Skocz do zawartości
Maciej Koper

TEST: Panasonic 55" 65" AX900 Ultra HD 4K 55AX900 65AX900 TX-65AX900 TX-55AX900

Rekomendowane odpowiedzi

Tak za granicą otrzymują zwrot gotówki.

Dziś będąc w sklepie, gdzie kupiłem AX (biorąc pod uwagę czas postu, wczoraj) podczas rozmowy w mojej sprawie z Panem (bardzo fachowym), który "namowil" mnie na 65ax900, dołączył do nas Pan z Panasonica, któremu jeszcze raz wyłuszczyłem sprawę, choć znał ją już od mojego rozmówcy, oświadczył, że dostanę zwrot gotówki.

Póki co to tylko słowa, dam info co i jak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak zareagowała moja dziewczyna, na wiadomość z serwisu, że 7 pasów to cecha produktu(wyrywa mi właśnie tablet aby napisać ten post), która była w drugim pokoju w czasie gdy poniedzialek rano o 8, Pan technik stwierdził ewidentną usterkę podświetlenia i mówił, ze zgodnie z procedurą usterkę musi jeszcze zobaczyć druga osoba z serwisu, wiec serwis skontaktuje się ze mną za kilka dni.

"Jeżeli jest to cechą produktu, to tak jak na ulotkach z lekarstwami, powinna być do telewizora dołączona informacja, ze na ekranie może występować 7 szarych poziomych pasów.. Tak jak na lekach są informacje o ńiepożądanych objawach, które mogą, ale nie muszą zawsze wystąpić.

Więc, jeżeli tak ńie jest (przegląda właśnie instrukcje i inne dokumenty dołączone do ax900) to Panasonic powinien dostarczyć tv, bez tej, niewymienionej w informacjach cechy lub dokonać zwrotu gotówki, ze względu na produkt niezgodny z umowa konsumencka."

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszą teraz inni ze wymienili im z serwisu i teraz nie ma juz problemu na to wygląda.

Good news so far..

Unit is replaced, and the new unit looks great !

I will be testing it over the weekend..
Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK, ale poczekajmy kilka tygodni, przecież od razu to nie wychodzi... Zobaczymy czy Ci którzy wymienili za miesiąc dalej będą tacy pełni entuzjazmu....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zagranicznych forach, zastanawiano się nawet, czy to, że ax900 opiera się całą swoją podstawą o miejsce , na którym stoi, ma wpływ na pojawianie się pasów.

Podobno kiedyś niektóre modele tv z tego powodu miały degradacje obrazu.

Ja zastosowałem u siebie, najwyższy model mocowania firmy Hama. Oryginalna tylna 18kg podstawa, jest nadal w fabrycznym opakowaniu.

Łatwość montażu i regulacji we wszystkich kierunkach, estetyka, przyszłościowa nośność do 80kg, estetyka. Niestety produkt bardzo drogi, ale coś za coś.

image.jpg

Sorry za przekręcony obraz, próbowałem poprawić, ale ciagle przekręca, choć oryginał jest ok

Edytowane przez witekvr4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawą odpowiedz w sprawie pasów przeczytałem właśnie na stronie obywatelhd.pl

"Przedstawiciel producenta odpowiedział:

Zastosowany w AX900 system podświetlenia powinien i radzić sobie bardzo dobrze. Tylko że swoje zalety pokazuje przy obrazach o odpowiedniej dynamice i gradacji koloru, różnicach jasności i zmienności treści, itd. Założenie że AX900 jest 65 calowym monitorem do wyświetlania jednorodnego tła z PC czy MAC-a jest nieprawdziwe. Pracowano nad TV, który w oparciu o dostępną dla wszystkich technologię pokaże w odwzorowaniu koloru, itd. znacznie więcej niż pozostali również mający dostęp do tej technologii. I to moim zdaniem się udało. Nikt nie obiecywał że użyjemy ekranu LCD w taki sposób że zacznie on pracować jak plazma tylko że powidoków nie będzie. To tak jak oczekiwanie że znana marka samochodowa zrobi fajne cabrio zapewniające super wrażenia z jazdy tylko żeby nie wiało w środku bo samochód jest droższy od innych."

