Jump to content
Gmeru

Technologia 3D na komputerach stacjonarnych - co za moc (GTX680+3DTV Play+JVC X3)

Recommended Posts

Panowie rozważając zupełnie teoretycznie ...

Dźwięk (nawet wielokanałowy) to cyfrowy zapis próbek dźwięku.

Aby go składać, mixować itd nie trzeba żadnego specjalizowanego układu.

Spokojnie da radę to zrobić zwykły procesor i to w wolnym czasie.

Tak cyfrowy dźwięk musi zostać przetworzony przez DAC'i na słyszalny sygnał analogowy. Tym zajmuje się najczęściej wzmacniacz/amplituner który dostaje dźwięk przez HDMI. Jak widać tradycyjna "karta muzyczna" jest tu najzupełniej zbędna. Wystarczą odpowiednie sterowniki dla karty graficznej.

Czasy Sound Blaster'ów i Xonar'ów powoli mijają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdarzają się jeszcze pojedyncze przypadki że gra na PC po HDMI nie obsługuje albo 5.1 albo 7.1 i trzeba w panelu audio włączać jakiegoś uprzestrzenniacza dźwięku lub w ampie wybrany filtr.

Jeszcze gorszym przypadkiem jest taki Prototype, ustawiasz na cyfrowym wyjściu karty 192kHz bo tyle na maxa ona obsługuje (i ma przecież działać DTS-HD, Dolby TrueHD) a po odpaleniu gry okazuje się że dźwięk i cut-scenki lecą w przyspieszeniu, pomaga tylko zaniżenie wartości do 44.1 lub 48, jeśli dobrze pamiętam to przy wyjściu analogowym nie ma takiego problemu. Część gier przy zawyżonych wartościach gier wogóle się nie uruchamia (Dead Space, Crysis 2 też coś szwankował).

Zastanawia mnie inna sprawa, w wielu grach widzimy logo Dolby Digital a tak naprawdę dźwięk leci jako zwykły PCM, żadna zmiana ustawień nic nie pomaga a Dolby Digital tak naprawdę można sobie włączyć samemu byleby karta lub sterownik obsługiwał i każdy dźwięk zostanie wypuszczony jako DD, więc skąd ta dezinformacja ?

Co do zielonych to od dłuższego czasu przymierzam się do zakupu, wreszcie się dorobili obsługi 3-4 wyświetlaczy tyle że GTX680 jest trochę za drogi (przecież to miała być karta mid-rangowa która została przemianowana na wyższe oznaczenie) 670 pewnie nie będzie wiele tańszy a 660 może być za cienki.

Do tego zestawu dorzucę pewnie projektor Acera (wiem to nie JVC X3) by nie zrujnować budżetu ale jestem ciekaw waszych spostrzeżeń:

Jak długo jesteście w stanie pograć na ekranie 3D bez efektu oczopląsu i bólu głowy ? Pytam z ciekawości nie złośliwie. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo długo nie. Nie ma co się oszukiwać: zawsze oczy będą się męczyć. Oczywiście u jednej firmy mniej u innej bardziej ale zawsze to jest "Zezik;)". Chociaż taki Batman czy B3, grałem długo jest ok.

Ale wczoraj odpaliłem NFS Runa i już kurde nie mam takiej podniety.... nie wszystkie tytuły są tak super zrobione. W NFS musiałem zjechać do połowy z głębią a i tak bolały oczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NFS Run miał i chyba jeszcze ma limit klatek ustawiony na 30 FPS, zapewne stąd te większe zmęczenie no i sam charakter gry czyli szybko zmieniająca się sceneria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz jak ten tytuł szarpie? Jakiś lol.... nawet nie wiedziałem, że jest limit. Bo 60 fps to na bank nie jest.

edit: http://www.needforsp...l_PL/node/40529 jest jakiś patch. Muszę ogarnąć. Chociaż przecież to Origin to musiał go automatycznie zassać. Ale jak widać vsynca trzeba na off a ja zawsze na on. Eh ale kombinują

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nową funkcją Gdzieforsa oprócz kompletnego opróźniania portfela ;) jest funkcja adaptive vsync, która wyłącza synchronizację obrazu gdy ilość klatek przekracza maksymalną wartość odświeżania wyświetlacza, a włącza gdy fps spada poniżej.

Możesz sprawdzić jak gra się będzie zachowywać z włączoną i wyłączna tą funkcją, opcja jest dostępna w sterownikach od niedawna nawet dla poprzednich modeli kart.

Korzystałem z czegoś podobnego ale działającego na trochę innej zasadzie, Lucid Virtu MVP - dostępne testowo na 30 dni na chipsetach Intela Z68 i nowszych, a od Z77 licencja jest w większości przypadków nieograniczona.

