Gmeru 2 216 Napisano 22 Maja 2014 Dzisiaj przyszła do mnie wielce oczekiwana kamera dla ludu czyli kompaktowa FDR-AX100 EB 4K od Sony. Przez najbliższe 2 tygodnie będę się nią bawił. Postaram się zarejestrować sporo materiału w 4K i umieszczał go na naszym kanale: http://www.youtube.com/user/hdtvpolskacom W bonusie dla porównania wybrałem także model Full HD czyli CX900E. Myślę, że temat będzie ciekawy : ) Zapraszam do śledzenia! Obraz 4K: początek nowej ery w rozrywce Kamera FDR-AX100 rejestruje obraz 4K (3840 x 2160), którego szczegółowość jest mniej więcej cztery razy większa niż obrazów Full HD. Nagrane filmy zawierają dzięki temu mnóstwo detali i wyglądają wyjątkowo realistycznie. Zaawansowany procesor obrazu BIONZ X: większa szybkość i niezrównana jakość zdjęć Zaawansowany procesor obrazu BIONZ X jest oparty na wyższej technologii niż procesory BIONZ poprzedniej generacji. Zapewnia dokładniejszą reprodukcję obrazu, nadaje mu żywszy i bardziej naturalny wygląd i pozwala na wykorzystanie wyższych rozdzielczości. Ten model Handycam jest wyposażony w kilka rozwiązań, które wykorzystują zalety większej szybkości przetwarzania. Należą do nich technologia By Pixel Super Resolution, funkcja Motion Shot Video, stabilizator obrazu Optical SteadyShot i funkcja zapisu filmu w dwóch formatach. Szerokokątny (29 mm) obiektyw ZEISS Vario-Sonnar T* Obiektyw ZEISS został zaprojektowany z myślą o nagrywaniu obrazu 4K. Doskonale nadaje się do rejestracji rozległych krajobrazów, pozwala również na użycie 12-krotnego zoomu optycznego, który dzięki funkcji Clear Image Zoom zwiększa się do 24x. .Obiektyw zawiera 17 elementów optycznych w 11 grupach, w tym między innymi zaawansowaną soczewkę asferyczną (AA) i soczewkę ze szkła ED. Przetwornik CMOS Exmor R: fundament obrazu Full HD W kamerze FDR-AX100 zastosowano duży przetwornik obrazu CMOS Exmor R, którego powierzchnia elementów światłoczułych jest mniej więcej 4,9x większa niż w matrycach typu 1/2,88". Ta nowo opracowana konstrukcja zwiększa czystość obrazu, zmniejsza poziom szumów nawet przy zdjęciach w ciemnych miejscach oraz zapewnia pełną kontrolę nad poziomem nieostrości tła. Nagrania w rozdzielczości HD przy dużej liczbie klatek na sekundę (120p) Kamera FDR-AX100 pozwala na nagrywanie filmów HD (1280 x 720 pikseli) przy dużej liczbie klatek na sekundę (120p). Nagranie dokonane w trybie 120p można później odtwarzać w pięciokrotnie zwolnionym tempie, co przydaje się przy dalszej obróbce materiału w środowisku 24p Funkcja ta ma wiele różnorodnych zastosowań, takich jak sprawdzanie formy szybko poruszających się lekkoatletów. Funkcja dostępna tylko przy nagrywaniu filmu w formacie XAVC S. Format XAVC S umożliwiający nagrywanie filmów 4K przez dłuższy czas Do zapisu filmów 4K i HD wykorzystywany jest format XAVC S, opracowany na potrzeby elektroniki użytkowej na podstawie profesjonalnego formatu XAVC 4K/HD. Pozwala on na nagrywanie materiału HD przy przepływności 50 Mb/s, co przekłada się na wysoką rozdzielczość obrazu nawet w ujęciach z dużą ilością ruchu. Pierścień na obiektywie Umieszczony na obiektywie pierścień służy do płynnego, naturalnego nastawiania ostrości lub zoomu — zależnie od trybu wybranego przyciskiem. Pokrętło ręcznej regulacji Umieszczone z boku urządzenia pokrętło ręcznej regulacji umożliwia szybkie zmienianie czułości przysłony, wzmocnienia (czułości