Jump to content
bubusia

Oledy i zólty zafarb

Recommended Posts

Chciałem poruszyć kwestie, która niestety dotknęła osobiście również mnie. A mianowicie wymieniony w tytule żółty zafarb występujący w oledach. Zakupiłem jednego z topowych oledow( nie che wymieniać na razie firmy). Okazuje się, że na bokach, a nawet w pewnym stopniu na środku, występuje żółty zafarb w stopniu uniemożliwiającym normalne oglądanie wielu scen - szczególnie po jednej ze stron. Po zgłoszeniu się do serwisu, wszyscy stwierdzili, ze zgadza się, tego nie powinno być w takim stopniu( technik u mnie w domu). Po ekspertyzie na miejscu(tzn w serwisie) okazało się, ze też się wszystko zgadza, jest to normalna cecha technologii- stwierdził to bliżej nieokreślony fachowiec  od producenta. Nadmienię jeszcze, że wspomniana żółć uniemożliwia oglądanie czegokolwiek na białych, ale nie tylko, scenach. Obecnie walczę z serwisem. Jeżeli dalej będą lecieli w kulki zamieszczę bardzo dokładne zdjęcia i oczywiście podam nazwę producenta.

 

Edited by bubusia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 26.03.2018 o 10:42, bubusia napisał:

Chciałem poruszyć kwestie, która niestety dotknęła osobiście również mnie. A mianowicie wymieniony w tytule żółty zafarb występujący w oledach. Zakupiłem jednego z topowych oledow( nie che wymieniać na razie firmy). Okazuje się, że na bokach, a nawet w pewnym stopniu na środku, występuje żółty zafarb w stopniu uniemożliwiającym normalne oglądanie wielu scen - szczególnie po jednej ze stron. Po zgłoszeniu się do serwisu, wszyscy stwierdzili, ze zgadza się, tego nie powinno być w takim stopniu( technik u mnie w domu). Po ekspertyzie na miejscu(tzn w serwisie) okazało się, ze też się wszystko zgadza, jest to normalna cecha technologii- stwierdził to bliżej nieokreślony fachowiec  od producenta. Nadmienię jeszcze, że wspomniana żółć uniemożliwia oglądanie czegokolwiek na białych, ale nie tylko, scenach. Obecnie walczę z serwisem. Jeżeli dalej będą lecieli w kulki zamieszczę bardzo dokładne zdjęcia i oczywiście podam nazwę producenta.

 

A co tu ukrywać? Olewają wrzut na Facebook i jazda, jasne mniejszy lub większy zafarb mają prawie wszystkie sztuki, zdarzają się takie egzemplarze gdzie rzeczywiści jest to na tyle dominujące ze nie da się oglądać białych treści a te żółte są pomarańczowe..., walcz i nie bądź taki tajemniczy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3/26/2018 o 10:42, bubusia napisał:

Jeżeli dalej będą lecieli w kulki zamieszczę bardzo dokładne zdjęcia i oczywiście podam nazwę producenta.

 

nie czekaj tylko wrzucaj na forum - chętnie zobaczę ten zafarb bo może sam mam taki i jakoś go nie widzę

nazwę producenta też podaj - zakładam że to nie LG bo oni są chętniejsi na wymiany. ale moze to jednak LG ?

niestety tekst "cecha technologii" to standardowa wymówka producentów na wszelkiej maści wady produktu o któych słowa nie ma w instrukcji

 

Edited by klaus71
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie jestem w trakcie reklamacji, i nie chcialbym nikogo przedwczesnie oczerniac. Ale pierwsze podejscie jest wyjatkowo zniechecajace do firmy. Jak sie wyjasni, na pewno dam znac. W tym przypadku nie chodzi o delikatna nierownosc. To jest przypadek, ze tak powiem, drastyczny. I jezeli to mialaby byc cecha technologii, to wypadaloby o tym klienta informowac, np w swoich reklamach. W innym wypadku jest to zwykle oszustwo na skale globalna. Najchetniej zamowilbym kalibracje u p. Macka, zeby sam sie przekonal do czego rzekoma firma jest zdolna. Niedlugo dojdzie do tego, ze polowa zoltego ekranu zostanie uznana za ceche technologii. Mysle, ze sa pewne granice, a jezeli ich nie ma, to trzebaby o tym pisac jak najwiecej. I to wszedzie, szczegolnie na takich forach.