Niestety problem pasów, to nie jest tylko kwestia przełączenia tv w tryb monitora i tak traktowania ax900 (w moim przypadku Mac).

Pasy występują przecież niezależnie od źrodła sygnału, czy tez trybu wyboru obrazu w ax900.

Aby je zobaczyć nie trzeba się specjalnie gimnastykować, one po prostu są.

Wiadomo oczywiście, że nie widać ich non stop, zachodzi przecież efekt maskowania.

Są więc obrazy gdzie ich nie ma,

gdzie widoczne są tylko w określonych częściach ekranu,

gdzie widać je wszystkie przez cały ekran (fota zrobiona przy w miarę jednolitym tle, jak pulpit Windows 8.1, aby wyraźnie zasygnalizować problem)

Ale przecież chyba nie o to chodzi w modelu z najwyższej półki.

Mój wiekowy Sony HX950 z pełnym podświetleniem, który wymieniłem na ax900, nie posiadał takiej cechy produktu.

Szanowni Państwo

Poniższy tekst i wszystkie wcześniejsze lub późniejsze moje posty lub komentarze są moją subiektywną oceną zaistniałej sytuacji i nie mają na celu obrażania lub pomawiania kogokolwiek. Informuję również że producent, przedstawiciel producenta, serwis lub sprzedawca może mieć zdanie odmienne. Jeżeli ktoś poczuje sie urażony to z góry przepraszam.

W razie jakichkolwiek pytań służę pomocą

Z wyrazami szacunku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://obywatelhd.pl/index.php/2015/02/17/panasonic-ax900-rysa-na-diamencie/

Nie jest też potrzebny ruch aby poziome pasy zobaczyć, jak wspomina się wyżej.

Pionowych pasów u mnie nie ma.

Wystarczy włączyć np nc+ i zrobić stop klatkę na dekoderze i nadal je widać.

Nagrałem zresztą kilka krótkich sentencji reklam TVN na dekoder, aby pokazać pasy serwisowi jak przyjedzie

Edytowane przez witekvr4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę off top.

Tak wyglada końcowa wiadomość od Apple, po błyskawicznym załatwieniu reklamacji.

"

Hello Witold,

Thank you for writing back to me. Jalandhar here from iTunes Store Customer Support again.

Witold, I would like to say you are welcome, and thanks for replying. I’m glad to hear that I was able to provide you with the support you deserve. I know it is always such a feeling of accomplishment, when things work out the way you want them to.

Meeting and exceeding your expectations are my top priorities and your satisfaction is of utmost important to me. So, please don’t hesitate to let me know if you are facing any other issues.

Thank you for being a member of iTunes family.

The support is just an email away if needed. I wish you the best, and I hope that the rest of your day is beautiful.

Have a good day, Witold!

Sincerely,

Jalandhar"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eee tam wiekowy HX950 ;) to nadal super ekran, przecież TV to nie telefon ze po 2 latach jest już przestarzały :)

Edytowane przez PeterMac
  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Urządzam głosowanie. Co jest większym problemem:

1. Pasy na AX900

2. Kąty widzenia na wszystkich innych high-endowych telewizorach LCD. Dlaczego nikt z nabywców np. HX950, czy Philipsa, Samsunga nie walczył z równą zażartością o to:

isimg50411.jpg

isimg50431.jpg

Czy wygląda to na mały problem? Dla mnie to masakra, a jakoś nie słyszałem, żeby użytkownicy masowo wysyłali zgłoszenia na serwis, bądź żeby ktoś tworzył nowe tematy o kątach widzenia.

Czy instrukcja obsługi bądź specyfikacja telewizora mówi cokolwiek o potencjalnym wypaczeniu obrazu nawet pod niewielkim zejściu z osi? Coś nie bardzo. W kartach katalogowych czytam: kąt widzenia 180 lub 179 stopni.

I żeby nie było, że akceptuje problemy w telewizorach - nie akceptuję ich, próbuję tylko zrozumieć dlaczego jakieś pasy, do których często trzeba dorysowywać strzałki by było widać je na zdjęciu stanowią problem godny ukrzyżowania panasonic'a, a na żałosne kąty widzenia w innych telewizorach wszyscy przymykają oko.

isimg5023.jpg

isimg5027-1-655x527.jpg

Edytowane przez Maciej Koper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie o to chodzi że kąty w lcd z czasem się nie pogarszają a te pasy to i owszem

więc ewidentnie to jest jakaś niedoróbka - przy koszcie tv na poziomie 20kzł takie rzeczy nie powinny się zdarzać

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie o to chodzi że kąty w lcd z czasem się nie pogarszają a te pasy to i owszem

więc ewidentnie to jest jakaś niedoróbka - przy koszcie tv na poziomie 20kzł takie rzeczy nie powinny się zdarzać

Identycznie było z plazmą i powidokami, na początku ich nie było, ale potem każdy coś tam widział, tylko, że to było napisane w instrukcji obsługi, o ile to jakieś pocieszenie. Nie wiem czy pociesza mnie, że dane zjawisko (np. fatalne kąty widzenia) jest od początku, a nie po czasie.

Niemniej, uważam, że producent powinien się tym zająć i problem rozwiązać, podobnie jak wszyscy inny powinni określać kąt widzenia wg. jakiejś reguły, która by rzetelnie podała, że jest on, w akceptowalnej formie, na poziomie 20 - 30 stopni, a nie 179.

Edytowane przez Maciej Koper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Urządzam głosowanie. Co jest większym problemem:

1. Pasy na AX900

2. Kąty widzenia na wszystkich innych high-endowych telewizorach LCD

Jak ogląda tylko jedna osoba, większym problemem są pasy, a jak kilka osób to kąty.

isimg5027-1-655x527.jpg

Patrząc się na to zdjęcie zastanawiam się jaki ma sens kalibracja TV w domu w którym zawsze ogląda telewizję kilka osób.

Edytowane przez slimak
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwne dla mnie te głosowanie? Ilu użytkowników posiada TV AX 900 w Polsce?A ilu jest użytkowników LCD? Do słabych kątów w LCDi innych wad zążyli już się wszyscy lub prawie wszyscy przyzwyczaić.Raczej jest to świadomy wybór,klient stara się siedziec na wprost,mało kto siedzi pod dużym kątem,jest to bez sensu,lub użytkownik akceptuje tO jak siedzi.Może oglądać do góry nogami(nic nie pisze w instrukcji,że nie wolno)Jego kasa,jego TV i ogląda jak chce.Co do poziomych pasów jest to ewidentna wada,której nie powinno być w tej klasie TV,za tą kasę.Problem jest również w tym,że firma reklamacje na "zachodzie" uwzględnia a w Polsce??? Obojętnie jaka jest to firma jak jest wada w danym TV to trzeba wyciągnąć wnioski a nie czekać na zagrożeniem pozwem zbiorowym jak to było w przypadku pewnej firmy foto.Umiejętność przyznania się do błędu i jego szybka eliminacja jest godna pochwały, inaczej prestiż firmy na tym cierpi....i nie pomoże głosowanie?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dla mnie takie pasy w topowym telewizorze , to jednak porażka producenta , który widocznie coś przeoczył w fazie projektowej . A kąty , no cóż , przecież można

oglądać obraz patrząc na wprost ...

Pozdrawiam,

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ wyżej podnosi się, cytuję

"Założenie że AX900 jest 65 calowym monitorem do wyświetlania jednorodnego tła z PC czy MAC-a jest nieprawdziwe. Pracowano nad TV, który w oparciu o dostępną dla wszystkich technologię pokaże w odwzorowaniu koloru, itd. znacznie więcej niż pozostali również mający dostęp do tej technologii. I to moim zdaniem się udało"

Oraz porusza się, że do powstania pasów potrzebny jest ruch, poniżej wstawiam dziś zrobione zdjęcia telefonem, przepraszam za jakość,

Obrazu zatrzymanego (pauza) na dekoderze nc+ jakość 1080p ( nie i ), zdjęcie obrazu tv ze zwykłej anteny naziemnej, zdjęcie pulpitu Windows 8.1.

