walec32 2 Napisano 30 Listopada 2018 (edytowane) Przestrzegam wszystkich przed zakupem tego telewizora i jeżeli się już na niego napalicie, to zalecam podwójne zastanowienie się nad jego zakupem, lub zakupcie go z możliwością zwrotu. Istnieje na jego temat wiele przychylnych i pochlebnych opinii/testów (zapewnie sponsorowanych przez producenta - sam zakupiłem go min. czytając test na tym forum). Te modele borykają się z mniejszym, lub większym cloudingiem (tak przynajmniej twierdzą inni userzy) występującym w momentach, gdy wyświetlamy statyczny (nie ruchomy obraz). Wariuje im podświetlenie, chociaż to FALD. Dzieje się to w takich momentach jak np. wyświetlenie obrazka z białym krzyżem na czarnym tle, ładowanie aplikacji Netflix, ładowanie systemu Android, zmienianie źródła. Rozmawiałem już z jedną z osób, która ma ten sam problem w modelu XF7005 i serwis Sony stwierdził, że tak ma być. Od siebie dodam, że jest to strasznie irytujące zwłaszcza w nocy. Gdy przychodzą znajomi, to wszyscy pytają co to za plamy, a gdy mówię im o kwocie jaką zapłaciłem za jego 65 calową wersje, to wszyscy jednoglośnie twierdzą, że w najbliższym czasie nie kupią telewizora, albo napewno nie Sony. Poza tymi drobnymi mankamentami, telewizor przycina także podczas oglądania materiału 4K w 60klatkach na YT. Szczególnie gdy w trakcie oglądania, wciśniemy przycisk Action Menu i chcemy zmienić tryb wyświetlania obrazu. Menu i obraz zaczynają strasznie się zacinać (dosłownie jak w starym telefonie z Androidem). Poniżej przesyłam Wam dwie z fot, które ukazują działanie tego cudownego wynalazku do generowania chmur w czasie rzeczywistym (dzień/noc). Aktualnie czekam, aż zabierze go serwis Sony. Zdam relacje jak to przebiegło. Chce jednak by zabrano, to jednak jak najdalej z mojego mieszkania. Mogę nawet dopłacić za OLEDa, bo to jest nie jest warte tych pieniędzy. Mam nadzieje że ten wątek pomoże wielu osobom. Dla mnie jest to jawne oszustwo stosowane przez producentów. Moi rodzice mieli to samo w starym LEDowym Samsungu, ale w dużo mniejszym stopniu i był to LED z bardzo niskiej półki. Edytowane 30 Listopada 2018 przez walec32 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piquadrat 18 Napisano 30 Listopada 2018 8 minut temu, walec32 napisał: Przestrzegam wszystkich przed zakupem tego telewizora i jeżeli się już na niego zdecydujecie, to zalecam podwójne zastanowienie się nad jego zakupem, lub zakupcie go z możliwością zwrotu. Istnieje na jego temat wiele przychylnych i pochlebnych opinii/testów (zapewnie sponsorowanych przez producenta - sam zakupiłem go min. czytając test na tym forum). Te modele borykają się z mniejszym, lub większym cloudingiem (tak przynajmniej twierdzą inni userzy) występującym w momentach, gdy wyświetlamy statyczny (nie ruchomy obraz). Wariuje im podświetlenie, chociaż to FALD. Dzieje się to w takich momentach jak np. wyświetlenie obrazka z białym krzyżem na czarnym tle, ładowanie aplikacji Netflix, ładowanie systemu Android, zmienianie źródła. Czyli odradzasz każdemu kto będzie na nim odtwarzał logo Neflix, ładowanie systemu Android i obraz zmiany źródła? To dość ważna informacja dla każdego fana tych treści. Ale co z pozostałymi? Możemy brać? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walec32 2 Napisano 30 Listopada 2018 (edytowane) Ja powiedziałem, to co o tym myśle. Tobie może to nie przeszkadzać. Dla innych będzie to wada i strasznie irytująca sprawa w trakcie wieczornych seansów. A no i nie dodałem, że to samo przytrafia się jak sobie będziesz oglądał zdjęcia na TV. Niektórzy lubią sobie oglądać zdjęcia wykonywane nocą. A jest to obraz statyczny, a nie ruchomy. Edytowane 30 Listopada 2018 przez walec32 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piquadrat 18 Napisano 30 Listopada 2018 1 minutę temu, walec32 napisał: Nie ja powiedziałem, to co o tym myśle. Tobie może to mistrzu nie przeszkadzać. Dla innych będzie to wada i strasznie irytująca sprawa w trakcie wieczornych seansów. Wkleić Ci zdjęcia oled'ów na szarościach 5%? Zapewniam Cię, że przeciętny użytkownik oled będzie widział to częściej niż użytkownik xf9005 clouding. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walec32 2 Napisano 30 Listopada 2018 (edytowane) 5 minut temu, piquadrat napisał: Wkleić Ci zdjęcia oled'ów na szarościach 5%? Zapewniam Cię, że przeciętny użytkownik oled będzie widział to częściej niż użytkownik xf9005 clouding. Wklej to w takim razie w wątkach dotyczących OLEDów, a nie tutaj. Nie interesuje mnie przypadek OLEDów, tylko tego jedynego konkretnie telewizora. Dla mnie ten clouding to wada. Jak już wcześniej napisałem, uważasz że to nie jest wada, to tak napisz, a nie ścigasz się ze mną na argumenty. EDIT: Mogę tylko dodać od siebie, by nie wyjść na jakiegoś odrealnionego trola dot. tego modelu, że poza cloudingiem wyświetla całkiem przyzwoity obraz i bardzo fajnie działa w nim HDR. Tymi opcjami jestem wręcz zachwycony. Gdyby nie chmury, telewizor byłby wspaniałym nabytkiem. Teraz przy każdym uruchomieniu, coś boli w portfelu. Edytowane 30 Listopada 2018 przez walec32 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
psq 43 Napisano 30 Listopada 2018 Posiadam owy tv w wersji 55". Wystarczy włączyć lokalne wygaszanie na MIN i clouding znika całkowicie. Fakt, z wyłączoną opcją troszkę widoczne, ale nie tak jak na twoich zdjęciach. Moim zdaniem po prostu trafiłeś modell z problemem.Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shortie 12 Napisano 30 Listopada 2018 (edytowane) Mój ma podobnie wiec dobra rada pooglądaj coś na tym TV ale nie statyczne plansze i menu to zobaczysz jaki oferuje świetny obraz ten TV. Edytowane 30 Listopada 2018 przez shortie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walec32 2 Napisano 30 Listopada 2018 (edytowane) Obraz niestatyczny wyświetla wspaniały. Tu się zgodzę. Jednak kupując telewizor za 7k oczekuje doskonałej jakości i na statykach i w ruchu. W dodatku jest to produkt pod którym podpisuje się marka Sony. Testowałem model XF8305 w różnych warunkach. Trochę gorsza czerń, mniej widoczny HDR, kolory tez nie te, ale nie widziałem ani jednej chmury. Matryca była podświetlona równomiernie. Gdyby producent poinformował mnie o tym że wystąpi takie zjawisko jak te chmury, to wybrał bym inny model, a tego wątku by nie było. "psq" - trafiłem na model, a co jak inni trafią na taki model? Edytowane 30 Listopada 2018 przez walec32 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
psq 43 Napisano 30 Listopada 2018 Ale tak masz nawet jak włączysz lokalne wygaszanie?Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walec32 2 Napisano 30 Listopada 2018 (edytowane) 4 minuty temu, psq napisał: Ale tak masz nawet jak włączysz lokalne wygaszanie? Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Niestety tak. Testowałem różnorakie ustawienia. Rozmawiałem już z tyloma osobami ws. tego telewizora. Nic to nie dało. U mnie widać to nawet za dnia. Poza tym ten TV ma dobrą czerń, chociaż LD ma dość mało tych stref, ale w tej cenie myśle że jest to git. Jednak w tej cenie chmury nie są git. Edytowane 30 Listopada 2018 przez walec32 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
