Konferencja Oculus VR oraz Nvidia – zbliża się wersja konsumencka

Konferencja Oculus VR oraz Nvidia – zbliża się wersja konsumencka

7
0

Pokaz Oculus VR organizowany przez Nvidia

Pod koniec maja miałem okazję osobiście przetestować ostatnią wersję Oculusa wspomaganą oprogramowaniem przez firmę Epic Games. Tak, to Ci ludzie od Unreal Engine.

 

Jednak co zmieniło się w samym urządzeniu ? Naprawdę dużo. Ostatnia wersja jest już naprawdę bardzo dopracowana, w porównaniu do tego co zobaczyć mogliśmy wcześniej, a dużo swojego udziału w tym ma Nvidia. Jednak przejdźmy do szczegółów.

 

Do tej pory, zakładając zestaw widzieliśmy wypaczony obraz, który opisać można pokrótce efektem rybiego oka. Renderowanie zostało poprawione i możemy się teraz cieszyć poprawnie odwzorowanym obrazem, z szerokim polem widzenia.

 

16.JPG

 

Odpowiednią optymalizację przeszły procesory graficzne,  tak by zapewnić płynne wyświetlanie z wysokim klatkarzem, co jest bardzo istotne dla zapewnienia odpowiednich ustawień dla VR. Optymalne ustawienia pozwolą zapomnieć o zawrotach głowy czy innych przykrych dolegliwościach, jakie potrafiły się pojawić podczas użycia wcześniejszych wersji. Użytkownik nie będzie musiał eksperymentować z różnymi ustawieniami w celu znalezienia optymalnej konfiguracji dla siebie. Zastosowana optymalizacja powinna zapewnić w pełni komfortowe użycie VR.

13.JPG 14.JPG

Z lewej strony Gmeru, który testuje najnowszą wersję Oculusa

 

Gmeru: Po raz kolejny miałem okazję założyć na głowę sprzęt Oculusa. Do tej pory zrażała mnie słaba jakość obrazu (praktycznie SD) oraz problemy z błędnikiem i efektem rybiego oka. Jak już wiecie z artykułu firma doskonale poradziła sobie z tym problemem. Ekipa z Epic przywiozła ze sobą najnowsze dema, które pokazały moim zdaniem potęgę tego urządzenia. Oczywiście był ograny motyw z rozglądaniem się po jakimś dziedzińcu ale chodziło tylko i wyłącznie o pokazanie efektów graficznych. To, co było gwoździem programu okazało się przeniesieniem naszej osoby w środek wojennego konfliktu w stylu gry Crysis 2 czyli: miasto, żołnierze, mechy. I tutaj naprawdę poczułem się jakbym tam był. Pomijam już możliwość rozglądania się w 360 stopniach. Ale naprawdę możemy dosłownie zajrzeć wszędzie. Wielki mech ciska w nas wielkim, osobowym samochodem, który leci w naszą stronę. Autentycznie się uchyliłem gdy działa się cała sytuacja. Możliwości przeżywania przygody są ogromne i tylko od nas zależy jakie ruchy będziemy wykonywać. Wychodzi więc na to, że każdą przygodę możemy przeżyć w nieco inny sposób. Inaczej patrząc na świat. A przecież nie miałem w ręku ogłoszonych dzisiaj kontrolerów ruchowych. Oj będzie grubo! Posiadacze Xboxa mogą się cieszyć. Boję się tylko jakości grafiki gdyż na PC jak już wiemy z naszych newsów wymagania są naprawdę duże. Jak poradzi sobie z tym konsola? Aha na koniec warto dodać, że cały czas gracza obserwuje kamerka ustawiona przed nim. To także dodatkowe udogodnienie aby sprzęt lepiej reagował na nasze poczynania.

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=t2jVBC5idRI
 

(7)

0 0 głos
Article Rating
Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).
Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x