Home Gry na PC Zebraliśmy pierwsze wrażenia dziennikarzy z gry w Cyberpunk 2077. Odczucia są mieszane, czy tytuł nie zawiedzie?
Zebraliśmy pierwsze wrażenia dziennikarzy z gry w Cyberpunk 2077. Odczucia są mieszane, czy tytuł nie zawiedzie?

Zebraliśmy pierwsze wrażenia dziennikarzy z gry w Cyberpunk 2077. Odczucia są mieszane, czy tytuł nie zawiedzie?

3.12K
1

CD Projekt RED podzieliło się już ze światem swoim najnowszym dziełem – choć tylko częściowo. W Cyberpunk 2077 mieli okazję zagrać przedstawiciele wybranych mediów, a wczoraj wieczorem zalali sieć swoimi pierwszymi przemyśleniami na temat Night City i jego mieszkańców. Czy zapowiadany dotąd jako fantastyczna produkcja tytuł rodem z Polski podbił serca pierwszych graczy? Tu opinie są niestety podzielone.

Zebraliśmy dla Was opinie recenzentów z Polski i świata, byście mogli w jednym miejscu podsumować sobie wrażenia, jakie pociągnęły za sobą pierwsze cztery godziny rozgrywki w Cyberpunk 2077. Z opublikowanych opinii wywnioskować można na pewno jedno: przed specami z CDP RED jeszcze sporo pracy, choć większość gra i tak – w mniejszym lub większym stopniu – zachwyciła.

Nowy trailer i gameplay z Cyberpunk 2077. Poza grą powstanie anime tworzone dla Netflixa!

media expert gryPierwsze wrażenia z gry w Cyberpunk 2077 – na co zwracali uwagę recenzenci?

Opinie, które przytaczamy poniżej, podzieliliśmy na kilka kategorii, opisujących poszczególnie aspekty gry, na które szczególnie zwracali uwagę recenzujący fragment Cyberpunka przedstawiciele mediów. Warto na początek zaznaczyć, że nasi rodzimi dziennikarze tytuł ogrywali w specjalnie przygotowanym przez CD Projekt pomieszczeniu, garstka zagranicznych natomiast – na swoich własnych komputerach, z pomocą usługi GeForce NOW. Przejdźmy do ich przemyśleń.

Postać

W temacie naszego protagonisty (lub protagonistki, zależnie od wyboru) przede wszystkim podkreślano przytłaczającą mnogość opcji w edytorze postaci i rozbudowane drzewko umiejętności:

“W przeciwieństwie do Wiedźmina, gdzie sterowaliśmy z góry określaną postacią, przygodę w Cyberpunk 2077 rozpoczynamy od kreatora. A raczej KREATORA, bo ogrom opcji takich jak możliwość zmiany uzębienia, gałek ocznych czy genitaliów poraża.” – Roger Żochowski, PPE.pl

“Ta gra daje wręcz absurdalną ilość wolności wyboru i rozwoju postaci. Możesz wyglądać jak chcesz, mówić i zachowywać się jak chcesz i rozwiązać każdą sytuację na pół tuzina różnych sposobów, do stopnia, w którym każdy z nich wydaje się bardzo przytłaczający” –  Nick Statt, The Verge

“To co bardzo pozytywnie zaskakuje w Cyberpunk 2077 to rozwój postaci na wielu poziomach. W trakcie 4-godzinnego dema czuć było cały czas progres” – Roger Żochowski, PPE.pl

“Możemy skupić się na rozwoju skradania, hakowania obiektów albo ludzi z wszczepami, ale możemy też uczynić z bohatera cybernetycznego Rambo. Po Wiedźminie, gdzie Geralt – mimo różnych zdolności – koniec końców pozostawał jednak walczącym w podobny sposób wojownikiem, to naprawdę fantastyczna odmiana.” – Mateusz Zdanowicz, Eurogamer.pl

Sprawdzamy pierwsze wrażenia z gry w Cyberpunk 2077. Odczucia są mieszane, czy tytuł nie zawiedzie?
fot. CD Projekt RED

Świat

Trudno w opublikowanych pierwszych wrażeniach znaleźć jakieś złe słowo o Night City, czyli mieście, z którym przyjdzie nam obcować w grze. Recenzenci podkreślają jego ogrom i różnorodność:

“Tam, gdzie fabuła, przynajmniej na jej początku, niespecjalnie porywa, tam z marszu urzeka miasto. Night City naprawdę pulsuje życiem. To nie tylko marketingowa zagrywka.” – Paweł Hekman, Polygamia.pl

“Architektura jest fantastyczna i różnorodna, a otoczenie zmienia się w zależności od tego, w jakiej dzielnicy jesteśmy. Można poczuć się jak w slumsach albo też jak w nowoczesnej metropolii […] Poza najważniejszymi elementami składowymi gry, najbardziej cieszy, jak dużą wagę przyłożono do tego, by urzeczywistnić uniwersum Cyberpunka. Mam tu na myśli ogromną liczbę przeróżnych reklam, rozmowy na ulicach, mnogość informacji do odkrycia czy nawet takie drobnostki, jak pieczołowicie zrealizowany talk-show, który oglądamy na ekranie w windzie.” – Mateusz Zdanowicz, Eurogamer.pl

“Istnieją lokacje – na ogół te, przez które musimy przejść w pieczołowicie zaplanowanych misjach – gdzie oblegają nas tłumy. Kiedy z kolei wsiadamy do samochodu, miasto dziwnie pustoszeje. To samo dotyczy ruchu ulicznego. Inne auta poruszają się jak muchy w smole i jest ich stosunkowo mało jak na tak wielką metropolię.” – Krystian Smoszna, GryOnline.pl

“Mapa Night City była wypełniona pobocznymi misjami, lokacjami do eksploracji oraz nowym sprzętem i upgrade’ami do zdobycia. Poczułem się uzależniony.” – Nick Statt, The Verge

“Ogrom, naprawdę ogrom rzeczy do ogarnięcia i jeśli ktoś dalej wątpi w to, że tytuł przekłada bezmyślne strzelanie nad taktykę i elementy RPG, to może się trochę uspokoić […] Byłem w szoku, że naprawdę ciężko było mi znaleźć na mieście w zakresie jednej dzielnicy dwóch takich samych NPCów, a dodatkowo widać na ich ciałach wszelkie ulepszenia i wszczepy.” – Roger Żochowski, PPE.pl

“To nie są to tylko inne twarze, fryzury czy modele. Prawie każdy ma tu jakieś wszczepy i choćby dziewczyna jedząca chińszczyznę na ławce wyglądała przez to zupełnie inaczej niż tancerka w klubie go-go. Jestem ciekawy na którym etapie zacznie się powtarzalność, przez pierwsze godziny w ogóle jej nie uświadczyłem” – Paweł Winiarski, Antyweb

“Faktycznie, sam wykreowany świat naprawdę zachwyca – sporo tu drobnych szczegółów i smaczków, a cyberpunkowy klimat (à la „Neuromancer”, nie „Blade Runner”) przebija się w każdym elemencie tytułu. Dialogi pełne są egzotycznych terminów, na ulicy błyszczy chrom implantów i protez mijanych przechodniów, a wszystko skąpane jest w blasku korporacyjnych neonów. W atmosferę Night City naprawdę łatwo się wczuć i aż chce się wierzyć (przy całym jego przerysowaniu) w ukazywane uniwersum.” – Witold, CD Action

Sprawdzamy pierwsze wrażenia z gry w Cyberpunk 2077. Odczucia są mieszane, czy tytuł nie zawiedzie?
fot. CD Projekt RED

Historia

Cztery godziny zapoznawania się z historią przedstawioną w Cyberpunk 2077 wystarczyły, by tytuł doczekał się niemal samych pochlebnych opinii w tym obszarze. Podkreślono znakomite dialogi i wpływ wyborów gracza na przebieg fabuły:

“To co już od samego początku może się za to podobać, to znakomicie wykreowane postacie i świetnie napisane dialogi. Momentami sarkastyczne, z jajem, a przecież nie raz i nie dwa mamy wybór jak poprowadzić rozmowę […]. Dialogi są naprawdę, naprawdę świetnie napisane, budują napięcie, a voice acting stoi na najwyższym poziomie nawet w przypadku V, postaci, która jest przecież zależna od naszego wyboru” – Roger Żochowski, PPE.pl

