie odpalą gier w 120fps/4k, bo będą za mało wydajne. Nie ma na to najmniejszych szans. Na ten moment tylko mocarny PC za jakieś około 30 tys zł byłby do tego zdolny, chociaż i tam brak kart graficznych z hdmi 2.1. Takie wypasy na konsolach to może za jakieś 5-8 lat przy okazji PS6.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli największą bolączką jest brak hdmi 2.1, bo za rok po wejściu ps5 ten tv będzie "przestarzały" - polecam poczytać materiały o możliwościach nowych konsol. 120 klatek w 4k nie wchodzi w grę. Za rok philips i lg będą tak samo gotowe na ps5. A co do OS, android na philipsie działa gorzej niż na Sony. Input lag do 30 ms - placebo, jak piszą testerzy w testach  hdtvpolska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Patryk Mistrz napisał:

Jeżeli chodzi Ci o to, że C9 dzięki hdmi 2.1 odpali Ci grę w 120 fps i 4k na konsoli PS5, to trochę Cię zmartwie, konsole nowej generacji nie odpalą gier w 120fps/4k, bo będą za mało wydajne.

Oczywiście że masz rację. Ale HDMI 2.1 to nie tylko 120 klatek w 4K. Osobiście największą nadzieję pokładam w dobrze działającym w każdej grze VRR. Jakby VRR na PS5 działał w zakresie 30-60 klatek w grach AAA to byłaby rewolucja. A jeszcze lepiej dla niektórych gier gdyby VRR np w 1440p  działał w zakresie 60-120 fps. Myślę że to jest jak najbardziej realna opcja i przynajmniej część tytułów powinna w to celować (mam na myśli prostsze gry typu Rocket League). 

Oczywiście na razie nic nie wiadomo, czy PS5 będzie miało VRR i jak ono będzie działać, w jakich rozdzielczościach i zakresach, ale na bank wiadomo że mając C9 będziesz mieć dużo większą szansę na skorzystanie z tego typu dobrodziejstw niż mając dowolnego Philipsa obecnego teraz na rynku. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, efel napisał:

Oczywiście że masz rację. Ale HDMI 2.1 to nie tylko 120 klatek w 4K. Osobiście największą nadzieję pokładam w dobrze działającym w każdej grze VRR. Jakby VRR na PS5 działał w zakresie 30-60 klatek w grach AAA to byłaby rewolucja. A jeszcze lepiej dla niektórych gier gdyby VRR np w 1440p  działał w zakresie 60-120 fps. Myślę że to jest jak najbardziej realna opcja i przynajmniej część tytułów powinna w to celować (mam na myśli prostsze gry typu Rocket League). 

Oczywiście na razie nic nie wiadomo, czy PS5 będzie miało VRR i jak ono będzie działać, w jakich rozdzielczościach i zakresach, ale na bank wiadomo że mając C9 będziesz mieć dużo większą szansę na skorzystanie z tego typu dobrodziejstw niż mając dowolnego Philipsa obecnego teraz na rynku. 

Z VRR to jak najbardziej się zgodzę, na nowej generacji jeżeli będzie to dobrze obsługiwane to może być świetna opcja. Na razie VRR obsługuje tylko Xbox One X i działa to kiepsko, ale może coś dopracują. Inna sprawa, że do VRR nie potrzeba wcale HDMI 2.1, Samsung zaimplementował tę funkcję w swoich tv przy HDMI 2.0, dlatego uważam, że HDMI 2.1 to na ten moment bardziej chwyt marketingowy niż karta przetargowa przy wyborze telewizora.

Edytowane przez Patryk Mistrz
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Patryk Mistrz napisał:

Inna sprawa, że do VRR nie potrzeba wcale HDMI 2.1, Samsung zaimplementował tę funkcję w swoich tv przy HDMI 2.0.

To VRR, które jest teraz wymaga specjalnej ekwilibrystyki i kompatybilności pomiędzy sprzętami. Dlatego to działa kiepsko i na Xboxie nie rozwinęło skrzydeł. VRR w HDMI 2.1 to jest standard, do którego będą musieli się dostosować wszyscy, a co za tym idzie będzie o wiele szerzej obsługiwane przez software czyli gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...