Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XF90 - TEST następcy XE93/XE90 na 2018 rok (KD-55XF9005) z Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

Tzn. Że aktualizacja przychodzi w różnych terminach na poszczególne tv? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.07.2019 o 15:04, 111kris napisał:

Szansa jest bo ja swój xe już ją mam.
 

A mój xe nadal ślepy na nowy soft ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instalacja przez USB jest szybka i bezproblemowa. Polecam też przedłużacze do USB. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.07.2019 o 18:10, gabler napisał:

Tzn. Że aktualizacja przychodzi w różnych terminach na poszczególne tv? 

Tak, w OTA zawsze są kolejki. Tak samo jak na smartfonach. 

 

Dajcie znać co sądzicie o aktualizacji vs. 7.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich od tygodnia jestem posiadaczem X9005F 55" i mam parę pytań. Zaktualizowałem TV przez USB do najnowszej wersji Andka czyli Oreo i tu pojawiają się problemy, a mianowicie jak usunąć pasek Sony Select z głównego menu ? Co go usunę to przy kolejnym włączeniu TV on znów się pojawia ... Kolejny problem to oglądanie contentu HDR z aplikacji takich jak Kodi czy YouTube, po odpaleniu w jednej z wymienionych aplikacji materiału w HDR TV wykrywa HDR podkręca jasność na full, ale nie zmienia innych opcji tzn. przy oglądaniu SDR z tych aplikacji mam np. kontrast na 90 oraz opcje takie jak zwiększenie kontrastu, lokalne przyciemnianie i x-tended dynamic range na średnie, teraz mimo iż po przełączeniu się TV w tryb HDR podczas korzystania z tych aplikacji i ustawienia wyżej wymienionych opcji na full, po przełączeniu na SDR te opcje poza jasnością się nie zmieniają, a chodzi mi o to czy da się zrobić tak jak np. w Netflixie że są dwa osobne tryby do HDR i SDR i w każdym z nich ustawić sobie odpowiednie opcje. I jeszcze jedno pytanie czy jest jakakolwiek możliwość aby sterować dekoderem Horizon od UPC podpiętym do HDMI za pomocą pilota od telewizora ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz mieć inne ustawienia dla SDR i HDR musisz skonfigurować sobie dwa różne tryby np. Kino Pro do SDR i Kino Domowe do HDR i przełączać je ręcznie. W trybie automatycznym uruchomienie HDR powoduje tylko zwiększenia jasności obrazu. Trzeba też pamiętać że dla aplikacji np. Netflix system zapamiętuje inne ustawienia niż np. dla dekodera wiec trzeba wprowadzić swoje poprawki do trybie osobno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.07.2019 o 21:59, eMAGieIKa44 napisał:

 jak usunąć pasek Sony Select z głównego menu ? Co go usunę to przy kolejnym włączeniu TV on znów się pojawia ...

U mnie jest to samo. Też chciałem go usunąć, ale nic to nie dało. Jest mi zupełnie niepotrzebny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam wątpliwości przed zainstalowanie oprogramowania, ponieważ po zciągnięciu że strony Sony i rozpakowaniu zipa rozmiar niewiele się różni się od tego podanego w instrukcji instalacji, też tak mieliście? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź rozmiar przed rozpakowaniem, będzie taki sam jak na stronie. Nie ma się czego bać ja już 2 razy aktualizowałem przez USB i nie było z tym żadnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie trzeba sprawdzać. Jeżeli coś jest nie tak to TV nie rozpocznie aktualizacji. Poza tym ona jest robiona z pamięci TV a nie bezpośrednio z USB z tego co zauważyłem. Plik jest na początku kopiowany do pamięci TV

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie zwracam się do Was z prośbą o pomoc.
Na czas remontu, zdjąłem swój XF9005 (55 cali) i włożyłem do pudła, wraz ze wszystkimi zabezpieczeniami. Niestety nie zabezpieczyłem go odpowiednio i moje dziecko przypadkowo przewróciło pudło w zabawie. Pudło uderzyło/oparło się najpierw o drzwi, co zamortyzowało uderzenie i pudło zjechało całkiem na płask. Hałas był spory.Jak to zobaczyłem, to zamarłem, bo miałem idealny egzemplarz jeśli chodzi o równomierność podświetlenia.

Po włączeniu okazało się, że tv działa, pęknięć nie ma, dead pixeli również. Niestety spierdzieliło się podświetlenie. W tv wyskoczył bardzo duży clouging w rogach, zwłaszcza w lewym górnym rogu. Lokalne wygaszenie daje sobie radę z większością plam, ale ta w lewym górnym rogu jest tak spora, że widać ją delikatnie na czarnych/ciemnych scenach (Stranger Things, kiedy 13ka chodzi w zupełnej ciemności). Widać to na materiałach z hdr i dolby vision, gdzie podświetlenie jest maksymalne. w normalnych treściach HD jest ok.

Załamka, jestem na siebie wściekły, bo sytuacji dało się w prosty sposób uniknąć. 

Pytanie, co mogę zrobić z tym fantem? czy po jakimś czasie podświetlenie może się trochę wyrównać? Czy pomasować delikatnie matrycę? Luzowanie śrub nie wchodzi w grę, nie chcę ingerować w strukturę tv. Będę bardzo wdzięczny za info jak zmniejszyć ten efekt, wiem, że całkiem go nie wyeliminuje. Serwis tutaj nic nie pomoże bo wina jest moja.

Czy to masowanie matrycy pomaga, i jak je wykonać żeby nic nie pogorszyć? Ratujcie - będę b.b.b. wdzięczny za pomoc

Edytowane przez Tomisior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam raczej nic nie zrobisz, jeżeli TV masz na gwarancji to jak najbardziej możesz go reklamować. Serwis nie musi wiedzieć, że TV się przewrócił. Powiesz, że po jakimś czasie pojawiła się jasna plama i niech naprawiają. Jeżeli jest tak jak mówisz i TV nie ma uszkodzeń mechanicznych to raczej nie będą mieli powodu aby odrzucać reklamację. 

  • Lubię 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Ketsurui. Spróbować mogę, ale mam złe doświadczenia ze serwisem Sony. Kiedyś 5 świecących pikseli nie chcieli mi uznać.Więc clouding wytłumaczą, że to cecha tej technologii. Jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby serwis Sony wymienił tv na podstawie cloudingu.
Nawet jeśli przyjedzie serwisant w dzień, to nie będzie opcji mu tego pokazać. Stwierdzi, że to nie przeszkadza przy normalnym oglądaniu.
Może się mylę.

poniżej fota. Tutaj czarny ekran, lokalne wygaszanie wyłączone, podświetlenie na max.

https://imgur.com/ve4ys3s

normalnie miałbym na to wywalone, bo jest lokalne wygaszanie. Niestety algorytm nie radzi sobie z lewym górnym, rogiem. Na czarnych tłach widać, że jest tam jaśniejsza plama ? Gorszego egzemplarza raczej nie trafię.

Czy delikatne masowanie mikrofibrą może cokolwiek pomóc? Chciałbym spróbować najpierw domowych metod, zanim wezwę serwis.
Ewentualnie czy z czasem tv może się "dograć" i efekt zmaleje? Używałem go raptem parę dni, może mniej niż 10h łącznie.

Edytowane przez Tomisior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy lokalnym podświetleniu wyłączonym chyba zawsze to tak wygląda, nawet w nowych sztukach. Masowanie mikrofibra i wygrzewanie raczej nic nie da. 

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 godzin temu, Tomisior napisał:

Dzięki Ketsurui. Spróbować mogę, ale mam złe doświadczenia ze serwisem Sony. Kiedyś 5 świecących pikseli nie chcieli mi uznać.Więc clouding wytłumaczą, że to cecha tej technologii. Jeszcze nie spotkałem się z przypadkiem, żeby serwis Sony wymienił tv na podstawie cloudingu.
 

Dobra wiadomość, że mi wymienili na podstawie cloudingu. Gorsza, że ten niby nowy miał 350h przebiegu i clouding niewiele mniejszy. Mogłem ponownie reklamować ale w końcu odpuściłem żeby sobie nerwa nie szarpać. U mnie przy włączonym lokalnym nie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, jarix75 napisał:

Dobra wiadomość, że mi wymienili na podstawie cloudingu. Gorsza, że ten niby nowy miał 350h przebiegu i clouding niewiele mniejszy. Mogłem ponownie reklamować ale w końcu odpuściłem żeby sobie nerwa nie szarpać. U mnie przy włączonym lokalnym nie widać.

Dzięki jarix75 za info. Możesz proszę powiedzieć :

- jak serwis stwierdził clouding i jak pokazałeś to serwisantowi? Wiadomo, żeby to pokazać musi być kompletna ciemność w pokoju

- dlaczego reklamowałeś za pierwszym razem, czy w pierwszym egzemplarzu Twojego tv wygaszanie nie dawało rady i widziałeś jakieś plamy? Czy po prostu Cię wkurzały, przy ładowaniu youtuba i innych aplikacji (tam wygaszanie nie działa)

Tego się właśnie boję, że zamienię siekierkę na kijek. Tutaj mam 100% pewności, że mam egzemplarz, który użytkowałem od nowości. Nie ma martwych pikseli. Niestety w niektórych scenach wygaszanie nie daje rady i to mnie martwi.
Słyszałem, że wymieniają często na egzemplarze odświeżanie (refurby). Dzięki za Wasze rady, doceniam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To był serwis z Radomia. Wysłałem zdjęcia zrobione wieczorem bez lokalnego, później przyjechał serwisant w południe więc nic nie mógł zobaczyć. Kazał podesłać jeszcze raz świeże zdjęcia i na ich podstawie wymienili.
Wcześniej przy włączonym lokalnym też nie było nic widać jedynie tak jak piszesz podczas ładowania aplikacji ale mimo to irytowało mnie to podświetlanie i próbowałem coś z tym zrobić. Teraz po prawie roku użytkowania praktycznie mi to nie przeszkadza.
Jeśli u Ciebie lokalne nie likwiduje w pełni negatywnego efektu to radził bym Ci jednak zareklamować to. Wyślij zdjęcia i opisz problem, powinni uznać. A jak przywiozą nowy to po prostu poproś serwisanta żeby pokazał w menu serwisowym ilość przepracowanych godzin i w razie czego odmówić wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Widzę że XF9005 jeszcze można dostać w wielu sklepach. Mimo, że to model 2018 r. to warto brać dalej?
Z serii 2019 w podobnej cenie jest np ten model https://www.euro.com.pl/telewizory-led-lcd-plazmowe/sony-kd-65xg8596.bhtml?from=gf&p=5999.00&cr=0&gclid=CjwKCAjw4NrpBRBsEiwAUcLcDOsMHpXts7lOBNrZLL0i5VlKv-mP4n_7JTjgyRPHmmgp8eSgDr4JERoCAxsQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę przedewszystkim jakość obrazu to XF90 będzie znacznie lepszym wyborem ze względu na matrycę i podświetlenie backlight zamiast edge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba zamienię  wreszcie  moje  kdl - 40v4000  na 55xf90  :)  Zamawiał ktoś może kurierem  z Sony Center  ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamawiałem zero problemów, za pobraniem, tylko kurierowi jak zwykle się spieszy ale łachy nie robił wyciągnąłem z pudła sprawdziłem czy nie zbity i dopiero dostał kasę.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki za info,  zrobię tak samo. Dostałeś nówkę sztukę z tego roku czy coś starszego ?

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam do Was ostatnią prośbę. Czy ktoś kto ma egzemplarz 55 cali i Netflixa, może odpalić 3 epizod (3 sezon Stranger Things w dolby vision).
To bardzo wymagające sceny i dają w kość lokalnemu wygaszeniu. Poniżej foty, które uchwyciłem aparatem. Wygaszanie ustawione w najmocniejszej opcji.
Według mnie jest b. źle, w niektórych scenach jest mleczna plama

tu fotki:

https://imgur.com/jjJiHlM

https://imgur.com/EyB5t8P

https://imgur.com/DFtCYeW

tutaj inna scena na tym samym tv i wg. mnie tak to powinno wyglądać
https://imgur.com/cZZ1dm8

Ogólnie w salonie mam wersję 65 cali i te sceny w kompletnej czerni wyglądają prawie wszystkie tak jak mój ostatni link.To możliwe, żeby tv z większą średnicą miał lepszy algorytm wygaszania? Czy mój egzemplarz jest trafiony?
Jak odpalam czarną planszę, to ekran jest idealnie, jednolicie czarny.

Będę wdzięczny za Wasze opinie, jak u Was wygląda ta scena. Nie daje mi to spokoju i chyba zareklamuję ten tv. Ciekawe czy Sony stwierdzi wadę w świetle dziennym i czy zbagatelizują moją sprawę:/ pozdrawiam Was

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i standardową odpowiedź dostałem, że to absolutna norma i się nie przejmować.
Ta technologia tak ma!

A jak nie jestem zadowolony, to zmienić program z Dolby Vision na Standardowy i zmniejszyć podświetlenie. Super, kupuje się tv za ponad 4k z dolby vision, żeby nie korzystać z tego programu.

Ja nie wiem, co wy pisaliście, mieliście na zdjęciach, że Wam wymienili tv na podstawie fotek cloudingu - naprawdę szacun. Chętnie skorzystam z porad.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...