Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XF90 - TEST następcy XE93/XE90 na 2018 rok (KD-55XF9005) z Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, PrzemekKRK napisał:

Nic mi na ten temat nie wiadomo, ale z tego co się orientuję to seria XF90 nie otrzyma Androida 9. Ponoć coś związanego z procesorem zastosowanym w tym modelu, ale już dokładnie nie pamiętam

To że w tym modelu jest mocno przestarzały procesor. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że do TV nie zapakują procesora na poziomie smartfonowych Snapdragonów 855 czy nawet nieco starszych np. 845. Nie mówiąc już o Tegrze montowanej w Shield TV. No i minimum te 4GB RAM. Ale pomarzyć zawsze można. Taki TV to by dopiero hulał

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, wczoraj po 5 miesiącach użytkowania przestał działać pilot. Baterie wymienione, tv zresetowany i dalej nic. Dziś zadzwoniłem do Sony, konsulant stwierdził, że padł prawdopodobnie czytnik podczerwieni w tv. Zgłoszona naprawa gwarancyjna, czekam na serwis MIK Radom. Jeżeli się to potwierdzi to naprawdę zawiodłem się na Sony. Bardzo mnie to ciekawi czy ktoś już miał taki przypadek?. To już mój drugi przypadek gdzie zawiodłem się na markowych tv. Pierwszy przypadek miałem 16lat temu z tv panasonic. Nowo kupiony tv przywieziony do domu miał uszkodzony kineskop.(jeszcze wtedy były tv kineskopowe) a teraz Sony. Najdłużej bezproblemowo działał 10 lat tv LCD Thomson. Zobaczymy co z tym będzie ale napewno dokupię dodatkowa gwarancję - lepiej się zabezpieczyć. 

 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przesadzasz i to mocno. Detektor podczerwieni to nic wielkiego. Drobnostka. Skoro przez 5 miesięcy działał to znaczy że Sony sprzedało ci TV z poprawnie działającym czujnikiem. Nawet gdyby go testowali 4 miesiące to nic by nie wykryli. Takie rzeczy się po prostu zdarzają i po to jest gwarancja.  

  • Plusik 1
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic wielkiego ale po gwarancji samemu sobie raczej nie wymienisz więc trzeba angażować serwis a z tego już się robią koszty. Widziałem na tym forum, że to nie jest odosobniony przypadek awarii  tego podzespołu. Mój poprzedni stary soniak KDL-40U4000 działa już 11 lat zupełnie bezawaryjnie a w tym 10 lat u mnie pracował średnio 6h na dobę, u nowych właścicieli nie jest już tak intensywnie eksplaoatowany. Wydaje mi się, że te stare były zdecydowanie bardzie bezawaryjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że nikt nie jest szczęśliwy gdy urządzenia się psują, ale też nie można oczekiwać że wszystko będzie działało idealnie w nieskończoność. Nawet w samolotach zakłada się awarie mimo że do ich budowy używa się najlepszych jakościowo elementów. Mimo tego kluczowe systemy są zdublowane. 

Trudno oczekiwać że w TV będą 2 sensory IR, to te elementy są dość trwałe, ale problemem tutaj może być chociażby problem z połączeniem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę Was o info, czy ten telewizor znośnie wyrabia w Netflixie, Amazonie na wifi? Czy jest możliwa do zainstalowania aplikacja HBO GO? Czy telewizor po ostatniej aktualizacji działa wyraźnie lepiej? Czy nie zamula zanadto?

