TEST: Android TV Philips PUS 6501 Ultra HD

TEST: Android TV Philips PUS 6501 Ultra HD

4.51K
0

Granie na konsoli i PC

Koniecznie kliknij i przeczytaj artykuł o dwóch sprawach:

“Input Lag, chroma 4:4:4 – czy są istotne?”

lag.png

 

Po uruchomieniu trybu “Gra” (Obraz -> Zaawansowane -> Typ aktywności -> Gra) telewizor dobrze nadaje się jako wyświetlacz pod konsolę, ponieważ jego input lag wynosi 35ms! To bardzo dobry wynik, który nie będzie odbijał się negatywnie na rozgrywce.

 

f_lag.jpg

Input Lag poziomie 35ms to bardzo niski wynik, zatem telewizor świetnie nadaje się do grania!

 

Tryb ten nie jest jednak odpowiedni do używania z komputerem, bowiem nie pozwala uzyskać pełnej rozdzielczości barw (przy sygnale 4:4:4/RGB) przez co drobne kolorowe elementy są mniej czytelne. By telewizor działał jako pełnowartościowy monitor należy użyć stylu aktywności “Komputer” (Obraz -> Zaawansowane -> Typ aktywności -> Komputer). Input Lag nie wzrasta.

 

f_chroma.jpg

Pełna rozdzielczość koloru (chroma 4:4:4) jest obsługiwana przy 60Hz, po wybraniu stylu aktywności “Komputer”.

 

Na koniec postanowiłem sprawdzić także całkowite opóźnienie reakcji (komputera i wyświetlacza) przy sygnale 2160p60. Jest to ciekawe przede wszystkim dla osób, które chciałyby użyć telewizora jako monitora do PC i grać w jego natywnej rozdzielczości UHD, czego nie oferują jeszcze konsole.

 

Pomiar został wykonany taką samą metodą jak w przypadku monitora dla graczy – BenQ XL2730Z. W jego teście znajduje się dokładny opis procedury.

 

 

Klatka nr. N

1-000.jpg

Klatka nr. N+66[msec]

1-066.jpg

 

Jak widzimy, czas reakcji całego systemu wynosi 67 milisekund, czyli około 4 klatek obrazu. Jest to umiarkowane opóźnienie, którego generalnie nie czuć pod myszą. Być może nie zadowoli zawodowych graczy FPS, jednak tacy sięgają po rasowe monitory gamingowe, a nie telewizory. Dla pozostałych można śmiało powiedzieć, że opóźnienia nie da się odczuć. Przypominam bowiem, że te 67 milisekund to całkowity czas jak upływa między akcją a reakcją, a nie lag samego telewizora.

 

A jak się gra na takim ekranie w gry w rozdzielczości 4K? Co tu dużo pisać: jest to dużo większy rozmiar niż typowy monitor, nawet 32″. Wrażenia są niesamowite a granie na telewizorze w pełni przygotowanym na współpracę z PC to czysta przyjemność. Na czas testu graliśmy w najnowszą premierę na rynku czyli The Division.

44.jpg

Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980 przygotowany we współpracy z firmą HyperCube Stacje Graficzne. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska oraz PlayStation Polska

36.jpg 37.jpg
38.jpg

39.jpg

40.jpg 41.jpg

 

 

(4506)

0 0 głos
Article Rating
Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).

333
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x