Test telewizora Hisense U8NQ – najlepszy Premium Mini LED TV według EISA
Granie na konsoli i PC
Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.1
Hisense U8NQ oferuje dwa tryby przystosowane do grania i współpracy z komputerem: “Gra” oraz “PC”. Tryby te charakteryzują się bardzo niskim opóźnieniem oraz oferują reprodukcję chromy 4:4:4 z małym zastrzeżeniem, o którym napiszemy w późniejszym akapicie.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p60Hz + HDR | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 16 ms |
[GRY] 1080p120Hz + HDR | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 8 ms |
[PC] 4K120Hz @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “PC” | 8 ms |
[PC] 4K60Hz @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “PC” | 16 ms |
[GRY] 4K60Hz + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 16 ms |
[GRY] 4K120Hz + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 8 ms |
[GRY] 4K60Hz + Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K i Dolby Vision | “Gra” | 16 ms |
[GRY] 4K120Hz + Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K i Dolby Vision | “Gra” | 8 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “Filmmaker” | 113 ms |
Hisense U8NQ posiada bardzo niskie opóźnienia, zarówno przy sygnale 4k wraz HDR, jak i Full HD. Input lag przy nastawach 60Hz wynosi 16ms, a przy 120Hz już tylko 8ms. Obie te wartości mieszczą się w najbardziej restrykcyjnej grupie – placebo, i na pewno zadowolą wszystkich graczy.
Rodzaj funkcji | Opis | Dostępność |
VRR-HDMI | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. | TAK |
VRR AMD FreeSync 2 | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) | TAK |
VRR NVIDIA G-Sync | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) | TAK |
ALLM | Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S|X, Xbox Series X|S obsługuję ALLM. Konsole PlayStation nie. | TAK |
Dolby Vision – Gra | Wsparcie dla Dolby Vision w grach | TAK |
4K 120Hz | Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) | TAK |
1080p 120Hz | Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz | TAK |
1440p 120Hz | Obsługa formatu 1440p w 120Hz | TAK |
1440p 60Hz | Obsługa formatu 1440p w 60Hz | TAK |
QFT (szybka transmisja ramek) | Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. | b.d. |
Taki widok już raczej nie jest żadnym zaskoczeniem; producent od długiego czasu przyzwyczajał nas do bardzo szerokiego zakresu funkcji wchodzących w standard HDMI 2.1. Nie będzie więc żadnym problemem aktywować takich funkcji jak: VRR, ALLM, FreeSync, G-Sync czy rozgrywkę w 4K 120Hz nawet z HDR Dolby Vision, przy zachowaniu jednoczesnego niskiego input lagu. To, co się przewija we wszystkich naszych recenzjach, to lekkie migotanie ciemnych odcieni przy włączonym VRR, co jest już raczej standardem i nie ma sensu nad tym dłużej się rozwodzić. Telewizorami Hisense z pewnością będą najbardziej zainteresowane dwie grupy graczy: ci od Xboxa i komputerów stacjonarnych. Dlaczego? Ci pierwsi są w stanie podać sygnał o rozdzielczości 1440p, który jest doskonałym kompromisem pomiędzy jakością a wydajnością. Drudzy zaś będą mogli cieszyć się jeszcze wyższym odświeżaniem na poziomie 144Hz, naturalnie jeśli posiadają naprawdę mocną jednostkę. Na początku akapitu wspominaliśmy również o mankamencie chromy 4:4:4. Jest ona dość niestandardowa, gdyż się obecna, natomiast pod mikroskopem widać dziwne zachowanie matrycy. Wygasza ona część zielonego subpiksela, przez co szare napisy na ciemnym tle ledwo widać. To samo można powiedzieć o czarnych napisach na szarym tle.
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w kartę GeForce RTX 4080 powered by NVIDIA. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.