Battlefield V | RECENZJA | Xbox One X 4K HDR
Podsumowanie i rekomendacja
Battlefield V to ewolucyjny krok podtrzymujący status quo Battlefield 1 i korzystający z podwalin, które wyłożyła część poprzednia. Nie mamy tutaj zbyt wielu drastycznych zmian poza formułą kampanii, pozbyciem się jednostek specjalnych w multiplayer i drobnymi przetasowaniami w mechanice, ale rozbudowany system rozwoju klas stanowi świetny motywator, który powinien zachęcić do dłuższej zabawy. Graficznie jest to solidna produkcja pod kątem wydajności, ale nierówna i sporo elementów ciągnie grafikę w dół. Mam wrażenie, że bardziej zoptymalizowano ją pod najnowsze karty NVIDIA niż konsole. Trochę szkoda, że na dalszą zawartość, w tym niemiecką kampanię oraz tryb battle royale musimy poczekać choć rozumiem intencje deweloperów za tym stojące. Mimo pewnych wad, nieco rozczarowujących kampanii, BFV zachowuje esencję przeżyć multiplayerowych i polecam grę fanom serii, jak i osobom lubiącym militarne FPS-y nastawione na współpracę, a także każdemu, kto nie polubił się z tegorocznym Call of Duty. Pomijając tryb Blackout i Zombies w COD, przekrojowo rzecz biorąc, bawiłem się lepiej w BFV. Z chęcią wystawiłbym lepszą rekomendację, ale kilka sporych zastrzeżeń sprawia, że tego zrobić nie mogę. Co nie znaczy, że gra z czasem nie nabierze dodatkowej wartości, szczególnie przy wprowadzeniu trybu battle royale.
Plusy:
- Bardzo dobry i motywujący system rozwoju postaci
- Drobne ale przemyślane i efektywne zmiany w rozgrywce
- Podtrzymanie tego, co było bardzo dobre w Battlefield 1
- Świetna stabilność i płynność w wersji na Xbox One X
- Kampania nastawiona na mniej znane opowieści wojenne
- Elementy otwartego świata ze sporą swobodą i niekiedy nowymi mechanikami w kampanii
Minusy:
- Niektóre efekty graficzne wybitnie odstają od reszty w bardzo negatywny sposób
- Battlefield 1 robił lepszy użytek z HDR i był lepiej koloryzowany
- Kampania słabsza niż w COD WW2 i momentami absurdalna
- Słabe prowadzenie pojazdów latających, momentami problemy z przeskakiwaniem przez przeszkody
Cena: 249 zł
Kopię gry dostarczył wydawca – Electronic Arts Polska (Data premiery 20.11.2018)
Gra testowana na telewizorze Ultra HD 4K HDR Samsung Q7C + soundbar Samsung MS6501 i konsoli Xbox One X
(1989)