Ciekawe statystyki wyłoniły się z rynku brytyjskiego za rok ubiegły. Wynika z nich, że 80% sprzedaży gier wideo to kopie cyfrowe. Sprzedaż fizyczna jednak niekoniecznie ma się źle.
W roku 2018 brytyjski rynek gier wygenerował zyski w wysokości 3,864 mld GBP. Sama sprzedaż cyfrowa to ponad 3 mld. Wniosek jest następujący: 80,1% zysków pochodzi właśnie z tego typu dystrybucji. Segment ten zaliczył 12,5% wzrost rok do roku. Sprzedaż fizyczna natomiast zaliczyła 2,8% spadek.
Ciekawostką natomiast będzie, że pomimo takich wyników sprzedaży cyfrowej, największe tytuły, tzw. produkcje AAA sprzedawały się znacznie lepiej w pudełkach. W przypadku FIFA 19, bestsellera roku 2018 w UK ta proporcja wyglądała: 1,89 mln fizycznych kopii vs 0,61 mln cyfrowych, a więc te ostatnie stanowiły 25% sprzedaży. Ta zależność niekoniecznie jest prawdziwa dla pozostałych gier,
Top 10 fizycznej sprzedaży w UK (z liczbą sprzedanych kopii):
- FIFA 19 – 1 889 401
- Red Dead Redemption 2 – 1 757 212
- Call of Duty: Black Ops 4 – 1 172 855
- Spider-Man – 676 621
- Mario Kart 8: Deluxe – 458 675
- Far Cry 5 – 434 133
- Crash Bandicoot N-Sane Trilogy -430 551
- God of War – 399 395
- Forza Horizon 4 – 392 960
- FIFA 18 – 351 788
Źródło: GFK, ISFE, GSD, Gamesindustry.biz
(155)