Skocz do zawartości
braavoo

Onkyo 905 - brak obrazu po HDMI

Rekomendowane odpowiedzi

No i chyba cos sie powaliło w moim Onkyo 905.

Dzisiaj rano włączam sobie Onkyo i PS3 i kiszka. Brak obrazu po HDMI.

Wymienilem wszystkie kable HDMI, zmienialem wejscia HDMI, nawet zresetowalem ustawienia w amplitunerze i nadal ciemno.

Oczywiscie Menu amplitunera po HDMI jest widoczne ale tak jakby nie dzialaly wejscia HDMI

Nie robilem zadnego wgrywania nowego firmware wiec zastanawia mnie co sie stalo

Jak wyglada sprawa z serwisem w Polsce ?

Sprzet zakupiony u polskiego dystrybutora EIC

POMOCY !!!!!

Pozdrawiam

braavoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz internet to w googlach wpisz: EIC serwis.

ul. Łuki jakieś-tam Wawa - Włochy.

Mam bardzo dobre wspomnienia ze współpracy z nimi.

Zadzwoń i umów się na termin wizyty.

Mają wszystko co trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak musze zrobic.

Wyglada jakby polecial tor wejscia HDMI. Sam Reon chyba jest OK bo jak podepne pod Component i wyjscie amplitunera do TV HDMI-HDMI to obraz jest.

Jak podpinam PC-ta to nie wykrywa mi komputer drugiego monitora po DVI-HDMI tak jak to bylo wczesniej wiec cos jest nie tak na wejsciu HDMI.

Mam nadzieje, ze uda sie to szybko naprawic, moze na miejscu :-)

Opisze dokladnie jak wygladala moja przeprawa z serwisem ONKYO :-)

Pozrawiam

braavoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co to da, ze wyciągnę wtyczkę na 10 sek. Miałeś podobny problem z Onkyo 905 ?

Pozdrawiam

braavoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Musisz zmienić tego Rubina 707P na coś nowszego i sygnał wróci, no chyba, że te nieekranowane tonsile z certyfikatem THX Ultra III coś zaszkodziły? :rolleyes:

A tak poważniej, to ja sobie kiedyś uwaliłem łącze HDMI w tanim odtwarzaczu jak go podłączałem pod napięciem...

Edytowane przez Deimos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie sek w tym, ze nic takiego nie robilem. Wczoraj wieczorkiem go sobie wylaczylem a dzisiaj rano po odpaleniu rano ciemno.

Probowalem odlaczenia od sieci na 10 sek i wiecej - ciemno

Probowalem resetu softwarowego -ciemno

Nie ma dalej pomyslu. Wyjscie HDMI dziala ale wejscia ni hu hu.

Nie wgrywalem zadnego nowego firmwaru ani nic w tym guscie. Jakby walnal matrix to pewnie nie dzialaloby nic a tu wychodzi na to ze Reon smiga jedynie moze cos sie przyblokowalo na wejsciach.

Ktos mial doswiadczenia z serwisem Onkyo w Warszawie ?

Czy sa w stanie zdjagnozowac to na miejscu ?

Pozdrawiam

braavoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy sprawa sie wyjaśniła, co to było, czy serwis był potrzebny?? w moim 606 jest to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ZTCW to sporo osób narzekało na słabą jakość i dużą awaryjność układów HDMI akurat w 606.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mam identyczny problem co kolega bravoo w 905, na początku jeszcze raz na ileś tam pokazywał obraz, później same krzaki kolorowe, teraz to już tylko czarny obraz, na dodatek dodatkowo przestała działać sieć ethernet.

Proszę pomóżcie co robić w tym przypadku dalej bo sprzęt już po gwarancji.

Dodam ze sprzęt bardzo mało sporadycznie używany, dodatkowo nic na nim nie stało miał zawsze idealny przewiew powietrza.

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana kondensatorów na płycie HDMI / Ethernet - na youtube są poradniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek sprobuj czy dziala drugie gniazdo, bo czasem tak sie zdarza, ze jedno jako tako, ale dziala. Z sieci w 905 pozytek niewielki, ale zawsze mozesz zrobic faktory reset.l, wczesniej zresetuj switcha. A tak przy okazji, to co znaczy nie dziala? Jesli nie pobiera adresu IP to ustaw go recznie, takie pajacyki tez juz widzialem.

Edytowane przez binary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki BoDeX tylko problem jest tego typu ze samemu tego nie zrobie :) w EIC chcą ~1300zł za wymianę płytki HDMI.

