Odwzorowanie ruchu
- De-Judder – do regulacji płynności w materiałach filmowych. Przy ustawieniu 4 lub 5 uzyskujemy złoty środek, czyli polepszoną płynność filmu, ale nie do tego stopnia by była ona teatralnie sztuczna.
- De-Blur – do redukcji rozmycia w materiałach wideo takich jak na przykład transmisje sportowe. By uzyskać najwyraźniejszy obraz sugeruję użyć ustawienia 10. Wtedy też będzie należycie działać technologia “scanning backlight”.
|
Nazwa trybu | Informacje | Obraz postrzegany w ruchu | |
TruMotion: Wyłączony | Smużenie:
bardzo duże
Maksymalna jasność: 360cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
brak (krawędzie rozmyte)
Poprawa płynności filmów (24p): brak |
|
De-Judder: dowolnie
De-Blur: 10 |
Smużenie:
duże
Maksymalna jasność: 360cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
brak (krawędzie rozmyte)
Poprawa płynności filmów (24p): płynna regulacja suwakiem “De-Blur” |
|
De-Judder: dowolnie
De-Blur: 10 |
Smużenie:
średnie
Maksymalna jasność: 120cd/m2 (przy obniżeniu podświetlenia dla lepszej ostrości) |
Powielenie krawędzi:
lekki ghosting
Poprawa płynności filmów (24p): płynna regulacja suwakiem “De-Blur” |
Regulacja płynności w filmach działa świetnie i to zarówno w przypadku materiałów Ultra HD, jak i Full HD. Dziesięcio-stopniowa skala pozwala wyregulować ruch dokładnie tak jak chcemy i ograniczyć tym samym szarpanie (judder), ale tak by nie powodować efektu opery mydlanej (o ile sobie nie życzymy). Sprawność odwzorowania ruchu przy materiałach typu sport jest jednak ograniczona. Jak widzimy na zdjęciach rozmycie jest niestety dosyć spore, nawet przy użyciu upłynniacza. Wynika to na pewno w dużej mierze z dłuższego czasu reakcji matrycy IPS, a także z faktu, że podświetlenie telewizora nie jest zbyt jasne i nie pozwala wygaszać matrycy na zbyt długo, by nie przyciemnić nadmiernie obrazu. W konsekwencji na ekranie da się zaobserwować pewną dozę smużenia, szczególnie przy dynamicznych materiałach w telewizji.