psq 43 Napisano 30 Listopada 2018 Niestety tak. Testowałem różnorakie ustawienia. Rozmawiałem już z tyloma osobami ws. tego telewizora. Nic to nie dało. U mnie widać to nawet za dnia. Niestety widocznie trafiłeś na wadliwy produkt. U mnie nie występuje clouding z lok. wygaszaniem ustawionym nawet na MIN.Dałbym fotki na dowód. Ale będę dopiero przed świętami w domu. Więc jak temat będzie aktywny, wtedy wrzucę fotki.Pozdrawiam.Daj znać jak serwis to załatwiWysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walec32 2 Napisano 30 Listopada 2018 Przed chwilą, psq napisał: Niestety widocznie trafiłeś na wadliwy produkt. U mnie nie występuje clouding z lok. wygaszaniem ustawionym nawet na MIN. Dałbym fotki na dowód. Ale będę dopiero przed świętami w domu. Więc jak temat będzie aktywny, wtedy wrzucę fotki. Pozdrawiam. Daj znać jak serwis to załatwi Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Nawet jak już to będzie rozwiązane, to daj foty. Jestem ciekaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piquadrat 18 Napisano 30 Listopada 2018 6 minut temu, walec32 napisał: Obraz niestatyczny wyświetla wspaniały. Tu się zgodzę. Jednak kupując telewizor za 7k oczekuje doskonałej jakości i na statykach i w ruchu. W dodatku jest to produkt pod którym podpisuje się marka Sony. Testowałem model XF8305 w różnych warunkach. Trochę gorsza czerń, mniej widoczny HDR, kolory tez nie te, ale nie widziałem ani jednej chmury. Matryca była podświetlona równomiernie. Gdyby producent poinformował mnie o tym że wystąpi takie zjawisko jak te chmury, to wybrał bym inny model, a tego wątku by nie było. "psq" - trafiłem na model, a co jak inni trafią na taki model? No ale wychodzisz trochę na odrealnionego, może nie trolla ale odrealnionego jeśli oczekujesz doskonałej jakości za 7 tys. Nawet rzeczy za 20 tys nie są doskonałe. "Welcome to the real world" Jeżeli jako alternatywę do tego tv przyjmiemy dowolnego oled'a to mogę dorzucić do szarości 5% obraz wypaleń po wyświetlaniu kontentu z logiem przez 3-4 miesiące z testów rtings. Zapewniam, że za 9 tysięcy można by było oczekiwać więcej. Chmury na ekranie ładowania aplikacji to przy tym pikuś pikusia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
psq 43 Napisano 30 Listopada 2018 Nawet jak już to będzie rozwiązane, to daj foty. Jestem ciekaw. Nie ma sprawy. Ale to dopiero przed świętamiWysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walec32 2 Napisano 30 Listopada 2018 Przed chwilą, piquadrat napisał: No ale wychodzisz trochę na odrealnionego, może nie trolla ale odrealnionego jeśli oczekujesz doskonałej jakości za 7 tys. Nawet rzeczy za 20 tys nie są doskonałe. "Welcome to the real world" Jeżeli jako alternatywę do tego tv przyjmiemy dowolnego oled'a to mogę dorzucić do szarości 5% obraz wypaleń po wyświetlaniu kontentu z logiem przez 3-4 miesiące z testów rtings. Zapewniam, że za 9 tysięcy można by było oczekiwać więcej. Chmury na ekranie ładowania aplikacji to przy tym pikuś pikusia. Po pierwsze. Proszę byś przestał mnie oczerniać. To że mam dystans do siebie, to nie znaczy że pozwoliłem Ci na publiczne obrażanie mojej osoby na tym forum. Jakbym wiedział że telewizor będzie miał chmury, to bym pojechał po swojego X letniego LCDka do i cieszył się gorszą czerną, gorszymi kolorami, brakiem 4k, ale dobrze wykonanym produktem. Dlaczego cały czas toczysz debate o tych OLEDach, że są takie słabe? W ogóle mnie ta technologia nie interesuje. Czy ja napisałem że chce by go ktoś mi wymienił na OLEDa? Ostatnio gadał mi przedstawiciel Samsunga w jednym z elektromarketów. Jego zdaniem i led i oled to był nic niewarte produktyi tylko Qled się liczył. Nie powiedziałem też że oczekuje idealnego