ISO) i czasu migawki. Wbudowane filtry ND Sterowanie ilością światła docierającego do matrycy umożliwiają filtry neutralnie szare (ND): przezroczysty, 1/4, 1/16 i 1/64. Dzięki nim użytkownik może precyzyjnie sterować czasem migawki lub otworem przysłony w celu uzyskania twórczego efektu. W połączeniu z dużymi wymiarami przetwornika obrazu pozwala to na uzyskanie pięknego, miękko rozmytego tła — bez skracania czasu migawki nawet przy zdjęciach w pełnym słońcu. Łatwe bezprzewodowe podłączanie smartfonów i innych urządzeń Do podłączenia telefonu, tabletu lub telewizora można wykorzystać łączność bezprzewodową. Wbudowane technologie Wi-Fi® i NFC pozwalają jednym dotknięciem rozpocząć transmisję filmów i zdjęć z kamery do smartfona albo tabletu. W tym celu wystarczy pobrać darmową aplikację PlayMemories Mobile, dostępną w wersjach na urządzenia z systemem iOS i Android. Zetknięcie kamery z innym urządzeniem z technologią NFC uruchamia również aplikację Smart Remote Control. Dzięki niej nagrywanie można rozpoczynać i zatrzymywać telefonem komórkowym. Funkcja ta bardzo przydaje się podczas nagrywania nocą, gdy naciśnięcie przycisku na kamerze mogłoby spowodować zamazanie obrazu, jak również podczas ujęć grupowych i przy występach solowych, gdy niewygodnie byłoby biec od kamery na scenę po włączeniu filmowania. Technologię Wi-Fi® można ponadto wykorzystać do bezprzewodowego odtwarzania nagrań z kamery na telewizorze podłączonym do sieci domowej. Wymiary z osłoną obiektywu: około 90 x 83,5 x 223,5 mm (szer. x wys. x gł.) Źródło: http://www.euro.com.pl/kamery/sony-fdr-ax100e-4k.bhtml#ixzz32TXWP2Du Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) Ta kamera ma 2 podstawowe wady (a właściwie nawet 4) - Wizjer jest bzdurą. Nie można go używać bez ekranu LCD (włącznik kamery jest pod wyświetlaczem a zamkniecie panelu LCD powoduje OFF kamery) - Obiektyw ciemny jak ta baka w rogu (ale być może straty nadgania przetwornik. To co Sony zrobiło z matrycami w TD30 vide TD10 przeszło moje oczekiwania...I to przy 30% mniejszym pikselu na matrycy) - tylko 60 megabitów przy 4k co daje o sobie (podobno) bardzo często znać w postaci efektu "rolling shutter" - Made In China /dla mnie to ma znaczenie - szczególnie jeśli urządzenie ma jakieś elementy ruchome/mechaniczne tutaj mamy optykę z serwomechanizmem) Tym nie mniej z chęcią poczytam o tym modelu ale przede wszystkim - liczę Gmeru że wrzucisz kilka surowych plików z kamery (najlepiej ze statywu i jakaś lekka, spokojna panorama)Surowe tzn żaden YT Jestem ciekaw jak te pliki się zachowują w programach NLE i jak to świeci po konwersji do 2k Na plus niewątpliwie zasługuje tzw pełny manual (choć nieco ułomny - tylko 1 pokrętło) Gmeru - czy te kamery już są normalnie w PL ? Ostatnio baba z Sony pisała mi że będą dopiero na początku czerwca oraz że nie dysponują żadnymi plikami RAW z kamery AX100.... Edytowane 23 Maja 2014 przez mobor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gmeru 2 216 Napisano 23 Maja 2014 Fajnie, że pytasz o tyle rzeczy Mam już do czego się odnieść. W weekend ładna pogoda to będę testował. I oczywiście surowiznę wrzucę na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gmeru 2 216 Napisano 23 Maja 2014 A jeszcze jedno: te kamery właśnie wchodzą / weszły już więc trzeba pytać (gadałem właśnie z Sony). Po ceneo też widać, że już są. No początek