“Studio umiejętnie potrafi wzbudzić iluzję faktycznego wpływu na przebieg historii – parokrotnie miałem okazję kogoś zdradzić czy w locie zmienić wcześniej ustalony plan na inny. Efekty tego w obrębie danego zadania były doskonale widoczne, pytanie tylko, jak wpłynie to na dalszy przebieg rozgrywki” – Witold, CD Action

“Dialogi to element, w którym Cyberpunk 2077 błyszczy najmocniej – czuć w nich ten „redowy” znak jakości i już po godzinie staje się jasne, że poświęcono im monstrualną ilość czasu. Fantastyczna jest też gra aktorska i związane z nią różnorakie detale.” – Krystian Smoszna, GryOnline.pl

“Sposób, w jaki różne postacie wpływają na siebie nawzajem zapiera dech w piersi, a ich relacje, dobre czy złe, dodają Night City życia.” – Lisa Dahlgren, Gamecreator

“Ponad wszystko Cyberpunk 2077 to gra typu “roleplaying” z krwi i kości, która chce, byś rozkoszował się w wolnością wyboru w każdej kwestii i obserwował, jak wpływa to na świat i możliwe scenariusze.” – Nick Statt, The Verge

Nowy trailer i gameplay z Cyberpunk 2077. Poza grą powstanie anime tworzone dla Netflixa!
fot. CD Projekt RED

media expert gryGrafika

Kwestia oprawy wizualnej jest nieco wrażliwa. Na przeróżnych forach gamingowych wypominano ekipie CD Projekt RED, że podczas czwartkowego odcinka Night City Wire dało się dostrzec w prezentowanych materiałach niedoskonałości graficzne, takie jak wczytujące się wolno tekstury czy glicze, i że cały świat i postacie były za bardzo plastikowe. Recenzenci wprawdzie nie poświęcili kwestiom technicznym zbyt wiele uwagi (ponad stwierdzenia, że faktycznie są tu glicze, które trzeba jeszcze wyeliminować), ale poziom oprawy wizualnej na ogół ich usatysfakcjonował. Choć nie wszystkich.

“Widok zapalających się świateł po włączeniu silnika w futurystycznym suvie czy limuzynie – miód malina. Każde auto ma inny kokpit i wygląda to momentami obłędnie dla kogoś, kto zakochany jest w retrofuturystycznej stylistyce.” – Roger Żochowski, PPE.pl

“Ta gra nie tylko zachwyca grafiką, nawet bardziej niż na pokazywanych wcześniej materiałach, ale jest też bardzo zróżnicowane i żywe – trudno je odróżnić od prawdziwego miasta.” – Lisa Dahlgren, Gamecreator

“Miałem cały czas wrażenie, że na świat został nałożony zbyt ostry filtr rozmywający tło, który w dodatku nie wykrywał poprawnie wszystkich krawędzi. Do tego pojawiły się różne błędy i glitche, takie jak np. stopy NPC-a wpadające w chodnik, lufa pistoletu przystawiona do twarzy zapadająca się w modelu głowy oponenta i inne problemy z wykrywaniem kolizji obiektów.” – Piotr Grabiec, Spider’s Web

“To co widzicie na przebitkach w materiale wideo i na screenach dostarczonych przez producenta wydaje mi się nieco ładniejsze niż to co widziałem ja. Owszem, były momenty kiedy światła wprowadzały rewelacyjny klimat i wszystko prezentowało się świetne. Ale zdarzały się też gorsze fragmenty, gorsze obiekty, gorsze oświetlenie. Obawiam się więc trochę jak będzie wyglądać wersja na aktualne konsole i czy nie lepiej poczekać z graniem do PlayStation 5 i Xbox Series X” – Paweł Winiarski, Antyweb

“Pieczołowitość, z jaką przygotowano HUD, naprawdę cieszy oko. Do tego dochodzą różne efekty jak np. glitche obrazu, gdy wszczepy V ulegają zakłóceniom oraz klimatyczne ekrany komputerów podczas hackowania. Całość prezentuje się iście zjawiskowo.” – Piotr Grabiec, Spider’s Web