Efekt ciekawy choć nie działa we wszystkich grach - powoduje upłynnienie obrazu, redukuje rwanie i zmniejsza input lag, przy czym sztucznie zawyża ilośc generowanych klatek bo zlicza te wyświetlane i odrzucone, ktore nie docierają do wyświetlacza. link

Jestem ciekaw jak te funkcje działają podczas wyświetlania 3D.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

A jak wyglądają filmy 3D, tak samo/lepiej/dużo lepiej niż z klasycznego odtwarzacza blu-ray ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem o tym. Końcówka postu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nową funkcją Gdzieforsa oprócz kompletnego opróźniania portfela ;) jest funkcja adaptive vsync, która wyłącza synchronizację obrazu gdy ilość klatek przekracza maksymalną wartość odświeżania wyświetlacza, a włącza gdy fps spada poniżej.

Możesz sprawdzić jak gra się będzie zachowywać z włączoną i wyłączna tą funkcją, opcja jest dostępna w sterownikach od niedawna nawet dla poprzednich modeli kart.

Korzystałem z czegoś podobnego ale działającego na trochę innej zasadzie, Lucid Virtu MVP - dostępne testowo na 30 dni na chipsetach Intela Z68 i nowszych, a od Z77 licencja jest w większości przypadków nieograniczona.

Efekt ciekawy choć nie działa we wszystkich grach - powoduje upłynnienie obrazu, redukuje rwanie i zmniejsza input lag, przy czym sztucznie zawyża ilośc generowanych klatek bo zlicza te wyświetlane i odrzucone, ktore nie docierają do wyświetlacza. link

Jestem ciekaw jak te funkcje działają podczas wyświetlania 3D.

Mały off ale kurczę wyłączyłem i jest "60fps". Ehhh i nic nie tnie a gra wcale nie rozjeżdża się... Różnica kolosalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema!

Mam pewne pytanko. Czy efekt 3D byłby nadal dobry na nVidia GeForce 460GTX + projektor Acer H5360. Ewentualnie jakby to działało (ta sama grafa) + Samsung UE46C7000?

Opłaca się w ogóle kupować taki sprzęt. Do filmów czasami do gier?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to pytanie do posiadaczy gtx680. czy ktoś z was używa 3 monitorów?

w radeonie ponoć potrzebne są aktywne przejściówki dla DisplayPort lub monitory z displayPortem by działały 3 monitory (przynajmniej na 3 monitor).

w gtx chyba można odpalić 3 monitory na dvi/hdmi.

ktoś to przetestował?

Edited by klaus71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Działają 3. Sprawdziłem. Mam pod monitor/tv/projektor i jest przedłużony pulpit na 3 wyświetlacze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale żaden nie jest przez displayPorta?

i jeszcze jedno:

czy na tych różnych wyświetlaczach trzeba mieć taką samą rozdzielczość?

w szczególności chodzi mi czy jakbyś odpalił grę na 3 monitory to na każdym można mieć inną rozdziałkę?

np. główny to 1080p a poboczne 720p.

jak to wygląda w przypadku GTX'a?

Edited by klaus71

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jak jest w grach, ale pulpit w trybie rozszerzania tak działa, każdy monitor może mieć swoją rozdzielczość. w trybie klonowania, wszystkie mają te same. a jak jest w grach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanko czy podpinając dwa lub wiecej ekranów pod GTX 680 karta zaczyna pracować na dużo wyższych zegarach (tryb 3D) w trybie spoczynku np. pulpit, niz z jednym podpiętym ekranem ?

Zainstalowałem triala ale nie ma w ogóle go w opcjach sterowników brak loga 3DTV Play w ustawieniach 3D.

Chyba jeszcze nie dodali wsparcia dla mojego tv :(

Edited by PeterMac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kartę 680GTX, z HDTV sony jeszcze nie testowałem połączenia ale z 6 innymi HDTV jest kaplica.

O pewnym probleme większość zdaje się nie wiedzieć a który dla niektórych ma kolosalne znaczenie (np mnie smile.gif ).

Jeśli masz kartę graficzną AMD/ATI, problemu nie ma smile.gif

Natomiast...

Jeśli masz kartę graficzną Nv i chcesz perfekcyjnych kolorów to jesteś zmuszony kupić samsunga. Problem dotyczy gorszych kolorów, może nie o tyle gorszych by przeciętny użytkownik to dostrzegał jednak róznica jest widoczna dla mnie gołym okiem.