Wczoraj oddałem do sklepu LG 55C9, ponieważ po niespełna 2 tygodniach dostał 7 pięknych pionowych pasków rozłożonych równo po całej matrycy. Ten oled w działaniu to petarda, wszystko chodziło błyskawicznie. Zastanawiam się nad tym Sony, widziałem obraz w sklepach i jest bardzo ładny. Moim priorytetem jest oglądanie treści HDR w ciemnym pokoju. Czy będę pod tym względem dostatecznie "zadowolony"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie Netflix działa właściwie bez zarzutu, bardzo płynnie. Amazon i aplikacja HBO GO również dobrze aczkolwiek HBO lubi się czasem przywiesić i wolniej jak Netflix. Co do pozostałych nie wypowiem się bo nie mam porównania z oledem. Czerni na pewno nie ma co porównywać z oledem a jasność HDR na korzyść Sony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, jarix75 napisał:

U mnie Netflix działa właściwie bez zarzutu, bardzo płynnie. Amazon i aplikacja HBO GO również dobrze aczkolwiek HBO lubi się czasem przywiesić i wolniej jak Netflix. Co do pozostałych nie wypowiem się bo nie mam porównania z oledem. Czerni na pewno nie ma co porównywać z oledem a jasność HDR na korzyść Sony.

Samo odtwarzanie filmu na Netflix jest płynne, ale wystarczy spróbować zmienić np. ustawienia obrazu żeby przekonać się jak bardzo system laguje, szczególnie przy odtwarzaniu 4K, gdy procesor jest zajęty dekodowaniem video. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, Tomek398 napisał:

Samo odtwarzanie filmu na Netflix jest płynne, ale wystarczy spróbować zmienić np. ustawienia obrazu żeby przekonać się jak bardzo system laguje, szczególnie przy odtwarzaniu 4K, gdy procesor jest zajęty dekodowaniem video. 

 

 

 

Zgadza się, menu wtedy dość mocno opóźnia ale z drugiej strony jak się raz wszystko poustawia należycie to niezbyt często jest potrzeba wchodzenia w menu podczas oglądania filmu dlatego mi to jakoś bardzo nie doskwiera. Znacznie sprawniej działa podczas korzystania z zewnętrznych źródeł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to prawda, że filmy 4K z Youtube i innych zainstalowanych aplikacji się tną? Chodzi mi o tryb Dolby Vision i HDR. Czy Netflix i Prime Video też mogą przycinać?

Co do przycinek menu, to Wam powiem, że LG C9 jeśli jest w trybie HDR czy Dolby Vision też nieco przycina.

Edytowane przez filolog

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda. Ale jeżeli ktoś kto nie jest posiadaczem tego TV pyta o szybkość działania systemu to uczciwie trzeba powiedzieć że pod tym względem nie jest najlepiej. Lepiej unikać późniejszych rozczarowań. 

Szkoda że w TV nie można zrobić upgrad'u hardware'u np. poprzez wymianę płytki z procem i pamięcią czy czegoś w tym stylu. 

1 minutę temu, filolog napisał:

Czy to prawda, że filmy 4K z Youtube i innych zainstalowanych aplikacji się tną? Chodzi mi o tryb Dolby Vision i HDR. Czy Netflix i Prime Video też mogą przycinać?

Tnie się tylko Youtube 4k 60fps. Netflix czy PrimeVideo nie tną się bo tam nie ma (chyba) treści w 60fps. Większość filmów to 24fps. Seriale pewnie 24 albo 30fps. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje. Chyba jednak nie wezmę tego telewizora, zwłaszcza po oglądaniu przez 2 tygodnie C9. Chyba by mnie krew zalała jakbym miał się zmagać z przycinaniem, lagowaniem wifi czy plamami na matrycy. Tylko co ja mam kupić teraz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, filolog napisał:

Czy to prawda, że filmy 4K z Youtube i innych zainstalowanych aplikacji się tną? Chodzi mi o tryb Dolby Vision i HDR. Czy Netflix i Prime Video też mogą przycinać?

Na youtube nie oglądam takich materiałów więc nie wypowiem się natomiast na Prime Video nic mi nie cięło. Obraz 4k DV bardzo ładny.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, filolog napisał:

Dzięki za informacje. Chyba jednak nie wezmę tego telewizora, zwłaszcza po oglądaniu przez 2 tygodnie C9. Chyba by mnie krew zalała jakbym miał się zmagać z przycinaniem, lagowaniem wifi czy plamami na matrycy. Tylko co ja mam kupić teraz?