 

Co ciekawe, technik u mnie na miejscu(bylo nawet dwoch) stwierdzil, ze jest to ewidentna wada, wydawalo sie ze czegos takiego wczesniej w zyciu nie widzial. Po ogledzinach w serwisie nagle okazalo sie, ze mamy do czynienia z cecha technologii. Komentarz chyba zbedny.  

Najchetniej od razu zamowilbym jakas niezalezna ekspertyze, zeby udowodnic tym panom wadliwosc produktu, ktora zreszta sami stwierdzili. Niestety przedstawiciel producenta mial inne zdanie. Zapewne nie pierwszy, i nie ostatni raz. Wydaje mi sie, ze naprawde trzebaby bylo cos zrobic z takimi praktykami. Jest to zwykle oszukiwanie klienta, i liczenie na jego brak swiadomosci tematu. 

Edited by bubusia
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pierwszy i nie ostatni raz jest taka sytuacja, że coś jest nie tak ze sprzętem. Zamawiasz serwis, serwisant stwierdza że TV do [beeep]y i w ogóle pewnie do wymiany, a w serwisie się okazuje inaczej, że wszystko jest zgodne ze specyfikacją i TV jest sprawny. Dlaczego tak się dzieje? Bo serwisant sobie może mówić co mu ślina na język przyniesie, bo jego słowa nie są w żaden sposób wiążące. Najczęściej serwis, nawet autoryzowany nie podejmuje decyzji w sprawie reklamacji. Decyzja o każdym takim przypadku jest odsyłana do producenta TV i to on decyduje czy uznać daną reklamację czy nie. Producent decyduje bo to producent zostanie finalnie obciążony kosztami tej reklamacji (części, robocizna, czy też całkiem nowy TV). Działają pewnie wg szablonu: to uznajemy, tego nie bo nie. Dlatego w dzisiejszych czasach jedyną opcją uniknięcia takich przypadków jest kupowanie przez internet, gdzie masz możliwość zwrotu w ciągu 14 dni. Trzeba też niestety siedzieć w temacie i wiedzieć jakich wad szukać w ciągu tych 14 dni.

Kolego nie poddawaj się. Moim zdaniem sprawa łatwa do wygrania. Podobnych przypadków np clouding w LCD było sporo i jak faktycznie wada jest spora, to nie ma siły żebyś nie wygrał. Niestety będziesz musiał się nachodzić i będziesz musiał zamówić ekspertyzę TV u rzeczoznawcy. Najpierw idź do rzecznika praw konsumenta w swoim mieście i załatwiaj wszystko przez niego. Odpuść sobie serwis, bo nic nie wskórasz. U rzecznika dowiesz się jaka jest procedura, pewnie najpierw poleci Ci złożyć reklamację z tytułu rękojmi do sklepu ze dwa razy, którą oczywiście dostaniesz odmowną. A później rzeczoznawca i sąd polubowny i tu powinna się sprawa zakończyć na Twoją korzyść.

