Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XF90 - TEST następcy XE93/XE90 na 2018 rok (KD-55XF9005) z Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, przykre, że znów przy okazji problemu z tv Czy ktoś się może spotkał tutaj z samoczynnym włączaniem się telewizora z czuwania? Mam wrażenie, że problem zaczął się pojawiać po podłączeniu gogli playstation VR... Generalnie mam wrażenie, że wyeliminowałem przyczyny związane z opcjami bravia sync, podłączonymi urządzeniami bluetooth czy urządzeniami zdalnymi przez wi-fi ale problem nadal występuje (np. dziś mnie obudził nad ranem). Ktoś coś?
Mam ten sam problem od jakieś czasu - telewizor 65xe9005. Telewizor samoczynnie się włącza. Myślę, że zaczęło się to po ostatniej aktualizacji oprogramowania.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, botar napisał:

Czy ktoś z Was używa XF90 z kartą CI+ Cyfrowego Polsatu? Ja taką konfigurację użytkuję od roku, i średnio raz na kilka dni TV wiesza mi się podczas przełączania kanałów (pokazuje się czarny ekran, jedynie z informacją o nazwie programu i godzinie na górze, albo pokazuje mi się komunikat o braku sygnału). Raz na kilka dni TV wiesza mi się również przy wybudzaniu TV z trybu standby (widać, że samo podświetlenie matrycy się uruchamia, ale na ekranie nic się nie wyświetla). Na obie przypadłości pomaga jedynie reset. Dzieje się tak na Oreo, działo się tak na wcześniejszej wersji systemu. TV próbowałem przywracać kilkukrotnie do ustawień fabrycznych, ale nic to nie pomogło. Co ciekawe, mam drugi XF90, który z kolei jest użytkowany z dekoderem Canal+ podłączonym przez HDMI, i tam takich problemów generalnie nie ma (w ciągu roku TV zawiesił się góra ze trzy razy).

Mam to samo i również przywracanie do ustawień fabrycznych nie pomaga.Dodatkowo mi czasami kanały zamieniają się miejscami,albo w ogóle na parę godzin znikają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.12.2019 o 11:10, Shoryuken napisał:

Witam wszystkich, przykre, że znów przy okazji problemu z tv 😕 Czy ktoś się może spotkał tutaj z samoczynnym włączaniem się telewizora z czuwania? Mam wrażenie, że problem zaczął się pojawiać po podłączeniu gogli playstation VR... Generalnie mam wrażenie, że wyeliminowałem przyczyny związane z opcjami bravia sync, podłączonymi urządzeniami bluetooth czy urządzeniami zdalnymi przez wi-fi ale problem nadal występuje (np. dziś mnie obudził nad ranem). Ktoś coś?

Nie jestes sam. Rozwiazania nie znalazlem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.12.2019 o 01:51, rnb.soul napisał:

Własnie zaktualizowałem Tv do Oreo czy ktos mi powie jak zamykać aplikacje działajace w tle. Znalazłem tylko jak koles na youtobie zamyka je przy pomocy klawiatury. Czy oni zwariowali i usuneli tą opcje z pilota?

Niestety usunęli tą opcję. I jeszcze oficjalnie stwierdzili, że ich nowa aktualizacja jest tak dobra, że ta funkcja jest zbędna. Dodali jeszcze, że można to sobie przecież zrobić z menu zainstalowanych aplikacji 😞.

Mi tego bardzo brakuje bo mogłem sobie wrócić do kontynuowania danej aplikacji przerwanej  choćby wyłączeniem.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się nadal zamykać działające w tle aplikacje, jednak trzeba mieć podłączoną do tv zewnętrzną klawiaturę lub innego pilota z klawiaturą.

Po wciśnięciu kombinacji klawiszy: Alt + Tab, pokazuje się lista działających w tle aplikacji wraz z możliwością ich zamknięcia.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, playertresor napisał:

problem nadal występuje (np. dziś mnie obudził nad ranem). Ktoś coś?

Automatyczne wyszukiwanie aktualizacji wyłączone?