Kiedyś jak podłączałem tylko pc do tv to problemu gorszych kolorów nie zauważałem, później gdy grało się często na ps3 to problem zacząłem zauważać. Zastanawiało mnie czemu na ps3 pomimo gorszej rozdziały są lepsze kolory, z ps3 były po prostu dużo lepsze.

Zbadałem temat i okazuje się że jest to znany problem, został omówiony na wielu stronach. Winna jest karta Nv, która jeśli wykryje z EDID wyświetlacza że to HDTV (czyli właściwie 99% hdtv) wyśle "inną" charakterystykę kolorów niż jak gdybyś podłączył monitor PC. Na forach Nv użytkownicy piszą że karta wysyła kolory 0-255 tylko gdy wykryje monitor pc. Nie wiem czy jest to prawda i to faktycznie kwestia tych 0-255 ale kolory wyglądają wyraźnie źle na każdym hdtv jaki testowałem, tak jak gdybyś porównał kolory z pliku BMP do pliku gdzie użyto jakiejś kompresji JPG, nie są tak czyste i są po prostu wyraźnie sztuczne.

Pewnym pół środkiem jest ustawianie rozdzielczości w tabelce panelu sterowania nvidii na rozdzielczości "kategorii PC".

Masz tam 3 kategorii rozdzielczości.

1. SD/HD (HDTV)

2. PC

3. Custom/utworzona przez siebie

Rozdzielczości z tej właśnie kategorii PC wymuszają na karcie Nv wysłanie super kolorów, poprawa w moim przypadku jest natychmiastowa na każdym z tv jakie testowałem, kolory po przestawieniu trybu rozdzielczości PC stają się idealne dosłownie w sekundzie jak tylko przełącze na tą kategorie rozdziałek. Są doskonałe, tak jak z ps3.

Jest tylko jeden problem, kategoria PC w tabelce rozdział panlu Nv nie ma rozdzielczości 1920x1080. 1920x1080 jest tylko w kategorii rozdzielczości "SD/HD/HDTV", zaś ta kategoria wysyła już gorsze kolory, więc co z tego ze cały panel będzie wypełniony obrazem skoro kolory będą słabe. Jedynie amd/ati po skargach użytkowników problem rozwiązało umieszczając stosowny przełącznik jakości kolorów w ich sterownikach, który działa GLOBALNIE. Do karty nv więc najlepiej samsunga. Ta firma domyśliła się problemów z PC, ich tv gdy ustawisz wejście HDMI na PC (czasem wystarczy zmiana nazwy wejscia z HDMI na PC) wyślą drugie EDID, oszukają kartę graficzną że to monitor i każą wysłać sygnał jak do monitora, przez co właśnie nie ma problemów.

Poniżej założyłem temat o tym problemie, wysłałem też wiadomości do Nv, nikt mi z tym nie pomógł. Nv twierdzi że to problem producentów tv smile.gif, trochę to jednak lekceważenie sprawy z ich strony, bo co to za problem było by naprawić tą niedogodność w sterowniku i ułatwić życie użytkownikom. Sami już użytkownicy wcześniej zmieniali sterowniki naprawiając ten błąd, jednak ten fix już dziś nie działa gdyż ostatnio Nv przepisała konkretnie kod sterowników, nie ma już tej linii kodów co wcześniej.

Na razie sprawa wygląda tak że testowałem wiele tv i oprócz samsunga problem był zawsze, jestem trochę zawiedziony tym faktem bo pozostaje mi tylko kupno nowego tv i to samsunga lub karty amd/ati (a niedawno kupiłem dopiero 680GTX)

Poniżej dokładniej omówiłem problem

http://forum.benchma...y-570580680gtx/

Edited by kapral_hicks

Share this post


Link to post
Share on other sites

ciekawy temat - też mam gtx 670 i jestem zadowolony z kolorów na plaźmie gt20 - ale skoro mogą być lepsze to wydaje mi się że można spróbować 2 rzeczy:

- aktywny switch hdmi (taki jak używało się do n-ki by działał tuner bez włączania tv) -

- podłączyć przez jakiś amplituner

próbowałeś coś z tego?

co do tego switcha to chodzi mi w szczególności o nSplitter Pro 1x2 MK-II QS

wyciąg z opisu ze sklepu internetowego h....x:

"

nSplitter Pro 1x2 to zaawansowany rozdzielacz sygnału HDMI umożliwiający wysyłanie cyfrowego sygnału wizji i fonii z jednego źródła sygnału HDMI do dwóch lub więcej (przy połączeniu kaskadowym) odbiorników (ekranów) HDTV naraz. Dobrze działa z nboxami i dekoderami CYFRA+ HD.

