Alwyn 116 Napisano 2 Maja 2020 W styczniu zakupiłem telewizor LG OLED65C9PLA w mediaexpert za którego dałem 9000zł, dwa dni temu podczas oglądania filmu z ciemnymi scenami zauważyłem że na ekranie pojawiają się jaśniejsze odcienie szarości i ciemniejsze, dodatkowo kolor szary był w różnych odcieniach (zielonym, szarym), miesiąc produkcji to grudzień 2019. Poszukałem w internecie i znalazłem, że problem który u mnie występuje to chyba banding. Przy telewizorze za 9000zł takie rzeczy nie powinny występować! Kontaktowałem się już z infolinią LG i tutaj SZOK! Banding to jak to miła pani powiedziała cecha tej technologi i nie kwalifikuje się do naprawy/wymiany. Dodam że ten banding i odbarwienia kolorów są widocznie podczas normalnego oglądania filmów/tv (drugie zdjecie) nie tylko na planszach testowych. Na planszach testowych jest jeszcze gorzej. Zawiodłem się bardzo na technologi OLED oraz firmie LG, na pewno drugi raz nie kupie telewizora OLED, to już mój stary LCD nie miał takich przebarwień podczas oglądania filmów. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 734 Napisano 2 Maja 2020 I tak są tu tacy na forum co będą pisać, że OLED to ideał, źle patrzysz i nie jesteś "świadomym użytkownikiem". Nie Ty pierwszy zauważyłeś że jednak marketing, recenzje i głosy na forach nie zawsze do końca zgadzają się z stanem faktycznym. Problemem OLED jest to, że pomimo zalet i przewagi nad LCD to jednak nadal rozrzut jakościowy paneli jest różny, podobnie z trwałością. Do tego żyją one własnym życiem i po kilku kompensacjach ekranu ten może wyglądać zupełnie inaczej pod względem bandingu (bywały i takie przypadki tutaj). Oddaj tv do sklepu w ramach rękojmi. To najlepsze rozwiązanie. 2 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 3 Maja 2020 Niestety gdybym to zobaczył w ciągu tych ustawowych 14-dni po zakupie na pewno bym go oddał. Teraz w ramach rękojmi chyba nie mogę zwrócić, a pewnie sklep będzie go chciał (podczas pierwszej reklamacji) naprawić, wyślą do serwisu LG gdzie powiedzą mi to samo co na infolinii - "Proszę Pana banding to cecha produkcyjna paneli OLED". Śmiech na sali z niby tymi "doskonałymi czerniami" co widać na drugim obrazku. Bedę się kontaktować ze sklepem w takim razie zobaczymy co oni zaproponują. Dziękuje Panu za odpowiedz. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 055 Napisano 3 Maja 2020 Całkiem normalna, nowa matryca. Wymaga po prostu intensywnego wygrzania i powinno (na 99%) wszystko zniknąć. Nie wiem, co ci napisali hejterzy i trole w tym wątku (bo mam ich dawno na liście ignorowanych) lecz zapoznaj się z wpisami na forum, a nie od razu płacz i zwalaj winę na technologię. 1 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 3 Maja 2020 Przepraszam bardzo, wygrzewać intensywnie TV? Nic takiego w instrukcji obsługi nie znalazłem. Czyli co mam wziąć suszarkę do włosów od żony i dmuchać na matryce tego TV kilka godzin żeby się intensywnie wygrzał? Pierwszy raz słyszę o takich praktykach... 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 055 Napisano 3 Maja 2020 18 minut temu, Alwyn napisał: Przepraszam bardzo, wygrzewać intensywnie TV? Nic takiego w instrukcji obsługi nie znalazłem. Czyli co mam wziąć suszarkę do włosów od żony i dmuchać na matryce tego TV kilka godzin żeby się intensywnie wygrzał? Pierwszy raz słyszę o takich praktykach... Weź dwie suszarki - trzeba symetrycznie z lewej i prawej dmuchać! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
