Odwzorowanie ruchu
|
- Perfect Natural Motion (PNM)
- Clear LCD
Nazwa trybu | Informacje | Obraz postrzegany w ruchu | |
Clear LCD: Wyłączony
Kontrast: 100 |
Smużenie:
bardzo duże
Maksymalna jasność: 320cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
brak (krawędzie rozmyte)
Poprawa płynności filmów (24p): brak |
|
Clear LCD: Włączony
Kontrast: 100 |
Smużenie:
umiarkowane
Maksymalna jasność: 320cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
brak (krawędzie rozmyte)
Poprawa płynności filmów (24p): brak |
|
Clear LCD: Włączony
Kontrast: 40 |
Smużenie:
ledwie widoczne
Maksymalna jasność: 120cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
tak – do połowy ekranu, poniżej brak
Poprawa płynności filmów (24p): bardzo duża (w zależności od ustawienia) |
Jak widać po powyższych wynikach, czytelność ruchomego obrazu poprawia się znacząco przy zmniejszaniu suwaka “Kontrast”, który w istocie odpowiada za regulację intensywności podświetlenia telewizora. Oznacza to, że producent zastosował technologię synchronizacji modulacji podświetlenie z odświeżaniem matrycy, zwaną też scanning backlight. Z tych trudnych słów najważniejsze do zapamiętania jest jedno – im bardziej przyciemnimy ekran tym lepszy (ostrzejszy) obraz w ruchu otrzymamy. Osobiście jestem wielkim fanem stosowania właśnie takiego rozwiązania. W telewizorach Sony przykładowo tryb z zastosowaniem funkcji scanning backlight wymaga osobnego ustawienia, które automatycznie przyciemnia obraz. W Philipsie nie musimy przedzierać się przez menu w poszukiwaniu dedykowanych ustawień, bo funkcja działa z automatu, po włączeniu Clear LCD. Co ważne, upłynniacz działa także przy sygnale Ultra HD.
A co się stanie, gdybyśmy chcieli podłączyć komputer i użyć trybu gra (minimalizującego input lag)? Jak będzie wyglądać rozmycie przy 60Hz i braku wspomagaczy?
Nazwa trybu | Informacje | Obraz postrzegany w ruchu | |
Tryb Gra, sygnał 2160p60
Kontrast: 50 |
Smużenie:
umiarkowane
Maksymalna jasność: 320cd/m2 (160cd/m2 przy ustawieniu “50”) |
Powielenie krawędzi:
umiarkowane
Poprawa płynności filmów (24p): brak upłynniacza w trybie Gra |