Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, efel napisał:

Pełna wersja xplay to koszt około 30 zeta właśnie, nie pamiętam dokładnie, ale chyba 28 zł. Moim zdaniem jest lepszy od oficjalnego klienta plex, szczególnie jeżeli chodzi o obsługę HDRa (masz świadomość, które napisy powodują problemy, można ustawić kolor napisów żeby nie oślepiały w HDR itp)

No to chyba wykupie sobie full wersję i potestuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawno tutaj nie zaglądałem. B7V mam od stycznia 2018... To o czym napiszę było już poruszane... Jakieś 2-3 miesiące temu pojawiła się pierwsza wada na tym tv. Nie da się oglądać Netflixa w dobrej jakości. O 4K czy nawet HD można zapomnieć, jeżeli korzysta się z przycisku Netflix na pilocie. Na kasetach VHS bywało lepiej. Pisano tutaj o tym bodajże w czerwcu zeszłego roku, były różne rady. Wina routera, zmienić kanał w sieci na routerze, zmienić DNS. Próbowałem wszystkiego. Mi pomogło jedno... Kolejny raz ratuje mnie zewnętrzna przystawka (Xiaomi MiBox) i znowu mogę oglądać Netflixa w przyzwoitej jakości. Nic innego nie zadziałało... Telewizor za który dałem ponad 7 tysięcy, staje się niepełnosprawny po kilkunastu miesiącach, podobnie jak SmartTv w poprzednim tv firmy Samsung. Jakby nie Xiaomi to dla mnie B7V nadawałby się do wyrzucenia, bo zwykłej TV praktycznie nie oglądam, a w B7V prędkość przesyłu  0.22 Mbps na Netflixie nie należy do rzadkości. Na przeglądarce www telewizora w teście fast.com prędkość jest normalna, pod przyciskiem Netflix dno i 5 metrów mułu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 25.03.2019 o 09:01, efel napisał:

Używam plex i klienta xplay na telewizorze. HDR działa bez problemów i bez transkodowania. Tutaj dużo zależy od napisów które wybierzesz. Część napisów faktycznie powoduje że film jest transkodowany i HDR wtedy nie działa poprawnie. W xplay masz wyraźnie oznaczone, które napisy spowodują transkodowanie.

U mnie nie chcę na razie tego robić, gdyż serwer plików który budowałem nie da rady z transkodowaniem filmów. Do przechowywania danych nie trzeba żadnych specjalnych parametrów, do transkodowania już tak :)

 

38 minut temu, drozdek napisał:

Dawno tutaj nie zaglądałem. B7V mam od stycznia 2018... To o czym napiszę było już poruszane... Jakieś 2-3 miesiące temu pojawiła się pierwsza wada na tym tv. Nie da się oglądać Netflixa w dobrej jakości. O 4K czy nawet HD można zapomnieć, jeżeli korzysta się z przycisku Netflix na pilocie. Na kasetach VHS bywało lepiej. Pisano tutaj o tym bodajże w czerwcu zeszłego roku, były różne rady. Wina routera, zmienić kanał w sieci na routerze, zmienić DNS. Próbowałem wszystkiego. Mi pomogło jedno... Kolejny raz ratuje mnie zewnętrzna przystawka (Xiaomi MiBox) i znowu mogę oglądać Netflixa w przyzwoitej jakości. Nic innego nie zadziałało... Telewizor za który dałem ponad 7 tysięcy, staje się niepełnosprawny po kilkunastu miesiącach, podobnie jak SmartTv w poprzednim tv firmy Samsung. Jakby nie Xiaomi to dla mnie B7V nadawałby się do wyrzucenia, bo zwykłej TV praktycznie nie oglądam, a w B7V prędkość przesyłu  0.22 Mbps na Netflixie nie należy do rzadkości. Na przeglądarce www telewizora w teście fast.com prędkość jest normalna, pod przyciskiem Netflix dno i 5 metrów mułu...

Zdecydowanie masz problem u siebie. Ja mam zawsze maksymalną dostępność jakość. Sporadycznie zdarza się zauważyć pogorszenie jakości na dosłownie kilka sekund.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po roku użytkowania wszystko w najlepszym porządku z obrazem i odbiorem.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie tylko mój problem, oby Was nie spotkał. Na stronie 184 tego forum kilka osób zgłaszało identyczne problemy... I iwskazówki co do rozwiązania. U mnie żadna nie zadziałała...

Próbowałem zapodać linka, kilka razy, nie udało się, zamiast tego, to co pod postem, kilka razy nie wiem jak to usunąć.

 

 

 

 

Nie mogę tego postu edytować, a zapomniałem wspomnieć, że problem dotyczy kabla i wifi.

Edytowane przez drozdek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@drozdek nie rozumiem w czym problem skoro masz go od stycznia 2018 to jest jeszcze gwarancja więc skoro twierdzisz,  że to wina tv to dlaczego nie zgłosisz sprawy serwisowi? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do piątku myślałem, że to problem z moim internetem. Jutro zgłoszę do serwisu LG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2019 o 19:28, adrianello napisał:

U mnie nie chcę na razie tego robić, gdyż serwer plików który budowałem nie da rady z transkodowaniem filmów. Do przechowywania danych nie trzeba żadnych specjalnych parametrów, do transkodowania już tak

Nie rozumiem tego postu. Przecież napisałem że jak używasz xplay i wybierzesz odpowiednie napisy, to Plex nie transkoduje nic i wystarczy Ci do płynnego odtwarzania filmów 4K z HDRem jakiś NAS na węgiel i parę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tortune

jak zakończyła się sprawa? 

Niestety jestem w podobnej sytuacji 

Dnia 11.03.2018 o 23:36, tortue napisał:

Witam, 

Kupiłem telewizor z tego ogłoszenia. Opiszę więc tę niemiłą przygodę z firmą Online Marcin Suwała, ul. Fabryczna 2/1A, 61-524 Poznań, którą zamieszczę również w dziale "Zły sklep RTV":

Przed zakupem nie pytałem sprzedawcy, czy TV jest z Niemiec, bo to było oczywiste po modelu. Zapewniał za to , że TV jest nowy, fabrycznie zapakowany z gwarancją producenta 24 miesiące. Uzgadniamy przesyłkę za pobraniem. Telewizor przyjechał uszkodzony (uderzony od dołu, matryca odkształca odbijany obraz w tym miejscu). Na pewno nie przez kuriera, pracuję w spedycji i mam sporo doświadczenia w tej kwestii (sprawdziłem przed odbiorem przy kurierze, opakowanie i styropian nienaruszone, zrobiłem zdjęcia uszkodzeń również przy kurierze). Dalsza sytuacja wyglądała następująco:

1. Ja wracam do pracy. Moja żona dzwoni do sprzedawcy i mówi o uszkodzeniach i że niemożliwe że przez kuriera. Ten krzycząc na nią opowiada, że ma film z pakowania i nie był uszkodzony, że 15 lat pracuje w tym biznesie i wie co robi. Żona mówi, ze wyśle mu zdjęcia. 

2. Wysyłamy zdjęcia, które dołączam również do posta. Sprzedawca pisze, że TV jest ewidentnie uderzony (z błędem ortograficznym) - gratuluję spostrzegawczości i że trzeba było pisać protokół na uszkodzenie w transporcie. 

3. Chcę polubownie załatwić sprawę. Piszę grzecznie do sprzedawcy, że TV nie był uszkodzony w transporcie. Zgodnie z prawem przewozowym i pocztowym opakowanie nie naruszone. Proszę o wysłanie wspomnianego filmu z nagrania pakowania gdzie widać że nie ma uszkodzenia. Oferuję swoją pomoc (zdjęcia itp) jeśli będzie chciał iść drogą reklamacji do kuriera. Uszkodzenie wydaje mi się na tyle niewielkie, że pomimo oszpecenia chciałbym TV zatrzymać. Jednak ponieważ przez to TV jest pozbawiony gwarancji (wbrew treści ogłoszenia) to czekam na jego propozycję załatwienia sprawy. Tym razem sprzedawca odpisuje, że prawdopodobnie to my uszkodziliśmy telewizor i tyle. Rzekomego filmu z pakowania oczywiście nie wysyła. 

4. Ja już wkurzony, ale grzecznie piszę do gościa, żeby chwilę pomyślał logicznie zanim wyskoczy z pomówieniami. Że kupiłem TV, aby go używać, a nie bujać się z reklamacjami. Ostatni raz pytam sprzedawcę, czy planuje jakoś zrekompensować uszkodzenie i niezgodność z opisem, czy mam składać reklamację. Odpowiada, żebym sobie pisał co chcę, jego decyzja jest ostateczna (jaka decyzja?). Podaje namiary na prawnika i informuje, że nie będzie odpowiadał na dalszą korespondencję. 

Tak więc telewizor póki co stoi u mnie. Jutro zaczynam procedowanie reklamacyjne, UOKiK, OLX itd na każdym możliwym szczeblu. Od epitetów względem sprzedawcy się powstrzymam, gdyż sprawa jest jeszcze nie zamknięta. 

 

0a019f1d-23d5-486c-acf3-6ab2f21d663a.jpg

82968d8d-2440-416b-947a-6dc6d88bf6d4.jpg

c141ecce-ae19-45dd-89e3-683afc3811b1.jpg

Jak zakończyła się sprawa ? Jestem w podobnej sytuacji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Anna Kalasińska napisał:

Jak zakończyła się sprawa ? Jestem w podobnej sytuacji?

Z jakiego sklepu kupiłaś ?

Allegro czy olx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafię zrozumieć, dlaczego ludzie w celu zaoszczędzenia paru groszy ryzykują znacznie większą stratę i kupują sprzęt tam gdzie w żadnym wypadku nie powinni tego robić. Sami na własne życzenie pakują się w kłopoty, podobnie jak ci, co uwierzyli w AmberGold.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.03.2019 o 18:47, drozdek napisał:

Dawno tutaj nie zaglądałem. B7V mam od stycznia 2018... To o czym napiszę było już poruszane... Jakieś 2-3 miesiące temu pojawiła się pierwsza wada na tym tv. Nie da się oglądać Netflixa w dobrej jakości. O 4K czy nawet HD można zapomnieć, jeżeli korzysta się z przycisku Netflix na pilocie. Na kasetach VHS bywało lepiej. Pisano tutaj o tym bodajże w czerwcu zeszłego roku, były różne rady. Wina routera, zmienić kanał w sieci na routerze, zmienić DNS. Próbowałem wszystkiego. Mi pomogło jedno... Kolejny raz ratuje mnie zewnętrzna przystawka (Xiaomi MiBox) i znowu mogę oglądać Netflixa w przyzwoitej jakości. Nic innego nie zadziałało... Telewizor za który dałem ponad 7 tysięcy, staje się niepełnosprawny po kilkunastu miesiącach, podobnie jak SmartTv w poprzednim tv firmy Samsung. Jakby nie Xiaomi to dla mnie B7V nadawałby się do wyrzucenia, bo zwykłej TV praktycznie nie oglądam, a w B7V prędkość przesyłu  0.22 Mbps na Netflixie nie należy do rzadkości. Na przeglądarce www telewizora w teście fast.com prędkość jest normalna, pod przyciskiem Netflix dno i 5 metrów mułu...

Od czasu do czasu mam dokładnie to samo. Pomimo tego, że posiadam internet UPC 150kbit/s podpięty kablem do TV, to netflix nie uruchamia się powyżej 480p i bitrate poniżej 1mbit/s. Jak puszczam netflix przez xboxa, to wszystko działa idealnie. Nie sądzę, żeby to była wina TV, bo wszystkie inne serwisy zawsze działają bezproblemowo. Może po prostu aplikacja netflixa ma jakiś problem na telewizorach od LG.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problemu z Netflix nie ma, router Archer C7 i podłączenie po ethernet... Wszystko hula jak powinno

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Dwa tygodnie temu wezwałem serwis do mojego B7-na środku ekranu nagle pojawił się kwadrat. Pan zabrał tv rano i oddał wieczorem, rzekomo wystarczyło wgrać nowe oprogramowanie karty graficznej.

Co ciekawe dalej mam pionowe paski szczególnie na kolorach różowych, czerwonych i żółtych, na niebieskim wszystko jest ok. Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu jeszcze raz, Pan powiedział że zna mój problem i właśnie będzie się konsultował z centrala LG gdyż na ich szkoleniach mówią że to jest normalne?!

W przyszłym tygodniu mam otrzymać odpowiedź

Pozdrawiam

IMG_20190403_200019.jpg

IMG_20190403_195941.jpg

IMG_20190403_200047.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, meksykanin napisał:

@Duwadibu te zdjęcia są zrobione przed czy po rzekomej naprawie ?

