Home News Xbox xCloud: innowacyjny patent na granie na smartfonach
Xbox xCloud: innowacyjny patent na granie na smartfonach

Xbox xCloud: innowacyjny patent na granie na smartfonach

262
0

Microsoft opracował interesującą technologię do swojego serwisu strumieniowania gier xCloud. Umożliwi ona inteligentne dopasowywanie wirtualnych przycisków na smartfonie do typu gry i jej mechaniki. Tym samym granie na sprzęcie mobilnym mogłyby być znacznie przystępniejsze.

Google stworzyło własny kontroler do usługi Stadia – można też skorzystać z innych padów USB firm trzecich. Aby grać za pomocą Project xCloud nie będzie nam potrzebny żaden kontroler w ogóle. Microsoft planuje mocno wejść w segment mobilny.Firma z Redmond pracuje obecnie nad fizycznymi nakładkami doczepianymi do telefonów, ale – co bardziej interesujące – nawet bez nich chce zapewnić świetną jakość doznań.

xCloud

Platformy mobilne mają to do siebie, że standardowo większość interakcji odbywa się dotykowo. Wtedy nie ma ucieczki od nakładki z wirtualnymi przyciskami. Minus tego jest taki, że trudno wykonywać w ten sposób bardziej skomplikowane akcje. Ale co jeśli każda gra z osobna miałaby interfejs dopasowany do jej mechaniki?

Rozwiązanie Touch Adaptation Kit ma właśnie w tym pomóc. Windows Central opisuje dokładnie ideę tej technologii. Miałaby ona inteligentnie dostosowywać interfejs dla każdej gry z osobna. Dla przykładu Cuphead, poza kierunkami, potrzebuje zaledwie dwóch przycisków – więc tylko tyle byłoby ich wyświetlanych na ekranie. Z kolei taka Forza Horizon 4 miałaby ikonę kierownicy, którą też moglibyśmy przyspieszać i zwalniać.

xCloud

Integracja Touch Adaptation Kit ma być zaawansowana – z wykorzystaniem gestów, jak np. zoomowaniem map dwoma palcami itd. Co więcej – w trakcie scenek przerywnikowych, przyciski mogłyby znikać całkowicie z ekranu. Russell Holly z Windows Central wspomniał także o prezentacji Halo, w której Microsoft zaprezentował kilka pomysłów na to jak możnaby sensownie grać w strzelaninę FPP na smartfonie bez kontrolera.

Google Stadia: streaming gier w 4K HDR przy 60 FPS

Wraz z niskimi pingami na poziomie 10 ms (oczywiście zakładając, że centrum danych Azure jest względnie blisko), a także z Touch Adaptation Kit, wydaje się, że będzie to duży atut Project xCloud. Publiczne testy usługi rozpoczną się w tym roku.

Źródło: Windows Central

(262)

0 0 głos
Article Rating
Jakub Fascynuje mnie świat filmu, technologii i popkultury ogólnie, a poza dobrym kinem samym w sobie, doceniam także świetną jakość obrazu - tak w grach, jak i filmach.
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x