Może ktoś posiada model Sony HX950 itp, aby dla porównania wrzucić ogólnie dostępny pulpit Windows, dla porównania obrazów. HX przecież wyprodukowany kilka lat temu nie posiadał przecież takiej cechy produktu jak poziome pasy.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to nie do przyjęcia tym bardziej w tak drogim TV, fakt istnieją różne mankamenty technologi LCD ale to jest moim zdaniem wada fabryczna/konstrukcyjna która jest prawdopodobnie możliwa do wyeliminowania.

Próbowałeś zmniejszyć poziom podświetlenia matrycy czy efekt dalej się utrzymuje ?

Edytowane przez PeterMac
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matko, ludzie o czym w ogóle jest ta rozmowa ?

Trzeba powiedzieć wprost i otwarcie. Nie tylko w topowych modelach, ale i w tych nawet najtańszych to jest nie do przyjęcia !!!

Degradacja obrazu wraz z zmianą kata patrzenia to nie wada - to urok matryc LCD, koniec kropka !

natomiast te pasy, te przerażające pasy są wada konstrukcyjną !!!

Żaden "fachowiec" czy serwisant czy inny marketingowiec nie przekona mnie (...) no bez jaj że tak to ujmę!

Próba wciągnięcia w dyskusję o pasach kwestii kątów jest nie w porządku i mam wrażenie że ktoś próbuje zamieść tego syfa pod dywan !

(...) I czuje się jak by ktoś próbował ze mnie robić idiotę ! Jaj kupuję LCD to mam świadomość kątów, po za tym w każdym Saturnie czy MM,
kąty jakie są każdy może zobaczyć, bez względy na jasność hali czy inne elementy. jak kupowałem KURO miałem obawy i liczyłem się z tym
że mogą się pojawić powidoki - cóż, urok plazm !!! Na szczęście się nie pojawiły (odpukać), a używam Kuro od 2007 roku do dnia dzisiejszego !

Powiedzcie, kto z Was kupując LCD, nawet takiego za 2000zł jest świadomy że mogą takie pasy być i jest to normalne zjawisko !

Przeważnie jestem wstrzemięźliwy w ostrych wypowiedziach, ale po tym co zobaczyłem na fotografiach od Witka to mnie szlak trafił
jak przeczytałem że ktoś próbuje postawić na jednej półce "kąty" z tym "czymś" poziomym na AX900.

Nie posądzam nikogo że wziął w łapę od panasonica aby zamydlić oczy, ale dużo bym postawił że są osoby które
dla "dobrych" kontaktów z marką wolą ja bronić choć w głębi duszy wiedzą że to bzdura, niż pozostawać uczciwie neutralnym.

Powiedzmy wprost - Panasonic dał [beeep]y i to na całej linii. Zaczął ściągać portki wypuszczając takiego syfa za takie pieniądze,
a wypiął się próbując bagatelizować problem nie przyznając się do winy ! Przepraszam jeżeli kogoś uraziłem swoim słownictwem, ale prawie wydałem naście tysięcy na taką chałę !!!

Pozdrawiam.

  • Lubię 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to nie do przyjęcia tym bardziej w tak drogim TV, fakt istnieją różne mankamenty technologi LCD ale to jest moim zdaniem wada fabryczna/konstrukcyjna która jest prawdopodobnie możliwa do wyeliminowania.

Próbowałeś zmniejszyć poziom podświetlenia matrycy czy efekt dalej się utrzymuje ?

Tak próbowałem, i nie tylko tego... Nie jest to pierwszy mój telewizor...,

Ale nie będę o tym publicznie pisał...szkoda słów...

Stary ze mnie już facet..., aż wieku w profilu nie podaje :)

O sobie też raczej nie piszę, lubię być w cieniu, jestem na wielu rożnych profesjonalnych forach od lat, ale się raczej publicznie nie udzielam..., podobnie jak tu, jestem od 2007 i generalnie tylko czytam, dopiero ostatnio zabrałem delikatnie i trochę w zawoalowany sposób głos.