czerwca to już za kilka dni ; ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) W ładną pogodę nakręcisz ładny film nawet telefonem Dlatego w pogodny dzień dobrze testuje się tylko rozpiętość tonalną czyli kadrujesz miejsce silnie nasłonecznione ale również zawierające motyw który jest zacieniony. Kiepska kamera charakteryzuje się tym, że jeśli chcesz mieć dobrą ekspozycję w cieniu - miejsce nasłonecznione masz od razu przepalone (biała plama albo coś blisko tego efektu). Z kolei jeśli dobrze ustawisz ekspozycję na miejscu nasłonecznionym - w cieniu masz ciemnicę. Tylko DOBRE przetworniki sobie z tym radzą. Dobre czyli duże i nieprzepakowane nadmiarowymi pikselami No i program obowiązkowy - jakieś ujęcie nocne. Przysłona otwarta na maxa, shutter na 1/50, Low-lux OFF, i pracujesz tylko ustawieniem GAIN (to taki odpowiednik ISO). Zaczynasz od 0dB a potem zazwyczaj wartość skacze o 3dB. Czyli sprawdzasz jak kamera nagrywa na 0-3-6-9-12-15-18-21dB Ten test najlepiej robić ze statywu/stołu itp. nagrywając statyczny obraz po ok 10sec Jestem mocno ciekaw Edytowane 23 Maja 2014 przez mobor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 474 Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) A nie lepiej zakupić SONY RX1R albo jeszcze lepiej poprzedniego RX1 ? Wiem, to nie kamera tylko compact za wiadro pieniędzy ale zdjęcia robi wyśmienite. To pełna klatka i matryca 20 Mpxl. I zdjęcia na 4K beda wyglądać wyśmienicie. Wiem, wiem ... napiszecie że lepsza lustrzanka ale ... lepiej mieć ze sobą compact niż najlepszą lustrzankę w ... domu . Ze względu na cenę zastanawiam się jednak nad Fuji X100s. Niepełna klatka, "tylko" 16 Mpxl ale dwa razy tańszy i zdjęcia również wysmienite. Cikawe czy jako "małpa do wszystkiego" idzie się przyzwyczaić do braku zoomu? Pozdro Edytowane 23 Maja 2014 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seba_Fan 18 Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) Super właśnie one mnie interesują jak i Sony RX100 mark 3 Możesz gdzieś zamieścić surowe pliki? pmcompMam też aparat z funkcją kręcenia i nie chcę aparatu do nagrywania filmów. Edytowane 23 Maja 2014 przez Seba_Fan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) pmcomp No to zdrowo odjechałeś - pisałem o kamerze. I TYLKO kamerze (BlackMagic) Wygląda jak małpka ale to RASOWA kamera (i tylko kamera) ->http://www.blackmagicdesign.com/products/blackmagicpocketcinemacamera Na stronce masz ramkę pt "Wide Dynamic Range" - już po lekturze tych 3 screenów widać że to maleństwo wycina w pień video z pełnoklatkowego DSLR'a (a dlaczego - o tym piszę dalej) Temat aparatu zostawiamy na boku. Choć ja zawsze będę twierdził, że łączenie aparatu z kamerą to pomysł do d..... Dzięki temu w kamerze pojawia się ni gruchy ni z pietruchy matryca 20 mpix - A po cholerę ? Do video 2k potrzeba matrycy 2 Mpix, do 4k - 8 Mpix..... To co jest więcej powoduje ograniczenie zakresu tonalnego matrycy poprzez zmniejszenie rozmiarów piksela Filmowanie pełną klatką /w aparatach/ też jest do kitu.... bo co z tego że masz FF gdy filmując efektywnie wykorzystywana jest najwyżej 1/2 cala (wycinek matrycy odpowiadający rozdzielczością materiałowi video)... No, chyba że aparat filmuje w 20-30 Mpix i zmniejsza elektronicznie rozdzielczość..ale to już jest z kolei stratny postprocessing i pewnie SoC się gotuje (matryca na pewno też) Profesjonalne