Philips PUS6401 TEST Android TV Ultra HD 4K

Philips PUS6401 TEST Android TV Ultra HD 4K

4.02K
0

Granie na konsoli i PC

Koniecznie kliknij i przeczytaj artykuł o dwóch sprawach:

“Input Lag, chroma 4:4:4 – czy są istotne?”

lag.png

 

Po uruchomieniu trybu “Gra” (Obraz -> Zaawansowane -> Typ aktywności -> Gra) telewizor dobrze nadaje się jako wyświetlacz pod konsolę, ponieważ jego input lag wynosi 29ms! To bardzo dobry wynik, który nie będzie odbijał się negatywnie na rozgrywce.

 

lag.jpg

Input Lag poziomie 29ms to bardzo niski wynik, zatem telewizor świetnie nadaje się do grania!

 

Tryb ten nie jest jednak odpowiedni do używania z komputerem, bowiem nie pozwala uzyskać pełnej rozdzielczości barw (przy sygnale 4:4:4/RGB) przez co drobne kolorowe elementy są mniej czytelne. By telewizor działał jako pełnowartościowy monitor należy użyć stylu aktywności “Komputer” (Obraz -> Zaawansowane -> Typ aktywności -> Komputer). Input Lag nie wzrasta.

 

chroma444.jpg

Pełna rozdzielczość koloru (chroma 4:4:4) jest teoretycznie obsługiwana przy 60Hz, po wybraniu stylu aktywności “Komputer”. W praktyce jednak krawędzie pozostają trochę rozmyte.

 

Niestety kolorowe krawędzie pozostają nadal lekko rozmyte, pomimo teoretycznego wsparcia dla chromy 4:4:4 przy podanych ustawieniach. Zjawisko widać dokładnie na zdjęciu.

 

Na koniec postanowiłem sprawdzić także całkowite opóźnienie reakcji (komputera i wyświetlacza) przy sygnale 2160p60. Jest to ciekawe przede wszystkim dla osób, które chciałyby użyć telewizora jako monitora do PC i grać w jego natywnej rozdzielczości UHD, czego nie oferują jeszcze konsole.

 

Pomiar został wykonany taką samą metodą jak w przypadku monitora dla graczy - BenQ XL2730Z. W jego teście znajduje się dokładny opis procedury.

 

Klatka nr. N

1-00.jpg

Klatka nr. N+56[msec]

1-56.jpg

 

Jak widzimy, czas reakcji całego systemu wynosi 56 milisekund, czyli około 3,5 klatki obrazu. Jest to umiarkowane opóźnienie, którego generalnie nie czuć pod myszą. Być może nie zadowoli zawodowych graczy FPS, jednak tacy sięgają po rasowe monitory gamingowe, a nie telewizory. Dla pozostałych można śmiało powiedzieć, że opóźnienia nie da się odczuć. Przypominam bowiem, że te 56 milisekund to całkowity czas jak upływa między akcją a reakcją, a nie lag samego telewizora.

 

A jak się gra na takim ekranie w gry w rozdzielczości 4K? Co tu dużo pisać: jest to dużo większy rozmiar niż typowy monitor, nawet 32″. Wrażenia są niesamowite a granie na telewizorze w pełni przygotowanym na współpracę z PC to czysta przyjemność. Na czas testu graliśmy w najnowszą premierę na rynku czyli The Division.

44.jpg

Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980 przygotowany we współpracy z firmą HyperCube Stacje Graficzne. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska oraz PlayStation Polska

36.jpg 37.jpg

 

39.jpg

 

 

(4017)

0 0 głos
Article Rating
Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

151
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x