Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XE9005 (KD-55XE9005) TEST Android TV 2017 4K z HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 11.02.2019 o 20:45, hymmen napisał:

Działa, ale u mnie niestety nie przełącza na automatyczne maksymalne podświetlenie.

U mnie tak samo nie przełącza na maksymalne podświetlenie. Poza tym płynność ruchu jak dla mnie też skopana, odnosze wrażenie że na android 6 było lepiej w kwesti ruchu. No niestety sony mnie rozczarowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Korzystam z tunera sat wbudowanego w ten TV a kanały kodowane są dekodowane przez moduł HD+.

Niestety od tego roku kanał RTL UHD zaczął korzystać z HDR, który w moim przypadku jest bardzo ciemny mimo maksymalnego podświetlania. 

W opcjach ustawienia ekranu nie mam możliwości wyłączenia trybu HDR tak jak jest to dla urządzeń podłączonych za pomocą HDMI.

Czy ktoś może jednak zna jakiś sposób jak to wyłączyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli lepiej nieaktualizowac. Na 7 juz mnie denerwuje ciemny obraz w hdr, a jak ma byc jeszcze ciemniejszy to ja dziekuje. Dadatkowo uplynnianie niedziała w aplikacji kodi w filmach z czarnymi pasami. Żałuję że grubą kase wydałem na ten tv. Skusiła mnie podświetlana matryca od tyłu bo mam uraz do krawędziowego podświetlania. Ale widzę że samsung powraca z tylnym podświetleniem w nowych modelach tv.   Sony to niech sie zajmie juz tylko konsolami bo nawet tv potrafia spieprzyć :)

Edytowane przez hetm4n
  • Zmieszany 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tv podłączony światłowodem (spdif) do ampli - i nie mam dźwięku przestrzennego (dolby), wcześniej był dekoder vectry na tym samym wejściu i dźwięk ok. Próbowałem w soniaku wszystkich ustawień, doopa. Oglądam m.in. z netfliksa i hbo go.
Ktoś coś podpowie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, połowicznie problem rozwiązałem.
Netflix - trzeba było w ustawieniach filmu przestawić na 5.1. Teraz wszystkie filmy "łapią" już DD.
HBO - nadal stereo, bo w filmach nie mam innej opcji. Dlaczego? Nadmienię, że to jest mój pierwszy kontakt z tą platformą, mam dostęp od kilku dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HBO GO nie ma dźwięku 5.1 o ile się orientuję. Tylko DD 2.0

Edytowane przez PrzemekKRK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne. Dzięki.
W tej sytuacji obejrzę na HBO co chciałem i zrezygnuję z abonamentu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda takie zdjęcia można traktować jedynie jako poglądowe, ale może kogoś zainteresuje takie porównanie;)
Pierwsze to tv z tego wątku (tryb kino pro, ekspert1, jasność 25, reszta jak fabryka dała), a drugie obraz z projektora HW65 (ekran szary gain 0,9) skalibrowanego przez Wiadomo_Kogo ;) W aparacie balans bieli "słońce".

Wydaje mi się, że z tv sony nie ma dramatu, a nawet jest dobrze pod względem neutralności obrazu w porównaniu z profesjonalnie skalibrowanym projem na 6500K.

A przy okazji, może ktoś wie, jaka jest różnica (w Kelvinach) między trybem ekspert1 a ekspert2, bo moje oczy jej nie widzą...
 

słońce tv eksp1 gm2.JPG

słońce proj kalibr.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aplikacje systemowe oraz pobrane - które warto ubić (zatrzymać lub wyłączyć), a które odinstalować?

Ubiłem m.in. sambę, samouczki, synchro kalendarza i kontaktów google. Na Netfliksie UHD jest płynniej, procesor nie jest zajęty bzdetami w tle. Czego jeszcze można się pozbyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,
Po zainstalowaniu najnowszej aktualizacji pojawił mi się problem z Netflixem. A mianowicie nie pojawia mi się informacja że serial jest w HDR bądź 4k mimo posiadanego największego pakietu. Jest tylko informacja o HD i sam serial odtwarza się tylko w 1080.
Przed samą aktualizacją taki problem nie wystąpił ani razu.
Macie jakieś pomysły jak to naprawić?

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć,
Po zainstalowaniu najnowszej aktualizacji pojawił mi się problem z Netflixem. A mianowicie nie pojawia mi się informacja że serial jest w HDR bądź 4k mimo posiadanego największego pakietu. Jest tylko informacja o HD i sam serial odtwarza się tylko w 1080.
Przed samą aktualizacją taki problem nie wystąpił ani razu.
Macie jakieś pomysły jak to naprawić?

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka


Zauważyłem następującą sytuację.

Obraz w aplikacji zmienia się automatycznie na HD jak podłącze słuchawki z TV przez bluetooth. Jak je odłączę od TV to automatycznie wraca najwyższa jakość obrazu tj. HDR.

