STELVIO 318 Napisano 2 Maja 2020 Tak. Cały czas jestem zadowolony. Oglądam bardzo dużo. Do tego stopnia, że marzy mi się osobna salka. Żeby nie robić tego rytuału z zasłanianiem. Trudno. Tv używam do UPC i porannych wiadomości, coś na TVN turbo i coś na Youtube. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro18 29 Napisano 2 Maja 2020 4 godziny temu, STELVIO napisał: A przy ramowym to nie lepiej zamówić od razu kinowy format? U mnie chyba filmów w tym formacie to z 99% jest. Tylko jak będzie coś w 16/9 to mały obraz wtedy wyjdzie. Do salki brałbym kinowy. A teraz pasy wykorzystuję do napisów. Nie jest najgorzej. Jak ktoś ogląda 99% materiału w tym formacie to rzeczywiście wybór jest dosyć prosty. Jeśli jednak proporcje są bardziej wyważone, to chyba lepiej 16:9. Po pierwsze chyba mniej powierzchni traci się obcinając z 16:9 do 2.35:1 niż na odwrót (gdzieś było to procentowo policzone, jak znajdę to wrzucę). Poza tym chyba jestem bardziej przyzwyczajony do pasów góra/dół niż bocznych. U mnie ograniczeniem była szerokość ekranu, wtedy ekran 2.35:1 ma wyraźnie mniejszą powierzchnię niż 16:9. Wolę jednak sobie od czasu do czasu przykryć górę czarnym materiałem a na co dzień mieć dużą powierzchnię projekcyjną 6 godzin temu, raf7705 napisał: Ja też nie lubię tych pasów i przerobiłem ekran 16:9, na format kinowy. Użyłem samoprzylepnego veluru. O! Nie wiedziałem, że coś takiego jest. Czy chodzi np o D-C-FIX Welur czarny 45cm? Jak to się sprawdza jako maskownica? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
STELVIO 318 Napisano 2 Maja 2020 Masz w 100% rację. 16:9 wychodzi wtedy bardzo mały. Ale mówię typowo do salki i tylko filmy. Ja patrząc na siebie tak bym dzisiaj zrobił. W salonie na pewno nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 2 Maja 2020 Maro.Dokładnie ten.Sprawdza się bardzo dobrze . Ja mało oglądam 16:9 na projektorze, bardzo mało.I wolę sobie wpisać te 16:9 czasami w ekran kinowy.Nie wiem dokładnie jak jest wtedy ze stratą powierzchni użytkowej ale...Mi, pasy po bokach mniej przeszkadzają, jakoś tak naturalnie wychodzą poza pole widzenia (koncentracji) i dodatkowo nie są one w czasie projekcji wogole oświetlane. Format kinowy, na 16:9, to jednak jakieś tam minimalne ilości światła są na pasach (góra-dół). W odwrotnej sytuacji, nic nie świeci na pasy (lewa-prawa). Jak bym miał JVC od początku, to może bym ekranu nie przerabiał, bo tu z tymi pasami tragedii, to nie ma.Ja to zrobiłem jak miałem Epsona.Tam pasy świeciły szarością i bardzo mi to przeszkadzało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szpieeg007 12 Napisano 2 Maja 2020 4 godziny temu, raf7705 napisał: Na ekranie stałym, łatwo zrobić maskownice na pasy, jeden lub dwa pasy cienkiej pleksy na magnesach, oklejonej samoprzylepnym czarnym velurem, czy czymś podobnym. To w sumie ciekawe rozwiązanie, tylko ekrany mają zazwyczaj ramę aluminiową, więc magnes nie zadziała, chyba, że przykleimy punktowo dodatkowe magnesy lub jakieś metalowe płytki bezpośrednio do ramy. No i pozostaje kwestia odkładania za każdym razem gdzieś tej maskownicy, kiedy ją zdejmujemy. Niby nic, ale w pewnych okolicznościach może to być niewygodne. Zastanawiałem się też nad zastosowaniem zwykłego, łańcuszkowego mechanizmu rolety, do tego rurka długości ekranu, na rurce nawinięty materiał (aksamit, welur itp.) na dole materiału tunel z rurka obciążającą i w połączeniu ze zdolnością RS540 do zapamiętywania ustawień obrazu, może to być wygodne rozwiązanie. Pod warunkiem, że w miarę precyzyjnie się to wykona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zochu1 12 Napisano 2 Maja 2020 Na górze kasety