Skocz do zawartości
MarcZon

Polskie Seriale / Filmy na Blu-ray

Rekomendowane odpowiedzi

Ale pytanie jest nie o to kto jest właścicielem ale kto dokonał rekonstrukcji.

@marianpaz: dzięki za fachowość i monitoring ważnego tematu.

Tym czasem TVP1 daje transmisje meczu Niemcy - Polska a równolegle TVP2 "Krzyżaków", czyli jak Litwin na tronie polskim pogonił internacjonałów katolickich na polu. I to bez żadnego poważnego skutku, bo bliskiej twierdzy Malbork nawet nie szarpneli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prezes Kurski chciałnam zapewnić wygraną :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypadek w boxie Martina raczej nie będzie się różnił niczym z wyjątkiem dodatków.

Oby tak było, ale to nic pewnego bo kompresja będzie na bank inna co przy ziarnistym filmie ma niebagatelne znaczenie. Nie znaczy to z góry, że w polskim wydaniu kompresja będzie gorsza lub, odpukać, będzie aktywne jakieś filtrowanie obrazu, ale w tym przypadku Criterion wysoko zawiesił poprzeczkę.

Drobne różnice w kontraście czy kolorystyce też mogą być, nie jest to coś niespotykanego nawet jeśli filmy robione są z tego samego mastera, tyle, że przez dwóch różnych wydawców.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kto jest właścicielem ale kto dokonał rekonstrukcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

misfit takie informacje można uzyskać od CRFu bo to pewnie oni przekazali CC master Blu-Ray. Spodziewam się podobnej jakości.

2015 firm zajmujących się rekonstrukcją jest sporo. Najprościej zerknąć na koniec materiału porównawczego konkretnego filmu dostępnego np na kanale Vimeo Cyfrowego repozytorium filmowego. Najbardziej znane to FixaFilm, DiFactory i The Chimney Pot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CRF może się wypowiedzieć czy transfer od Criteriona pochodzi z tego polskiego zrekonstruowanego mastera (zapewne tak jest), ale zgaduję, że nie mają pojęcia o polskim wydaniu BD (którego można się spodziewać pewnie nie wcześniej niż na początku przyszłego roku), poza tym, że będzie robione z tego samego mastera. Nic nam to jednak nie mówi o tym jaka będzie w nim kompresja, a wiesz pewnie, że różnie z tym bywa zależnie od wydawcy...

Czas pokaże jak to będzie. Trzymam kciuki aby było dobrze.

Edytowane przez misfit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie ma najmniejszych wątpliwości, że Criterion otrzymał master pochodzący z polskiej rekonstrukcji, wykonanej przez The Chimney Pot pod nadzorem artystycznym Krzysztofa Pakulskiego oraz Michała Żarneckiego.


HDTV (~4,5 mbps) vs Blu-ray Criterion (~35 mbps)


1ea0ab492379168.jpg 529864492379218.jpg

7118b3492379245.jpg fbb08c492379266.jpg


lub






Sęk w tym, że to jeden z pracowników CRFu polecał się jako osoba mogąca udzielić szczegółowych informacji technicznych na temat wydania Martin Scorsese Presents: Masterpieces of Polish Cinema. CRF to firma zajmująca sie nie tylko koordynacją procesu rekonstrukcji, ale odpowiada również za przechowywanie gotowych materiałow, jak również za dystrybycję. Chodzi tu o przygotowywanie kopii do kin (DCP), masterów telewizyjnych, oraz tych na DVD, Blu-ray i VOD.


Podejrzewma że gdyby ktoś chciał wydać Przypadek na BD, to najpierw udałby sie do studia TOR w celu nabycia licencji, a nastepnie do CRFu gdzie otrzymałby gotowy materiał na Blu-ray (no może z wyjątkiem menu). Kiedyś osoba z DMMS pisała, że wydawca nie ingeruje w to co otrzyma, i taka kopia trafia bezposrednio na nośnik. Oczywiście mogą się zdarzyć drobne różnice, aczkolwiek mamy przyklad Sanatorium pod klepsydrą oraz Rękopis znaleziony w Saragossie wydanych przez DMMS oraz Mr. Bongo Films UK & USA, gdzie choć na tym drugim jest nieco mniej danych (brak m.in. trailerów), to obraz jest identyczny. http://www.dvdbeaver.com/film4/blu-ray_reviews_61/the_hourglass_sanatorium_blu-ray.htm



Nie wiem czy i tu będzie podobnie, ale nie spodziewałbym się istotnych różnic tym bardziej, że nie ma ich względem HDTV. :)


Jako ciekawostkę napiszę, że do końca 2019 rekonstrukcji ma zostać poddanych 160 filmów fabularnych oraz pełnometrażowych dokumentów i animacji, około 10 tysięcy minut filmów krótkometrażowych, animowanych, serii bajek, dokumentów oraz 3 tysiące wydań kronik - wszystko w 2K. Do tego dojdzie 20-25 filmów przedwojennych w 2k i 6 o dobrej jakości w 4k. Oczywiście trochę to marne pocieszenie gdy mało co z tego wychodzi na BD, ale może z czasem i na to znajdą się środki. Dobrze że przynajmniej kilkadziesiąt filmów dostępnych jest za darmo w VOD.pl a i pojawia się coraz więcej emisji w kanałach HD.


BTW w przygotowywaniu do wydania są 3 zrekonstruowane cyfrowo filmy Żuławskiego.




"Polish Trilogy"

- Trzecia Czesc Nocy (The Third Part Of The Night), 1971

- Diabeł (The Devil), 1972

- Na Srebrnym Globie (The Silver Globe), 1977/1987





Edytowane przez MarianPaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obił mi się o uszy przypadek z tymi wydaniami DMMS, które są identyczne w wydaniu UK, ale nie spotkałem się z choćby jednym takim przypadkiem w odniesieniu do Criteriona gdzie obraz byłby bit w bit identyczny w jakimś innym wydaniu zagranicznym od innego podmiotu. Nie spodziewałbym się aby w Przypadku był jakiś wyjątek w tym względzie.

Dzięki za te porównanie - komprecha w Canal+ zjadła niemal całe ziarno i przy okazji część detali, szczególnie to widać na tej drugiej parze screenów, ale niczego innego się nie spodziewałem po HDTV. Po to właśnie kupuję BD i często analizuję z jakiego kraju najlepiej kupić dany film aby z takimi kwiatkami nie mieć do czynienia :)

Innych różnic nie stwierdziłem poza kilkoma liniami pikseli więcej w CC, ale to nieznaczący szczegół.

Jako ciekawostkę napiszę, że do końca 2019 rekonstrukcji ma zostać poddanych 160 filmów fabularnych oraz pełnometrażowych dokumentów i animacji, około 10 tysięcy minut filmów krótkometrażowych, animowanych, serii bajek, dokumentów oraz 3 tysiące wydań kronik - wszystko w 2K. Do tego dojdzie 20-25 filmów przedwojennych w 2k i 6 o dobrej jakości w 4k. Oczywiście trochę to marne pocieszenie gdy mało co z tego wychodzi na BD, ale może z czasem i na to znajdą się środki. Dobrze że przynajmniej kilkadziesiąt filmów dostępnych jest za darmo w VOD.pl a i pojawia się coraz więcej emisji w kanałach HD.

Grubo, oby o BD nie zapomnieli, miejmy nadzieję, że znajdzie się jakiś odważny.

Edytowane przez misfit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obił mi się o uszy przypadek z tymi wydaniami DMMS, które są identyczne w wydaniu UK, ale nie spotkałem się z choćby jednym takim przypadkiem w odniesieniu do Criteriona gdzie obraz byłby bit w bit identyczny w jakimś innym wydaniu zagranicznym od innego podmiotu. Nie spodziewałbym się aby w Przypadku był jakiś wyjątek w tym względzie.

Zgoda, mogą być jakieś różnice w bitrate, aczkolwiek w boxie Martina obraz powinien być równie dobry a może i lepszy, w końcu będzie tam więcej miejsca z powodu braku dodatków. :)

Co do filmów na BD, to może wraz z wzrostem popularności TV 4k ludzie zaczną rezygnować z DVD, a Blu-ray trochę potanieją i przy okazji wzrośnie liczba dostępnych tytułów. Na tę chwilę chyba nie prędko znajdzie się dystrybutor chętny do wydawanie polskiej klasyki, dlatego tym bardziej inicjatywa DiFactory jest cenna. Szkoda tylko, że te boxy są pakowane po 8 a nie 4 filmy.

