Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG 65E6V Test - Signature OLED 4K z HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 14.07.2018 o 11:26, kobolko napisał:

Niestety muszę się zgodzić. Mam 65E6V od października 2016. Żona ogląda trochę programów informacyjnych, zwłaszcza z żółtym paskiem informacyjnym "Pilne". Tyle, że zawsze w trybie "ciemnym", nigdy na full.

I widać po tym czasie większe wypalenie/zużycie (nie powidoki, bo żadna procedura oczyszczania tego nie usuwa) pikseli odpowiedzialnych za kolor żółty:

IMG_20180712_201428.jpg

Tu o większym kontraście, bo na zdjęciu wyżej widać słabiej, niż w rzeczywistości:

IMG_20180714_110129.jpg

Widać to głównie na planszach żółtych i o czerwonym zabarwieniu. W pozostałych scenach raczej nie jest uciążliwy, jest w zasadzie prawie niezauważalny.

...ale jednak.

Był u mnie serwis LG. Stwierdzili, że wypalenie rzeczywiście jest, nadaje się do naprawy/wymiany, pomimo tego, że w trybie serwisowym stwierdzili również bardzo dobre użytkowanie TV: niskie jasności i kontrast (odpowiednia kalibracja), jak również właściwe używanie funkcji wyrównywania potencjału na matrycy. Ale stwierdzili również,  podstawie numeru seryjnego, że TV nie pochodzi z Polskiej dystrybucji (nie był przeznaczony na polski rynek, choć w granicach UE), więc oni nie muszą rozpatrywać mojej reklamacji. Choćby z powodu takiego, że "na poszczególne rynki różnią się miedzy sobą rozwiązaniami i podzespołami, więc mogą nie mieć tu w Polsce do niego części". To takie trochę głupie tłumaczenie (?). Zasugerowali, że jedyną drogą pozostaje reklamacja u dostawcy na zasadzie rękojmi. Zostawili mi takie pismo.

 

703159934_IMG_20180821_105234_may.thumb.jpg.84e5df7374ee6de1f06ef023f1f22452.jpg

Czy to zgodne z prawem?

Pozdro

Edytowane przez kobolko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, klaus71 napisał:

a w jakim sklepie kupowałeś?

W Łodzi. Od jednego z najbardziej znanych dostawców RTV. Nie chcę tu robić reklamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwaranja to dobrowolne oświadczenie producenta. Więc LG może Ci tak odpowiedzieć niestety. Żądaj naprawy w ramach rękojmii od sprzedawcy. Ciekawe tylko do jakiego kraju sprzedawca wyśle OLEDa. Nie wygląda to dobrze :(

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Subman napisał:

Gwaranja to dobrowolne oświadczenie producenta. Więc LG może Ci tak odpowiedzieć niestety. Żądaj naprawy w ramach rękojmii od sprzedawcy. Ciekawe tylko do jakiego kraju sprzedawca wyśle OLEDa. Nie wygląda to dobrze :(

Szczerze mówiąc i tak nie wiem, co zrobić, bo dopiero w tym TV 3D nabrało sensu (OLED, 4K, filtr pasywny). Mam pokaźną kolekcję 3D, na dodatek, jak widać, rynek filmowy wcale nie skreślił tego formatu pomimo parcia na HDR obecnie. Dalej wychodzą pozycję kinowe w tej technologii, a potem BD 3D. Problem mam taki, że to ostatnia seria paneli LG z 3D, których na rynku już od jakiegoś czasu nie ma. Więc raczej mało prawdopodobne, żebym dostał z powrotem panel 3D.

Więc jestem w kropce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kobolko

Powiedz w jakim sklepie kupowałeś, bo to raczej ważna informacja dla jego przyszłych klientów, że taki duży sklep leci w kulki i sprzedaje TV z bezużyteczną gwarancją. Tak jak napisał Subman, gwarancja jest dobrowolna i producent może jej udzielać, ale nie musi. To chyba pierwszy taki przypadek na forum, że serwis LG nie uznał gwarancji na telewizor z innej niż polska dystrybucji. Coś się faktycznie zmieniło w podejściu LG do serwisowania telewizorów. Na gorsze.

Zostaje Ci rękojmia w sklepie. Skończy się to najprawdopodobniej tym, że dostaniesz zwrot kasy o ile sklep nie będzie szedł z Tobą na noże. Z 3D na TV się musisz pożegnać niestety. Filmy w 3D wychodzą, bo mimo wszystko sporo telewizorów 3D się sprzedało i jeszcze grają w domach. Poza tym ta technologia żyje jeszcze jako tako na projektorach. Ale to tylko kwestia czasu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, efel napisał:

@kobolko

Powiedz w jakim sklepie kupowałeś, bo to raczej ważna informacja dla jego przyszłych klientów, że taki duży sklep leci w kulki i sprzedaje TV z bezużyteczną gwarancją.

To chyba pierwszy taki przypadek na forum, że serwis LG nie uznał gwarancji na telewizor z innej niż polska dystrybucji. Coś się faktycznie zmieniło w podejściu LG do serwisowania telewizorów. Na gorsze.

RTV-Max Łódź. Tyle, że jeszcze nie kontaktowałem się z nim, więc na razie trudno ich za coś obwiniać. Kupowałem tel prawie dwa lata temu, kiedy w Polsce w zasadzie jest go nie było, albo właśnie się pojawiał w zaporowej cenie. Więc miałem świadomość, że prawie na pewno nie jest z polskiej dystrybucji. Tyle, że sądziłem, iż jeśli produkt jest kupiony w granicach UE, gwarancję powinien uznać dowolny serwis w dowolnym kraju. 

