Home News Wyszydzany kanał straci koncesję? Zdecyduje sąd
Wyszydzany kanał straci koncesję? Zdecyduje sąd

Wyszydzany kanał straci koncesję? Zdecyduje sąd

1.11K
1

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) przyznała koncesje na nadawanie na multipleksie MUX-8 dla stacji Telewizja Republika i wPolsce24. Decyzja wzbudziła kontrowersje, prowadząc do możliwego odwołania i potencjalnych batalii sądowych.

Przyznanie koncesji przez KRRiT

W piątek, podczas przyspieszonego posiedzenia, KRRiT przyznała koncesje na nadawanie na multipleksie MUX-8 dla Telewizji Republika i wPolsce24 na okres 10 lat. Wpływ na decyzję w sprawie stacji Sakiewicza miały liczne głosy poparcia napływające zarówno z kraju, jak i z zagranicy.

Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj:

Biuro KRRiT negatywnie oceniło finanse TV Republika

Po głosowaniu zasiadający w KRRiT prof. Tadeusz Kowalski przesłał Wirtualnemedia.pl oświadczenie.

Na posiedzeniu 21 czerwca br., czterech członków KRRiT podjęło uchwałę o zagospodarowaniu wolnych miejsc na MUX-8. W mojej ocenie nastąpiło to z naruszeniem zasady dochowania należytej staranności wynikającej z braku wystarczającej informacji o wnioskodawcach i zignorowaniu niektórych opinii ekonomicznych – napisał w stanowisku.

Prof. Kowalski swoją myśl rozwinął w rozmowie w radiowej Trójce.

Każdy taki wniosek koncesyjny, jest poprzedzony analizą dokumentów przez biuro. Tam jest opinia prawna, programowa oraz opinia finansowa dotycząca wniosku. W przypadku jednego z tych koncesjonariuszy ta opinia finansowa w moim rozumieniu była negatywna. To w zasadzie powoduje, że ona nie spełnia warunków artykułu 36 ustawy o radiofonii i telewizji, który również mówi o tym, że to jest jeden z warunków uzyskania koncesji. Zdolność do jej wykonywaniamówił.

Dziennikarka dopytała, czy chodzi o TV Republika, której szefostwo szuka w ostatnich dniach inwestorów wśród amerykańskich konserwatystów.

Jest mi niezręcznie mówić o nazwach. Myślę, że to słuszny trop, ale ja nie wymienię nazwy, bo traktuje poważnie postępowanie administracyjne i nie będę wymieniał nazw, ale chyba pani dobrze myśli – odpowiedział Kowalski.

Prof. Kowalski zauważył, że nadawanie na multipleksie jest dosyć drogie. Prawie 18 mln zł kosztuje 10-letnia koncesja (płatne w 10 ratach). Do tego dochodzi blisko 6-7 mln zł dla Emitela, operatora MUX-8.

KRRiT: Wszystko odbyło się zgodnie z prawem

Rzecznik prasowy KRRiT, Teresa Brykczyńska, zapewnia jednak, że wszystko odbyło się zgodnie z prawem. Zaznaczyła, że wnioski dokładnie przeanalizowano zarówno pod względem merytorycznym, jak i finansowym. Jak dodała, wpływ na decyzję w sprawie stacji Tomasza Sakiewicza miały liczne głosy poparcia, co świadczy o “ogromnym zapotrzebowaniu na tego typu, alternatywne wobec istniejących, źródła informacji”.

“Nowe kanały informacyjne to nie tylko oznaka pluralizmu i różnorodności mediów, ale również gwarancja równego dostępu obywateli do wielostronnej oferty programowej oraz zachowania bezpieczeństwa informacyjnego w kraju”wyjaśnia rzecznik KRRiT.

Obecnie w skład MUX-8 wchodzą: Nowa TV, WP, Zoom TV, Metro i od niedawna ViDoc TV.

telewizja naziemna za darmo darmowa kanały kanał polsat news polityka jak gdzie odbierać oglądać program

Źródło: Wirtualne Media


Przeczytaj więcej:

(1107)

1 2 głosy
Article Rating
Andrzej Tuchalski W redakcji odpowiada za treści związane z naziemną telewizją cyfrową, satelitarną oraz kablową. Prywatnie wielki miłośnik kotów oraz pływania.

1
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
olo
olo
18 dni temu

Ciekawe dlaczego, boją się prawdy?

1
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x