Skocz do zawartości
baxter

Ogromne problemy z wymianą lub naprawą na gwarancji w Digitalo.pl i Toshiba TTCE

Rekomendowane odpowiedzi

No to fajnie, Ja na święta ZF nie będę miał- nigdy nie przypuszczałem że po tym jak 16.10 zabrali mi TV to na 24.12 jej nie będę miał! U mnie dzisiaj mija termin sklepu i jak na razie nic, Ja do nich 2 razy dzwoniłem oni do mnie raz. No cóż.......może dzisiaj zadzwonią i coś zaproponują......... Edytowane przez gilek1975

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gilek, reklamowałes przez sklep?

Orientuje się ktoś, która seria pod względem wyświetlania obrazu jest taka sama bądź lepsza od serii XF ? Edytowane przez sibkods

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='gilek1975' post='138137' date='23.12.2008, 09:33 ']No to fajnie, Ja na święta ZF nie będę miał- nigdy nie przypuszczałem że po tym jak 16.10 zabrali mi TV to na 24.12 jej nie będę miał! U mnie dzisiaj mija termin sklepu i jak na razie nic, Ja do nich 2 razy dzwoniłem oni do mnie raz. No cóż.......może dzisiaj zadzwonią i coś zaproponują.........[/quote]
dzwonili dzwonili i proponowali tv zastępczy na święta samsunga 46M87, ale bez zgody póki co, zatem wypowiedz mija się z rzeczywstoscią

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, może to i źle zabrzmiało, oczywiście dostałem taką propozycję wczoraj jak zadzwoniłem [b]Ja[/b] a nie [b]WY[/b], miałem się zastanowić, ale to dla Was kłopot (wysyłka) i dla mnie (wnoszenie na 4 piętro, przykręcanie wieszaka, mocowanie na ścianie, a potem demontaż i odsyłanie do Was). Przecież to są koszty. Chodzi o to że dzisiaj mija dzień 23 grudnia jak mam na papierze i od Was oprócz 5 grudnia do mnie nikt nie zadzwonił z informacją co i jak dalej, jak to długo będzie trwało i kiedy może się zakończyć. Ja naprawdę wierzyłem że ktoś zadzwoni i poda mi jakąkolwiek informację, ale się nie doczekałem i wczoraj do Was zadzwoniłem.

PS.
w końcu dzisiaj to Wam mija termin od mojego zgłoszenia, a naprawdę myślałem że jakoś to będzie załatwione, widać myliłem się.... Edytowane przez gilek1975

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i proszę bardzo, koniec dnia i nikt nie zadzwonił, naprawdę się bardzo myliłem, ale cóż...jak to mówią.......[b]życie[/b]. A w przyszłym tygodniu z tego co wiem to Digitalo nie pracuje, więc już można powiedzieć że kolejne 2 tygodnie bez TV. O dalszych moich losach koledzy poinformuje Was wkrótce.
Do panów z Digitalo - w sklepie rozmawialiśmy trochę inaczej, myślałem że staniecie na wysokości zadania i załatwicie moją sprawę, a tu (przyznacie sami) od 4.12 zadzwoniliście do mnie tylko raz 5.12.2008 z informacją że nie da się naprawić i wysyłacie TV do serwisu w Niemczech. Tyle miałem od Was informacji, czekałem, czekałem.......i się nie doczekałem.
Wesołych Świat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie otrzymałem nowiutką zetefke355, docieram ją do bólu, już ten model mnie nie cieszy46", bo to bubel oby sie zepsuł w ciągu dwóch lat, a nie póżniej .Serwis we wrocku jest ok nie miałem z nimi żadnych problemów chwała im za to Edytowane przez baxter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to gratuluje, przynajmniej masz !!! JA niestety jak widzisz dalej się bujam, coś czuje że będę drugim norbunio (oby nie)- on chyba przez 4 miesiące nie miał. Widzicie co się dzieje, mimo iż napisałem na forum to nie zadzwonili do mnie, zaczynam domniemywać ze zaczynają mnie olewać, ale dobrze - skoro uważają że tak jest ok to ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='gilek1975' post='137269' date='17.12.2008, 21:12 ']Tak, zrób ksero faktury, oryginał sobie zostaw, kartę gwarancyjną - zrób kopie - oryginał wyślij.[/quote]