XMAREKK30 20 Napisano 3 Maja 2020 Masz oglądać normalnie żeby matryca mogła się dotrzeć i a przy tym żeby mogły się wykonywać wyrównywanie pixeli po 4 godzinach użytkowania. Nie wiem czy tak miało brzmieć ale chyba tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartosz Szumny 9 Napisano 3 Maja 2020 tutaj masz sporo do poczytania https://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2896737-oled-screen-uniformity-discussion-banding-vignetting.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 734 Napisano 3 Maja 2020 @Alwyn Właśnie o takich Ci pisałem wcześniej. Na dodatek wyzywać potrafi kiedy masz inne zdanie. Agresywny troll odporny na fakty i tyle. Szkoda czasu na dyskusję z nim. Stare chłopy a obrażają innych bo mają poczucie, że ich wybór jest jedyny słuszny... "A moja racja jest mojsza jak twojsza". Żenujące zachowanie. 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 4 Maja 2020 W dniu 2.05.2020 o 18:32, Alwyn napisał: W styczniu zakupiłem telewizor LG OLED65C9PLA w mediaexpert za którego dałem 9000zł, dwa dni temu podczas oglądania filmu z ciemnymi scenami zauważyłem że na ekranie pojawiają się jaśniejsze odcienie szarości i ciemniejsze, dodatkowo kolor szary był w różnych odcieniach (zielonym, szarym), miesiąc produkcji to grudzień 2019. Wrzuć fotkę planszy '20% gray'. Podobno jeżeli ten banding widać na takiej planszy to reklamacja jest uznawana. Problem oczywiście jest realny, natomiast wyolbrzymiasz. Jeżeli bandingu nie będzie widać na planszy 20% to filmów na których to możesz zobaczyć jest garstka. Możesz oczywiście bić pianę że na TV za xxx tysięcy zł nie powinno tego być. Kup w takim razie dowolny LCD za podobną kwotę i szukaj na nim wad. Gwarantuję Ci że znajdziesz ich trochę więcej... 20 godzin temu, Barnaba napisał: Całkiem normalna, nowa matryca. Wymaga po prostu intensywnego wygrzania i powinno (na 99%) wszystko zniknąć. Hmm napisał że TV ma od stycznia, przez ten czas podejrzewam że już się wygrzała i krótkich kompensacji było sporo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 055 Napisano 4 Maja 2020 2 godziny temu, efel napisał: 22 godziny temu, Barnaba napisał: Całkiem normalna, nowa matryca. Wymaga po prostu intensywnego wygrzania i powinno (na 99%) wszystko zniknąć. Hmm napisał że TV ma od stycznia, przez ten czas podejrzewam że już się wygrzała i krótkich kompensacji było sporo. Ty też nie czytałeś, albo zapomniałeś, co wielokrotnie pisałem. Ponieważ zalewa mnie zazwyczaj fala hejtu, to nie powtarzam, tylko odsyłam do lektury archiwum. Skoro jednak wywołujesz mnie do tablicy, to przypomnę, że tzw "normalne" użytkowanie i kompensacje absolutnie nic nie dają Pomaga kilkunasto (kilkudziesięcio) - godzinna, ciągła praca tv. Najlepiej na materiale UHD HDR. Czym bardziej "oczo[beeep]ny" tym lepszy Np wszelkie dema choćby z YouTube. Sprawdzone empirycznie, choć tylko na kilku egzemplarzach, w tym 2 moich osobistych 65 i 77, które miały o wiele gorszą "wyjściową" matrycę niż to, co pokazuje kolega wyżej. Oczywiście nie jest to reguła i zapewne może w jakiś przypadkach nie zadziałać, ale co szkodzi spróbować... Już kilka osób jest mi wdzięcznych 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grafii 44 Napisano 6 Maja 2020 @Alwyn wygląda to słabo, ale spróbuj tak jak pisze@Barnaba w wątku wyżej i daj znać za kilka dni czy coś się zmieniło. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pr0t0m 24 Napisano 13 Października 2020 Jak sprawa się zakończyła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach