Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XE9005 (KD-55XE9005) TEST Android TV 2017 4K z HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Obstawiam, że port LAN w tv ma przepustowość tylko 100. Może lepiej Ci po wifi.
Zgadza się, nie ma niestety 1Gbit. Martwi słaby tranfer po wi-fi, choć to niby to AC. Skrobnąłem maila do Sony w tej sprawie wraz z zapytaniem o ewentualną dedykowaną kartę wi-fi. A oto odpowiedź:

"Szanowny Panie,

dziękuję za kontakt z firmą Sony Electronics.

Nawiązując do zgłoszenia, informuję, że telewizor maksymalnie obsługuje prędkość do ok. 60-70 Mb/s. Firma Sony, jako producent telewizorów nie poleca dodatkowych kart, ponieważ nie ma możliwości zagwarantować poprawnej współpracy. Na koniec dodatkowo informuję, że prędkość ok. 30 Mb/s pozwala cieszyć się wszystkimi możliwościami telewizora z zawartości internetowej (również do obsługi 4k)"



Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A po wifi ile masz?
Pomiędzy 90 a 103 - sprawdzane na apce bo opera przekłamywała wyniki. Tragedii nie ma ale jak na ac i router oddalony o 1m od telewizora to szału raczej nie ma.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, zyga000 napisał:

Obstawiam, że port LAN w tv ma przepustowość tylko 100. Może lepiej Ci po wifi.

Po wifi kolega 111kris uzyskał podobne rezultaty. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to albo faktycznie Sony tylko na tyle pozwala albo Ci router nie wyrabia.
Na Xiaomi Mi Mix 2 śmiga ponad 500 Mbit po wi-fi. Raczej Sony tu pokpiło sprawę.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dedykowana karta nic nie zmieni, bo problem leży w zapisie pamięci stałej w TV (pamięć, gdzie instaluje się wszystkie aplikacje, nie pamięć RAM), a nie prędkości wifi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne, że po kilkugodzinnym wyłączeniu system wstaje od zera? Tak jakby zasilania w ogóle nie było? Czy może to kwestia jakichś ustawień?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, drVanSteinerCK napisał:

Czy to normalne, że po kilkugodzinnym wyłączeniu system wstaje od zera? Tak jakby zasilania w ogóle nie było? Czy może to kwestia jakichś ustawień?

To nie jest normalne. TV po wyłączeniu cały czas powinien być w trybie uśpienia. Prawdopodobnie to kwestia ustawień...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w tym TV można wyłączyć obraz? Nie mogę tego znaleźć, a jeśli faktycznie tego nie ma, to straszna popelina...

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
48 minut temu, mWo napisał:

Czy w tym TV można wyłączyć obraz? Nie mogę tego znaleźć, a jeśli faktycznie tego nie ma, to straszna popelina...

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

Faktycznie w tv nie mieć opcji wyłączyć obraz to jest straszna popelina.... Ciekawe czy jest jakis sprzęt hi-fi w którym jest opcja wyłączenia dzwieku ... A tak o, po to, aby na niego moc tylko popatrzeć ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy w tym TV można wyłączyć obraz? Nie mogę tego znaleźć, a jeśli faktycznie tego nie ma, to straszna popelina...

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


Z przycisku na pilocie "Action Menu" się nie da? W xe9005 wyświetla się ta opcja po użyciu właśnie tego przycisku.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie w tv nie mieć opcji wyłączyć obraz to jest straszna popelina.... Ciekawe czy jest jakis sprzęt hi-fi w którym jest opcja wyłączenia dzwieku ... A tak o, po to, aby na niego moc tylko popatrzeć
Co wnosi Twoja wypowiedź, poza absolutną kompromitacją? W Hi-fi są przyciski całkowitego wyciszenia (mute) a w TV opcja wyłączenia obrazu. Mi potrzebna choćby dlatego, że streamuje sobie muzykę ze Spotify (Z telefonu na TV, do którego podpięty jest system audio) i obraz wtedy jest mi zbędny. Tak samo np przy słuchaniu radia.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Z przycisku na pilocie "Action Menu" się nie da? W xe9005 wyświetla się ta opcja po użyciu właśnie tego przycisku.

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Tak , zgadza się. Wciskałem to wcześniej ale jakimś trafem, audio nie poszło od razu, więc pomyślałem, że wszystko się wyłączyło. Teraz jest OK.

Przy okazji: podłączyłem dysk do TV ale nagrywanie możliwe jest tylko kanałów z kablówki analofowej. Z nc+ w ogóle się nie nagrywa. Dlaczego tak jest?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Ok, poprawka: program pokazuje, że jest nagrywany, ale po zakończeniu, nie ma go na liście. Dostaje komunikat, że dysk trzeba najpierw zarejestrować, i czy chce to zrobić teraz (mimo, że zrobiłem to zaraz po jego podpięciu). Gdy wybieram tak, tv pokazuje, że dysk jest już zarejestrowany...
Uwielbiam takie zabawy w kotka i myszkę ze smart urządzeniami...