telewizora. Kreujesz alternatywną rzeczywistość i przypisujesz mi słowa, których nie wypowiedziałem. Oczekuje jedynie porządnie wykonanego telewizora bez cloudingu. Jeżeli ta technologia tak ma, to zgodnie z prawem obowiązujacym w tym kraju, taka informacja powinna być mi przedstawiona podczas sprzedaży produktu, bądź też widoczna na ulotce z cechami. "welcome to the real world" - to nie jest mój świat, mój świat to świat w którym uczciwie mówi się o korzyściach i wadach płynących z zakupu danego produktu. Powinien mi je przedstawić, albo sklep, albo producent. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piquadrat 18 Napisano 30 Listopada 2018 34 minuty temu, walec32 napisał: Dlaczego cały czas toczysz debate o tych OLEDach, że są takie słabe? dlatego: 1 godzinę temu, walec32 napisał: Mogę nawet dopłacić za OLEDa, bo to jest nie jest warte tych pieniędzy. Szkoda, ze nie słuchasz co chcę Ci powiedzieć tylko walczysz z jakimiś demonami, które mają Cię oczerniać. Stare dobre przysłowie mówi, że niestety człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach. Przerzucisz trochę sprzętu w tym przedziale cenowym to zrozumiesz o co mi chodzi. I bynajmniej nie chodzi mi o to że nie masz oczu i widzisz wady, których nie ma bo te wady w sony to fakt (nie tylko w tym modelu) ale na tle wad konkurencji.... uuuuff. No cóż przekonasz się sam skoro chcesz. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walec32 2 Napisano 30 Listopada 2018 8 minut temu, piquadrat napisał: dlatego: Szkoda, ze nie słuchasz co chcę Ci powiedzieć tylko walczysz z jakimiś demonami, które mają Cię oczerniać. Stare dobre przysłowie mówi, że niestety człowiek najlepiej uczy się na własnych błędach. Przerzucisz trochę sprzętu w tym przedziale cenowym to zrozumiesz o co mi chodzi. I bynajmniej nie chodzi mi o to że nie masz oczu i widzisz wady, których nie ma bo te wady w sony to fakt (nie tylko w tym modelu) ale na tle wad konkurencji.... uuuuff. No cóż przekonasz się sam skoro chcesz. Ok. Masz jednak racje i trochę mnie wzburzyło w tej całej licytacji. To ile mam dać za telewizor i co kupić by było zaj.....? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel.sz 10 Napisano 1 Grudnia 2018 Zwroc ten TV poki mozesz. Tutaj jedynie oled za 15k pln, o ile trafisz na dobry egzemplarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uren 51 Napisano 1 Grudnia 2018 @walec32 Jeżeli to, co pokazujesz na zdjęciach, tak samo wygląda, i faktycznie żadne ustawienia tego nie minimalizują, to jak najbardziej upieraj się, na zwrot. Niestety ani Twoje zdjęcia, ani nasze nie oddadzą prawdziwego obrazu, to jak obraz wyjdzie na zdjęciach, zależy od miejsca złapania ostrości obiektywu. Clouding zawsze występował, i np. U mnie będzie inny, bo mam 49', niż u ciebie 65'. Wszystkie zdjęcia robione w jednym czasie, bez lampy, tylko różne punkty łapania ostrości, jeżeli chodzi o obraz ze zdjęcia nr.3, to aparat ukazał obraz zdecydowanie gorzej, niż ja go naprawdę widzę. Obraz jaki widzę w dzień, oglądając ten model, jest identyczny jak w zdjęciu nr. 2. W nocy już ta czerń nie jest taka smolista, ale nadal jestem zadowolony w porównaniu z Samsung 43KS7500 kupionym rok temu za 3400zł, a tym 49xf9005 kupionym w tym za 4200 Obraz w ruchu jest świetny i nie występuje nic, co mogłoby mnie denerwować czy drażnić. Inną sprawą, jest to, że nie podoba mi się "generalizowanie" i odradzanie czegoś, co nie spodobało się Tobie. Mnie się obraz podoba w tym modelu, oraz większości użytkowników, nie znaczy to, że jesteśmy opłaceni. Być może, nam się trafiły te modele bez takiej wady (bo może być tak, że serwis potwierdzi, że