Edytowane przez MarianPaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liczysz w polskim wydaniu na większy bitrate niż ~35 Mbps ? :) Zresztą w odniesieniu do kompresji od samego współczynnika bitrate równie ważne, a nawet ważniejsze jest kto (i jakim koderem) kompresuje - bez obrazy dla naszych polskich magików, ale generalnie nie uważam ich za czempionów w tej kategorii.

Do Criteriona mam dużo większe zaufanie pod tym względem, chociaż trzeba przyznać, że mieli kilka chwil słabości, ale Przypadku do nich nie zaliczam.

Co do filmów na BD, to może wraz z wzrostem popularności TV 4k ludzie zaczną rezygnować z DVD, a Blu-ray trochę potanieją i przy okazji wzrośnie liczba dostępnych tytułów. Na tę chwilę chyba nie prędko znajdzie się dystrybutor chętny do wydawanie polskiej klasyki, dlatego tym bardziej inicjatywa DiFactory jest cenna. Szkoda tylko, że te boxy są pakowane po 8 a nie 4 filmy.

Oby, jednak pod tym względem pozostaję pesymistą i uważam, że cena/zarobki nie są największym winowajcą nędznej sprzedaży płyt BD w naszym kraju, a bardziej przyzwyczajenie do bylejakości i tego, że filmy należą się nam za darmoszkę i IMO niewiele tutaj zmieni dalsze obniżanie cen płyt BD.

Szczerze mówiąc prędzej liczę, że może za te kilka latek jakość HDTV pójdzie w górę (może przez implementację HEVC ?) i dzięki temu te polskie rekonstrukcje puszczane w TV będą bardziej zbliżone do materiału źródłowego.

Edytowane przez misfit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do Przypadku to nie ma sensu byśmy bawili się w dalsze spekulacje. Wkrótce pewnie sprawa się rozwiąże i przynajmnie ja nie spodziewam się istotnych róznic, a przynajmniej taką mam nadzieję. Zupełnie inaczej jeśli chodzi o Dekalog, tu powina być znaczna poprawa bo wydanie TVP w wielu aspektach leży.

Co do rekonstrukcji to jest jeszcze szansa, że w ciągu kilku najbliższych lat serwisy VOD ewoluują w kwestii jakości. Za kilka lat wspomniany HEVC może zacznie być standardem a to oznaczałoby możliwość znacznie lepszej jakości. Nie wspomniałem że wsród m.in. tych 160 filmów przeznaczonych do rekontrukcji są też spore środki na uruchomienie serwisu internetowego w którym jak rozumiem mają znaleźć się wszelakie materiały poddane owemu procesowie, ale też i inne polskie filmy. Wystartuje on pewnie gdzieś miedzy 2019 a 2020 rokiem więc do tego czasu standardy jakościowe pójdą nieco w górę, podobnie jak prędkości internetu. Jest też kompletnie niewykorzystana opcja sprzedaży plików przez internet. Swego czasu na profilu Vimeo Grupy BB Media pojawiło się kilka polskich filmów po rekonstrukcji, które można było pobrać za 7-9.9$ (w promocja nawet za połowę) lub za mniejsze pieniądze obejrzeć jako VOD. Problem tylko w tym, że nie podawano jaka jest finalna jakość plików (choćby jaka jest waga lub bitrate) i czy da się pobrać plik źródłowy. Vimeo pozwala pobierać nie tylko skompresowane przez nich materiały, ale też to co sie do nich wrzuciło. I tak na przykład można znaleźć legalny film Rejs który za darmo da się objrzeć a nawet pobrać (link na mojej liście). Można znaleźć wiele przykładów gdzie da się pobrać oryginalne pliki o wysokim bitrate, bo limitem jest bodaj 20mbps. Gdyby w takim serwisie zaoferować odpowiednio dobrej jakości materiał, szczegółowo opisany z pewnością jakaś część osob z chęcią nabyłaby takie pliki, zwłaszca gdy na rynku brak BD. Co ciekawe koszty prowadzenia takiej działalności są niskie, a do właściciela kanału zgodnie z tym co czytałem trafia aż 90% z kwoty którą zapłaci klient.

