Home Testy Projektory Kino domowe na najwyższym poziomie! Test laserowego projektora Sony VPL-XW7000ES
Kino domowe na najwyższym poziomie! Test laserowego projektora Sony VPL-XW7000ES

Kino domowe na najwyższym poziomie! Test laserowego projektora Sony VPL-XW7000ES

9.14K
0

Reprodukcja kolorów

Fabryczny tryb “Referencyjne”

wynik wynik
Średnia deltaE barw ze standardowych 4,3 maksymalna 9,2
Średnia deltaE barw ze wzornika 3,7 maksymalna 9,8
Średnia deltaE palety szarości 6,0 maksymalna 9,8

Po fabrycznych pomiarach rzuca się w oczy za niska gamma, która sprawiała, że obraz projektora nie był dostatecznie kontrastowy. Kolejną charakterystyczną cechą trybu fabrycznego była dominanta koloru zielonego w balansie bieli oraz niedosycenie gamutu. Zaburzało to na odcień obrazu.

Po profesjonalnej kalibracji

wynik wynik
Średnia deltaE barw ze standardowych 0,7 maksymalna 1,7
Średnia deltaE barw ze wzornika 0,6 maksymalna 1,2
Średnia deltaE palety szarości 0,8 maksymalna 2,2

Fachowa kalibracja projektora Sony VPL-XW7000ES jest procesem bardzo czasochłonnym, jednak przynoszącym bardzo owocne rezultaty. Sam projektor Sony VPL-XW7000ES posiada zaawansowane parametry regulacyjne z poziomu menu ekranowego. Należą do nich na przykład dwu punktowy balans bieli, czy zarządzanie paletą barw. To jednak nie wszystko. Istnieje możliwość użycia specjalnej aplikacji dla profesjonalistów (Projector Calibration Pro), która komunikuje się z projektorem przez protokół sieciowy i pozwala na strojenie parametrów nie dostępnych dla zwykłego użytkownika. To rewelacyjne rozwiązanie pozwala właśnie naprostować charakterystykę gamma. Za jego pomocą możemy stroić krzywą aż w 64 punktach! Na tym się jednak nie kończą możliwości. Możemy także utworzyć określoną przez siebie przestrzeń barwną (gamut), którego wierzchołki będą się niemal idealnie mapować z punktami wzorcowymi.

Po takiej regulacji, projektor Sony VPL-XW7000ES staje się niemalże przezroczystym elementem systemu wideo. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że odwzorowuje on prawdziwy wygląd obrazu wideo prawie bez przekłamań. Najmniejsze odstępstwa od normy pozostały jedynie na wierzchołkach gamutu, tj. w rejonach najbardziej nasyconych barw, co w praktyce nie ma znaczenia dla użytkownika domowego. Cóż z tego, że najbardziej nasycona barwa będzie nasycona jeszcze trochę bardziej? Niewielkie ma to znaczenia. Grunt, że kolory “codzienne” np. z palety “color checker” oddawane są poprawnie.

Pamiętajmy, że opis kalibracji tyczy się egzemplarza, który trafił do naszych testów. Egzemplarze takich samych projektorów różnią się między sobą, więc te nabyte przez czytelników mogą mieć inne błędy odwzorowania barw (mogą być one większe lub mniejsze – nie ma reguły). Z tego powodu nie publikuję ustawień kalibracyjnych, bowiem są one indywidualne dla każdego projektora i toru wideo. Zachęcam natomiast do poczytania o profesjonalnej kalibracji.

Więcej informacji zaczerpnąć można w: Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora/projektora
o
raz w temacie: Wielki test kalibracji

(9144)

5 2 głosy
Article Rating
Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).

6
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x