Twój model jest wadliwy), lub po prostu mniej zwracamy na to uwagę. Sam napisałeś 13 godzin temu, walec32 napisał: Obraz niestatyczny wyświetla wspaniały. Jeżeli serwis potwierdzi wadę, to znaczy, że dotyczy Twojego egzemplarza, a nie całej serii, uważam, więc że z uogólnieniem modelu XF9005, się za bardzo pospieszyłeś. Na koniec zajrzyj pod link i wyprobuj wszystkie opcje obrazu. http://www.lightbleedtest.com/# Ja mam tak Z wyłączonym lokalnym przyciemnianiem Z włączonym lokalnym przyciemnianiem 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
walec32 2 Napisano 1 Grudnia 2018 3 godziny temu, uren napisał: @walec32 Jeżeli to, co pokazujesz na zdjęciach, tak samo wygląda, i faktycznie żadne ustawienia tego nie minimalizują, to jak najbardziej upieraj się, na zwrot. Niestety ani Twoje zdjęcia, ani nasze nie oddadzą prawdziwego obrazu, to jak obraz wyjdzie na zdjęciach, zależy od miejsca złapania ostrości obiektywu. Clouding zawsze występował, i np. U mnie będzie inny, bo mam 49', niż u ciebie 65'. Wszystkie zdjęcia robione w jednym czasie, bez lampy, tylko różne punkty łapania ostrości, jeżeli chodzi o obraz ze zdjęcia nr.3, to aparat ukazał obraz zdecydowanie gorzej, niż ja go naprawdę widzę. Obraz jaki widzę w dzień, oglądając ten model, jest identyczny jak w zdjęciu nr. 2. W nocy już ta czerń nie jest taka smolista, ale nadal jestem zadowolony w porównaniu z Samsung 43KS7500 kupionym rok temu za 3400zł, a tym 49xf9005 kupionym w tym za 4200 Obraz w ruchu jest świetny i nie występuje nic, co mogłoby mnie denerwować czy drażnić. Inną sprawą, jest to, że nie podoba mi się "generalizowanie" i odradzanie czegoś, co nie spodobało się Tobie. Mnie się obraz podoba w tym modelu, oraz większości użytkowników, nie znaczy to, że jesteśmy opłaceni. Być może, nam się trafiły te modele bez takiej wady (bo może być tak, że serwis potwierdzi, że Twój model jest wadliwy), lub po prostu mniej zwracamy na to uwagę. Sam napisałeś Jeżeli serwis potwierdzi wadę, to znaczy, że dotyczy Twojego egzemplarza, a nie całej serii, uważam, więc że z uogólnieniem modelu XF9005, się za bardzo pospieszyłeś. Na koniec zajrzyj pod link i wyprobuj wszystkie opcje obrazu. http://www.lightbleedtest.com/# Ja mam tak Z wyłączonym lokalnym przyciemnianiem Z włączonym lokalnym przyciemnianiem Jestem jedną z tych osób, która uważa jednak że jak za coś płacisz, to należy Cię poinformować że ta technologia tak ma. Nie wiem jak działa u producentów QC. Skoro godzisz się na clouding, to Twoja sprawa. Pewnie godzisz się na wiele innych ustępstw w innych produktach. Moim zdaniem ani OLED, ani LED nie powinny mieć takich problemów z wyświetlaniem obrazu. W Oledach jest niby jakiś przekomiczny banding, w LEDach clouding. Dlaczego nikt o tym nie mówi podczas sprzedaży tych produktów? Konsumenci mają prawo czuć się rozczarowani po zakupie takiego produktu, zwłaszcza gdy odmawia się im zwrotu. To co mam np. kupić auto i godzić się na to że po 1000 km spali mi cały olej silnikowy, bo te silniki tak mają (co oczywiście dowiedział bym się po czasie, bo handlowcy nie mówią o tego typu problemach). To jest tego typu myślenie. Jak ktoś jest przekonany do zakupu tego modelu i nie ma problemu z clodingiem, to i tak go kupi. Jego zalety są powszechnie znane i handlowcy je przedstawiają. Mi handlowiec przedstawił wizję o nieskazitelnej serii 9, która zachwyci mnie swoją jakością, czernią i kolorami. O cloudingu w sieciach electro, rzadko kto powie. W Sony Center (bo też tam byłem), też mi nic nie wspomniano o cloudingu. Handlowiec użył nawet zwrotu (bo byłem również zainteresowany zakupem xf8305) "ja bym nie kupił