Edytowane przez MarianPaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liczysz w polskim wydaniu na większy bitrate niż ~35 Mbps ? :) Zresztą w odniesieniu do kompresji od samego współczynnika bitrate równie ważne, a nawet ważniejsze jest kto (i jakim koderem) kompresuje - bez obrazy dla naszych polskich magików, ale generalnie nie uważam ich za czempionów w tej kategorii.

Do Criteriona mam dużo większe zaufanie pod tym względem, chociaż trzeba przyznać, że mieli kilka chwil słabości, ale Przypadku do nich nie zaliczam.

Oby, jednak pod tym względem pozostaję pesymistą i uważam, że cena/zarobki nie są największym winowajcą nędznej sprzedaży płyt BD w naszym kraju, a bardziej przyzwyczajenie do bylejakości i tego, że filmy należą się nam za darmoszkę i IMO niewiele tutaj zmieni dalsze obniżanie cen płyt BD.

Szczerze mówiąc prędzej liczę, że może za te kilka latek jakość HDTV pójdzie w górę (może przez implementację HEVC ?) i dzięki temu te polskie rekonstrukcje puszczane w TV będą bardziej zbliżone do materiału źródłowego.

Jeżeli chodzi o bitrate obrazu to moim zdaniem dla Full HD wystarczy bitrate na poziomie 20000 kbps większy bitrate nic szczególnego nie daje bo w Full HD ważniejsza jest rozdzielczość niż bitrate obrazu.

A jeżeli chodzi o nędzną sprzedaż płyt BD w naszym kraju to głównym winowajcą jest marketing który w Polsce w kwestii BD był zerowy, bo żeby człowiek coś kupił to marketing musi tak działać żeby wywołać w człowieku pożądanie danego produktu, a jeżeli tego nie ma to produkt jest skazany na nędzną sprzedaż. Niestety w ekonomii, w prawach rynku i marketingu nie ma litości. A kolejnym winowajcą nędznej sprzedaży płyt BD w Polsce jest polska mentalność i nawyki bo kupowanie takich rzeczy jak filmy, muzyka, gry video ma na zachodzie swoją tradycję, a w Polsce jej nie ma. Dlatego sprzedaż takich rzeczy w Polsce jest nędzna i za naszego pokolenia to się już nie zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Porównywanie polskich rekonstrukcji do tych francuskich jest troszkę bez sensu. Warto pamiętać że w PRLu kręcenie filmu na świetnej jakości taśmie filmowej Eastmancolor bywało rzadkością, ponieważ taśmę kupowało się za dewizy, a tych brakowało zwłaszcza na kinematografię. U nas używało się tańszych, a przez to gorszych zamienników np z NRD. Do tego sprzęt pozostawiał też wiele do życzenia. I tak na przykład polscy filmowcy przez blisko 40 lat używali 2 nowych kamer Arriflex 35mm odebranych niemieckiej ekipie propagandowej w 1943 roku. Jan Laskowski operator filmu Co mi zrobisz jak mnie złapiesz (1978) opowiadał, że na planie często musieli reanimować ową kamerę która odmawiała posłuszeństwa. Do tego warto wspomnieć że oprócz tego na czym zostanie nakręcony film, jak zostanie wywołany, istotne jest również jak będzie eksploatowany i przechowywany.

Kilka przykładów z czym trzeba się zmagać w czasie rekonstrukcji:

http://culture.pl/pl/artykul/diamenty-wydobyte-z-popiolow-jak-odnawia-sie-polskie-filmy

Takich przykładów gdzie negatyw (często niezbyt wysokiej jakości), znajdował się w opłakanym stanie można by wymieniać jeszcze długo. Negatyw powinien mieć wykonaną jedną czy dwie kopie (jest bardzo podatny na uszkodzenia) i trafić do archiwum, gdzie będzie przebywał zabezpieczony w odpowiednich warunkach. Teoria to jedno a polskie realia to drugie. Dlatego jest bardzo wiele powodów dla których nasze filmy nie błyszczą tak jak zagraniczne, realizowane na świetnym sprzęcie, w krajach gdzie jedynym ograniczeniem była wysokość budżetu, a do tego przechowywane i eksploatowane w sposób znacznie bardziej rozsądny. Z pustego i Salomon nie naleje. :)