PS Obstawiam że to LG, bo jednak najwięcej oledów sprzedaje LG (najkorzystniejszy stosunek cena/jakość) wiec i potencjalnie najwięcej wadliwych egzemplarzy na rynku jest tego producenta :). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, efel napisał:

Nie pierwszy i nie ostatni raz jest taka sytuacja, że coś jest nie tak ze sprzętem. Zamawiasz serwis, serwisant stwierdza że TV do [beeep]y i w ogóle pewnie do wymiany, a w serwisie się okazuje inaczej, że wszystko jest zgodne ze specyfikacją i TV jest sprawny. Dlaczego tak się dzieje? Bo serwisant sobie może mówić co mu ślina na język przyniesie, bo jego słowa nie są w żaden sposób wiążące. Najczęściej serwis, nawet autoryzowany nie podejmuje decyzji w sprawie reklamacji. Decyzja o każdym takim przypadku jest odsyłana do producenta TV i to on decyduje czy uznać daną reklamację czy nie. Producent decyduje bo to producent zostanie finalnie obciążony kosztami tej reklamacji (części, robocizna, czy też całkiem nowy TV). Działają pewnie wg szablonu: to uznajemy, tego nie bo nie. Dlatego w dzisiejszych czasach jedyną opcją uniknięcia takich przypadków jest kupowanie przez internet, gdzie masz możliwość zwrotu w ciągu 14 dni. Trzeba też niestety siedzieć w temacie i wiedzieć jakich wad szukać w ciągu tych 14 dni.

Kolego nie poddawaj się. Moim zdaniem sprawa łatwa do wygrania. Podobnych przypadków np clouding w LCD było sporo i jak faktycznie wada jest spora, to nie ma siły żebyś nie wygrał. Niestety będziesz musiał się nachodzić i będziesz musiał zamówić ekspertyzę TV u rzeczoznawcy. Najpierw idź do rzecznika praw konsumenta w swoim mieście i załatwiaj wszystko przez niego. Odpuść sobie serwis, bo nic nie wskórasz. U rzecznika dowiesz się jaka jest procedura, pewnie najpierw poleci Ci złożyć reklamację z tytułu rękojmi do sklepu ze dwa razy, którą oczywiście dostaniesz odmowną. A później rzeczoznawca i sąd polubowny i tu powinna się sprawa zakończyć na Twoją korzyść.

PS Obstawiam że to LG, bo jednak najwięcej oledów sprzedaje LG (najkorzystniejszy stosunek cena/jakość) wiec i potencjalnie najwięcej wadliwych egzemplarzy na rynku jest tego producenta :). 

 

 

Gdzie moglbym zamowic niezalezna ekspertyze i czy w przypadku zakupu na firme powinienem zwrocic sie do rzecznika praw przedsiebiorcow?

Moze do tego nie dojdzie, mam taka nadzieje, ale na wszelki wypadek zapytam.

Prosze nie spekulowac co do firmy, bo mozna sie mocno pomylic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co ci To :-) Facebook jest szybszy i pewniejszy...., serio...

Niestety jesli faktura to czeka cię trochę droga przez mękę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam czas, ogladac tez mam gdzie, jak juz zaprezentuje zdjecia(jesli nie uwzglednia), to proponuje przy kazdej recenzji telewizorow tej marki wspomniec tez o jej podejsciu do klienta i mozliwych wadach produktu, ktore sa uznawane za ceche technologii. Bo jesli to ma byc cecha tej technologii i tego typu wada miescic sie w normie( jesli chodzi o norme serwis stwierdzil, ze nie ma normy:)) to nie ma sensu te technologie promowac w ten, czy inny sposob.

 

Edited by bubusia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie wiem na co Ty czekasz, serio pomóz im podjąć decyzję :-) na pewno zadbają :-) mam to przetestowane na LG i Panasonic...

 

Jak to Philips to raczej będą mieć to w pompce :-)

Edited by ma_ko

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minutes ago, ma_ko said:

Ja tez obstawiam LG  :-)

Skąd taki pomysł? LG jest chyba najbardziej liberalną wobec malkontentów firmą ze wszystkich oferujących telewizory na polskim rynku.

Ja obstawiałbym w kolejności: Sony, Philips, Panasonic...
 

  • Upvote 2
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Qleks napisał:

Skąd taki pomysł? LG jest chyba najbardziej liberalną wobec malkontentów firmą ze wszystkich oferujących telewizory na polskim rynku.

Ja obstawiałbym w kolejności: Sony, Philips, Panasonic...
 