38 postów przez ponad 7 lat na fo..., to pewnie jakiś noob... I niech tak zostanie...

Generalnie robię różne "dziwne rzeczy"...

Może napisze tylko tyle, ze dwa kompy po dwa procesory graficzne w kompie to już za mało. Każdy procesor ma do dyspozycji 6 GB swojej pamięci VRAM podłączonej przez magistralę 384-bitową o przepustowości 264 GB/s. Każdy zawiera 2048 procesorów strumieniowych i oferuje moc obliczeniową na poziomie 3,5 teraflopa, a zatem łączna moc obliczeniowa jednego kompa to 7 teraflopów.

Generalnie bardzo się zawiodłem...,

A jak jeszcze przeczytałem odpowiedz przedstawiciela producenta ( zamieszczoną parę postów wyżej ), pewnie na pytanie od Szymona, gdzie musiały być dołączone foty, gdy do ax900 był podłączony komp...( jednocześnie mozna podłączyć do jednego kompa trzy monitory 4k lub np trzy AX900 )

, to....,

Pozostawiam ocenę Wam...

Edytowane przez witekvr4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyżby zabawa w 3D a te procesory strumieniowe to CUDA ?? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie, kto z Was kupując LCD, nawet takiego za 2000zł jest świadomy że mogą takie pasy być i jest to normalne zjawisko !

Ja,

chmurki, pasy , strefy, to normalne zjawisko w LCD wynikające z podświetlenia matrycy.

Prawdopodobnie pasy w ax900 wynikają z chęci ograniczenia "wyciekania" światła z poszczególnych stref podświetlenia direct led.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maszna myśli koniec składania w Meksyku i brak w sklepie w USA ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja,
chmurki, pasy , strefy, to normalne zjawisko w LCD wynikające z podświetlenia matrycy.
Prawdopodobnie pasy w ax900 wynikają z chęci ograniczenia "wyciekania" światła z poszczególnych stref podświetlenia direct led.

Otóż to, nierównomierności podświetlenia w telewizorach LCD są immanentną cechą występującą od samego początku. Kto pamięta problemy z narożnikami w starych modelach z podświetleniem CCFL?

Matko, ludzie o czym w ogóle jest ta rozmowa ?

Trzeba powiedzieć wprost i otwarcie. Nie tylko w topowych modelach, ale i w tych nawet najtańszych to jest nie do przyjęcia !!!

Próba wciągnięcia w dyskusję o pasach kwestii kątów jest nie w porządku i mam wrażenie że ktoś próbuje zamieść tego syfa pod dywan !

(...) I czuje się jak by ktoś próbował ze mnie robić idiotę ! Jaj kupuję LCD to mam świadomość kątów, po za tym w każdym Saturnie czy MM,
kąty jakie są każdy może zobaczyć, bez względy na jasność hali czy inne elementy.

Rozmowa jest o wadach, które bywają poważne i denerwujące. Ze swojej strony chcę tylko wzbudzić pewne kontrowersje porównując sytuację do kątów widzenia. Ja nic nie muszę zamiatać pod dywan, bo nie jestem pracownikiem Panasonic'a i nie specjalnie interesuje mnie jaki jest publiczny odbiór modelu AX900. Mówisz, że kąty to nie problem, bo każdy je widzi w sklepie, cóż, pasy też każdy widzi, a światło zewnętrzne utrudnia to w podobnym stopniu co zauważanie pozostałych zjawisk. Inna sprawa jeśli problem wychodzi po jakimś czasie, bo faktycznie nikt nie informował konsumenta o fakcie przy zakupie. Z mojego punktu widzenia coś takiego zdecydowanie powinno podlegać wymianie skoro nie zostało nigdzie opisane. Co jednak, gdy pasy były od początku a konsument się ich po prostu nie dopatrzył w sklepie? Czy sytuacja nie jest podobna do problematycznych kątów widzenia, o których również nie ma nigdzie ostrzeżenia?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...