Sieć nie działa w ogóle jest martwa (karta sieciowa diody itd) w opcjach menu ustawienie "Network" jest nie aktywne w ogóle także nawet nie da się tam wejść żeby cokolwiek ustawić, z tego co poczytałem typowy objaw padniętej płyty HDMI gdzie sieciówka tez pada, a raczej padają na niej kondensatory.

Tutaj gość pisze ze własnie 905/6 mają 3 moduły jakies i jedna z nich to ta odpowiedzialna za sieciówkę

http://www.avsforum.com/forum/90-receivers-amps-processors/1246078-how-diy-tx-sr576-tx-sr606-etc-hdmi-daughterboard-repair-dummies-29.html#post26615145

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieniu mać ! Od początku wiedziałem że hdmi i połączenie odtwarzacza poprzez hdmi do amplitunera i z amplitunera poprzez hdmi do telewizora, jest najgorszym wynalazkiem jaki wymyślono w technice Audio-Video ! Co za patafian wymyślił takie połączenie ? Przecież obraz ma moim zdaniem za długą drogę do telewizora ! Moim zdaniem takie połączenie jest szkodliwe dla obrazu. Obraz powinien bezpośrednio iść z odtwarzacza do telewizora, a dźwięk powinien iść osobno do amplitunera. Takie połączenie jest najlepsze. Całe szczęście że mam zestaw Stereo i nie mam problemów z hdmi w amplitunerze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HDMI jest OK, to producent, a właściwie jego księgowi zarządzili w czasach kryzysu zakup kiepskich podzespołów i to one są wszystkiemu winne.

Ta linia poza tym strasznie się grzeje, zapobiegliwi montowali wentyle, nawiercali dziury itp. Temperatura to killer dla kondensatorów, a kiepskich

tym bardziej. Udaj się do jakiegoś warsztatu i pogadaj, że wiesz co trzeba zrobić i jak trafisz na człowieka, to Ci za 30-50 pln. to zrobi w pół godziny.

Kondy do tego nie są drogie, ale nie kupuj badziewia - wydasz na to też ze 2-3 dychy. Trzeba wymienić kondy na tych płytkach, które mają gniazda

HDMI i LAN - oczywiście nie wszystkie, ale nie powiem Ci dokładnie które są najważniejsze - w sieci znajdziesz, bo o tym było głośno i są poradniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze BoDeX, temperatura po prostu zrobiła swoje, o dziwo amp u mnie miał odpowiednie warunki pracy, miał z kazdej strony sporo miejsca do oddychania od góry przynajmniej ~20cm wolnej przestrzeni, szafka na wylot z przodu z tyłu. Jak nie grał to byl przykrywany od kurzu, w ogóle grany niewiele.

Znalazlem jakis serwis http://olx.pl/oferta/serwis-onkyo-CID619-ID2OyZp.html, gdzies tam na forum znalazłem opinie usera typu (o ile sami tego nie napisali :)

Po 3 latach zepsula mi się płyta Hdmi
W serwisie eic podali takie koszty naprawy jaką wartość miał wtedy ten receiver.To jakiś koszmar był dlatego polecam serwis electronic design bo zrobili to tanio i solidnie

Aha dodam jeszcze ze nie dziala zarowno sieciówka jak i port USB, pendrive jest zasilany ale tak samo jak siec kompletnie nie rusza swieci stale tylko dioda.

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HDMI jest OK, to producent, a właściwie jego księgowi zarządzili w czasach kryzysu zakup kiepskich podzespołów i to one są wszystkiemu winne.

Ta linia poza tym strasznie się grzeje, zapobiegliwi montowali wentyle, nawiercali dziury itp. Temperatura to killer dla kondensatorów, a kiepskich

tym bardziej. Udaj się do jakiegoś warsztatu i pogadaj, że wiesz co trzeba zrobić i jak trafisz na człowieka, to Ci za 30-50 pln. to zrobi w pół godziny.

Kondy do tego nie są drogie, ale nie kupuj badziewia - wydasz na to też ze 2-3 dychy. Trzeba wymienić kondy na tych płytkach, które mają gniazda

HDMI i LAN - oczywiście nie wszystkie, ale nie powiem Ci dokładnie które są najważniejsze - w sieci znajdziesz, bo o tym było głośno i są poradniki.