kamery ENG mają matryce 3x 3/4" z rozdziałka odpowiadającą formatowi video w jakim pracuje kamera czyli 2k-4k-8k itp. Żaden szanujący się operator nie weźmie do ręki kamery która pstryka fotki 15-20 mpix Edytowane 23 Maja 2014 przez mobor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 474 Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) zgadzam sie mobor w zupelnosci. To byl odprysk dyskusji nt. potrzeby kupowania TV 4K. A jestem na kupnie aparatu innego niz lustrzanka bo mam dosyc dzwigania kupy aparatów i szkieł do tegoż. Moze taki aparat jak wspomniane Sony czy Fuji zmotywują mnie do zakupu tego "badziewia" LCD. Dlaczego Panas nie chce zrobic plazmy 4k? Pozdro Edytowane 23 Maja 2014 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) Za rok wszystkie aparaty będą kręcić 4K... Producentów implementacja 4k nic nie kosztuje....Wystarczy dołożyć codec i już jest nowy hiper-nowoczesny sprzęt To tak jak z kamerą AX100 i CX900 - sprzętowo to dokładnie to samo. Różni je jedynie firmware (no i emblemat na klapie od LCD) Edytowane 23 Maja 2014 przez mobor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 474 Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) Aż strach sie bać co z tego będzie. Wszyscy producenci zrobia dzis wszystko zeby udowodnic nam klientom, ze bez 4k nie ma jak ... jak zyć premierze? I co z tego jak w wiekszosci przypadkow zdjecia/filmy bedą ch...ej jakosci? Ale w 4K ... Pozdro Edytowane 23 Maja 2014 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gmeru 2 216 Napisano 23 Maja 2014 No powiem, że dzisiaj jak wrzuciłem na swój "monitor" 40 cali film z balkonu ; ) to kopara opadła mi na ziemię. No jednak rozdzielczościowo to jest przepaść między full hd a 4K. Zrobiłem zooma 20 na auta stojące na parkingu to mogłem liczyć zabrudzenia. Jak zrobię pauzę to jakbym patrzył na mega zdjęcie. Ale to była zabawa 5 minut bo dzisiaj mało czasu. W weekend jadę w miasto to zapodam jakieś pliki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 474 Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) Gmeru ... proszę zrób tego zooma ze statywu to popatrzymy . BTW jak ona jest za 9 tysiów to nie jest dla ludu. Dla ludu będzie za 3-5 lat, za "pińcet" złotych na komunię ... sory, tak mi się majowo skojarzyło . Tak jak tablety za 199 a nie ajPady za 3-y tysie. Pozdro Edytowane 23 Maja 2014 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gmeru 2 216 Napisano 23 Maja 2014 Dla ludu = mała. Pierwsza normalna kamera 4K a nie "weselne żelazko" ; ) Na zdjęciu dwie konsumenckie kamery 4K. No jednak wybieram model z lewej ; ) Jednak naprawdę cieszę się, że idą takie zmiany. Jednak nudno nie będzie w najbliższych latach i jeszcze da się zaskoczyć jakością. Pewnie nie ostatni raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 24 Maja 2014 (edytowane) Tą AX100 będzie można SPOKOJNIE krecić wesela. Piszę o stronie technicznej. Wygląda to out of the box oczywiście mało PRO ale.... Wystarczy nałożyć osłonę przeciwsłoneczną, dokupić za 1800zł XLR connector, dodatkowy mikrofon (lub mikroport który się wepnie pod mikser) a całość przypiąć do jakiegoś steady-cama i jest na prawdę przyzwoity system zdjęciowy któremu nic nie można zarzucić... Małe, mobilne, więcej niż satysfakcjonująca jakość audio (dźwięk w PCM) i video (4k z matrycy 1") Dla przypomnienia. - Tony Halik kręcił swój "Pieprz