41 minut temu, efel napisał:

@kobolko

Tak jak napisał Subman, gwarancja jest dobrowolna i producent może jej udzielać, ale nie musi. 

Ale serwis uznał usterkę jako podchodząca pod naprawę gwarancyjną. Tyle, że nie naprawi w Polsce, bo cyt: "TV mogą różnić się podzespołami w zależności od rynku, a oni do tych części mogą nie mieć dostępu - dlatego, że przy wymianie panelu wymienia się również cały sterownik. Wynika to z procesu produkcji i kalibracji już na etapie samego tworzenia matrycy - kawałek, po kawałku dopasowuje się parametry jasności itd do poprzedniego kawałka. Dlatego wychodzi większy lub mniejszy pionowy banding"

- o czym na tym forum było już nie raz. 

41 minut temu, efel napisał:

@kobolko

Z 3D na TV się musisz pożegnać niestety. Filmy w 3D wychodzą, bo mimo wszystko sporo telewizorów 3D się sprzedało i jeszcze grają w domach. Poza tym ta technologia żyje jeszcze jako tako na projektorach. Ale to tylko kwestia czasu...

Trochę to głupie (nie personalnie do Ciebie, tylko o całej sytuacji), bo jak pisałem wyżej, dopiero teraz ta technologia nabrała sensu. I czemu produkcje kinowe również ciągle wychodzą w 3D?

48 minut temu, kobolko napisał:

Kupowałem tel prawie dwa lata temu, kiedy w Polsce w zasadzie jest go nie było, albo właśnie się pojawiał w zaporowej cenie. 

"Kupowałem TV […] kiedy w zasadzie jeszcze go nie było […]" - sorry za błędy, piszę szybko z tel.

Edytowane przez kobolko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i znów mam tego świecącego piksela :(, już 3 raz w tym samym miejscu

TV kupowany w EMAG. Reklamować w LG czy rękojmia oto jest pytanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ mam w drugim TV identyczne wypalenie do wystąpiłem z tytułu rękojmi o  rozwiązanie umowy sprzedaży .

Sklep nie podejmuje korespondencji ani od mojej skromnej osoby ani z kancelarii prawnej , chyba będę musiał wystąpić do rzecznika praw konsumenta.

Sklep Kino w domu z Łodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętając ile trwała wymiana TV z tytułu rękojmi (2 miesiące) dałem sobie spokój ze sklepem i zgłosiłem do serwisu.

Przyjechali , stwierdzili wypalenie i wymienili panel na nowy , koniec historii ...... pewnie na jakiś rok lub półtora - pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@abart68

I z jakiej dystrybucji? Bo mi powiedzieli, że nie mogą wymienić, bo nie jest z polskiej dystrybucji (kupiony u jednego z większych internetowych z Łodzi)

Edytowane przez kobolko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, kobolko napisał:

@abart68

I z jakiej dystrybucji? Bo mi powiedzieli, że nie mogą wymienić, bo nie jest z polskiej dystrybucji (kupiony u jednego z większych internetowych z Łodzi)

Pisałem wyżej że kupiłem w sklepie kinowdomu z Łodzi i chyba z polskiej dystrybucji bo jak widać problemu nie było

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, abart68 napisał:

Pisałem wyżej że kupiłem w sklepie kinowdomu z Łodzi i chyba z polskiej dystrybucji bo jak widać problemu nie było

Gdzie kupiłeś to wiem. Pytałem o dystrybucję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kobolko napisał:

Gdzie kupiłeś to wiem. Pytałem o dystrybucję.

Nigdy nie sprawdzałem z jakiej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 18.10.2018 o 21:28, abart68 napisał:

Pamiętając ile trwała wymiana TV z tytułu rękojmi (2 miesiące) dałem sobie spokój ze sklepem i zgłosiłem do serwisu.

Przyjechali , stwierdzili wypalenie i wymienili panel na nowy , koniec historii ...... pewnie na jakiś rok lub półtora - pozdrawiam

No przechwaliłem serwis LG , owszem panel został wymieniony tyle że od wymiany brak jest efektu 3D i to niezależnie od źródła . w menu TV wszystko poprawnie .

Albo coś montażyści źle zrobili , albo ten panel już nie obsługuje 3D tylko  !! ! zapomnieli o tym wspomnieć!!! .

Gdyby tak było to powinni wymienić cały telewizor a nie budować jakiś składak no chyba że to tylko sprawa techniczna a ja się na szczęście mylę . 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, abart68 napisał:

No przechwaliłem serwis LG , owszem panel został wymieniony tyle że od wymiany brak jest efektu 3D i to niezależnie od źródła . 

Bardzo "fajny" ten serwis !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytałem, bo nie ma już paneli 3D LG ma rynku, nawet do wymiany serwisowej. Widziałem gdzieś pojedyncze sztuki na Amazonie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza , tylko chyba powinni zawiadomić klienta że wymieniają na coś co niema funkcji za którą płacił .

A w tym wypadku serwisant nawet potwierdzał w rozmowie że to panel do G6 , czyli zrobili jakiś składak a ja za składak nie płaciłem i powinni wymienić 

cały na jakiś nowy no ale bez 3D niestety. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

65 cali , ale zgodzicie się że powinni poinformować przed wymianą że będzie brak 3D i wtedy wymienić cały telewizor nawet na 7

tak to jest składak a nie telewizor , a gdybym wiedział że będzie brak 3D to może jeszcze bym sprawę przemyślał

Edytowane przez abart68

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, rick131 napisał:

55 czy 65 cali? U mnie LG wymieniło bez problemu matrycę w 55 E6. 3D dzìała.

U mnie też 65

Edytowane przez kobolko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...