Masz rację. Ale pamiętam jak kiedyś w jakimś magazynie czytałem wywiad z chyba szefem firmy Theta i on powiedział że jest rozczarowany hdmi bo jest niestabilne i nie jest dobrze wykonane. I mówił też że połączenie DVI jest lepsze bo jest lepiej wykonane i jest stabilne. Ciekawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HDMI to w gruncie rzeczy zminiaturyzowane DVI ( http://allegro.pl/005-kabel-dvi-hdmi-2m-m-m-full-hd-2560x1600p-gold-i4857628978.html )

więc pan od Thety pieprzy jak potłuczony, tłumacząc się między wierszami z tego, że jego firma oszczędziła na zakupie licencji na HDMI :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orientuje sie ktoś dokładnie w temacie jak to wygląda w przypadku 905, ponieważ odpisali mi z EIC ze jeżeli chodzi o brak działania ethernetu to nie ma nic wspólnego z modułem płytką HDMI.

Ja bym sie z tym nie zgodził ponieważ z tego co wyczytałem to jeden z objawów jego braku działania, nawet w programie darmowej naprawy którą obecnie prowadzi firma Onkyo jest to jedna z możliwych przyczyn na liście problemów

Link do całej akcji - https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=DEU〈=en_GB

- Network settings in Setup Menu is grayed out (unselectable) - dokładnie mam ten problem czyli sieć nie działa i jest niedostępna w Menu.
- Loss of video on HDMI output - po cześci sie zgadza tyle ze raczej nie output a na wejsciach input, brak obrazu lub kolorowe pasy krzaki jak amplituner sie rozgrzeje, jak jest zimny pierwsze odpalenie to działa poprawnie, natomiast sieć jak i wejscie USB padnięte na amen.

Co najgorsze cała akcja darmowej naprawy niestety nie obejmuje modelu 905, co jest uważam niesprawiedliwe ponieważ ten model również cierpi prawdopodobnie na tę przypadłość z padającą płytką HDMI.

Napisałem bezpośrednio do Onkyo zza granicę, zobaczymy co odpiszą.

Wracając jeszcze do problemu ethernetu to patrząc na wnętrzności modelu 905, fakt wejście ethernet nie znajduje sie na samej płytce HDMI, jednak moze być z nią przeciez połączone, jakby ktos sie orientował bardziej w temacie bardzo bym prosił o odzew. Z góry dziękuje.

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PeterMac

Robiles factory reset?

Pytam. bo mialem pajacyki z 818 i reset pomogl.

Poza tym co do sieci, to upewnij sie jeszcze raz, czy cale menu 7.6 (albo 6.7, nie pamietam juz ) jest szare czy jego zawartosc. Rozumiem co piszesz i zakladam, ze sprawdzales to wielokrotnie, ale czlowiek ulega czasem sugestii, a ta drobna roznica, ma znaczenie, wiec wole zwrocic na to Twoja uwage raz jeszcze. Jesli Menu Network w meu ekranowym jest szare, to poza factory resetem, nic Ci nie zaproponuje. Jezeli jednak mozesz wejsc do menu Network, a tam wszystko szare, to tak jak napisalem wczesniej, trzeba wylaczyc DHCP i ustawic IP recznie. Ustawien tych nie ma na pierwszym ekranie menu, trzeba sobie przewinac w dol. Po tej zmianie, szare zmienia sie na biale i wszystkie ustawienia mozna zmieniac.

Przez pewien czas nie uzywalem 905 i mialem klopot z siecia, ale po operacji, wszystko dziala jak nalezy.

Podobnie jest z wyjsciami HDMI. Moje zachowywalo sie brzydko, az wreszcie padlo. Jednak ciagle dziala wyjscie "Sub". Troche ociaga sie z przelaczaniem obrazu ale dziala. Nawawiam do szczegolowego sprawdzenia wszystkich wejsc HDMI po przestawieniu wyscia na "HDMI SUB".

Mam nadzieje , ze zdazysz wykonac te operacje, zanim amplituner sie rozgrzeje i stracisz obraz.

Edytowane przez binary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@PeterMac: mam podobny problem z 809. Też nie działają wyjścia HDMI (aczkolwiek u mnie działa sieć, nie sprawdzałem czy jest na tym samym module).

Electronic Design wyceniło naprawę ja max 500 zł (telefonicznie, więc trochę wróżąc z fusów, ale objawy były im znane). Kazali kontaktować się po świętach, bo teraz są zawaleni robotą.

Napisałem też do obsługi klienta Onkyo z linka który podałeś, zobaczymy co mi odpowiedzą (809, jako wyprodukowane przed 2009, też nie jest objęte akcją).

@binary: U mnie factory reset nie pomógł.

Pozdrawiam,

Silver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na uwalone HDMI, to raczej nie spodziewam sie zeby pomogl. Chodzi o niedostepne menu Network.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No na uwalone HDMI, to raczej nie spodziewam sie zeby pomogl. Chodzi o niedostepne menu Network.

W necie różnie pisali, stwierdziłem, że spróbować nie zaszkodzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silver666 - sprawdzałeś na pewno po numerze seryjnym ?

Ja juz chyba osiwieje od tego wszystkiego, bo juz sam nie wiem co jest grane do końca, dziś działa obraz z każdego wejścia HDMI, tak sie teraz zastanawiam czy przypadkiem te problemy z brakiem obrazu czy tez kolorowymi krzakami na ekranie nie wynikły ze złej kolejności włączania urządzeń czyli to chyba nazywane jest "HDMI handshake".

Po prostu jak padła mi sieć to zacząłem przełączać na różne sposoby w różnych kolejnościach i wydaje mi się dlatego wystąpiły te objawy z brakiem obrazu lub krzakami na ekranie, kiedyś tez juz coś takiego mi się wyświetliło.

Jak do tej pory kolejnością włączania zawsze zajmował sie pilot Harmony takze jakos nie natrafiałem na ten problem, a jak padła mi sieć to zacząłem grzebać i przedwcześnie stwierdziłem ze obraz z HDMI tez się sypie.

Natomiast cały czas jest problem z siecią Ethernet i portem USB, oczywiście robiłem hard reset do ustawień fabrycznych VCR/DVR+Standby = Clear i Enter, oczywiście wszystkie nastawy jakie miałem sie wykasowały czyli reset na pewno zadziałał.

Wchodząc w menu w zakładkę 7. Hardware Setup > 6. Network sieć jest na szaro nie aktywna nie da się wejść, oczywiście amplituner jest podpięty pod router a sprawdziłem dla pewności połączenie wypinając kabel z sieciówki w Onkyo wpinając w TV, tam oczywiście wszystko działa, wykrywa mój server DLNA jest połączenie z siecią, przepinając następnie do Onkyo bez zmian nie działa sieć w ogóle.

Tak samo widzę to we wtyczce wpiętej do routera, jak kabel jest wpięty w TV to miga gniazdo w routerze dla tego portu, jak tylko wepnę w Onkyo ciemność.

Port USB tak samo nie chce działać, wpinam pendrive ustawiam tryb oczywiście wejścia USB wyświetla USB Startup... i nic sie nie dzieje nie wykrywa jego zawartości, pendrive widać ze jest zasilany natomiast ani razu dioda na nim nie mignie, dioda świeci cały czas światłem stałym, akurat sprawdzam to na OCZ Rally 2 gdzie diode ma taka ze potrafi oświetlić pokój :)

Jak port był sprawny to po wpięciu pendrive był wykrywany i dioda od razu migała odczytując go, naturalnie jest sformatowany w FAT32, sprawdziłem tez na innych pendrivach.

Od strony Ethernetu i USB coś padło na 100% gdzies obiło mi sie o uszy ze są ze sobą połączone, ściągnąłem sobie juz nawet serwisówkę pdf'a do 905 i analizuje troche ją, ale nie mam az takiej wiedzy zeby to tam wszystko ogarnąć i się połapać.

Ogólnie mówiąc załamka, bo w EIC zapewne trochę zapłacę, a do tego obawiam sie o te całe wysyłki kurierskie zeby coś nie uszkodzili w końcu to kawał kloca ~25kg no i o samą naprawę czy coś nie zniszczą porysują itp.

Jeszcze mam taką prośbę do użytkowników 905/906, czy możecie zobaczyć u siebie jak odłączycie amplituner od sieci i wejdziecie w tryb USB lub Server jak wtedy wygląda menu, tzn u mnie oczywiście jest pusto na liście ale zastanawia mnie biały suwak listy z prawej strony, lista jest pusta a suwak jest tak jakby w 1/4 długości od góry, wygląda to tak jakby całość się zawiesiła i coś tam pozostało, a moze tak po prostu jest zrobione w GUI firmwaru no nie wiem, dlatego miałbym prośbę.

Nagrałem filmik z działania portu USB a raczej jego nie działania :(

http://youtu.be/8JH6ZR9mdks

Edytowane przez PeterMac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@PeterMac: sprawdzałem po numerze, dopiero potem zauważyłem, że akcja obejmuje modele 2009+

W Electronic Design za przesyłkę zapłacisz 29 zł w jedną stronę (przy ubezpieczeniu do 5k zł). Z tego co mi facet powiedział, klienci spoza dolnośląskiego nie płacą za diagnozę, tylko za naprawę (dyskusje, czy diagnoza jest wtedy wliczona w cenę naprawy zostawiam na boku :) )

Pozdrawiam,

Silver

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...