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, mWo napisał:

Co wnosi Twoja wypowiedź, poza absolutną kompromitacją? W Hi-fi są przyciski całkowitego wyciszenia (mute) a w TV opcja wyłączenia obrazu. Mi potrzebna choćby dlatego, że streamuje sobie muzykę ze Spotify (Z telefonu na TV, do którego podpięty jest system audio) i obraz wtedy jest mi zbędny. Tak samo np przy słuchaniu radia.

 

Wypisujesz farmazony, chcesz półśrodkami rozwiązać swój śmieszny problem i przez to negujesz naprawdę dobry TV. 

Proponuję zastosować pierwszy lepszy odtwarzacz sieciowy, np. 

http://www.onkyo.pl/pl/Produkty/Hi-Fi/Odtwarzacze_sieciowe/NS-6130

a jak budżet nie pozwala to na pewno znajdziesz coś od chińczyka. Kolejną możliwością jest zastosowanie taniego odbiornika bluetooth -> aux, lub telefon -> tv -> hi-fi stereo i karton na ekran ;) 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowym użytkownikiem tego modelu. Przed zakupem słyszałem już o znikającej piłce, jednak za radą niektórych zlekcewazylem ten problem, myślałem że nie będzie mi to ew. przeszkadzać. To był błąd.

U niektórych podobno zjawisko w ogóle nie wystepowało. Niestety u mnie występuje i jest to jakaś tragedia. Występuje ono w trybie "sport" i w każdym innym gdzie jest wybrany tryb kliszy "duża" i "średnia". Po zmianie na "mała" problem ustępuje jednak płynności wtedy nie ma w ogóle. Przy tak drgającym obrazie nie da się oglądać meczu. Nie pomagają żadne ustawienia MotionFlow.

Dodam, że widziałem wcześniej filmik na youtube gdzie było porównanie tego Sony do Samsunga QLED i był wybrany właśnie mecz w 4k. Tam przy jednym rożnym piłka również zniknęła na moment jednak takie coś mógłbym zlekceważyć. U mnie ona znika przy praktycznie każdym podaniu!

Ktoś poradził sobie z tym problemem, czy jest to nie do zwalczenia? Dodam, że to występuje tylko na materiałach 4k, natomiast na wszystkich, które sprawdziłem. Przy meczu w FHD jest ok.

I jeszcze jeden problem, na meczu z satelity w FHD linie na boisku przy szybszym ruchu tak jakby dziwnie się mienią,  ciężko mi to nazwać i wytłumaczyć, ale robią się tak jakby rwane były, nie są do końca proste. Już widziałem to kiedyś na kilku telewizorach ale nie przypuszczałem, że tutaj będzie podobnie. Grzebałem w ustawieniach ale nie znalazłem opcji która by to zwalczała.

Edytowane przez Mateusz Zaręba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Mateusz Zaręba napisał:

Witam, jestem nowym użytkownikiem tego modelu. Przed zakupem słyszałem już o znikającej piłce, jednak za radą niektórych zlekcewazylem ten problem, myślałem że nie będzie mi to ew. przeszkadzać. To był błąd.

U niektórych podobno zjawisko w ogóle nie wystepowało. Niestety u mnie występuje i jest to jakaś tragedia. Występuje ono w trybie "sport" i w każdym innym gdzie jest wybrany tryb kliszy "duża" i "średnia". Po zmianie na "mała" problem ustępuje jednak płynności wtedy nie ma w ogóle. Przy tak drgającym obrazie nie da się oglądać meczu. Nie pomagają żadne ustawienia MotionFlow.

Dodam, że widziałem wcześniej filmik na youtube gdzie było porównanie tego Sony do Samsunga QLED i był wybrany właśnie mecz w 4k. Tam przy jednym rożnym piłka również zniknęła na moment jednak takie coś mógłbym zlekceważyć. U mnie ona znika przy praktycznie każdym podaniu!

Ktoś poradził sobie z tym problemem, czy jest to nie do zwalczenia? Dodam, że to występuje tylko na materiałach 4k, natomiast na wszystkich, które sprawdziłem. Przy meczu w FHD jest ok.

I jeszcze jeden problem, na meczu z satelity w FHD linie na boisku przy szybszym ruchu tak jakby dziwnie się mienią,  ciężko mi to nazwać i wytłumaczyć, ale robią się tak jakby rwane były, nie są do końca proste. Już widziałem to kiedyś na kilku telewizorach ale nie przypuszczałem, że tutaj będzie podobnie. Grzebałem w ustawieniach ale nie znalazłem opcji która by to zwalczała.

