INPUT LAG co to jest? Baza Input Lag. Chroma 4:4:4 – komu potrzebna?
- Input Lag – czy są na sali gracze?
- Jak krótki Input Lag musi mieć wyświetlacz do gier?
- Sprawdź się sam
- Jakie rodzaje input lag’a nas interesują?
- Jak mierzymy input lag?
- Metoda dodatkowa – w testach monitorów PC
- Czy telewizor do konsoli powinien mieć matrycę 60Hz czy 120Hz?
- Chroma 4:4:4, co to jest i komu to jest potrzebne?
- Baza Input Lag w telewizorach na 2016 rok: (duży update w listopadzie 2016)
- Baza Input Lag w telewizorach na 2015 rok:
- Baza Input Lag w projektorach na 2015 & 2016 rok:
Jak krótki Input Lag musi mieć wyświetlacz do gier?
Swojego czasu serwis eurogamer zbadał, że lag całego systemu tzn. zsumowany z konsoli, wyświetlacza i wszystkiego po drodze zaczyna mieć wpływ na rozgrywkę gdy wynosi więcej jak 200ms. Przy czym samej konsoli schodzi się średnio 133 [ms] w zależności od gry. Można by więc generalizować, że input lag wyświetlacza powinien być mniejszy od 50 [ms], by nie wpływać negatywnie na rozgrywkę. Biorąc jednak pod uwagę różną mechanikę poszczególnych typów gier, lepiej tę sytuację opisze poniższa tabela:
Rodzaj interakcji | Słaby wynik – lag przeszkadza | Średni wynik – laga da się odczuć | Dobry wynik – lag prawie wcale nie przeszkadza | Rewelacyjny wynik – nie da się odczuć laga | Placebo |
Gry FPP, combat, zręcznościowe | > 70ms | 69 – 50ms | 49 – 40ms | 39 – 30ms | < 29ms |
Gry wyścigowe, platformowe, przygodowe | > 100ms | 99 – 70ms | 69 – 40ms | 39 – 30ms | < 29ms |
Powyższe dwa wiersze w tabeli różnią się przede wszystkim w trzech pierwszych kolumnach, ponieważ tak naprawdę trzeba je przepuścić trochę przez filtr własnego wyczulenia na dane zjawiska. O ile w grach wyścigowych będziemy w stanie odczuć laga rzędu 69ms, to po paru chwilach będzie nam on przeszkadzał podobnie lub mniej co 49ms w grze FPP.
(71445)