i Wanilię" kamerą podobnych gabarytów - SONY DCR-TRV900 (3 przetworniki 1/4 cala) - w systemie DV. Materiał spokojnie trafiał do emisji w TVP i nie budził zastrzeżeń - Jak wieść gminna niesie, niektóre ujęcia w "Bitwie Warszawskiej" realizowano konsumencką kamerą "3D" - SONY HDR-TD10 (idealna do kręcenia "z ręki") O ile w grę nie wchodzi system realizacji telewizyjnej (zdalne sterowanie poprzez CCU itd.) tylko zdjęcia realizowane są w terenie na potrzeby postprodukcji - kręcić można dosłownie wszystkim. Powodów do marudzenia przy AX100 jest kilka ale obecnie to najbardziej przyszłościowa kamera ze wszystkich obecnych na rynku w cenie do 10 000zł. Obecna cena AX100 - ok 8600 - stopnieje w perspektywie kilku miesięcy do akceptowalnego dla wielu osób poziomu ok 7000zł. Za rok portfolio kamer 4k będzie oczywiście szersze ALE w kontekście nieuchronnego spadku cen obawiam się (niestety) również spadku jakości tańszych modeli. Mniejsza matryca, gorszy obiektyw itd....A całość zapakowana w tandetny, połyskujący plastik. Dlatego kupię AX100 Edytowane 24 Maja 2014 przez mobor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seba_Fan 18 Napisano 24 Maja 2014 A mnie interesuje porównanie tych dwóch kamer ja na teraz nie wchodze w 4K mi się nie spieszy. Wiec chętnie zobaczenia te same ujęcia na tych kamerach no i Twoje zdanie jak wyglądają te nagrania na TV 4K. Mobor Czekalem właśnie na taka wypowiedź - Dzięki Ceny na dzisiaj mnie odstraszają, wiec zakup raczej nie w tym roku. Pewnie koniec 2014 bądź początek 2015. Sony CX900 Sony AX100 Sony RX100 III To są dla mnie ciekawe pozycje, szkoda, ze Panasonic nic ciekawego nie pokazał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ggregg 1 Napisano 24 Maja 2014 A na czym i czym to montowac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 24 Maja 2014 (edytowane) Na wszystkim vegas, Premiere Pro, Apple Final Cut ...... Problemów z montażem 4k nie ma zadnych w porównaniu z dziadowskim "AVCHD 3D" którego w sposób przyzwoity do tej pory zmontować się NIE DA (konieczność przerobienia całego klatkażu) Jedyny problem to (na razie) brak nośnika ale materiał można zmontować i wyeksportować do 2k /na razie/..a za rok się wypali w 4k Edytowane 24 Maja 2014 przez mobor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Seba_Fan 18 Napisano 24 Maja 2014 Albo Dune 4K jak będzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jasiek_31 185 Napisano 24 Maja 2014 Dlaczego Panas nie chce zrobic plazmy 4k? Pozdro Tak się ostatnio właśnie nad tym zastanawiałem i doszedłem do wniosku że wycofali się z Plazm bo plazma 4K ze względu na ograniczenia technologiczne musiałby mieć około 80" jak nie więcej (mniejszego panela patrząc na obecne plazmy FullHD zrobić się nie da), więc po pierwsze rozmiar a po drugie (związane bezpośrednio z pierwszym) pobór prądu takiego TV byłby bardzo duży więc marketingowo taki sprzęt z LCD przegrywa na starcie. Pewnie jakieś grono nabywców by się znalazło ale myślę że zrobili badania i wyszło im że będzie ich zbyt mało żeby to się opłacało. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej Koper 1 175 Napisano 24 Maja 2014 Filmowanie pełną klatką /w aparatach/ też jest do kitu.... bo co z tego że masz FF gdy filmując efektywnie wykorzystywana jest najwyżej 1/2 cala (wycinek matrycy odpowiadający rozdzielczością materiałowi video)... IMO nie ma szans, żeby tak było w którymkolwiek "normalnym" aparacie. Wiesz jak zawęziłoby to pole widzenia? Byłoby nagranie jak przez dziurkę od klucza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 24 Maja 2014 (edytowane) wiem - dlatego napisałem o dwóch rozwiązaniach. temat DSLR'i mnie nie interesuje stad nie mam pojęcia jak to jest tam rozwiązane ale siłą rzeczy - musi to być 1 z dwóch opcji o których napisałem (czyli albo piksel w piksel albo skalowanie w dół) Każda z tych opcji ma swoje wady i zalety wynikające wprost z tego, że założenia specyfikacji video są jednak inne niż foto. Dlatego nigdy aparat fotograficzny nie będzie b.dobrą kamerą i na odwrót. Edytowane 24 Maja 2014 przez mobor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej Koper 1 175 Napisano 24 Maja 2014 Dlatego nigdy aparat fotograficzny nie będzie b.dobrą kamerą i na odwrót. Kamera aparatem na pewno nie będzie, ale aparat kamerą? Tego nie byłbym już taki pewien. Na cameraimage 2013 1/3 stoisk była wypełniona DSLR'ami, steadicam'ami do nich i osprzętem. Mnie natomiast ciekawi jak wypadłyby dwie matryce CCD albo CMOS o tej samej powierzchni, ale różnej rozdzielczości, przy akwizycji obrazu o bardzo niskiej jasności. Czy jeśli np. podzielić jeden duży piksel światłoczuły na 4 małe, ale potem przetwornik by je "łączył w jeden" programowo, to czy miałoby to wpływ na wsp. SNR? Mamy tu na forum jakiegoś elektronika kto by się podjął odpowiedzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 24 Maja 2014 (edytowane) Od strony elektronicznej oczywiście każda kamera jest aparatem i na odwrót ale w wypadku DSLR'a problemem zawsze będzie obiektyw którego specyfika pracy jest w lustrzance inna niż w wypadku kamery. Inna jest też ergonomia /żadnym DSL'R nie da się stabilnie zbyt długo filmować operując jednocześnie obiektywem i kontrolując jednocześnie parametry pracy urządzenia) oraz ich obsługa (w wypadku kamer dochodzi np. manetka zoomu czego nie ma w lustrzankach.) Oczywiście, można robić partyzantkę zmieniając ogniskową pierścieniem ale efekty nigdy nie będą takie jak przy pracy z kamerą. SNR spada przy podzale pixela na czworo. Po elektronicznym połączeniu sygnału w jedno - jedyne co można zrobić to elektronicznie odszumić - z wiadomym efektem. To trochę tak jak z obiektywami. 4 kiepskie obiektywy nie dadzą po zsumowaniu takiego efektu jak jedno jasne, porządne szkło.... Dlatego w zawodowych kamerach najczęściej są spotykane body pracujące w systemie 3xCCD 3/4" 1920x1080 (dla Full HD) Pikseli ma być jak najmniej - tylko tyle ile wymaga system rejestracji. Nawet dane nadmiarowe służące do pomiaru ekspozycji wyliczane są z aktywnej części matrycy (tej która rejestruje obraz) podczas gdy w słabszych urządzeniach wykorzystuje się do tego niewykorzystaną część matrycy (najczęściej krawędź). Stąd przy rozwiązaniach amatorskich podaje się liczbę pikseli netto (aktywnych) oraz brutto (piksele aktywne+pomiarowe) Edytowane 24 Maja 2014 przez mobor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mobor 233 Napisano 27 Maja 2014 (edytowane) Gmeru - litości Nie każ nam oceniać tej klasy sprzętu na podstawie YT - toż to profanacja Wrzuć na jakiegoś rapidgatora czy uploaded chociaż krótkie - 10-15 sekundowe klipy ale w natywnej rozdziałce, wprost z kamery Edytowane 27 Maja 2014 przez mobor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach