Niedawno wydany Wolfenstein II: The New Colossus to gra oparta na idtech, silniku nie kojarzonym z graficzną maestrią. Może być on jednak tytułem najbardziej dosadnie demonstrującym różnice między PS4 Pro a Xbox One X, według Digital Foundry.
Obydwie wersje używają podobnych ustawień i assetów, ale dzieli je przepaść w kwestii rozdzielczości. Edycja na PS4 Pro optuje za 2560 x 1440, natomiast na Xbox One X mierzy w 3840 x 2160 z lekką dozą skalowania. Tak czy inaczej, mówimy tutaj o 103% różnicy w zagęszczeniu pikseli. Nie sposób tego nie zauważyć lub pominąć.
Jeśli chodzi o porównanie z PC, ustawienia na Xbox One X są identyczne z wyjątkiem jakości cieni i filtrowania anizotropowego. Nie uświadczymy także niektórych subtelnych cieni. Mimo wszystko, w bardzo dobry sposób świadczy to o wydajności na nowej konsoli Microsoftu, która zdaniem Digital Foundry w większości przypadków utrzymuje natywne 4K (i skaluje je gdy trzeba o 10% w dół, do 3648 x 2052, choć czasami bardziej).
Jedynym minusem wersji konsolowych, na PS4 Pro i Xbox One X, jest klatkaż. Niestety na żadnej z maszyn nie uświadczymy żelaznych 60 FPS-ów, aczkolwiek spadki nie powinny być drastyczne i raczej nie będą się przekładać na opóźnienia w sterowaniu związane z framepacingiem.
(1039)