Ponad pół roku temu bym się zgodził..., na dziś mocno się usztywnili...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, ma_ko napisał:

Ja nie wiem na co Ty czekasz, serio pomóz im podjąć decyzję :-) na pewno zadbają :-) mam to przetestowane na LG i Panasonic...

 

Jak to Philips to raczej będą mieć to w pompce :-)

Telewizor musi powrocic z serwisu

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, bubusia napisał:

 

 

Gdzie moglbym zamowic niezalezna ekspertyze i czy w przypadku zakupu na firme powinienem zwrocic sie do rzecznika praw przedsiebiorcow?

Moze do tego nie dojdzie, mam taka nadzieje, ale na wszelki wypadek zapytam.

Prosze nie spekulowac co do firmy, bo mozna sie mocno pomylic.

Listę rzeczoznawców lokalnych powinieneś dostać od miejskiego rzecznika praw konsumenta. Jak kupowałeś na firmę to zapomnij o wszystkim co napisałem.  Jesteś w czarnej d... i zostaje Ci jedynie ten facebook i robienie hejtu w necie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez to koledze napisałem, zakup na Firmę to dość specyficzny rodzaj transakcji i pozostaje jedynie droga sądowa..., lub HEJT :-)

Ja bym naprawdę po pierwszej odmowie nie wytrzymał :-) jeszcze bym poprosił o pisemną formę "cech technologi"...

 

Wiem/Wiem jestem pieniaczem zapewne ,albo nie lubię być robiony w uja...

Edited by ma_ko

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

5 godzin temu, bubusia napisał:

Telewizor musi powrocic z serwisu

Jeśli będzie odmowa naprawy w ramach gwarancji to powienieneś zgłosić usterkę w ramach rękojmi w sklepie gdzie dokonałeś zakupu, bo tylko tu masz zdecydowanie więcej praw.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/pliki/uokik_rekojmia_jak_reklamowac_ulotka_2014.pdf
Jeśli i w ramach rękojmii też Ci odmówią, to chyba najlepiej byłoby abyś zadzwonił do UOKIK i poprosił ich o instrukcje jak dalej postępować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia ‎2018‎.‎03‎.‎26 o 10:42, bubusia napisał:

Zakupiłem jednego z topowych oledow( nie che wymieniać na razie firmy)

Czemu.Jeśli opisujemy tu problemy to każdy chce wiedzieć o co chodzi-jaka firma,model ,gdzie został kupiony.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, gangi007 napisał:

Czemu.Jeśli opisujemy tu problemy to każdy chce wiedzieć o co chodzi-jaka firma,model ,gdzie został kupiony.

Podejrzewam, że kolega nie ujawnia producenta i sprzedawcy bo tym wątkiem próbuje kogoś zaszantażować. Czy to odniesie skutek? Wątpię, ale tonący brzytwy się chwyta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten wątek będzie miał taki wpływ na producenta jak "dzisiejszy" śnieg najbliższe Boże Narodzenie...

Tylko portal społecznościowy..., chyba ze to "turecki" Philips to jak wyżej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie nie chce ujawniac. Jak uznaja reklamacje, to bedzie mozna uznac, ze sie wywiazali. Po bolach, ale jednak. Jak nie, to nie tylko ujawnie, ale i wkleje dokladne zdjecia. Dla przestrogi. A czy to szantaz, to mi, ze tak powiem, lotto

  • Upvote 1
  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez sensu :D co za różnica czy uznają czy nie? Fajnie by było jakbyś napisał jaki to model i wrzucil zdjecia, będzie dla potomnych na co zwracać uwagę przy oledzie.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaczynasz wątek o problemach z oledem, których nie chcesz nawet udowodnic zdjęciami. Trochę to zaczyna przypominać wymyślony hejt na oledy. Bo raczej ciężko ludziom czytającym ten wątek uwierzyć w problem którego nie mogą zobaczyć. Dziwne trochę to wszystko..

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...