Odbiornikami (ekranami) mogą być telewizory plazmowe, LCD, monitory lub projektory wyposażone w wejścia HDMI lub DVI-D. nSplitter Pro obsługuje protokół zabezpieczeń HDCP, jest wyposażony we własne klucze HDCP.

Od kwietnia 2011 roku dostępna jest nowa wersja oznaczona symbolem MK-II.

Od wersji MK-II nSplitter został wyposażony w obsługę funkcji, która nazwana została DreamEDID. Daje ona użytkownikowi możliwość przełączenia nSplittera Pro w tryb, w którym tablice EDID podłączonych do niego odbiorników są zastępowane predefiniowanymi tablicami zawierającymi listę najwyższych obsługiwanych przez nSplitter Pro formatów wizji i fonii.

Ta nowa funkcja, niespotykana w innych splitterach HDMI, umożliwia poszerzenie kompatybilności pomiędzy urządzeniami zgodnymi z różnymi wersjami specyfikacji HDMI. Umożliwia ona również sprzętową korektę tablic tych urządzeń AV, które niepoprawnie raportują zakres obsługiwanych standardów wizji lub fonii - dotyczy to szeregu modeli telewizorów i amplitunerów.

Funkcja DreamEDID pozwala również na rozwiązanie problemu braku możliwości wyświetlania obrazu 3D, gdy odtwarzacz 3D zgodny z HDMI 1.4a łączymy do telewizora 3D Ready poprzez amplituner standardu HDMI 1.3. Sygnał ze źródła 3D należy wówczas rozdzielić przy użyciu nSplittera Pro i posłać osobno do TV i do amplitunera. Funkcja DreamEDID zapewnia wówczas właściwą sygnalizację formatów akceptowanych przez oba urządzenia.

Zasada działania:

nSplitter Pro po uruchomieniu kopiuje z podłączonego do niego odbiornika TV do własnej pamięci FLASH tablicę EDID zawierającą informacje o obsługiwanych przez ten odbiornik formatach wizji i fonii. W przypadku gdy do nSplittera podpięte są dwa odbiorniki, kopiowana jest tablica z odbiornika podpiętego do wyjścia HDMI oznaczonego jako HDMI OUTPUT2, co daje użytkownikowi możliwość wyboru odbiornika, do którego możliwości ma zostać dostosowany format transmitowanej wizji i fonii. Od tego momentu (do resetu nSplittera) tablica ta jest dostępna dla źródła sygnału w celu określania akceptowanych formatów wizji i fonii.

Gdy źródło (tuner satelitarny, kablowy, konsola multimedialna, komputer, Blu-Ray, DVD) rozpoczyna transmisję sygnału łączem HDMI, nSplitter Pro odbierając ten sygnał regeneruje go i po wzmocnieniu rozsyła do podpiętych do niego odbiorników (PDP, LCD, projektorów).

Gdy źródło koduje dostarczany sygnał protokołem HDCP, nSplitter Pro po regeneracji sygnału deszyfruje go, po czym wysyła osobne strumienie wizji i fonii do każdego z podpiętych odbiorników szyfrując sygnał w locie kluczami HDCP uzgodnionymi z każdym z nich.

......

"

Edited by klaus71

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Klaus71 za post, amplitunera nie próbowałem ale splitter to będzie chyba to :) z lektury specyfikacji tego Nsplittera wnioskuje że najprawdopodobniej umożliwił by on oszukanie karty graficznej :) gdyż chodzi właśnie o tablice EDID a ten splitter ma takie które niby wymuszają najwyższą jakość :) i to niby jeszcze można coś tam ustawiać. GT20 nie testowałem, testowałem za to panasonic V20. Co do tego panasonica to gdy podłączyłem pc do tego hdtv to w panelu rozdzielczości nie miałem nawet tych trybów PC, były tylko SD/HD, a więc zawsze miałem te gorsze kolory . Z kolei np na philipsie 9705 i sharpie quatronie gdy podłączałem hdtv mam w spisie (tabelce) rozdzielczości dodatkową kategorie rozdzielczości tzn "PC" i jeszcze "custom"/"utworzone". Na tych hdtv jak przełączę na którąkolwiek z rozdziałek będących w kategorii PC obraz automatycznie przełącza się na super kolory także różnice jest wtedy łatwo zobaczyć, zwłaszcza w kolorach czcionek R G B, stają się tak jak by brudne, nie mają takiego czystego koloru, zupełnie tak jak gdybym skompresował plik BMP do JPG. Ja wcześniej jak oglądałem obraz z PC tylko na v20 (nie podłączałem ps3) to myślałem że jest wszystko OK :) jednak nie miałem tego porównania.