adeo masz naklejke z parametrami. Tam jest model silnika. Standardowo montują NICE, Somfy jest za dopłatą. Somfy jest cichy, nice głośny. Jeśli nie dopłacałeś extra to masz Nice. Do zasłonięcia górnego pasa na ekranie proponuję kupić drugi ekran elektryczny (najtańszy z pilotem-ok 350 zł) zamontować przed swoim ekranem (kaseta przed kasetą) zdjąć z niego materiał projekcyjny, przykleić np. czarną kodurę wykorzystując belkę obciążającą ze starego materiału projekcyjnego i ustawić krańcówkę w silniku tak, aby opuszczał się tylko do górnej krawędzi obrazu na Ekranie. Jednym kliknięciem pilota możesz opuscic sobie dodatkowy border jak chcesz pełną automatykę, to kupujesz moduł trigger i podłączasz go do projektora a w projektorze ustawiasz wyzwalanie triggera po wykryciu formatu 2,35:1. Jak wykryje 16:9 to wyzwoli drugi trigger i border się schowa 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 2 Maja 2020 To w sumie ciekawe rozwiązanie, tylko ekrany mają zazwyczaj ramę aluminiową, więc magnes nie zadziała, chyba, że przykleimy punktowo dodatkowe magnesy lub jakieś metalowe płytki bezpośrednio do ramy. No i pozostaje kwestia odkładania za każdym razem gdzieś tej maskownicy, kiedy ją zdejmujemy. Niby nic, ale w pewnych okolicznościach może to być niewygodne. Zastanawiałem się też nad zastosowaniem zwykłego, łańcuszkowego mechanizmu rolety, do tego rurka długości ekranu, na rurce nawinięty materiał (aksamit, welur itp.) na dole materiału tunel z rurka obciążającą i w połączeniu ze zdolnością RS540 do zapamiętywania ustawień obrazu, może to być wygodne rozwiązanie. Pod warunkiem, że w miarę precyzyjnie się to wykona.Na twoim miejscu korzystał bym dwa ekrany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riddle 96 Napisano 3 Maja 2020 I co technologia Lumagen radiance PRO (non linear stretching) https://youtu.be/h_7UCdRZJkU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szpieeg007 12 Napisano 3 Maja 2020 Wyczytałem, że Adeo ma też powierzchnię projekcyjną ADR. Jest trochę droższa, ale może warto? Według oficjalnych doniesień powierzchnia ta, w uproszczeniu, likwiduje niedoskonałości kontrastu wywołane przez odbicia światła od sufitu, czy ścian. Dlatego polecają ją do nie w pełni zaadoptowanych pomieszczeń. Z tych wszystkich producenckich "ochów" i "achów" można by wysnuć wniosek, że to jakaś magiczna kompozycja, która czyni cuda i pozwala na zachowanie kontrastu nawet w oświetlonych pomieszczeniach. Stąd moje pytanie, czy ktoś może miał do czynienia z owym cudownym materiałem i mógłby się podzielić doświadczeniami z odbioru takiej projekcji? Zastanawia mnie też, czy jak w wielu przypadkach, nie jest to "coś za coś"? Czy na przykład owa konstrukcja, która zapewnia tak świetne efekty w jednej kwestii (jeśli w ogóle tak jest), nie ma jakiś skutków ubocznych w postaci np jakiegoś srebrzenia, odblasków itd, itp? Ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riddle 96 Napisano 3 Maja 2020 Odbyła się prezentacja na audio-video-show Prague 2020, a ludzie poszli i nie wierzyli, co to jest ten NLS i jak dziala.... 6 minut temu, Szpieeg007 napisał: Wyczytałem, że Adeo ma też powierzchnię projekcyjną ADR. Jest trochę droższa, ale może warto? Według oficjalnych doniesień powierzchnia ta, w uproszczeniu, likwiduje niedoskonałości kontrastu wywołane przez odbicia światła od sufitu, czy ścian. Dlatego polecają ją do nie w pełni zaadoptowanych pomieszczeń. Z tych wszystkich producenckich "ochów" i "achów" można by wysnuć wniosek, że to jakaś magiczna kompozycja, która czyni cuda i pozwala na zachowanie kontrastu nawet w oświetlonych pomieszczeniach. Stąd moje pytanie, czy ktoś może miał do czynienia z owym cudownym materiałem i mógłby się podzielić doświadczeniami z odbioru takiej projekcji? Zastanawia mnie też, czy jak w wielu przypadkach, nie jest to "coś za coś"? Czy na przykład owa konstrukcja, która zapewnia tak świetne efekty w jednej kwestii (jeśli w ogóle tak jest), nie ma jakiś skutków ubocznych w postaci np jakiegoś srebrzenia, odblasków itd, itp? Ktoś ma jakieś doświadczenie w tej materii? to zdjęcie mojego przyjaciela, JVC DLA x7900 i ekran VISION 2:35 Grey Cat 16:9 110" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro18 29 Napisano 8 Maja 2020 W dniu 2.05.2020 o 21:58, zochu1 napisał: Na górze kasety adeo masz naklejke z parametrami. Tam jest model silnika. Standardowo montują NICE, Somfy jest za dopłatą. Somfy jest cichy, nice głośny. Jeśli nie dopłacałeś extra to masz Nice. Do zasłonięcia górnego pasa na ekranie proponuję kupić drugi ekran elektryczny (najtańszy z pilotem-ok 350 zł) zamontować przed swoim ekranem (kaseta przed kasetą) zdjąć z niego materiał projekcyjny, przykleić np. czarną kodurę wykorzystując belkę obciążającą ze starego materiału projekcyjnego i ustawić krańcówkę w silniku tak, aby opuszczał się tylko do górnej krawędzi obrazu na Ekranie. Jednym kliknięciem pilota możesz opuscic sobie dodatkowy border jak chcesz pełną automatykę, to kupujesz moduł trigger i podłączasz go do projektora a w projektorze ustawiasz wyzwalanie triggera po wykryciu formatu 2,35:1. Jak wykryje 16:9 to wyzwoli drugi trigger i border się schowa Spróbowałem opcję z naklejanym welurem. Niestety pomysł okazał się niewypałem. Zapewne sprawdza się to jako zasłonięcie pasów w ekranach ramowych. Ja potrzebowałem zasłonić ekran elektryczny 16:9 - w pamięci JVC ustawiłem opcję 2,35:1 w ten sposób, że obraz zjeżdża w dół na granicę ekranu, a przez to na górze mam ogromny wolny pas białej powierzchni (razem z czarnym 15 cm topem wyszło mi 51 cm od krawędzi kasety do górnej krawędzi ekranu. Niestety te naklejane welury mają 45 cm, także musiałem zrobić składaka - 45 + ok 10 cm drugiego paska. Niestety pierwszy problem to połączenie pasków - ten welur to taka duża naklejka, także zdjąłem z tego 45 cm pasa i nakleiłem niżej, żeby obejmował też doklejony fragment. Niestety łączenie wyszło bardzo źle - nie udało mi się idealnie spasować obu części materiału (jest na dosyć dużym odcinku szpara, przez którą widać tę białą naklejkę), dodatkowo ten doklejony pasek się pomarszczył. Kolejny minus - materiał jest sztywny, w związku z czym jest nieco odkształcony - nie jestem w stanie uzyskać na tyle prostej krawędzi, żeby się licowała z górną częścią obrazu. Poza tym nie mam w sumie możliwości powrotu do 16:9 bez zniszczenia tej misternej konstrukcji. Wnioski: - materiał może przyklejany do maskownicy kasety, ale jednocześnie powinien być dosyć miękki, żeby swobodnie zwisał w bliskiej odległości od powierzchni ekranu (jak jest szpara, to bardzo ją widać w trakcie projekcji. Mimo wszystko lepszym rozwiązaniem wydaje się być rozciągnięcie (w moim przypadku) materiału od lewej do prawej ściany - wtedy mam możliwość zbliżenia materiału maskującego do projekcyjnego na tyle, żeby nie było tej wkurzającej szpary... - jeśli jednak opcja ze zwisaniem materiału z góry, powinien być obciążnik jak w firankach czy roletach - montaż dodatkowej rolety czy kasety przed kasetą ekranu odpada ze względu na tę szparę Z pozytywów - ogromna różnica w jakości obrazu po zasłonięciu, jak się zobaczy różnicę, to już jest bilet w jedną stronę 🙂 PS czy korzystacie z trybu high czy low lamp? Do tej pory byłem w trybie low, na chwilę włączyłem high, ale nie widziałem (poza ewidentnie głośniejszym wiatrakiem w projektorze) dużej różnicy. Może muszę jeszcze potestować... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 8 Maja 2020 Ja kleiłem z jednego kawałka. Za ekranem zrobiłem konstrukcję z desek, żeby móc dobrze docisnąć ten materiał do ekranu, w czasie klejenia. Oryginalna krawędź była równa po obu stronach.Nie powiem, że ta operacja była łatwa, bo nie była.Ale tak jak napisałeś, efekt zasłonięcia pasów jest świetny.Jak raz zobaczycz, to już nigdy więcej nie będziesz chciał oglądać filmu kinowego, na ekranie 16:9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro18 29 Napisano 9 Maja 2020 21 godzin temu, raf7705 napisał: Ja kleiłem z jednego kawałka. Za ekranem zrobiłem konstrukcję z desek, żeby móc dobrze docisnąć ten materiał do ekranu, w czasie klejenia. Oryginalna krawędź była równa po obu stronach. Nie powiem, że ta operacja była łatwa, bo nie była. Ale tak jak napisałeś, efekt zasłonięcia pasów jest świetny. Jak raz zobaczycz, to już nigdy więcej nie będziesz chciał oglądać filmu kinowego, na ekranie 16:9 Wydaje mi się, że w moim przypadku najbardziej sensowne będzie podwieszenie przy ekranie czarnej szyny sufitowej do firanek (są takie czarne, matowe z 5 cm maskownicą). Kwestia sensownego montażu, rodzaju przymocowania kotary (pewnie metalowe żabki porysują kasetę ekranu), zlecenia uszycia kotary z obciążnikiem. Będę musiał to mocno przemyśleć i skonsultować z kimś szyjącym firanki/zasłony zanim wydam kolejne pieniądze... Głównym założeniem jest, żeby umocowanie kotary było nieco za linią ekranu, żeby kotara swobodnie spływała po ekranie, a nie wisiała przed nim. Po pierwsze, nie będzie teoretycznie się marszczyła, po drugie uniknę szpary między płaszczyzną ekranu a kotarą, która jest bardzo irytująca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darulok 89 Napisano 27 Czerwca 2020 Witajcie , jako że w temacie cisza od dawna kopiuje swoją opinię z audiostereo o tsnim ekranie Duronic 120cali i JVC x5500 Chciałem napisać kilka zdań odnośnie tego ekranu duronic 120cali .Otóż byłem ostatnio u kolegi Anxion (założyciela tematu) zobaczyć ten dość tani ekran i powiem szczerze że zostałem mega pozytywnie zaskoczony.W jego w pełni przystosowanej czarnej sali kinowej obraz był kapitalny a 120 cali dopełniło wrażenia . Kolorystyka , ostrość itd na najwyższym poziomie, dosłownie nie było się do czego przyczepić ,a oko mam już dość wprawne po kalibracjach od Maćka K ze skalibruj . Ogólnie znowu wszystko , czyli całokształt zrobił na mnie wrażenie i znów pomysł projekcji u mnie powrócił 😬. Testowaliśmy różne filmy od HD po uhd i było naprawdę bardzo dobrze .. Nadal często się zastanawiam jak projektor typu JVC , osiąga tak kapitalną czerń w niektórych sytuacjach ..Po powrocie do domu musiałem znów się przyzwyczajać do swojego małego 65oleda .. Jakiś czas temu testowaliśmy Magic screena i owszem może deko na czerni stracił z nowym ekranem ale na calarzu, bieli zyskał.Filmy typu Gemini Man wyglądały kapitalnie a nocne sceny bajka, a np film 1917 jakby taki analogowy obraz i więcej planktonu i klimatu niż na moim oledzie, dorzucę jedną fotkę projekcji z Coco(też tak rozdziawiłem gębę z wrażenia jak na tym zdjęciu😂) . Ja od początku nie jestem fanem walenia po oczach i dla mnie duży calarz ,dobra czerń +szeroka paleta barw w zupełności wystarczy by się cieszyć filmem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 29 Czerwca 2020 A ja właśnie kupiłem adapter do 3d. Tv 3d już nie mam w salonie, to trzeba zrobić update, dla proja, bo coś czuję że 3d, będzie wracać.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
STELVIO 318 Napisano 29 Czerwca 2020 A okulary drogo wychodzą? Jakieś sprawdzone. Tak z ciekawości może sam bym w domowym zaciszu sprawdził. 3D tylko w kinie oglądałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 29 Czerwca 2020 Okulary mam po Epsonie, radiowe fale, to powinno działać na JVC, też.Okulary Samsunga mam.Jak nie będą działać, to będę myślał, co dalej...Dopiero dziś aukcję wygrałem, na ten adapter, to jak przyjdzie, to będę sprawdzał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darulok 89 Napisano 29 Czerwca 2020 (edytowane) ja właśnie również lubiłem 3d .. i chyba tego x7900 zapierdo...e po wakacjach😬😬😬 bo znowu mnie nosi... 100cali być może wcisnę Edytowane 29 Czerwca 2020 przez Darulok 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maro18 29 Napisano 29 Czerwca 2020 2 godziny temu, STELVIO napisał: A okulary drogo wychodzą? Jakieś sprawdzone. Tak z ciekawości może sam bym w domowym zaciszu sprawdził. 3D tylko w kinie oglądałem. Ja kupiłem hi shock - wyszło ok 300 pl za sztukę (kupiłem 3 pary). Miałem stare okulary z plazmy panasonica i jakieś samsunga. Strasznie zrywały połączenie. Tutaj zero problemu. Poza tym wydają się porządnie zrobione, jest porządne sztywne etui. Ładuje się przez kabel o ile pamiętam z jakimś dziwnym złączem autorskim, ale głowy nie dam (i tak mam 3 kable) Tak jak ktoś pisał, 3d to wciąż ciekawostka, ale przyjemna. Na dużym ekranie robi ogromne wrażenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
STELVIO 318 Napisano 29 Czerwca 2020 Spoko. Dzięki. Może się faktycznie skuszę. Ale na jesień najwcześniej. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darulok 89 Napisano 3 Lipca 2020 Witajcie, Jakie macie odległości waszych projków(czoła) do ekranu? Z tego co wyczytałem na avforum to na maks zoomie traci się na kontraście w x7900 a ja musiałabym mieć raczej maks zoom czyli ekran 100cali i odległość 310cm zoom X2 , teraz nachodzi pytanie czy adeo reference white 1.0 nie będzie za jasny w tej sytuacji.. mi na tym HDR jakoś aż tak mega nie zależy, lubię dobry kontrast i kolor przede wszystkim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
STELVIO 318 Napisano 3 Lipca 2020 Ja mam równe 2m. Ekran 105"- przód projektora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user7878 376 Napisano 3 Lipca 2020 4 m ekran 110 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 3 Lipca 2020 Witajcie, Jakie macie odległości waszych projków(czoła) do ekranu? Z tego co wyczytałem na avforum to na maks zoomie traci się na kontraście w x7900 a ja musiałabym mieć raczej maks zoom czyli ekran 100cali i odległość 310cm zoom X2 , teraz nachodzi pytanie czy adeo reference white 1.0 nie będzie za jasny w tej sytuacji.. mi na tym HDR jakoś aż tak mega nie zależy, lubię dobry kontrast i kolor przede wszystkim.To powinieneś sobie ekran szary kupić, żeby jeszcze poprawić kontrast, a nie biały.Ja mam 4.5m i 120" w formacie kinowym. Nie jest na Max zoom jeszcze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darulok 89 Napisano 3 Lipca 2020 (edytowane) Godzinę temu, STELVIO napisał: Ja mam równe 2m. Ekran 105"- przód projektora albo ja jestem źle oczytany ablo :,z tego co wyczytałem to żeby osiągnąć ekran 100cali (wyczytane na projector central) to przód projektora musi być minimalnie na 310cm czyli ponad 3 metry ..🤔🤔🤔 jeśli się myliłem i np może być 2,5 czy 2,8 metra to w pewnej kwestii by mi ułatwiło montaż projektora ,nie musiałbym zmieniać układu pokoju .. OLED do sypialni i heja, czyli 100 cali z 2 metrów możliwe 🤔🤔 Edytowane 3 Lipca 2020 przez Darulok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach