Test doskonałego Hisense A85H OLED TV. Czy warto kupić?
Granie na konsoli i PC
Fani elektronicznej rozrywki będą bardzo zadowoleni ze względu na wsparcie dla najbardziej pożądanych technologii dla graczy w Hisense A85H OLED. Na pokładzie znajdziemy między innymi porty HDMI 2.1, a więc bez problemu obsłużymy sygnał 4K120Hz, czy nawet 1440p120Hz. Uświadczymy również wsparcia dla funkcji takich jak VRR, AMD FreeSync, ALLM oraz Dolby Vision w grach.
Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox S/X, PlayStation 4 Pro/PS5) pracujących w rozdzielczości Full HD | “Gra” | 15 ms |
[GRY] 1080p + HDR | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox S/X, PlayStation 4 Pro/PS5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 15 ms |
[GRY] 1080p 120Hz | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox S/X, PlayStation 4 Pro/PS5) pracujących w rozdzielczości Full HD i 120Hz | “Gra” | 6 ms |
[PC] 4K @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “Gra” | 15 ms |
[GRY] 4K + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox S/X, PlayStation 4 Pro/PS5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 15 ms |
[GRY] Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox S/X, PlayStation 4 Pro/PS5) pracujących w Dolby Vision i 4K60Hz | “Dolby Vision” | 15 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “Kino nocne” | 116 ms |
Najważniejszym parametrem, jeżeli chodzi o elektroniczną rozrywkę, jest input lag, a w tym telewizorze wynosi on tylko 15ms. Jest to poziom, który kwalifikuję się do najbardziej restrykcyjnej grupy – placebo. Znaczy to, że opóźnienia nie będą w stanie odczuć nawet najbardziej wprawieni gracze.
Rodzaj funkcji |
Opis | Dostępność |
Dolby Vision |
Obsługa formatu Dolby Vision w grach. | TAK |
VRR-HDMI |
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. | TAK |
VRR AMD FreeSync |
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) | TAK |
VRR NVIDIA G-Sync |
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) | NIE |
ALLM |
Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S oraz One X obsługuję ALLM. PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Pro nie. | TAK |
4K 120Hz |
Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) | TAK |
1440p 60Hz/120Hz |
Obsługa formatu 1440p w 60Hz i 120Hz | TAK |
1080p 120Hz |
Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz | TAK |
QFT (szybka transmisja ramek) | Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. | b.d. |
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w kartę ASUS GeForce RTX 3090 powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce RTX 2080 Ti. Komponenty od firm NVIDIA, ASUS, Gigabyte, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Koch Media, Eletronics Arts Polska, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.
(22093)
Po tym co pokazał Samsung wszystko inne powinno być za 30% ceny. Jeszcze w przypadku tych nowych marek nędzne systemy operacyjne i liche jasności. Niestety ale przy matrycach Samsunga wszystko blednie….
A co pokazał Samsung? Jak algorytmy oprogramiwania oszukują z jasnością w procedurach testowych? Dobre sobie.
Przecież to się nie potwierdziło, to czemu wprowadzasz w błąd?
Dawno nieaktualny temat. Piotr i Maciej nawet to prostowali, w teście S95B na YT.
Masz 100% racji.