A po co wysyłać kartę gwarancyjną?! Chyba nie polecasz mu skorzystania z gwarancji TTCE po tym wszystkim??
Powinien skorzystać z [b]niezgodności towaru z umową [/b]wyraźnie to w piśmie reklamacyjnym artykułując, w przeciwnym wypadku sklep pewnikiem opacznie ( i wygodnie dla siebie) zinterpretuje, że z gwarancji.

Ja swoją kreskę na 46 ZF ujrzałem w poniedziałek. Możecie przywitać mnie w klubie. Po całej historii z serwisem Toshiby w Polsce nie zamierzam korzystać z gwaracji doputy, dopóki polityka tej firmy sie nie zmieni.

Przeczytałem cały wątek i w zasadzie zgadzam się z tym co napisał [b]Eses[/b] i [b]SAM60[/b]

Jak Twoje sprawy [b]SAM60[/b]? Teraz w zasadzie nie masz wyboru i powinieneś zgłosić niezgodność towaru z umową (co było lepszym wyjściem od początku, jak się okazało). Na Twoim miejscu zgłosiłbym sprawę jeszcze innym organom, niech one sprawdzą czy zaistniało oszustwo. Takie zawiadomienie nic nie kosztuje. Jest to tym bardziej zasadne, że wprowadzono w błąd co najmniej kilkunastu klientów (ostrożnie szacując). I nie sa to bynajmniej praktyki odosobnione (dotyczą tez innych firm). Mam w związku z tym pytanie. Kto jako gwarant widnieje na dokumencie gwarancji? Edytowane przez studius2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pisałem mu o ile dobrze przeczytałeś co ma wysyłać do sklepu. jeśli żąda od sklepu wymiany na nowy bądź czegoś innego to musi im oddać wszystko co od nich dostał. A skąd wiesz że sklep nie będzie wysyłał do serwisu, przecież ma takie prawo a klient nie musi się tym interesować bo prowadzi bezpośrednio rozmowy ze sklepem. Tak więc powinien wysłać to co mu napisałem, Ja mu nic nie sugerowałem żeby oddawał do serwisu, wręcz przeciwnie- po tym co mnie spotkało nikomu nie polecę takiej drogi reklamacyjnej.
Tak wiec kolego lepiej dokładnie czytaj a nie wyłapuj pojedynczego zdania z całego kontekstu i się na jego temat wypowiadaj - życzę Wesołych Świąt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam dokładnie, Kolego.

Na jakiej podstawie twierdzisz, że przy żądaniu wymiany towaru na nowy należy zwrócić sprzedawcy dokument gwarancji (a w zasadzie wszystko co otrzymał od sprzedawcy - w takim razie fakturę też?!) ?!
Czy możesz wskazać mi podstawę prawną (przepis)?
Otóż nie jest tak jak piszesz. A dlaczego - wyjaśnię poźniej. Teraz pora na kolacje Wigilijną.

Życzę Wesołych Świat. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
telewizor kupiłem w digitalo w 22 grudnia 07 oddałęm do naprawy7listopada odebrałem nowy 22grudnia 08czyli w serwisie był 6 tyg. w porównaniu z kolegami miałem więcej szczęścia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote]Na jakiej podstawie twierdzisz, że przy żądaniu wymiany towaru na nowy należy zwrócić sprzedawcy dokument gwarancji[/quote]
Z tego co się orientuję to nie mozna wymagac samej wymiany, ale musi byc też naprawa. Aby naprawa była możliwa to potrzeba karte gwarancyjną.Chyba dobrze interpretuje przepisy ?
Wzór pisma reklamacyjnego.