“Niezbyt podoba mi się też HUD, który sprawia wrażenie nieczytelnego. To akurat jest dość spory problem, bo część z Was zwracała uwagę na interfejs już rok temu, a w tym obszarze zmieniło się w gruncie rzeczy niewiele.” – Krystian Smoszna, GryOnline.pl

Sprawdzamy pierwsze wrażenia z gry w Cyberpunk 2077. Odczucia są mieszane, czy tytuł nie zawiedzie?
fot. CD Projekt RED

Bronie i model strzelania

Jeśli chodzi o prawdziwą akcję w Cyberpunku 2077, to zastrzeżeń jest całkiem sporo. Nie każdemu przypadł do gustu pierwszoosobowy shooter, w jakiego zamienia się gra podczas starć z bronią palną w roli głównej. Choć znaleźli się oczywiście amatorzy takiego rozwiązania, którzy porównali nawet “gunplay” w dziele CDP RED do serii Borderlands:

“Sposób obsługi pistoletów czy karabinów nie jest wymagający, broń chodzi “miękko” – fani gier odnajdą tu sporo podobieństwie do serii Borderlands” – Barnaba Siegiel, dobreprogramy.pl

“Strzelanie będące podstawą zabawy (teoretycznie możemy się też skradać, unikając walki, ale i tak na ogół kończymy z bronią w dłoni) jest zaskakująco przyjemne, głównie za sprawą odczuwalnej mocy broni” – Witold, CD Action

“Na szczęście strzelanie jest całkiem przyjemne. Czujemy wyraźną różnicę między poszczególną bronią, a chaotyczna eksterminacja wrogów sprawia radochę – choć wcale nie jest przesadnie łatwa.” – Mateusz Zdanowicz, Eurogamer.pl

“Gunplay sprawia sporą frajdę, ale skłamałbym pisząc, że to jakaś rewolucja. Lepiej strzelało mi się choćby w Borderlandsach, ale tutaj mamy znacznie więcej opcji związanych z taktyką, wykorzystywaniem otoczenia czy umiejętnościami V” – Roger Żochowski, PPE.pl

“Nadal nie jestem przekonany do jednego z jej najważniejszych elementów, czyli mechaniki strzelania — nie sprawia ono mi aż takiej frajdy, jak powinno. To, czego mi brakowało, to sensownego systemu osłon — jedyne, co można zrobić, to kucnąć za przeszkodą i się zza niej wychylać. Chętnie przywitałbym też odnawiający się z czasem pasek zdrowia, skoro gracz jest cały czas wystawiony na odstrzał.” – Piotr Grabiec, Spider’s Web

“Nawet w takim The Last of Us: Part II, które strzelanką jest tylko częściowo, czujemy moc, kiedy rozrywamy rywali przy pomocy strzelby, a tutaj wszystko wydaje się jakieś płaskie. Być może winę za to ponosi też fakt, że wirtualni oponenci to gąbki na naboje i potrafią przyjąć całkiem sporo ołowiu, zanim skapitulują.” – Krystian Smoszna, GryOnline.pl

Sprawdzamy pierwsze wrażenia z gry w Cyberpunk 2077. Odczucia są mieszane, czy tytuł nie zawiedzie?
fot. CD Projekt RED

Samochody i model jazdy

Model jazdy to element, za który Cyberpunk 2077 zebrał po we wstępnych recenzjach zdecydowanie największe “cięgi” – przede wszystkim od polskich mediów. W gąszczu udostępnionych do przeczytania opinii praktycznie nie sposób odnaleźć pozytywów płynących z takiego a nie innego rozwiązania tej ważnej kwestii przez twórców gry.

“Z bólem stwierdzam, że chociaż Cyberpunk 2077 po pierwszym trailerze prezentującym klimat okrzyknięty został (całkowicie niesłusznie!) takim „GTA w przyszłości”, to jazda autem jest bezsprzecznie tym najbardziej rozczarowującym elementem rozgrywki […] Pojazd prowadzi się topornie i trudno było mi się trzymać nawet swojego pasa ruchu. Wisienką na torcie byli przechodnie uciekający sprzed kół, którzy wyglądali wprost komicznie.” – Piotr Grabiec, Spider’s Web

“[…] łagodnie mówiąc, model jazdy do najlepszych nie należy i daleko mu do tego, z czym Rockstar eksperymentował w serii Grand Theft Auto.” – Krystian Smoszna, GryOnline.pl

“Generalnie trzeba sobie uzmysłowić, że to jednak nie GTA, z czym czasami jest ciężko. Raz biegałem za taksówką myśląc, że będę mógł tak zabrać się w jakiś punkt docelowy jako pasażer. Innym razem próbowałem ukraść ciężarówkę, które wygląda na to, że będą „niegrywalne”.” – Roger Żochowski, PPE.pl

“Pozytywnie zaskoczył mnie model jazdy. Spodziewałem się kartonowych pojazdów, a dostałem coś zbliżonego do GTA V, więc jak najbardziej na plus” – Paweł Winiarski, Antyweb

Sprawdzamy pierwsze wrażenia z gry w Cyberpunk 2077. Odczucia są mieszane, czy tytuł nie zawiedzie?
fot. CD Projekt RED

Udźwiękowienie

Niewiele było opinii odnoszących się do poziomu oprawy dźwiękowej w Cyberpunk 2077, ale i tu udało nam się odnaleźć dwie opinie: jedną na plus, drugą na minus:

“Przepraszam za słownictwo, ale udźwiękowienie jest zajebiste. Ekipa odpowiedzialna za muzykę wywiązała się ze swego zadania znakomicie.” – Krystian Smoszna, GryOnline.pl

“Przykro mi to mówić, ale miałem wcześniej okazję usłyszeć polską wersję gry i tym razem na 99% zostanę przy angielskiej, która doskonale buduje klimat brudnego, cyberpunkowego świata.” – Roger Żochowski, PPE.pl

Ogólne opinie

Na koniec zostawiamy Wam opinie podsumowujące nieco szerzej grę, z którą (jeśli CDP RED dotrzyma tym razem terminu) zapoznamy się w całości 19 listopada. W poniższych cytatach dominuje optymizm, ale też pojawia niepokój związany z licznymi błędami i brakiem “efektu wow”:

“Czy jestem zachwycony Cyberpunkiem 2077? Nie. Ale po przespaniu się ze wszystkim, co zobaczyłem w trakcie czterech godzin grania, uważam nadal, że gra ma potencjał na bycie bardzo ciekawą przygodą, której zagraża tylko jeden wróg – wygórowane oczekiwania.” – Michał Mańka, GryOnline.pl

“Po tym, co zobaczyłem, nigdy nie uwierzyłbym, że wrześniowy termin jest realny, a kwietniowy w tej sytuacji wydaje się teraz totalną abstrakcją. „Redów” czeka jeszcze sporo pracy, żeby to wszystko dopieścić.” – Krystian Smoszna, GryOnline.pl

“Teleportujące się postacie NPCów, cofanie gry do poprzedniego sejwa, strzały z shotguna słyszane zamiast silnika auta, dziwna fizyka taranowanych aut – tutaj trzeba ten diament jeszcze mocno podszlifować. Dlatego osobiście nie miałbym nic przeciwko, gdy producenci gry opóźnili jeszcze premierę gdy będzie taka potrzeba.” – Roger Żochowski, PPE.pl

“Patrząc ogólnie Cyberpunk 2077 nie rzucił mnie w żadnym momencie na kolana. Nie poczułem, że obcuję z nową jakością w jakimkolwiek aspekcie. Nawet po zakończeniu rozgrywki czułem, że świetnie spędziłem czas, poznałem wciągający świat z bardzo dobrze rozpisanymi bohaterami i historia, ale jednak nie oczekuję by na jesieni Cyberpunk 2077 był jakimś przełomem” – Paweł Winiarski, Antyweb

“Choć był to sam początek gry, a więc nie można było sprawdzić zaawansowanych perków czy wszczepów i najbardziej rozbudowanych misji, nie sposób zaprzeczyć, że nowe dzieło CD Projekt Red robi ogromne wrażenie – nawet mimo widocznego braku ostatecznych szlifów” – Mateusz Zdanowicz, Eurogamer.pl