Ja to mam do dzisiaj i żałuje, ze kupiłem ten telewizor;(. Zmieniłem ustawienia i jest trochę lepiej ale ogólnie duzo poniżej oczekiwań:/

Mam telewizje z UPC i Sony poleciło mi zmienić jakoś odtwarzania 1080i na 1080p lub na odwrót dokładnie nie pamietam ale to niewiele pomogło. 

Zastosowałem ustawienia które znalazłem tutaj na forum i jest lepiej. Przynajmniej pilka nie znika ale jakość rownież nie powala.

Zapomnij o trybie sport lub live football bo jest masakra.

Napisz do mnie na maila to prześle ustawienia, które znalazłem tutaj.

karol83@poczta.fm

Dodam jeszcze, ze nie mam wgranych dodatkowych aplikacji a mój android po pol roku użytkowania jest wolny jak żółw. 

Od początku nie był za szybki ale dało rade poruszać sie po menu.

Obecnie jest padlina. Wywołanie menu potrafi trwać kilka sekund a sterowanie głosem działa z duzo większym opóźnieniem:(

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko przeciwko mnie. Dziś na rtings pojawiła się ciekawa notka:

"Update 06/27/2018: This TV experiences frame drops and cadence issues with 50Hz content. Most likely content used in broadcast television systems in countries broadcasting at 625-line/50 field per second (PAL). (Europe, Asia, Australia, Africa and South America). See here for more info in our Q&A. This model is now discontinued and it's replacement, the X900F, does not have this issue."

Kilka dni po zakupie!

Ciekawe czy ma to jakikolwiek związek. Tak czy siak z tego co widzę to ten telewizor w sporcie radzi sobie słabo. Jakie więc sens mają recenzje wielkich specjalistów, którzy go do sportu polecali? Jak widać nie mają sensu. Na rtings ten TV dostał 8/10 w sporcie, po tym co ja widzę to jest jakiś żart, a nie prawidłowa ocena.

Nawet nie mam jak go zwrócić, bo zostanę na MŚ bez telewizora.

Czy jest szansa, że Sony naprawi te błędy jakąs aktualizacją?

Edytowane przez Mateusz Zaręba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I w tym miejscu wypadałoby sobie zadać pytanie na ile ten sławetny rtings jest wiarygodny a na ile opłacony po cichu przez producentów...

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie to bardziej dziwi, że Sony nic z tym nie robi. Przecież na pewno wielu ludzi się na to skarżyło. Przecież na tym telewizorze nie da się obecnie oglądać sportu. I ok, może tu mieć znaczenie jakość materiału wideo - bo na satelicie jest ok, czasem piłka robi się tylko minimalnie przezroczysta ale gdybym nie wiedział to być moze bym nawet nie zauważył. No ale przez internet chociażby jest tragedia, no kompletne dno. Dużo sportu oglądam przez neta - TVP Sport, Eurosport, jak są problemu z sygnałem z satelity/lub nie ma transmisji, no i sobie tego nie wyobrażam, jak to będzie wyglądać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze problem lezy po czesci po stronie tych transmisji internetowych. Z tego co wiem w telewizji internetowej jest tylko 25 hz gdzie przez satelite 50 albo i 60 hz ( jezeli sie myle to prosilbym o namiary na telewizje internetowa transmitowana w 60 hz). Osobiscie posiadam xf90 ktory jest podobno najlepszym tv do sportu i tak jak u ciebie przez satelite jest zyleta ale juz przez iptv moze nie ma takiej tragedii jak u ciebie ale pilka w locie lekko smuzy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja prawdopodobnie wymienię właśnie na model XF9005. Pisałem  już do sklepu i chyba nie beda robić problemów, sami zaproponowali wymianę z dopłatą. Wiem, że przy gorszej transmisji są takie jazdy, ale bez przesady. Przez internet większość transmisji jest średnia i nie mam zamiaru się z tym męczyć. Na starym 40W5500 było znacznie lepiej. Zresztą ten model ma 600 linii w pionie rozdzieloczosci dynamiczniej, to naprawdę słabo i myślałem że to nie będzie przeszkoda, niestety jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj to faktycznie slabo xf90 pokazuje 1080 linii i ma nowy x-motion clarity. Na pewno bedziesz zadowolony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Na niemieckim forum piszą, że "odkryli" sposób na usunięcie błędu z płynnością obrazu itd.

Według nich wystarczy tylko zmienić jedno ustawienie:

HOME -> Ustawienia -> Dźwięk -> Synchronizacja A/V -> Zmieniamy z "auto" na "wł." i tyle.

Czytałem klika postów osób które testowały to ustawienie i są bardzo zadowolone.

Dajcie znać jak jest u was.  

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...