[code]W dniu........................... (dzień, miesiąc, rok) nabyłem/am................................. (oznaczenie towaru). W okresie ....................stwierdziałem/am niezgodność towaru/usługi z umową polegającą na............................................................... (opisać usterkę/niezgodność).

W związku z powyższym, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176), proszę o:

- nieodpłatną naprawę*

- wymianę na nowy*

Podpis konsumenta

* wybór roszczenia należy do konsumenta. W przypadku zgłoszenia reklamacji po raz pierwszy konsument może wybrać albo roszczenie o naprawę rzeczy albo roszczenie o wymianę rzeczy na nową.[/code]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Otóż nie.
Do reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową dokument gwarancji jest zbędny. [b]Mylisz uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową z uprawnieniami wynikającymi z tytułu udzielonej gwarancji[/b]. To dwie różne sprawy.
W przypadku, gdy korzystasz z uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową, masz prawo żądać [b]od razu [/b]wymiany towaru na nowy. Nie jest wymagana uprzednia naprawa. Żądanie wymiany musi zostać spełnione. Sprzedawca nie może uchylić się od tego żądania dokonując naprawy. Jeżeli tak zrobi będzie musiał się liczyć z odstąpieniem konsumenta od umowy. A to będzie wiązało się z obowiązkiem zwrotu wzajemnych świadczeń (czyli konsument zwraca towar a sprzedawca równowartość zapłaconej przez konsumenta ceny).
Inaczej jest w przypadku uprawnień z tytułu gwarancji. Tu twoje prawa kształuje dokument gwarancji (a konkretnie - Gwarant). Kto zadał sobie minimum trudu i przeanalizował dokument gwarancji Toshiba to z pewnością dostrzeże, że żądanie wymiany na nowy jest możliwe dopiero po 5 (pięciu!) nieudanych naprawach w okresie gwarancyjnym (stanowi o tym pkt 4 lit. a Karty Gwarancyjnej).
Dlatego też należy wątpić w to, że gwarancja Toshiby jest korzystniejsza dla kupującego, aniżeli uprawnienia wynikające z ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i o zmianie Kodeksu cywilnego, zwłaszcza po "historiach" opisanych w powyższym wątku. Edytowane przez studius2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mogę wysłać pismo reklamacyjne do sklepu, zamieszczając w nim tylko i wyłącznie żądanie wymiany towaru na nowy ?
Sklep nie może ode mnie wymagać, abym zgodził się na naprawę?
Skoro żądam wymiany towaru na nowy, a w ofercie sklepu juz nie ma telewizora takiego typu jaki zakupiłem, to jedynym wyjściem jest zwrot pieniędzy?
Jeżeli zakupiłem serię Toshibę XF, a sprzedawca jako nowy zaproponuje mi inny model/firmę to zrobi to zgodnie z prawem?

Czyli w piśmie mogę przedstawic takie rządania:
-wymiana na nowy
Jeżeli to nie będzie możliwe, to będę musiał wysłac drugie pismo o rozwiązniu umowy?


[code]W dniu........................... (dzień, miesiąc, rok) nabyłem/am................................. (oznaczenie towaru). W okresie ....................stwierdziałem/am niezgodność towaru/usługi z umową polegającą na ............................................................... (opisać usterkę/niezgodność).

W związku z tym, że:

- naprawa albo wymiana towaru są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów,


zgodnie z art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. Nr 141, poz. 1176), odstępuję od umowy i żądam zwrotu zapłaconej ceny ............... zł

Podpis konsumenta[/code]



Troche pytan sie nazbierało :D
Z góry dziękuje za odpowiedź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='baxter' post='138674' date='26.12.2008, 12:43 ']telewizor kupiłem w digitalo w 22 grudnia 07 oddałęm do naprawy7listopada odebrałem nowy 22grudnia 08czyli w serwisie był 6 tyg. w porównaniu z kolegami miałem więcej szczęścia[/quote]
Witam
Właściwie że już po Swiętach (nie chciałem psuć nastroju), to przypomnę że moja Tośka ze słynnymi kreskami jest poza miejscem jej przeznaczenia (moja ściana) od 30.10.08 w tym dniu zabrał ją serwis lokalny i z krótką przerwą (opisywałem wcześniej) najszybciej wróci w Poniedziałek 29.12.2008r. Do TV dołączona jest inf. że nie pochodzi z dystrybucji Toshiba Polska i że nie będzie naprawiony.Na temat serwisu chyba nie warto pisać chociaż było niby dograne odnośnie wymiany, ale w ostatniej chwili........ Przypomnę że zakupiłem w Digitalo w Grudniu 2007r.
Jakieś rady i porady mile widziane :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokończę jeszcze moja wypowiedź, bo wpadła mi do głowy myśl.

Żądając od sklepu wymiany na nowy, trzeba odesłac zakupiony towar, ale sklep musi stwierdzic czy faktycznie jest on uszkodzony i wysle na serwis. Jednak aby mógł to zrobić będzie potrzebowac karty gwarancyjnej czyż nie?
Skoro sklep nie potrzebowałby karty gwarancyjnej, to po co w ogóle wysyłać telewizor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dla kolegi sudius2 -
studius2 napisał "......W przypadku, gdy korzystasz z uprawnień wynikających z niezgodności towaru z umową, masz prawo żądać od razu wymiany towaru na nowy. Nie jest wymagana uprzednia naprawa. Żądanie wymiany musi zostać spełnione......" - [b] wcale nie musi [/b]
".....UPRAWNIENIA KUPUJĄCEGO
1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową poprzez naprawę albo wymianę na nowy. Chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie kosztów uwzględnia się:
- wartość towaru,
- rodzaj i stopień niezgodności, a także
- niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia jego oczekiwań.
Naprawa lub wymiana jest nieodpłatna, a ponadto sprzedawca ma obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego takich, jak koszty demontażu, dostarczenia, robocizny oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy lub wymiany, należy to zrobić na piśmie. Jeżeli kupujący, w razie stwierdzenia niezgodności towaru z umową, zażąda doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową nie wskazując, w jaki sposób (poprzez wymianę czy poprzez naprawę), sprzedawca może wyznaczyć kupującemu w tym celu odpowiedni termin. Po upływie wyznaczonego terminu uprawnienie do dokonania wyboru przechodzi na drugą stronę, czyli sprzedawcę.
[b]W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów, kupujący będzie uprawniony do żądania naprawy.[/b]
Taka sama sytuacja ma miejsce, gdy konsument żąda naprawy, a jest ona niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów, będzie on uprawniony do żądania wymiany.
2. Konsument może żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy (zwrotu pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:
- sytuacja opisana w pkt.1 (naprawa lub wymiana jest niemożliwa lub wymaga nadmiernych kosztów),
- sprzedawca nie zdoła wymienić lub naprawić produktu w odpowiednim czasie (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia),
- naprawa albo wymiana naraża kupującego na znaczne niedogodności.
Od umowy nie można odstąpić, jeśli niezgodność towaru z umową jest nieistotna...."


Masz swoją odpowiedź chodź jestem za tobą... Edytowane przez gilek1975

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote]W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów, kupujący będzie uprawniony do żądania naprawy.[/quote]
Jeżeli żądana wymiana jest niemożliwa to znaczy, że mogę już odstąpić od umowy i żądac zwrotu pieniędzy? Czy może będę musiał dać go na naprawę i jeżeli to jest nie mozliwe to wtedy żądac zwrotu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='sibkods' post='138740' date='26.12.2008, 21:11 ']Jeżeli żądana wymiana jest niemożliwa to znaczy, że mogę już odstąpić od umowy i żądac zwrotu pieniędzy? Czy może będę musiał dać go na naprawę i jeżeli to jest nie mozliwe to wtedy żądac zwrotu?[/quote]
jeśli masz na piśmie termin wymiany na nowy i on minął (a go nie dostałeś) możesz żądać zwrotu pieniędzy, prawo w tym przypadku jest po Twojej stronie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli, sklep odeśle mi pismo z informacją kiedy nastąpi wymiana?

Przepraszam za tyle pytań, ale pierwszy raz spotyka mnie taka sytuacja i chciałbym wiedzieć jak to najlepiej załatwić :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinien, ale nie musi tego zrobić,. jeśli tego nie zrobi to znaczy że zgodził się na twoje warunki, powinien jednocześnie dać Ci informację kiedy zostanie sprawa zakończona ( Ja tak nie dostałem). Jesli tego nie zrobi to.......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Trochę nie na temat, ale poniekąd tak.
Nie kupiłem Toshiby ZF355 ponieważ wyszła sprawa kreski i potem serwisu.
Los jednak bywa przewrotny,bo od 2 dni mam słynną czerwoną kreskę tyle, że w Samsungu A756.
Wyskoczyła po 2 dniach od zakupu,jutro zwracam go do sklepu,nie podbijali gwarancji "jak by coś" i całe szczęście.
Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[quote name='gilek1975' post='138739' date='26.12.2008, 21:06 ']Kupujący (nie sprzedawca) wybiera konkretne roszczenie, tj. żądanie naprawy lub wymiany, należy to zrobić na piśmie. (...)

[b]W razie, gdy kupujący zgłosi roszczenie o wymianę, a wymiana będzie niemożliwa lub będzie wymagała nadmiernych kosztów, kupujący będzie uprawniony do żądania naprawy.[/b][/quote]

Zgadza się - będzie uprawniony [b]ale nie zobowiązany[/b], bo może...

[quote]2. Konsument może żądać obniżenia ceny albo [b]odstąpienia od umowy [/b](zwrotu pieniędzy), dopiero gdy nastąpiła jedna z sytuacji:
- sytuacja opisana w pkt.1 ([b]naprawa lub wymiana jest niemożliwa [/b]lub wymaga nadmiernych kosztów),
(...)[/quote]

Jest tylko jedno "ale":
[quote]Od umowy nie można odstąpić, jeśli niezgodność towaru z umową jest nieistotna...."[/quote]

W naszym jednak przypadku wada jest istotna (chyba nikt nie ma wątpliwości) więc odstąpienie będzie zasadne.

Wszystko to co napisałeś tylko potwierdza moja poprzednią wypowiedź.

[quote name='sibkods' post='138737' date='26.12.2008, 21:02 ']Żądając od sklepu wymiany na nowy, trzeba odesłac zakupiony towar, ale sklep musi stwierdzic czy faktycznie jest on uszkodzony i wysle na serwis. Jednak aby mógł to zrobić będzie potrzebowac karty gwarancyjnej czyż nie?[/quote]
Nie będzie potrzebował, gdyż nie korzystasz z uprawnień wynikających z gwarancji tylko z niezgodności towaru z umową (już wcześniej to podkreślałem). Czytaj uważnie.
Gwarancja jest udzielona tobie (a nie sprzedawcy).
Dokument gwarancji należy przedstawić w wymienionym w niej punkcie serwisowym tylko wówczas, gdy korzystamy z uprawnień wynikających z gwarancji.
Gwarancja przestaje obowiązywać jeżeli odstąpimy od umowy (i będzie ono skuteczne). Edytowane przez studius2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A to ciekawe, bo z tego co wiem matryce wkładane do ZF to typ S-PVA czyli produkowane przez Samsunga. S-IPS to LG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj na wystawie w MM grała Toshiba. Podszedłem bliżej a tam czarna krecha z góry na dół mniej więcej na środku ekranu :_bezradny:
Co jest z tymi TV !?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...