Zaznaczam że przed aktualizacją wszystko działało normalnie.

Też zaobserwowaliście podobną sytuację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dołączam się do rozmowy jako użytkownik tego modelu przez prawie dwa lata. Dokładnie za miesiąc kończy się podstawowa gwarancja. Tv reklamowałem już raz, teraz druga awaria - został zabrany do Radomia.

Po aktualizacji do Oreo - tragedia. Zamulenie, zawieszanie, szarpiący obraz. Nawet regulacja głośności działała z opóźnieniem czasami 2-3 sekund!!

Do czystego systemu doinstalowałem tylko kodi i hbogo. Nawet po ich odinstalowaniu było bez zmian.

Po jakimś czasie pojawiła się kolejna aktualizacja która "przyspieszyła" minimalnie działanie telewizora, ale niestety po kilku dniach "w zamian" otrzymałem "migoczący" obraz. Migoczący - już wyjaśniam. Po włączeniu tv obraz samoistnie z częstotliwością około 2razy/sekundę  rozjaśniał się i ściemniał (jakby podświetlenie sobie błyskało) na każdym materiale z hdmi czy też na każdej aplikacji. Nie pomagały zmiany trybów, resety do ustawień fabrycznych, wyłączanie wszystkich czujników i polepszaczy.

Po jakimś czasie zupełnie przypadkiem zauważyłem że przy zmianie źródła na źródło o niskiej rozdzielczości - np jakiś kiepski kanał na kablówce - problem znika!

Sprawa zgłoszona do Sony - pierwszy przypadek w historii firmy.

Nawiązując do omawianych tutaj problemów z płynnością - to faktycznie tak jest. Mecze oglądam tylko w trybie sportowym bo inaczej jest kiepsko. W grach nie jest źle ale przy ruchu poziomym, obracaniu "obrazu kamery" mam duże zastrzeżenia. 

Telewizor po kilku dniach pracy sugeruję wyłączyć/zrestartować przytrzymując klawisz włączania przez dłuższą chwilę - po prostu android się zamula. Pomaga na jakiś czas - Netflix i filmy z Kodi działają płynniej. Z płynnością po HDMI z obrazem z kablówki czy blu-ray nie zauważyłem problemów.

Sama jakość obrazu jak dla mnie wystarczająca, chociaż żałuję że nie poczekałem z rok i nie kupiłem OLED'a - ceny w końcu są ludzkie:)

Nie wiem już teraz na jaką markę postawić - nie sądziłem że zawiodę się na Sony. Nic nie jest w stanie dorównać mojej starej plaźmie LG, które pewnie by grała do dzisiaj gdybym nie szedł za potrzebą posiadania nowinek technicznych:) 

Pozdrawiam, 

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie martw się .. Następnym razem kup telewizor bez androida plus gdy potrzeba mała puszkę na androidzie na HDMI .

Będziesz miał spokojną głowę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

Mam możliwość zakupu telewizora Sony KD55XE9005 w cenie 2800 zł

1700 godzin przepracowane.

Załączam zdjęcia z testu białej planszy W100 oraz testu na clouding.

Jeśli chodzi o clouding na żywo nie jest to aż tak widoczne , a na pewno nie jest to aż tak widoczne gdy wyświetlany obraz jest ruchomy.

Nie znam się zbytnio na telewizorach a takich testów nie wykonywałem nigdy - proszę więc o opinię.

Chyba, że takie zdjęcia nie są w żadnym stopniu miarodajne.

Telewizor nie był w żaden sposób kalibrowany - można powiedzieć, że są to ustawienia praktycznie domyślne.

Pozdrawiam

 

20190920_001653.jpg

20190920_001814.jpg

Edytowane przez kruschen146@gmail.com

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po którymś tam załączeniu , obraz nagle zaskoczył tv znów działa. A jeszcze dziś ma ktoś dzwonić żeby termin z technikiem uzgodnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 11.09.2019 o 18:06, vr6marcin napisał:

Witam,

Dołączam się do rozmowy jako użytkownik tego modelu przez prawie dwa lata. Dokładnie za miesiąc kończy się podstawowa gwarancja. Tv reklamowałem już raz, teraz druga awaria - został zabrany do Radomia.

Po aktualizacji do Oreo - tragedia. Zamulenie, zawieszanie, szarpiący obraz. Nawet regulacja głośności działała z opóźnieniem czasami 2-3 sekund!!

Do czystego systemu doinstalowałem tylko kodi i hbogo. Nawet po ich odinstalowaniu było bez zmian.

Po jakimś czasie pojawiła się kolejna aktualizacja która "przyspieszyła" minimalnie działanie telewizora, ale niestety po kilku dniach "w zamian" otrzymałem "migoczący" obraz. Migoczący - już wyjaśniam. Po włączeniu tv obraz samoistnie z częstotliwością około 2razy/sekundę  rozjaśniał się i ściemniał (jakby podświetlenie sobie błyskało) na każdym materiale z hdmi czy też na każdej aplikacji. Nie pomagały zmiany trybów, resety do ustawień fabrycznych, wyłączanie wszystkich czujników i polepszaczy.

Po jakimś czasie zupełnie przypadkiem zauważyłem że przy zmianie źródła na źródło o niskiej rozdzielczości - np jakiś kiepski kanał na kablówce - problem znika!

Sprawa zgłoszona do Sony - pierwszy przypadek w historii firmy.

Nawiązując do omawianych tutaj problemów z płynnością - to faktycznie tak jest. Mecze oglądam tylko w trybie sportowym bo inaczej jest kiepsko. W grach nie jest źle ale przy ruchu poziomym, obracaniu "obrazu kamery" mam duże zastrzeżenia. 

Telewizor po kilku dniach pracy sugeruję wyłączyć/zrestartować przytrzymując klawisz włączania przez dłuższą chwilę - po prostu android się zamula. Pomaga na jakiś czas - Netflix i filmy z Kodi działają płynniej. Z płynnością po HDMI z obrazem z kablówki czy blu-ray nie zauważyłem problemów.

Sama jakość obrazu jak dla mnie wystarczająca, chociaż żałuję że nie poczekałem z rok i nie kupiłem OLED'a - ceny w końcu są ludzkie:)

Nie wiem już teraz na jaką markę postawić - nie sądziłem że zawiodę się na Sony. Nic nie jest w stanie dorównać mojej starej plaźmie LG, które pewnie by grała do dzisiaj gdybym nie szedł za potrzebą posiadania nowinek technicznych:) 

Pozdrawiam, 

Marcin

 

Jako uzupełnienie podaję linki do filmów:

 

Po kilku dniach tv mi oddano po resecie fabrycznym (co robiłem sam i nie-pomagało) jako naprawiony, jednak po podłączeniu w domu jeszcze w obecności serwisanta okazało się że jest bez zmian.

I tak czekam, dzwonię i dowiaduję się że nie wiedzą co z tym zrobić - testują. Tv jak się okazało nie trafił do Radomia tylko jest w Szczecinie w lokalnym serwisie a sama centrala, mimo że nie potwierdziłem ze swojej strony że tv jest naprawiony, zmieniła status reklamacji na "zakończona" co mnie deczko wkurzyło. Po jakim czasie mogę się ubiegać o zwrot pieniędzy lub wymianę na nowy?

 

 

Edytowane przez vr6marcin
dodano link

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To masz pecha widać bo mój słabszy model XD nadal działa dobrze i jakoś nie zamula (tak, działa wolniej jak system w LG ale nie irytuje mnie - trzeba wiedzieć jak ustawić... na powolne menu obrazu pomaga wyłączenie funkcji mikrofonu i BT), nie ma potrzeby aby go resetować. Od kiedy mam ten tv to zrobiłem już chyba z 6 aktualizaji (2 wersje systemu i różne łatki do tego, nawet HDR w YouTube dodano z czasem bo w dniu zakupu tv tego nie miałem), większość przez OTA i tylko ostatnia to wgrane z pendrive Oreo na którym tv działa najlepiej od kiedy go mam (2,5 roku). 

LG i Samsungi, Phillipsy czy Panasonic również się psują przecież. Mnie tv od Sony pasują bo jest KODI i w miarę naturalnie oddane kolory prosto z pudełka (w trybach kinowych czy grafice). Upłynniacz także dużo lepszy jak u LG i Samsunga. 

Edytowane przez LV426
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kolejny etap w sprawie reklamacji mojego tv - minął 38 dzień od zgłoszenia reklamacji a serwis poinformował mnie dzisiaj telefonicznie że oficjalne stanowisko Sony brzmi "ten telewizor posiada ekran działający w trybie mającym imitować stare kino i migotanie ekranu jest rzeczą naturalną dla tego modelu"... Myślałem że to głupi żart ale Pan był śmiertelnie poważny  (ale można było wyczuć w jego głosie zażenowanie). To jakaś paranoja. Czekam na zwrot telewizora. Zażądałem oficjalnego raportu serwisowego w którym będzie zapisana ta cudna wymówka...

Jest to pierwszy przypadek w moim życiu gdzie ewidentnie ktoś chce ze mnie zrobić idiotę... Chyba czas napisać do UOKiK...

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kwestii podsumowania - walka z Sony wygrana po ciężkich męczarniach. Wczoraj dostałem nowy telewizor. Model XF9005.

Tragedia.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tragedia - bo ciężkie męczarnie, czy tragedia - bo xf9005?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po ostatniej aktualizacji oprogramowania tv samoczynnie się włączył już kilkukrotnie. Ktoś ma podobne problemy? Jak rozwiązać ten problem?

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...