TEST: BenQ W2000 Projektor Full HD DLP
- Słowem wstępu
- Wygląd
- Wyposażenie i Złącza
- Menu projektora
- Testy syntetyczne
- Instalacja projektora
- Jasność i głośność
- Jakość optyki
- Ustawienia obrazu
- Reprodukcja Obrazu
- Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
- Kontrast i Czerń
- Jednolitość obrazu
- UltraHD / 4K
- Odwzorowanie ruchu
- Technologia 3D
- Granie na konsoli i PC
- Podsumowanie i ocena
Jakość optyki
Optyka typu short-throw stawia zawsze nie lada wyzwanie projektantom obiektywów. Choć bywa bardzo wygodna w użyciu (kto nie chciałby uzyskać 100″ z 2,5m?) to niestety cechuje się też większymi ułomnościami. Podczas testu projektor stał w odległości około 3m, a więc wcale nie na skrajnej pozycji zoomu. Bliżej połowy zakresu regulacji.
Jeśli chodzi o konwergencję, czyli zbieżność barw i ostrość, to była ona bardzo dobra na środku ekranu. Zazwyczaj jedno-chipowe projektory DLP radzą sobie pod tym względem bardzo dobrze, ponieważ odpada w nich problem ze zbieżnością poszczególnych paneli. Z tego względu, przeważnie nie posiadają też funkcji regulacji zbieżności barw. W przypadku W2000 sprawa wyglądała nieco gorzej na brzegach ekranu. Tu widać było lekkie pogorszenie ostrości i/lub rozszczepienie krawędzi na barwy składowe (aberracja chromatyczna). Muszę jednak przyznać, że zjawisko to nie było duże i raczej ciężkie do wychwycenia na filmie. Ogółem oceniłbym zespół optyczny jako dobry, szczególnie mając na uwadze, że jest to konstrukcja short-throw. W tej materii da się jednak wyczuć przewagę droższych projektorów, wykorzystujących klasyczne rozwiązanie.
W BenQ W2000 nie ma funkcji regulacji konwergencji, zatem wygląda ona jak powyżej. Nie jest to zły wynik!