Kupi się ten splitter i się sprawdzi :), trochę będzie mnie ta próba kosztować ale co tam, to może być to na 90% a też mam monitor do komputera "nec z 2006r 20 WGX2pro", nie ma on HDCP. Sprawia to że nie mogę podłączyć ps3 do niego, ten splitter chyba też ten problem rozwiąże :)

Także bardzo dziękuje za tą sugestie ze splitterem :)

Edited by kapral_hicks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za szczegółowe opisanie problemu, już sądziłem że tylko ja mam z tym problem po zmianie karty graficznej z HD6850 na GTX670.

Sprawdźcie jeszcze jedną rzecz bo mam wrażenie, że u mnie tryb kolorów 0-255 działa prawidłowo w trybie okienkowym a w pełnym ekranie już jest problem - najlepiej po wybraniu renderera obrazu EVR lub MadVR. Oczywiście nie pomaga zmiana ustawień w sterownikach nvidii i wymuszanie 0-255 w trybie aplikacyjnym odtwarzania, konwersja obrazu w filtrach też nie pomaga.

Problem jest ogólnie znany i dotyczy także zmiany kolorów w grach w trybie pełnoekranowym. Wieczorem spróbuję puścić obraz przez ampa choć chciałem tego uniknąć. Sprawdzałem na sprzęcie pod kilkoma systemami : 2 różne Win 7 x64 i Win 8 CP, RP, a także na laptopie z Ionem i jest to samo we wszystkich playerach.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Oczywiście nie pomaga zmiana ustawień w sterownikach nvidii i wymuszanie 0-255 w trybie aplikacyjnym odtwarzania, konwersja obrazu w filtrach też nie pomaga

Witaj, przełączanie 0-255 w menu Nv nic nie daje bo to dotyczy samych filmów, natomiast globalne ustawienia wysyłają zubożałą kolorystykę :) Na ati ten przełącznik działa globalnie i dlatego nie ma z tym problemu.

Ja pisałem już wielokrotnie do Nv, nic nie pomaga, kazali mi czekać na odp i tak już na nią czekam pięć miesięcy. Oni uważają że problemu nie ma bo tego nie zauważa 99% użytkowników. Jak ten splitter nie podziała to będzie to ostatnia karta Nv jaką kupiłem, bo dzisiaj podłączenie HDTV do PC to bardzo znacząca kwestia.

Swoją droga "apatch" jak Ci się sprawuję te słuchawki sennheiser ZD595 ? Mam właściwie najtańsze hd202, nie wiem czy była by duża różnica przy tych, zadowolony jestem z góry sopranu choć średnica i bass to jednak nie to :)

Edited by kapral_hicks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałem napisać że na monitorze tego problemu praktycznie nie widzę ale ten akurat sam sobie nieźle podbija kolory (wide gamut range), przy projektorze jest już tragicznie, widzę różnicę gołym okiem.

Nie napisałeś nic o trybie okienkowym czy w nim też widzisz ten problem.

edit : Co chwilę się coś przypomni

Karty te mają jeszcze problem z poprawnym wypuszczeniem obrazu na wyjściu DisplayPort, to akurat podobny problem z EDID, z tym że na radku miałem to samo - brak obrazu po bootowaniu i w dosie, monitor nie zawsze rozpoznaje kartę, jeżeli chcemy wykorzystać ten port a jednak nie działa prawidłowo to można spróbować dwóch przejściówek DP->HDMI połączonych z kablem HDMI, jak do mnie dotrą to opiszę czy to pomogło.

Co do słuchawek to choć mało z nich ostatnio korzystam to nie narzekam, bas mocno podbity fajnie brzmi ale z doświadczenia wiem że mało to ma wspólnego z rzeczywistym odwzorowaniem dźwięku - znajomek przy okazji podobnego zakupu wybrał wyższy model AKG ze względu na lepszą separację dźwięków i lepsze odwzorowanie ale on akurat zajmuje się tworzeniem muzyki. HD595 porównywałem do HD202 (zanim je brat rozwalił ;) ) i słychać było lekką różnicę w przestrzeni i głębi basu.

Edited by apatch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na monitorze oczywiście że nie ma problemu, masz zresztą tylko do wyboru rozdzielczości z kategorii PC a to zawsze daję super obraz. Problem dotyczy tylko tv.

Dzięki za opinie o tych słuchawkach, nie jestem tak audiofilem więc pewnie będę zadowolony z HD595 :), rzeczywiste oddanie dźwięku to pewnie tylko na hd800 za 4 czy 5 tys zł :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...