“Całkowicie kupuję tę wizję przyszłości, bo o tyle o ile dane mi ją było poznać, jest wewnętrznie spójna. CD Projekt RED wierzy zaś w ten świat, a bohaterowie nie muszą puszczać co chwilę do gracza oka ani burzyć czwartej ściany.” – Piotr Grabiec, Spider’s Web

“Myślę, że ci, którzy wyczekują tej gry, będą zachwyceni tym, co stworzyli twórcy. Ja jestem zachwycona, choć moje oczekiwania i tak były wysokie” – Lisa Dahlgren, Gamecreator

Sprawdzamy pierwsze wrażenia z gry w Cyberpunk 2077. Odczucia są mieszane, czy tytuł nie zawiedzie?
fot. CD Projekt RED

media expert gryPierwsze wrażenia z gry w Cyberpunk 2077 – czy gra spełni oczekiwania w listopadzie?

Jak sami widzicie, odczucia recenzentów są bardzo spolaryzowane. Mit Cyberpunk 2077 jako gry wybitnej, epokowej, wyznaczającej nowe standardy chyba nieco podupadł, ale polska gra wciąż zapowiada się na świetną produkcję. Mamy też wrażenie, że dodatkowy czas, jaki dostali Redzi oraz pierwsze wrażenia z obcowania z Cyberpunk 2077, które media przemyciły właśnie między wierszami, pozwolą na załatanie widocznych dziur i być może nawet wywołanie u większej ilości graczy ekstazy podczas rozgrywki.

Takich momentów nie potrzeba wielu – wystarczy, że Cyberpunk będzie genialny w jednym lub dwóch aspektach. Wydaje się, że największe szanse twórcy mają po stronie fabuły i budujących ją relacji pomiędzy postaciami oraz różnorodności świata i poziomu rozbudowy umiejętności i cech wyglądu głównej postaci, V. Czekamy z niecierpliwością na kolejne wieści od CDP RED – a te już niebawem, podczas drugiego odcinka Night City Wire.

Co myślicie po lekturze powyższych opinii? Zmieniły wasze podejście do Cyberpunka? 

Dostępność gry i gadżetów
Gra Cyberpunk 2077 Xbox One 269 zł
Gra Cyberpunk 2077 PS4 269 zł
Gra Cyberpunk 2077 PC 199 zł
Konsola MICROSOFT XBOX ONE X 1TB Limited Edition Cyberpunk 2077 1499 zł
Kontroler MICROSOFT XBOX ONE Cyberpunk Limited Edition
279 zł
Poradnik do gry Cyberpunk 2077 – Edycja Kolekcjonerska
99 zł
Cyberpunk 2077. Jedyna oficjalna książka o świecie gry Cyberpunk 2077 59,90 zł

Jutro CD Projekt pokaże rozgrywkę i nową zapowiedź Cyberpunk 2077. Czekamy na 25-minutowy odcinek Night City Wire

Źródła: https://polygamia.pl/gralem-w-cyberpunk-2077-bez-efektu-wow-ale-z-duzym-optymizmem/, https://www.ppe.pl/publicystyka/9062/gralismy-w-cyberpunk-2077-diament-ktory-wciaz-trzeba-jeszcze-szlifowac.html, https://www.theverge.com/21302888/cyberpunk-2077-preview-demo-hands-on-ps4-xbox-stadia-cd-projekt-red-impressions, https://www.eurogamer.pl/articles/2020-06-25-gralismy-w-cyberpunk-2077-cd-projekt-red-znow-czaruje, https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=14004, https://cdaction.pl/news-61251/cyberpunk-2077-nasze-pierwsze-wrazenia-oraz-nowy-gameplay-wideo.html, https://www.gamereactor.eu/cyberpunk-2077-handson-impressions/, https://spidersweb.pl/2020/06/cyberpunk-2077-gameplay-pierwsze-wrazenia.html, https://www.dobreprogramy.pl/cyberpunk-2077-wrazenia-gameplay-rozgrywka,News,108551.html | Opracowanie własne


Więcej na temat gier i konsol:

Advertisement

(3123)

0 0 głos
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Adrian
Adrian
3 lat temu

Eh, szkoda, że ta gra nie wychodzi tylko na nowe konsole, i pecety oczywiście.

1
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x