Podejrzewam, że w obu wypadkach wydania będą wyglądać podobnie. Dekalog dostanie OAR i lepszy obraz (na polskim wydaniu nie wykorzystano nawet całej zawartości BD50). Kolorystyka pewnie zostanie bez zmian ponieważ nadzór nad nią sprawowali autorzy zdjęć Wiesław Zdort („Dekalog I”), Jerzy Zieliński („Dekalog II” i „Dekalog VII”), Witold Sobociński („Dekalog III” i „Dekalog IX”), Krzysztof Pakulski („Dekalog IV”), Sławomir Idziak („Dekalog V”), Witold Adamek („Dekalog VI”), Andrzej Jaroszewicz („Dekalog VIII”) i Jacek Bławut („Dekalog X”).

Przypadek w boxie Martina raczej nie będzie się różnił niczym z wyjątkiem dodatków.

Swoją drogą wkrótce zrekonstruowany zostanie Korczak a już zakończono Dantona, czyli 2 filmy Wajdy wydane już na Blu-ray w USA i Francji.

Przeczytałem z prawdziwą przyjemnością :)

Zawsze jestem pod wrażeniem jak ktoś dysponuję tak dogłębną wiedzą/doświadczeniem.

Edytowane przez Xisiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W UK Dekalog zostanie wydany przez Arrow. Premiera 17 października, aktualnie w cenie £49.99.

Dzień po moich urodzinach więc już wiem co sobie zażyczę jako prezent ;)


Zacna ilość dodatków.


- 4K restoration of all ten episodes, presented in their original broadcast aspect ratios

- Original Polish mono soundtrack (uncompressed PCM on the Blu-rays), with optional English subtitles

- Pedestrian Subway (1973, 29 mins), Kieślowski’s professional fiction debut, about a man trying to repair a failed marriage

- First Love (1974, 52 mins), a docudrama about a teenage couple coping with an unwanted pregnancy

- Personnel (1975, 67 mins), Kieślowski’s first feature-length fiction film, a partly autobiographical piece about a Warsaw theatre company

- The Calm (1976, 82 mins), one of Kieślowski’s most powerful early films, about a man rebuilding his life in mid-70s Poland after a short prison sentence

- Short Working Day (1981, 73 mins), Kieślowski’s study of a political strike, controversially told from the viewpoint of a Communist functionary trying to keep order

- Krzysztof Kieślowski: Still Alive (2007), an affectionate 82-minute portrait of the director by his former student Maria Zmarz-Koczanowicz, including interviews with dozens of friends and colleagues

- Collector’s booklet featuring a lengthy essay on Dekalog and Kieślowski by Father Marek Lis, plus Kieślowski’s own intensely self-critical discussion of all the films in this set and Stanley Kubrick’s famous eulogy to Kieślowski and co-writer Krzysztof Piesiewicz

- More extras in development!



Edytowane przez misfit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję,że jakość będzie lepsza od dotychczasowej...bo lubię podziwiać znajome miejsca... ;)

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego nie mam żadnych wątpliwości. A jeśli kompresją zajmie się David Mackenzie aka Lyris to na 100% będzie pełna profeska.

edit: No i David "przyznał się" na forum.blu-ray.com, że zajmie się kompresją :)

Edytowane przez misfit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A przy okazji, ogladam wlasie TVP HD, serial Instynk - jakosc obrazu tego serialu to chyba jest max co widzialem na tym kanale. Czym oni to krecili, czym kompresowali, kto kto kto :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze, że pojawił się kolejny dystrybutor i nie będzie problemu z blokadą regionalną, choć to TVP powinna przygotować wydanie na odpowiednio wysokim poziomie. Trochę mnie zastanawia ten dopisek "4K restoration of all ten episodes" - mam wątpliwości czy akurat TVP szarpnęła się na 4k. Obawiam się, że w 4k zrobili skan, a rekonstrukcję w 2k. Wcześniej CC informował o tym jakoby "Przypadek" był zrekonstruowany w 4k, a tymczasem było to jedynie 2k. Swoją drogą ciekawe które wydanie będzie najlepsze jakościowo. :)

BTW Szkoda, że tych dodatków nie rekonstruowano i z tego co się orientuje jedynie 3 dokumenty są w HD, dostępne za darmo na https://vimeo.com/dokumentcyfrowo

Edytowane przez MarianPaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na papierze przewagę ma Arrow. Prawidłowy klatkarz dla Dekalogu to 25 fps i taki też będzie w wydaniu od Arrow, z kolei u Criteriona będzie 24 fps (nie winię ich bo gdyby wydali w 25 fps to mało który Amerykanin byłby w stanie odtworzyć taką płytkę) i można się spodziewać, że będzie to miało niekorzystny wpływ na ścieżkę dźwiękową, chociaż bez bezpośredniego porównania pewnie mało kto usłyszy różnicę.

W kwestii obrazu na 99.9% oba wydania będą bazowały na tym samym źródle i będą posiadały AR 1.33:1 poza odcinkami 5 i 6, które powinny dostać AR 1.66:1 - Arrow już potwierdził, że tak będzie w ich przypadku.

Dekalog od Arrow zostanie wydany na 5 płytach BD, od Criteriona z kolei na 4 płytach jednak obaj wydawcy operują z reguły na wysokim bitrate obrazu ~30-35 Mbps i nie inaczej powinno być w tym przypadku. Arrow jednak wyciągnął asa z rękawa w postaci Lyrisa, który przez znawców tematu jest uznawany za wzór do naśladowania i którego kompresje nie raz i nie dwa okazywały się mieć wyraźnie lepiej odwzorowaną strukturę ziarnistości obrazu do źródła w stosunku do transferów Criteriona bazujących na tym samym masterze i przy podobnym bitrate obrazu. Ale jak to wszystko się przełoży na praktykę - przekonamy się za kilka miesięcy :)

Edytowane przez misfit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dibbuk-Eine-Hochzeit-in-Polen-DE.jpg

Już od 28.10.2016 w niemieckich sklepach, przy czym będzie to jedynie BD-25, ale to i tak lepsze jak nic.
http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/dibbuk-eine-hochzeit-in-polen-blu-ray-disc

Przy okazji wspomnę, że w Niemczech wyszły również takie filmy:

Droga na drugą stronę
Crulic-Der-Weg-ins-Jenseits-DE.jpg

http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/crulic-der-weg-ins-jenseits-blu-ray-disc

Imagine
Imagine-2012-DE.jpg
http://www.bluray-disc.de/blu-ray-filme/imagine-2012-blu-ray-disc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W kinach w USA niedługo zawita Dekalog i z tej okazji wypuścili zwiastun tej odrestaurowanej wersji w 4:3

Można sobie pobrać m.in. wersję 2.8GB, nawet nie chce mi się liczyć jaki to jest kosmiczny bitrate :D

Śliczne ziarno, złapałem bonera ;)

Może ktoś będzie w stanie porównać poszczególne kadry do polskiego BD... Wydaje mi się, że poza kadrowaniem i kompresją różnice w kolorystyce i kontraście też są.

edit: Po tym zwiastunie na 99% jest też dla mnie pewne to, że polskie wydanie ma black crusha. Powinno to być szczególnie ewidentne w scenie z telewizorkiem o czasie 1:31 w zwiastunie i przy porównaniu tego samego kadru do polskiego BD (powinny być okolice 1:41). Nawet przy ekstremalnym rozjaśnieniu tej sceny w zwiastunie jest dużo większej detali w cieniu.

Edytowane przez misfit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąłem tą wersję 2.8 GB i muszę przyznać,że teraz fajnie wygląda to pekińskie jeziorko :D

Ziarno drobniutkie i duża ilość szczegółów.

W porównaniu do wydania polskiego,obraz wydaje się także jaśniejszy,no i więcej widać (góra,dół) ;)

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jest pierwsza recka oraz porównanie Criteriona do polskiego wydania Dekalogu.

http://www.dvdbeaver.com/film5/blu-ray_reviews_69/the_decalogue_blu-ray.htm

Criterion trochę pokpił sprawę, że cały serial wrzucili na dwie płyty BD (trzecia - Krótki film o zabijaniu i miłości, czwarta - dodatki), stąd też niezbyt zachwycający bitrate dla obrazu (~18 Mb), ale tak czy siak prezentuje się to wyraźnie lepiej, szczególnie jeśli chodzi o kadrowanie i kompresję w stosunku do polskiego wydania.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...