Kup XG90 nowszy procesor także nie powinno ciąć ,  cloudingu  niestety w LCD w tej technologii nie pozbędziesz się całkowicie , wifi nie laguje nawet w XF90

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minut temu, filolog napisał:

. Tylko co ja mam kupić teraz?

Weź to samo tylko z przedłużoną gwarancją. Do całkowitej ciemności brałbym OLED'a. Ja nie oglądam praktycznie nigdy w całkowitych ciemnościach (bolą mnie oczy) i jestem bardzo zadowolony z jakości obrazu na X900F. Youtube w 4K 60fps to tez nie problem ponieważ nie widzę różnicy między 4K a 1440 a w tej drugiej rozdziałce wszystko chodzi płynnie. Nigdy nie kupiłbym TV do HDR bez strefowego podświetlenia. 

Edytowane przez Tomek398
  • Plusik 1
  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić tv 55" do konsoli i oglądania filmów z komputera. Zastanawiam się nad dwoma modelami, Sony XF9005 55" i Sony XG9505 55". Warto dokładać do nowszego, czy jakość obrazu jest z grubsza taka sama?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem. Jeśli jakość obrazu jest taka sama, to dlaczego warto dołożyć? Bo akurat input lag 24ms vs 20ms nie będzie dla mnie argumentem. Co takiego ma XG9505, czego nie ma XF9005 i z czego skorzystam ja, gracz, skoro jakość obrazu jest taka sama, a minimalna różnica w input lagu nie robi mi różnicy? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy ile dokładać bo  jakość obrazu identyczna na korzyść XG przemawia nowszy Android 9 , jeśli jesteś użytkownikiem  sprzętu  appla to warto XG wspiera Airplay , Apple TV także filmy sobie pooglądasz z iPhona, lepsze udziękowienie ma od starszego modelu . Jeśli chodzi Tylko o gry to zostałbym przy XF zaoszczędzisz kase .

Edytowane przez Damianos19932

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musiałbym dołożyć prawie 1000zł. Nie mam sprzętu Appla, z funkcji Smart nie korzystam. Pecet będzie podłączony przez HDMI do oglądania filmów, do gier mam konsolę. Pilota użyję tylko do kalibracji i później będę przełączać między konsolą a pc. Dźwięk też jest mi obojętny, bo mam dosyć dobry soundbar JBL bar 5.1.  Mi zależy tylko na jakości obrazu i upłynniaczu. Im lepsze, tzn wierniejsze rzeczywistości kolory, tym lepiej. Zastanawiałem się jeszcze nad q70r, ale Samsung mimo troszkę lepszego wygaszania ma zbyt jaskrawe kolory, niby ładne, ale nie da się tam tak dobrze odwzorować rzeczywistości.  Dlatego wybieram między tymi dwoma Sony. Jeśli xf ma taki sam obraz, to go zamówię. Chyba do 5k nie ma nic lepszego jeśli chodzi o jakość obrazu? OLED odpada, miałem dwie c9 w ciągu miesiąca i na obu miałem wypalenia, nie chcę kupować do skutku. Zapytam więc, xf9005 to optymalny wybór jeśli chodzi o jakość obrazu do 5000zł? 

Edytowane przez Szmitxx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oglądając film po USB jak uzyskać dźwięk dolby truehd ?? 

ARC nie obsługuje truehd 

ampli to Denon 2312(HDMI 1.4a ) jak to połączyć ? ?

czy zostaje mi kupować zewnętrzny odtwarzacz sieciowy ? np. zidoo z9s czy to maa sens

Edytowane przez VIRUS21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Szmitxx napisał:

Zapytam więc, xf9005 to optymalny wybór jeśli chodzi o jakość obrazu do 5000zł? 

Tak. Lider cena/jakość w tej klasie sprzętowej. Polecam.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli planujesz wykorzystywać TV jako monitor to bierz x900F. Weź pod uwagę że ma on tylko na 'pełne' wejścia HDMI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...