tego xf8305, to jest słabo wykonany produkt, xf9005 to najwyższa seria w led". Widziałem XF8305 w akcji na statycznych obrazach, podczas ładowania androida itp. i nie było mowy o cloudingu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uren 51 Napisano 1 Grudnia 2018 21 minut temu, walec32 napisał: Jestem jedną z tych osób, która uważa jednak że jak za coś płacisz, to należy Cię poinformować że ta technologia tak ma. Nie wiem jak działa u producentów QC. Skoro godzisz się na clouding, to Twoja sprawa. Pewnie godzisz się na wiele innych ustępstw w innych produktach. Nie bierz mojej opinii, jako atak na Twoją osobę. Chcę Ci wyjaśnić, że być może masz uszkodzony TV pod tym kątem (może serwis Ci to potwierdzi). Nie jest tak, że się zgadzam na clouding, ja jestem po prostu świadomy jego występowania, i jeżeli nie przeszkadza mi on w ogólnym użytkowaniu, to się nim nie przejmuje. Gdybym miał taki obraz jak podałeś na zdjęciach, także bym go reklamował pod kątem usterki podświetlenia, i czekał na opinie serwisu. 25 minut temu, walec32 napisał: Moim zdaniem ani OLED, ani LED nie powinny mieć takich problemów z wyświetlaniem obrazu. Miały, mają, oraz mogą mieć w przyszłości. 26 minut temu, walec32 napisał: To co mam np. kupić auto i godzić się na to że po 1000 km spali mi cały olej silnikowy, bo te silniki tak mają (co oczywiście dowiedział bym się po czasie, bo handlowcy nie mówią o tego typu problemach). To jest tego typu myślenie. To, że handlowcy samochodów, nie mówią o problemach z DPF-em, nie znaczy, że ich nie ma, na mojej głowie jest rozważyć czy chcę się mierzyć z ewentualnymi problemami. Także żaden sprzedawca TV, Ci nie powie, że w Twoim Oledzie za 15k może Ci się wypalić matryca. I ja wiem, że takiego panelu nie mogę kupić, bo TV służy mi jako monitor PC. 31 minut temu, walec32 napisał: Widziałem XF8305 w akcji na statycznych obrazach, podczas ładowania androida itp. i nie było mowy o cloudingu. Jeżeli jakość tego modelu Ci pasowała, dlaczego nie poświęciłeś więcej czasu nad jego analizą, a dałeś sobie wcisnąć model sprzedawcy, który robi wszystko, aby jego prowizja była większa. Miesiąc temu poszukiwałem TV, rozważałem Samsunga, oraz Sony, wszedłem do Euro AGD, nie szukałem sprzedawcy, ponieważ widziałem ich w koszulkach Samsunga i nie spodziewałem się, że powie mi coś na temat Sony, ale podszedł sam, więc spytałem go o model Xf9005, odpowiedział tyle, że jest tutaj, ale........ Ten model Samsunga jest lepszy. Wiedziałem, że już się nie dowiem nic konkretnego, oraz nie będzie miał wiedzy faktycznej, na dany model, tylko taki jaki jest na topie w danej chwili. Na stronie Rtings, faktycznie model podany przez ciebie, ma lepszą czerń, mimo że nie posiada Lokalnego wygaszania. "Sony X830F ma doskonałą jednolitość czerni. Nie ma prawie żadnego zmętnienia nawet w obszarze wokół krzyża testowego." A tak wygląda w XF9005 "Uniwersalność Sony X900F jest bardzo dobra. Patrząc na jednolity czarny obraz jednolitości (gdy lokalne przyciemnianie jest całkowicie wyłączone) nasza jednostka ma słabe oświetlenie, szczególnie w pobliżu krawędzi i rogów telewizora. Zmętnienie nie jest zbyt silne, a patrząc na normalne treści, nie powinno być zbyt oczywiste. Włączenie lokalnego przyciemniania ukrywa większość problemów, ale przychodzi to kosztem rozkwitania wokół jasnych obiektów (takich jak środkowy krzyż na tym obrazku). Zauważ, że jednorodność ekranu różni się w zależności od jednostki, a inny X900F może być lepszy lub gorszy od jednostki, którą kupiliśmy." Bez Lokalnego Z Lokalnym Dlaczego ja nie wybrałbym modelu XF8305, bo nie ma mniejszego niż 60', HDR jest tylko przyzwoity, Input Lag jest delikatnie większy, kontrast mniejszy, brak lokalnego przyciemniania, odwzorowanie kolorów bez kalibracji tylko dobre. Trzeba być świadomym niedoskonałości technologi, a nie obrażać się, bo ten model to ma. To tak jakbym, był zły, że matryca VA, ma o wiele gorsze kąty widzenia niż IPS (tego w sklepie też Ci nie powiedzą). Jeszcze raz napiszę, że to, co spotkało Ciebie, może dotyczyć wadliwego modelu (Twojego), a nie całej serii. 