Sony omawia słuchawki Pulse 3D do PS5 i potwierdza – przełomowa technologia dźwięku Tempest zadziała też na innych zestawach!
Dobre wiadomości z obozu Sony przed premierą PS5: technologia dźwięku przestrzennego Tempest, którą od kilku miesięcy lansują Japończycy, ma zadziałać nie tylko z dedykowanymi konsoli słuchawkami Pulse 3D, ale i z innymi kompatybilnymi z konsolą zestawami!
- PRZECZYTAJ TAKŻE: Co wiemy o nowych słuchawkach do PS5? Jak wykorzystają technologię 3D Audio i ile będą kosztować?
Technologia Tempest 3D AudioTech zadziała nie tylko na słuchawkach Pulse 3D
O słuchawkach Pulse 3D wiemy już całkiem sporo. Ma to być pierwsze urządzenie, które zrobi pełen użytek z opracowanej przez Sony technologii Tempest 3D AudioTech. Tempest można porównać do Dolby Atmos, jednak odpowiedzialny za właściwości konsoli Mark Cerny stwierdził podczas jednej z tegorocznych konferencji, że technologia znana z kina domowego nie spełniła wszystkich wymagań Sony, dlatego zdecydowano się na opracowanie własnego, podobno nieco bardziej zaawansowanego systemu. Zgodnie ze słowami architekta, Tempest zaoferuje lepszą jakość dźwięku w porównaniu z jakimkolwiek konkurencyjnym rozwiązaniem dostępnym na rynku.
Rozwojowi tego aspektu, także przez deweloperów tworzących gry na nową generację, ma sprzyjać m.in.wprowadzony po raz pierwszy raytracing i skupienie na umożliwieniu implementacji jak największej ilości różnych, zaawansowanych źródeł dźwięku. Cerny podkreślił, że przed Sony i deweloperami wiele testów i nie może się doczekać, co przyniesie przyszłość w kwestii audio na tej konsoli.
Za pośrednictwem PlayStation Blog Sony przekazało tymczasem informację, która powinna ucieszyć rzeszę fanów przekonanych dotąd, że Tempest będzie można “usłyszeć” wyłącznie na słuchawkach Pulse 3D. W nowym wpisie wyjaśniono, że technologia zadziała z innymi kompatybilnymi słuchawkami, które będzie można podłączyć albo za pomocą portu mini-jack zlokalizowanego w kontrolerze lub bezpośrednio do konsoli z użyciem portu USB.
Niestety nie wyjaśniono jednocześnie, czy dotyczy to absolutnie wszystkich słuchawek, które można w ten sposób “sparować” z konsolą i czy technologia będzie przez nie obsługiwana w pełni, podobnie jak na Pulse 3D. Należy się raczej spodziewać, że Tempest będzie wspierany przez modele z wyższej półki. Pewności jednak nie mamy.
Sony przypomniało też, że stale pracuje nad integracją autorskiej technologii dźwięku przestrzennego z głośnikami wbudowanymi w telewizory, by wyjść ze swoimi pomysłami poza przestrzeń ograniczoną nausznymi słuchawkami. Wiemy już, że takie rozwiązanie nie będzie gotowe na premierę PS5, pozostaje więc wypatrywać nowych informacji w tym temacie.
Gry zmierzające na PlayStation 5, które wykorzystają możliwości Tempest 3D AudioTech, to m.in. Spider-Man: Miles Morales, Spider-Man Remastered, Astro’s Playroom, Gran Turismo 7, Returnal, Destruction AllStars, Demon’s Souls, Ratchet & Clank: Rift Apart, Sackboy: A Big Adventure, Horizon Forbidden West i Resident Evil Village.
Źródło: https://blog.playstation.com/2020/10/06/experience-ps5s-tempest-3d-audiotech-with-compatible-headsets-at-launch-tv-virtual-surround-sound-coming-after-launch/
Więcej na temat gier i konsol:
- Można już kupować konsole Xbox w abonamencie! Usługa All Access wystartowała w Media Expert
- PS5: jak wygląda gameplay na nowej generacji, jak szybko ładują się gry i ile ich zmieścimy na dysku? Mamy odpowiedzi!
- RIDE 4 sprawi, że poczujesz prawdziwą moc motocykla nawet w 8K@60fps już dziś! | RECENZJA | Jak wygląda symulator, który trafi też na PS5 i XSX?
- Jaki kupić telewizor do nowych konsol PlayStation 5 i Xbox Series X/S? Testujemy trzy modele z HDMI 2.1 w dobrej cenie
- PS5 naprawdę zabraknie w dniu premiery. Konsoli nie dostaną nawet ci, którzy złożyli preorder – czy w Polsce też nas to czeka?
- Jakie aplikacje wideo zobaczymy na PlayStation 5? Czy będą wśród nich także polskie?
A jeżeli dźwięk z telewizora przekazywany jest na kino domowe albo soundbara?