Edytowane przez burz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

xf 9005 jakie pliki obsługuje po usb z jakim bitrate ?

Edytowane przez VIRUS21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
xf 9005 jakie pliki obsługuje po usb z jakim bitrate ?
Wszystkie.
A tak serio. Nie wiem czy rmvb łapie... Ale tak w ogóle to nie spotkałem się z problemem odtworzenia czegokolwiek.
Testowałem wszystko chyba. Pozdrawiam

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.12.2019 o 10:47, playertresor napisał:

Nie jestes sam. Rozwiazania nie znalazlem

A mnie parę stron wcześniej wyśmiali.kiedy się skarżyłem.

Gdyby nie jakość obrazu, byłbym niemiłosiernie wkurzony na SONY z wielu powodów związanych z tym telewizorem.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, piopac napisał:

A mnie parę stron wcześniej wyśmiali.kiedy się skarżyłem.

Gdyby nie jakość obrazu, byłbym niemiłosiernie wkurzony na SONY z wielu powodów związanych z tym telewizorem.

To prawda. Tutaj jakość obrazu to główny powód dla którego warto zostać z tym telewizorem. System i obsługa do d...daleko I'm do LG czy Samsunga.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po roku użytkowania też muszę się niestety zgodzić. Tylko detale obrazu, a o ile sam system chodzi wg. mnie akceptowalnie (incydentalne przyciecia), to ilosc niedopracowań i braków jest nie do przyjęcia. Jesli dodać do tego, ze SONY wlasnie usmiercilo ten jeden ze swoich topowych tv z zeszlego roku (koniec aktualizacji defacto), tlumaczac to starym chipsetem co bylo ich wyborem, ich oszczednoscia, to drodzy koledzy ta firma nigdy nie dogoni konkurencji. Pikanterii dodaje fakt, ze android 9 poszedlby lepiej niz ósemka na tym telewizorze, ale SONY nie zaplaci mediatekowi za aktualizację kernela, ktorej nowa wersja jest wymagana dla 9 (obecna ma 2 lata) i nawet dla Oreo jest ponizej certyfikacji googla. Czyli środkowy palec od wschodzące słońca. Kupcie nowy. Hehe, dział telewizorow SONY idzie śladem sekcji mobile ;-) A potem zdziwienie...

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety i ja się muszę przyłączyć do osób "miło" rozczarowanych TV. W moim przypadku wymieniana była płyta z uwagi na niechciane i niekontrolowane włączanie się TV. Serwis sprawny był i nawet aż nadto 🙂 bo dwa razy przywoził mi płytę z wgranym "biosem" nie od tego modelu. Reasumując bolączka ustała, ale obecnie nie działa mi odbicie lustrzane które na wcześniejszej wersji OS działało bez problemów z telefonem SAMSUNG, poprawiła się trochę obsługa odtwarzania nagranego materiału (we wcześniejszej wersji odtwarzacz miał problem z odtworzeniem tego co nagrał), niestety TV odbieram na karcie z modułu CAM i to jest porażka (serwis mówi że to wina karty operatora telewizji kablowej?!?!). Jednym słowem jak sobie popatrzę ile te cudo obecnie kosztuje a ile dałem 2 lata temu to nieodparte mam wrażenie że to ostatni raz kupiłem coś tej firmy z "linuxema" na pokładzie. I aż się boję kupić bezprzewodowe słuchawki i je sparować z TV by nie przekonać się iż ów zachwalany procesor ma problem z wydajną pracą ... 😞 bo już wyświetlenie menu na oglądanym np.:  NETFIXE jest chwilą na zadumę 🤣

I nie umiem sobie wyjaśnić dlaczego telewizora nie da się wyłączyć nie wyciągając wtyczki z gniazdka...😵 to tak jakbym chciał wyłączyć telefon wyciągając z niego baterie 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, zergoline napisał:

I nie umiem sobie wyjaśnić dlaczego telewizora nie da się wyłączyć nie wyciągając wtyczki z gniazdka...😵

Czy nie robi tego przytrzymanie przycisku Power na pilocie przez 5 sekund?

W dniu 25.12.2019 o 13:00, Adikkr napisał:

czy muszę podłączyć hdmi czy tylko przez kabel optyczny czy musi być to i to

Podłącz kablem HDMI soundbar do wejścia HDMI numer 3 w TV (z ARC) - będziesz sterował głośnością soundbara pilotem TV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20190923_175721.jpg

20191121_230043.jpg

20190923_175721.jpg

20191121_230043.jpg

25 minut temu, Buhaj47 napisał:

Czy nie robi tego przytrzymanie przycisku Power na pilocie przez 5 sekund?

Taki zabieg powoduje restart urządzenia.

 

47 minut temu, zergoline napisał:

Niestety i ja się muszę przyłączyć do osób "miło" rozczarowanych TV. W moim przypadku wymieniana była płyta z uwagi na niechciane i niekontrolowane włączanie się TV. Serwis

 

U mnie jak i u innych użytkowników też zdarzają się samoczynne  włączenia TV. SELFCHECK raportuje błędy modułu TCON, może to ma jakiś związek. Prócz tego ma jeszcze dziwną przypadłość, czasem się zdarza,  że jedna strona ekranu robi się nieco jaśniejsza niezależnie od źródła. Pomaga wówczas wyłączenie w stan czuwania i ponowne włączenie. Zastanawiam się czy reklamować to jak najszybciej czy raczej czekać bliżej końca gwarancji jeśliby odbiornik zakwalifikował by się do wymiany to wtedy jest nowa gwarancja.
Załączam zdjęcia (post wyżej), może ktoś się spotkał z podobnymi przypadkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na przykład nie aktualizuję telewizora. Główny powód to kalibracja przez ekipę HDTV. Druga to taki, że ma mi służyć do oglądania tv a te aktualizacje niczego dobrego nie wprowadzają. Żadnych usprawnień. Co więcej mam problem z internetem po WiFi. Niby czas ustawiłem na sztywno i coś pomogło ale na krótko. Prędkość po WiFi była lipna, zrywało połączenie i suma sumarum przerzuciłem się na kabel. Teraz internet działa dobrze, funkcje z nim związane też. Błędy są sporadyczne. Przerzucanie między aplikacjami i zapamiętywanie ich stanu działa zadowalająco. Demon prędkości to to nie jest ale i tak lepiej niż jak czytałem przed zakupem (ponad rok temu). 4k na YouTube czasami się tnie, czasami. Kolejnym będzie oled od LG z uwagi na obraz i system. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, req0 napisał:

...Kolejnym będzie oled od LG z uwagi na obraz i system. 

osobiście polecam system, ale matryce to jednak loteria. Moja taka sobie. Po plazmie trochę bolało. Nierównomierność przy ciemnych szarościach wpędzała mnie w depresję. No i bez kalibracji kolory były tragiczne. Trochę popracował i jest lepiej z nierównomiernym światłem, a kalibracja dała się bardzo precyzyjnie zrobić. I tak się cieszę, że nie mam zafarbów 😛

Edytowane przez piopac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, req0 napisał:

Ja na przykład nie aktualizuję telewizora. Główny powód to kalibracja przez ekipę HDTV. Druga to taki, że ma mi służyć do oglądania tv a te aktualizacje niczego dobrego nie wprowadzają. Żadnych usprawnień. Co więcej mam problem z internetem po WiFi. Niby czas ustawiłem na sztywno i coś pomogło ale na krótko. Prędkość po WiFi była lipna, zrywało połączenie i suma sumarum przerzuciłem się na kabel. Teraz internet działa dobrze, funkcje z nim związane też. Błędy są sporadyczne. Przerzucanie między aplikacjami i zapamiętywanie ich stanu działa zadowalająco. Demon prędkości to to nie jest ale i tak lepiej niż jak czytałem przed zakupem (ponad rok temu). 4k na YouTube czasami się tnie, czasami. Kolejnym będzie oled od LG z uwagi na obraz i system. 

Po coś te aktualizacje wypuszczają, czytaj - aby naprawić zgłaszane przez użytkowników problemy.

Np. ostatnia aktualizacja z 27.11.br naprawia komunikację z niektórym routerami. Więc być może z Twoim, z którym masz problemy, aby uzyskać stabilne połączenie.

Faktem jest jednak, że często gęsto jedną rzecz naprawiają, a drugą zepsują.

Niemożna jednak popadać w skrajność i całkowicie nie aktualizować, bo w ten sposób nadal nie mieli byśmy Dolby Vision na Netflixie.

A co do kalibracji tv, to zdaje mi się, ze można sobie exportować ustawienia skalibrowanego tv i potem ponownie je przywrócić po dokonanej aktualizacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie czy w związku z tym że nie ma już opcji z pilota zamykania aplikacji działających w tle to znaczy że po każdym zamknięciu wyjściu z aplikacji zamyka się ona automatycznie? Wiem że można klawiaturą a moze jest jakaś aplikacja na telefon żeby telefon działał jako ta klawiatura. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

w ostatnim czasie zakupiłem tv 65xf9005.

Obraz bajka, ale nie o tym.

Pilot do tego telewizora jest po prostu brzydki.

Porównując go do pilotów z telewizorów Samsung serii Q wygląda jak... po prostu jak od telewizora z lat 2000.

I nie chodzi tylko o ilość przycisków, ale jest gruby.

Wiem, że to tylko pilot i że powinien być praktyczny, ale no bez jaj.

Tyle w aspekcie estetycznym.

Nie wiecie może, czy jest jakiś dobrej jakości zamiennik pilota do tegoż telewizora, albo czy pasuje już ładniejszy pilot z modelu XG9505 model Rmf-tx600e?

Dziękuję i pozdrawiam

Wszystkiego dobrego na Nowy Rok.

Wysłane z mojego Redmi K20 Pro przy użyciu Tapatalka

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://forum.kodiwpigulce.pl/showthread.php?tid=2350 Ten podobno działa dobrze, ma w zależności od wersji, albo 5 programowalnych klawiszy, albo wszystkie i ma wyszukiwanie głosowe jeśli komuś na nim zależy, ale osobiście nie sprawdzałem.

Ja mam takiego Natec AM30. Nauczyłem go podstawowych klawiszy sterowania i włączania-wyłączania telewizora i działa dobrze.

Nie jest to jednak poziom działania pilota od Xiaomi Mi Box, z którym mogę sobie iść do kuchni i zmieniać utwory, czy głośność bez celowania w TV.

Edytowane przez zuku1786

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko dotyczące Netflixa na tym TV. Czy da się wyłączyć HDR/DV tak aby została tylko wysoka rozdzielczość (4K)? Mam oczywiście na myśli najwyższy abonament który oferuje 4K

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Tomek398 napisał:

Pytanko dotyczące Netflixa na tym TV. Czy da się wyłączyć HDR/DV tak aby została tylko wysoka rozdzielczość (4K)? Mam oczywiście na myśli najwyższy abonament który oferuje 4K

No własnie się nie da, jedyne rozwiazanie podobno właczyc netflixa przez kodi. Mozna wtedy wyłaczyc DV i mieć samo hdr, sam bede dzisiaj probował to u siebie zrobic. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Netflix w DV jest spoko.
Prime Video od Amazona ma i tak najlepsza jakość w HDR i 4k. Serio piękna jakość obrazu. Netflix w tyle.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Tomek398 napisał:

Pytanko dotyczące Netflixa na tym TV. Czy da się wyłączyć HDR/DV tak aby została tylko wysoka rozdzielczość (4K)? Mam oczywiście na myśli najwyższy abonament który oferuje 4K

U mnie wystarczy, że podepnę do gniazda słuchawkowego moje słuchawki Sony MDR-DS6500 i już w Netflix znika Dolby Vision i HDR, zostaje tylko same HD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...