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kapusta7 51 Napisano 1 Grudnia 2018 Spróbuj zrobić reset. Perform a Factory Reset If the TV Has Three Buttons | Sony USAhttps://www.sony.com/electronics/support/articles/00159906 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 395 Napisano 4 Grudnia 2018 Dnia 30.11.2018 o 21:51, piquadrat napisał: Wkleić Ci zdjęcia oled'ów na szarościach 5%? Zapewniam Cię, że przeciętny użytkownik oled będzie widział to częściej niż użytkownik xf9005 clouding. Melduje się przeciętny użytkownik oled. Jakieś drobne problemy z szarością 5% widziałem przez rok używania oleda dokładnie raz - wtedy jak zapuściłem planszę testową. Ostatnio u teścia pojawił się również oled. Nawet planszę testową 5% ma idealną więc może Twoje twierdzenie i zapewnienia, że powinienem to widzieć częściej są funta kłaków warte? Każdy sprzęt można kupić wadliwy, nie wpadajcie w paranoję po lekturze tego czy innego forum, bo ludzie na fora wrzucają same problemowe przypadki. W rzeczywistości szansa na dostanie kiepskiego egzemplarza jest mała, ale jest i wtedy trzeba stanowczo walczyć o swoje prawa i jak najszybciej zwracać bubel do sprzedawcy. Jeżeli @walec32 nie masz prawa do zwrotu tego bubla, to obawiam się że serwis Cię totalnie oleje i napisze że TV spełnia wszystkie normy. Przygotuj się na długą walkę i już zacznij się rozglądać za rzeczoznawcą. Albo sprzedaj to w cholerę i następnym razem kupuj przez internet z możliwością zwrotu w ciągu 14 dni do sklepu stacjonarnego w okolicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Irokez 154 Napisano 4 Grudnia 2018 Jak nie masz zwrotu 14 dni to polecam tekst powyżej. A jeżeli TV wygląda tak z lokalnym wygaszaniem to zwracaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piquadrat 18 Napisano 4 Grudnia 2018 1 godzinę temu, efel napisał: Melduje się przeciętny użytkownik oled. Jakieś drobne problemy z szarością 5% widziałem przez rok używania oleda dokładnie raz - wtedy jak zapuściłem planszę testową. Ostatnio u teścia pojawił się również oled. Nawet planszę testową 5% ma idealną więc może Twoje twierdzenie i zapewnienia, że powinienem to widzieć częściej są funta kłaków warte? Każdy sprzęt można kupić wadliwy, nie wpadajcie w paranoję po lekturze tego czy innego forum, bo ludzie na fora wrzucają same problemowe przypadki. W rzeczywistości szansa na dostanie kiepskiego egzemplarza jest mała, ale jest i wtedy trzeba stanowczo walczyć o swoje prawa i jak najszybciej zwracać bubel do sprzedawcy. Jeżeli @walec32 nie masz prawa do zwrotu tego bubla, to obawiam się że serwis Cię totalnie oleje i napisze że TV spełnia wszystkie normy. Przygotuj się na długą walkę i już zacznij się rozglądać za rzeczoznawcą. Albo sprzedaj to w cholerę i następnym razem kupuj przez internet z możliwością zwrotu w ciągu 14 dni do sklepu stacjonarnego w okolicy. A wiesz co to jest dowód anegdotyczny? Zajrzyj na forum avs do wątków o oled i kontroli jakości. A dla uściślenia w xf cloudingu nie ma na żadnym normalnym kontencie chyba, że się wyłączy local dimming ale w takim razie po co było ten sprzęt kupować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach