Skocz do zawartości
Maciej Koper

Panasonic FZ800 | TEST | OLED 2018 Ultra HD z HDR10+

Rekomendowane odpowiedzi

Tv naziemne po zmianie dźwięku na DD.

Amazon tak jak Netflix też daje DD+ więc zmień na tv w ustawieniach dźwięku na głośniki tv wtedy na SB będziesz miał DD ustawienie to oszukuje aplikacje netflixa i pozwala na puszczenie dźwięku 5.1 a tv transkoduj go do DD i wypuszcza przez HDMI arc na SB. Inne aplikacje to filmy z DD bezpośrednio z dysku wpiętego w tv.

Edytowane przez darekgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok ustawiłem działa jak trzeba. Ostatnie pytanie Dźwięk z Netflixa w shieldzie masz w 5.1 po ustawieniu na głośniki tv ? Pytam bo u mnie w netflixie nie pojawia się nawet flaga z 5.1 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, MarcinKK napisał:

Włączyłem Netflixa przez PS4 PRO. Sytuacja bez zmian :(

I tu masz odpowiedź. Telewizor wyświetla to co otrzymuje z konsoli czyli problemem nie jest TV tylko Netflix (bo w obu przypadkach: TV i PS4 problem był ten sam). A chodzi dokładnie o materiał, który dostarcza NF i z nim nie radzi sobie telewizor bo jest za dużo braków pozostałych po kompresji i siły nie ma, "upłynniacz" z niczego cudów nie zrobi.

U mnie przykłady, które podałeś wyświetlają się tak jak powinny. IFC na "minimum" i czasami na NF klatkuje w większym stopniu niż na normalnym, porządnym materiale a na "maksimum" jest "prawidłowa" nadpłynność i rwanie znika ale ja osobiście nie używam IFC więcej niż "minimum" bo nie lubię nienaturalnej nadpłynności.

Podsumowując, problemem jest kompresja Netflixa i czasami po ich cyfrowej obróbce pewnie nawet tych 20-30 klatek/sec. nie ma więc nie ma o co robić hałasu. Wszyscy wiedzą, że NF mocno degraduje obraz i takie są efekty jak widzisz u siebie.

Jeśli masz możliwość to porównaj ten sam film z BD (lub nawet porządnie skompresowany z płyty do mkv) i z Netflixa. Gwarantuje Ci, że szybko zmienisz opinie: "Netflix to podstawa w dzisiejszych czasach". To jest streaming i dopóki bitrate nie zwiększy się znacznie to problemy z jakością i płynnością będą trwać nadal. TV nie ma nic z tym wspólnego bo NF ma się tak do jakości OLEDa jakbyś np. kupił Lamborghini Aventador i mówił, że to do niczego samochód, producent wypuścił bubla bo na polnej drodze z dziurami na wsi nie da się jeździć porządnie ponad 250km/h ?

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ma w 5.1 tylko najpierw zmień ustawienia tv a potem dopiero włącz Netflix na Shield.

5 minut temu, southorn napisał:

I tu masz odpowiedź. Telewizor wyświetla to co otrzymuje z konsoli czyli problemem nie jest TV tylko Netflix (bo w obu przypadkach: TV i PS4 problem był ten sam). A chodzi dokładnie o materiał, który dostarcza NF i z nim nie radzi sobie telewizor bo jest za dużo braków pozostałych po kompresji i siły nie ma, "upłynniacz" z niczego cudów nie zrobi.

U mnie przykłady, które podałeś wyświetlają się tak jak powinny. IFC na "minimum" i czasami na NF klatkuje w większym stopniu niż na normalnym, porządnym materiale a na "maksimum" jest "prawidłowa" nadpłynność i rwanie znika ale ja osobiście nie używam IFC więcej niż "minimum" bo nie lubię nienaturalnej nadpłynności.

Podsumowując, problemem jest kompresja Netflixa i czasami po ich cyfrowej obróbce pewnie nawet tych 20-30 klatek/sec. nie ma więc nie ma o co robić hałasu. Wszyscy wiedzą, że NF mocno degraduje obraz i takie są efekty jak widzisz u siebie.

Jeśli masz możliwość to porównaj ten sam film z BD (lub nawet porządnie skompresowany z płyty do mkv) i z Netflixa. Gwarantuje Ci, że szybko zmienisz opinie: "Netflix to podstawa w dzisiejszych czasach". To jest streaming i dopóki bitrate nie zwiększy się znacznie to problemy z jakością i płynnością będą trwać nadal. TV nie ma nic z tym wspólnego bo NF ma się tak do jakości OLEDa jakbyś np. kupił Lamborghini Aventador i mówił, że to do niczego samochód, producent wypuścił bubla bo na polnej drodze z dziurami na wsi nie da się jeździć porządnie ponad 250km/h ?

Coś w tym jest bo mam kilka filmów w HDR na dysku i tam bitrate na poziomie 40-60Mbps i zero przycinek, może faktycznie 15 Mbps to zbyt mało na HDR.

Edytowane przez darekgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, darekgra napisał:

Coś w tym jest bo mam kilka filmów w HDR na dysku i tam bitrate na poziomie 40-60Mbps i zero przycinek, może faktycznie 15 Mbps to zbyt mało na HDR.

Oczywiście, bitrate w 4K na Netfliksie w naszym kraju to nieco ponad 15Mb/s a teraz dołóżmy do tego HDR i gdzieś ten obraz trzeba "obciąć" żeby to wszystko razem się zmieściło. Czyli jakość obrazu spadnie, klatek będzie czasem brakowało itp.

Edytowane przez southorn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wypróbuj nawet filmy z YouTube w HDR tam już bitrate jest na poziomie 40Mbps i zero przycinek nawet bez IFC.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, darekgra napisał:

Tak ma w 5.1

a jak to zrobiłeś  ? Ponieważ u mnie nie wyświetla się opcja 5.1 na żadnym filmie 

3 minuty temu, darekgra napisał:

Wypróbuj nawet filmy z YouTube w HDR tam już bitrate jest na poziomie 40Mbps i zero przycinek nawet bez IFC.

na YT nie uruchamia się przecież HDR lub nie znalazłem odpowiedniego filmiku który by to umożliwił.. gdzie taki filmik znalazłeś ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie ustawienia jak pisałem i przy wyborze głośników tv jako główne a format dźwięku HDMI w bitstrem wtedy Netflix mam 5.1.

IMG_20190203_153142.jpg

IMG_20190203_153158.jpg

15 minut temu, krystian lol napisał:

 

na YT nie uruchamia się przecież HDR lub nie znalazłem odpowiedniego filmiku który by to umożliwił.. gdzie taki filmik znalazłeś ? 

Właśnie że aplikacja YouTube w tv obsługuje VP9v2 i HDR z YouTube jest piękny. Wpisz w wyszukiwarkę w aplikacji z tv HDR 60 FPS wyskoczy sporo .

Apka YT w Shield nie ma hdr

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, darekgra napisał:

Mam takie ustawienia jak pisałem i przy wyborze głośników tv jako główne a format dźwięku HDMI w bitstrem wtedy Netflix mam 5.1.

IMG_20190203_153142.jpg

IMG_20190203_153158.jpg

No masz racje teraz wszystko działa ... w oknie Dookólny miałem złe ustawienie i nie wyświetlało się.
Teraz ostatnie pytanie mam nadzieje które rozwiąże wszystkie problemy mianowicie po wyłączenie TV i włączeniu automatycznie zmienia się na KINO DOMOWE jak to wyłączyć ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba się niestety nie da, przynajmniej ja nigdzie takiej opcji nie znalazłem.

Edytowane przez darekgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, darekgra napisał:

Chuba się niestety nie da, przynajmniej ja nigdzie takiej opcji nie znalazłem.

OK dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś sprawdzić jak wygląda kwestia ścinek obrazu w Amazon prime.

Ja mam jeszcze HBO GO ale tam ani HDR ani DD.

Ten Netflix trochę niedomaga, ciekawe czy na tv innych producentów jest tak samo? Zauważyłem też że potrafi ściąć rozdzielczość nawet do 720 podczas oglądania w szczycie,pewnie serwery mocno obciazone i nie jest to wina mojego neta mam światłowód 100mega.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, darekgra napisał:

A mógłbyś sprawdzić jak wygląda kwestia ścinek obrazu w Amazon prime.

Ja mam jeszcze HBO GO ale tam ani HDR ani DD.

Ten Netflix trochę niedomaga, ciekawe czy na tv innych producentów jest tak samo? Zauważyłem też że potrafi ściąć rozdzielczość nawet do 720 podczas oglądania w szczycie,pewnie serwery mocno obciazone i nie jest to wina mojego neta mam światłowód 100mega.

Amazon prime na shield 4k HDR bez najmniejszego zacięcia na upłynniaczu na MINIMUM

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, MarcinKK napisał:

 

Przepraszam, że tak wywołuje ale mam bardzo ważne pytanie. Dlaczego daliście Panasonicowi referencje?

Zakupiłem i okazuje się, że telewizory FZ800 i FZ950 są wadliwe. Nie można na nich oglądać materiałów z Netflixa 4K HDR.

Za granicą telewizor wszyscy zachwalają bo ma swoje + ale teraz płaczą bo nie mogą oglądać Netflixa...

W każdym materiale 4K HDR jest coś takiego. Jak płynność ustawimy na 0 to mamy obraz, który tnie się tak, że dziecko pyta się o co chodzi... nigdy nic takiego wcześniej w życiu nie widziałem. Jak weźmiemy płynność na 5-10 to oczywiście problem prawie znika ale cały obraz rozwala się przez artefakty i nie są to takie artefakty, że coś leci i znika tylko ktoś przechodzi w jakiejkolwiek scenie i wszystko się rozwala. Widzimy jeden wielki rozwalony obraz przy jakimkolwiek ruchu. Nie ma żadnych ustawień na których można oglądać Netflix 4K HDR. Gdybym jeszcze tylko ja to widział to można by było nazwać mnie jakimś dziwakiem itp. ale to widzi każda osoba, która widziała ten telewizor.

Na zagranicznych forach piszą, że jakiekolwiek oglądanie to bez upłynniacza ale bez upłynniacza obraz jest w takim zacięciu, że nie widziałem czegoś takiego i nigdy bym nie pomyślał, że coś takiego może się wydarzyć w telewizorze za ponad 10 tys. zł. Nie widziałem czegoś takiego nawet w telewizorze manty na działce za 700 zł. Na żadnym urządzeniu... nie wiem jak to nawet nazwać.

Przepraszam, że tak napisze ale jak dla mnie to wprowadzacie ludzi w błąd. Netflix to podstawa w dzisiejszych czasach a w waszych tekstach nie ma o tym mowy.

Proponuje to zmienić w teście. Telewizor trzeba sprzedać na grosze i kupić jakiegoś LG lub Sony bo tam nie problemu przy Netflix.

Jeżeli tego nie wprowadzicie to będziecie mega nie w porządku wobec innych ludzi. Myślałem, że na konkurencyjnym forum facet robi kasę na ludziach więc oszukuje ale wy jesteście specjalistami, to wam się ufa, wy jesteście swego rodzaju autorytetami w tej dziedzinie. Dajcie znać. Jak nic się nie zmieni to wasze sumienie. Moim zdaniem powinniście napisać w teście aktualizację, że Netflix nie działa prawidłowo w 4K HDR. Teraz co 2-3 serial wychodzi w HDR.

Jestem ciekaw co wy na to powiecie :(  

 

Myślałem, że to jakaś wada ale informacji za granicą pojawiło się mega dużo w tym temacie.

A więc przetestowałem te filmy na starym tv... plazma panasonic bez hdr i tylko FHD i zaskoczenie klatkowanie w tych scenach takie samo jak w fz800 bez upłynniaczy :) no nic to też panasonic więc pewnie one tak mają... chociaż dzieli je epoka. Zrobiłem jeszcze jeden test włączyłem netflixa na laptopie i co to samo w tych scenach tak samo kratkuje. 

Wniosek... w żądnym wypadku nie jest wina tv tylko coś jest skopane w natflixie. 

Edytowane przez darekgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, krystian lol napisał:

Teraz ostatnie pytanie mam nadzieje które rozwiąże wszystkie problemy mianowicie po wyłączenie TV i włączeniu automatycznie zmienia się na KINO DOMOWE jak to wyłączyć ?

Apps > VIERA Link > Wybór głośników

Najlepiej ten skrót dodać sobie do paska Home, żeby był pod ręką.

Telewizor automatycznie uruchamia się z ostatnim ustawionym przed wyłączeniem wyjściem dźwięku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłączaj TV jako ostatni wtedy przełączy się na wbudowane głośniki.

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

akurat mi wszystko działa po hdmiCEC i włączam i wyłączam wszystko jednym pilotem, na szczęście aż tak bardzo mi na tym nie zależy, netflixa oglądam z apki w TV

Edytowane przez darekgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc dzis wymiana matrycy ze względu na ten jeden Pixel nie powiodła się. Serwis przyjechał z nowa matryca wszystko ładnie pięknie szybko przełożone. Tv odpalony i odrazy testy i tu duży zonk... Na zielonym trzy czarne pixele i jeden na niebieskim. Pan znów wkrętarka w rękę i nowa matryca do kartona a stara z kartona na swoje stare miejsce. Czekam na kolejną matryce.

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, darekgra napisał:

A więc dzis wymiana matrycy ze względu na ten jeden Pixel nie powiodła się. Serwis przyjechał z nowa matryca wszystko ładnie pięknie szybko przełożone. Tv odpalony i odrazy testy i tu duży zonk... Na zielonym trzy czarne pixele i jeden na niebieskim. Pan znów wkrętarka w rękę i nowa matryca do kartona a stara z kartona na swoje stare miejsce. Czekam na kolejną matryce.

Gdzieś czytałem, nie wiem czy na tym forum, czy na konkurencyjnym, że LG na wymianę daje kiepskie matryce. Chodziło chyba o LG i wymianę całego TV w ramach wypaleń.
Zaznaczam ,że nie wiem, jak wygląda dystrybucja części zamiennych dla innych producentów.
Ale kibicuję, że wszystko skończy się dobrze ?

 

Edytowane przez rpzem
poprawki
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też myślę że będzie dobrze.

Ta nowa miała też dość widoczny zafarb na żółto. Zastanawiam się czy to dobry pomysł był z tym zgłoszeniem jednego pixela :).

Przyjechała do mnie w takim samym kartonie i styropianach jak tv tylko że białym bez brandingu, na samej matrycy (w sumie to prawie nowy tv bez trzech płytek z elektroniką i głośników) była tylko jedna naklejka Made in Czech Republic reszta to same cyferki nic mi nie mówiące.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tydzień temu przyjechała kolejna matryca...

Niestety nie jest dobrze... znów jeden pixel na niebieskim nie świeci ale co gorsza matryca jest fatalna pod względem zafarbu.

zgłosiłem ponownie do panasonic i czekam, na zgłoszenie odpisali że dadzą odpowiedz w ciągu 30 dni :( . O dziwo pan na infolinii zapytał czy nie lepiej skorzystać z rękojmi (cwaniaki)

W sumie to liczę na kolejną wymianę, w sumie to nie usunęli pierwszej wady do której bezspornie się przyznali, lecz obawiam się że nie będzie lepiej ponieważ dwie matryce które już były u mnie w mieszkaniu były znacznie gorszej jakości niż zamontowana oryginalnie (LG robi ich w ciula z tymi matrycami na wymianę). Obecna pod względem bandingu wygląda całkiem ok lecz reszta to porażka według mnie w takim TV.

IMG_20190220_221201.jpg

IMG_20190221_151937.jpg

IMG_20190220_221305.jpg

IMG_20190221_153119.thumb.jpg.6aea2043ebcbdb350fd89c6a1739b15e.jpg

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ślepy jestem, ale ja za wiele nie widzę na zdjęciach, może na żywo to inaczej wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

naprawdę...

lewa strona pionowo różowo-żółta potem pas w miarę ok następnie pas potwornie żółty  i prawa strona zbyt niebieska. Fakt na żywo jest jeszcze gorzej. Widać to nawet przy normalnym oglądaniu gdy większa część ekranu ma jednorodny jasny lub szary kolor np menu YouTube a o śniegu to nawet niema co pisać, pod względem zafarbu to oryginalna matryca była prawie idealna.

 

temperatura barwy

zdjęcie 1 -ciepła2, 2 -zimna 1, 4 -naturalna

Edytowane przez darekgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widać podczas normalnego oglądania to faktycznie lipa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...