Przed naprawą

Edytowane przez Duwadibu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2019 o 21:33, Duwadibu napisał:

Witam serdecznie,

Dwa tygodnie temu wezwałem serwis do mojego B7-na środku ekranu nagle pojawił się kwadrat. Pan zabrał tv rano i oddał wieczorem, rzekomo wystarczyło wgrać nowe oprogramowanie karty graficznej.

Co ciekawe dalej mam pionowe paski szczególnie na kolorach różowych, czerwonych i żółtych, na niebieskim wszystko jest ok. Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu jeszcze raz, Pan powiedział że zna mój problem i właśnie będzie się konsultował z centrala LG gdyż na ich szkoleniach mówią że to jest normalne?!

W przyszłym tygodniu mam otrzymać odpowiedź

Pozdrawiamimageproxy.php?img=&key=a9a0300d6adccfac

Pisze o tym już 3 raz na forum ale widzę ze nadal są osoby które są nie w temacie  ?

Kolego jest to znany problem w oprogramowaniu,

Zainteresuj sie testem wypalania oleda na stronce RTINGS, tam na 2 z 6 testowanych paneli stało się dokładnie to samo serwis LG zna problem i w przypadku jego wystąpienia wgrywa poprawkę przez port serwisowy i po problemie. Tzn nasz rodzimy serwis jak przykłady tu zgłaszane przez ludzi  pokazują nie bardzo ogarnia i wymyślają jakieś rzeczy nie do końca  zgodne z prawdą  ??

Ten filmik wyjaśnia wszystko  ? trzeba tylko trochę ogarniać angielski ?

https://www.youtube.com/watch?v=nX0AXzWm2cI

 

Zastanawia mnie tylko o  jakich pionowych paskach piszesz po wymianie? Coś tam trochę widać ale przydały by sie zdjęcia po naprawie bez tego kwadratu na środku, wygląda mi to trochę jak by jaśniejsze paski po formacje panoramicznym kinowym 2,39:1....

Edytowane przez Ołżesz Rety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.04.2019 o 21:33, Duwadibu napisał:

Co ciekawe dalej mam pionowe paski szczególnie na kolorach różowych, czerwonych i żółtych, na niebieskim wszystko jest ok. Zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu jeszcze raz, Pan powiedział że zna mój problem i właśnie będzie się konsultował z centrala LG gdyż na ich szkoleniach mówią że to jest normalne?!

Pionowe paski nie są normalne i nigdy nie powinieneś ich widzieć na kolorowych planszach. Jest tzw banding występujący na szarych planszach bliskich czerni np 5%. Jeżeli coś takiego masz na kolorowych planszach, to jest ewidentny powód do reklamacji. Jak pokazuje forumowa praktyka LG wymienia matryce z powodu pionowych pasków które można zauważyć na planszach od 20% szarego w górę. Nie daj sobie wmówić że to coś normalnego i walcz. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jestem , po wymiianie matrycy z powodu wypalenie , wymienili matryce , i na nowej matrycy pojawilu ciemne pasy na czerwonym tle plus wypalone piksele 6szt , znowu serwis , porobili zdjecia , pkus zdjecie paragonu , ktos wie jak to wyglada pozniej wymiana tv na nowy? jak dlugo moze trwac reklamacja?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.04.2019 o 06:51, Ołżesz Rety napisał:

Pisze o tym już 3 raz na forum ale widzę ze nadal są osoby które są nie w temacie  ?

Kolego jest to znany problem w oprogramowaniu,

Zainteresuj sie testem wypalania oleda na stronce RTINGS, tam na 2 z 6 testowanych paneli stało się dokładnie to samo serwis LG zna problem i w przypadku jego wystąpienia wgrywa poprawkę przez port serwisowy i po problemie. Tzn nasz rodzimy serwis jak przykłady tu zgłaszane przez ludzi  pokazują nie bardzo ogarnia i wymyślają jakieś rzeczy nie do końca  zgodne z prawdą  ??

Ten filmik wyjaśnia wszystko  ? trzeba tylko trochę ogarniać angielski ?

https://www.youtube.com/watch?v=nX0AXzWm2cI

 

Zastanawia mnie tylko o  jakich pionowych paskach piszesz po wymianie? Coś tam trochę widać ale przydały by sie zdjęcia po naprawie bez tego kwadratu na środku, wygląda mi to trochę jak by jaśniejsze paski po formacje panoramicznym kinowym 2,39:1....

Dokładnie taki kwadrat wcześniej miałem. Tyle że w Szczecinie nie naprawiają tego problemu w domu a zabierają do siebie. Pod postem wstawiłem zdjęcia po serwisie i 2 odświeżeniach pixeli.

Zgłosiłem im pionowe paski jeszcze raz. Oddzwonili do mnie wczoraj z lokalnego serwisu i powiedzieli, że centrala zasugerowała mi pięciokrotnie odświeżyć pixele ponieważ te pionowe paski są normalne po wgraniu nowego softu!

Dnia 16.04.2019 o 07:57, efel napisał:

Pionowe paski nie są normalne i nigdy nie powinieneś ich widzieć na kolorowych planszach. Jest tzw banding występujący na szarych planszach bliskich czerni np 5%. Jeżeli coś takiego masz na kolorowych planszach, to jest ewidentny powód do reklamacji. Jak pokazuje forumowa praktyka LG wymienia matryce z powodu pionowych pasków które można zauważyć na planszach od 20% szarego w górę. Nie daj sobie wmówić że to coś normalnego i walcz. 

Bandingu na szarych planszach nie zauważyłem. Ciekawym jest że owe problemy pojawiły się nagle, żaden z nich nie "narastał" stopniowo. Zauważyłem to już podczas normalnego oglądania telewizji -żona oczywiście powiedziała że wymyślam, dopóki nie włączyłem jej kolorowych plansz ?.

Dzięki Panowie za pomoc.

Do końca świąt zrobię nawet więcej jak owe 5 odświeżeń i zobaczymy jak sytuacja będzie wtedy wyglądać.

IMG_20190413_224047.jpg

IMG_20190413_223932.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie problemu z Netflix nie ma, router Archer C7 i podłączenie po ethernet... Wszystko hula jak powinno

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka


A jak się sprawuje po WiFi... Ja mam c1200 po kablu jest ok ale WiFi 5GHz to jakaś porażka przez moment jest ok potem transfer leci radykalnie w dół.


Wysłane z Honor 9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak się sprawuje po WiFi... Ja mam c1200 po kablu jest ok ale WiFi 5GHz to jakaś porażka przez moment jest ok potem transfer leci radykalnie w dół.


Wysłane z Honor 9

Nie wiem, nie używam WiFi w TV :)

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 4/20/2019 at 3:09 PM, paszczak7005 said:

A jak się sprawuje po WiFi... Ja mam c1200 po kablu jest ok ale WiFi 5GHz to jakaś porażka przez moment jest ok potem transfer leci radykalnie w dół.


Wysłane z Honor 9
 

To raczej wina routera / sieci, a nie samego wifi w TV.

Ja mam i kabel i wifi, w 99% obecnie używam wifi, bo osiąga wyższe transfery, w szczególności filmy z bitratem ponad 100Mbps na kablu nie mają szans lecieć bez zacinania się, a po wifi bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
Dnia 20.04.2019 o 15:09, paszczak7005 napisał:

A jak się sprawuje po WiFi... Ja mam c1200 po kablu jest ok ale WiFi 5GHz to jakaś porażka przez moment jest ok potem transfer leci radykalnie w dół.

Źle! Netflix wygląda ok, nawet na 4k. HBO GO (czarna apka ze sklepu LG) oraz Player nie dają rady - jakość skacze - raz jest ok (HD), za chwilę wszystko się totalnie rozmywa. Zdarzają się też przycinki, ale rzadko.

Potestowałem spedtest, ale tutaj rozjazd totalny wyniki poniżej - dwie natywne apki ze sklepu LG i tester przeglądarkowy. Próbowałem jeszcze testować na OOKLA ale nie przechodzi testu upload. Test ze strony UPC wysypuje się na pingu. Na laptopie obok wszystko śmiga po wifi na 150 Mbs przy pingu 10ms. 

Extender wifi obok telewizora nie pomaga. Pozostaje kombinować z kablem. Chyba że ktoś coś poradzi? Może serwis?

image.thumb.png.fb1d7e63cfea30f19b65a72d1ce38948.pngimage.thumb.png.abb3edca915cac18e6c63f92cb49cd92.pngimage.png.4fa8d26691ae1c38baa551c915dc1dfe.png

image.png

Edytowane przez janla
zdublowane foto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...