Skocz do zawartości
pmcomp

4K UltraBOX+ od nc+ - pierwsze wrażenia z użytkowania dekodera 4K!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. wydaje mi się, że to najwłasciwsze miejsce dla poruszenia tego tematu.

 

Sony Bravia KD-75XE9005 4K XDR. Niezadowalajacy obraz na Canal + 4K.

Jakiś czas temu podłączałem znajomemu taki telewizorek.
dzisiaj do mnie dzwoni, że obraz z dekodera Ultrabox NC+ na kanale UHD ( nie ma ich na tyn dekoderze za wiele - ba nie ma nawet darmowych demo...) jest gorszy niż na kanałach HD.
Na pierwszy rzut oka wszystko O.k. Obraz jest ostrzejszy niz na HD. ale po przyjrzeniu się wyszło, że subiektywnie kanały HD wypadają lepiej. Obraz jest może mniej ostry ale bardziej kontrastowy i wyraźniejszy. Znajomy określił, ze na kanale UHD jest jakby mgła. Kolejna rzeczą na która zwrócił mi uwagę to ta, że komunikaty OSD na tym kanale są mniej czytelne a na kanałach HD jest lepiej .
Rzeczywiście komunikaty na UHD są gorsze. Wyglądają na "transparentne". Szczególnie ukośne elementy jak w literce "N" czy "A".
Zamieszczam dwa zdjęcia z OSD, które nawet dość dobrze to oddają.
Pierwsze UHD
 6809517000_1577646560_thumb.jpg
 I drugie z HD
 7945146200_1577646603_thumb.jpg
Pytanie czy problem robi telewizor czy dekoder?
Stawiam, że jednak dekoder.
Po wybraniu danego kanału przez chwilę jest komunikat o rozdzielczości.
I zarówno na kanale UHD jak i HD jest 2160 czyli obraz z HD jest skalowany do UHD ( co logiczne).
Ale zapewne to skallwanie jest nieco inne w przypadku HD i UHD ( komunikaty OSD).
Znajomy kupił jakiś wyścigowy kabel HDMI (18GB/s) ale to nic nie dało.
Próbowałem na innym kablu HDMI i podobnie. Na innym wejściu HDMI jest nieco lepiej ale tylko jeśli chodzi o kontrast co pewnie wynika z innych ustawień dla tego wejścia.
W instrukcji jest mowa o jakiś ulepszonym formacie obrazu na HDMI
 4052974000_1577648692_thumb.jpg
Ale jak próbowałem wejść w jakieś opcje to okazało sie, że jest problem... nie wchodzi.
 8561214300_1577648787_thumb.jpg
Czy ktoś spotkał się z tym problemem?
poniekąd znajomego rozumiem. Nie po to wywalił tyle kasy by mieć gorszy obraz...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem z kanałami 4K na NC+ (czyli nadawane w HLG) oraz TV Samsung RU7172U. W momencie przełączania na treść 4K obraz robi się znacznie przyciemniony, a kolory menu w dekoderze mdłe. Kiedy wracam na inny kanał jest ok. Treści 4K z YouTube (czyli nie HLG) również ok. I nikt nie potrafi mi pomóc. 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwitam,mam dokladnie to samo ogladajac 4k w hdr na dekoderze natomiast jak np na you tube wlacze cos w 4 k hdr obraz jest naprawde piekny.Kabel hdmi tez kupowalem z mysla o 4k,co zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktore z materialow dostepnych na C+ 4K sa nadawane z HDR? Czy wszystkie sa w natywnym 4K czy sa upscalowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam dekoder 4K UltraBox a telewizor Panasonic Oled. Obraz na canale + 4K jest tak jak piszą inni nie zadowaljący. Powiem wprost że gorszy jak na kanałach HD.Próbowałem różnych sztuk ale nie pomagało. Wpadłem natomiast na pomysł zeby sciągnąć z satelity listę kanałów na mój tuner DVBS 2  w moim telewizorze.I dopiero tutaj zobaczyłem jak wygląda prawdziwe 4K.

Nie wiem co zrobię ale jeżeli Cyfra+ nie wypuści jakiejś aktualizacji na UltraBoxa 4k to go oddam i zażądam moduł dostepu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Witam, Słuchajcie jak wygląda sprawa obecnie, bo nie ukrywam, że i na moim Samsungu jest tak samo. Ciekawi mnie kiedy będzie dostępny nowy soft na UltraBOX +.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie, a tak naprawdę już 3. rok używam Ultraboxa (na OLED LG) i jakość obrazu 4K (HDR) jest bardzo dobra.

Uprzedzając pytania, nie mam pojęcia, jaki jest soft ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, Barnaba napisał:

 

Uprzedzając pytania, nie mam pojęcia, jaki jest soft ;)

Ale to łatwo sprawdzić .  Menu>ustawienia>diagnostyka>informacje o systemie.  W moim przypadku to OX42.

Po ostatniej aktualizacji w grudniu 2019 bardzo poprawił się odbiór programów z HDR. Wcześniej obraz był blady, teraz jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że płacenie 25 PLN dodatkowo co miesiąc ( tyle mam w abonamencie, 15 PLN Canal+ 4K i 10 PLN wynajęcie) nie jest warte. Sam dekoder jest niedopracowany. Brak wyświetlacza i konstrukcja, gdzie HDD w żaden sposób nie jest mechanicznie spięty z dekoderem , co za każdym razem podczas sprzątania kurzu, powoduje po prostu wyrwanie  HDD z dekodera. Chciałem oddać go, niestety okazało się to niemożliwe. Przy 25 PLN ponoć mam jeszcze jakieś dodatkowe profity i teoretycznie powinienem za 4K płacić 45 PLN/miesięcznie. Do końca umowy i auf Wiedersehen Canal+.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, siteman napisał:

Osobiście uważam, że płacenie 25 PLN dodatkowo co miesiąc ( tyle mam w abonamencie, 15 PLN Canal+ 4K i 10 PLN wynajęcie) nie jest warte. Sam dekoder jest niedopracowany. Brak wyświetlacza i konstrukcja, gdzie HDD w żaden sposób nie jest mechanicznie spięty z dekoderem , co za każdym razem podczas sprzątania kurzu, powoduje po prostu wyrwanie  HDD z dekodera. Chciałem oddać go, niestety okazało się to niemożliwe. Przy 25 PLN ponoć mam jeszcze jakieś dodatkowe profity i teoretycznie powinienem za 4K płacić 45 PLN/miesięcznie. Do końca umowy i auf Wiedersehen Canal+.

Sporo płacisz, to fakt. Chyba nie zoptymalizowałeś oferty ;)

Ja po mistrzostwach w Rosji, jak wprowadzili opłatę 10 zł za 4K, przestałem płacić. Ostatnio jednak, przy wznowieniu abonamentu udało mi się wynegocjować dobrą ofertę i 4K powróciło na mój ekran. I całe szczęście, bo piłka nożna w takim wydaniu to sam mjut :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daliście pany czadu, bo tyle płacić to lekka zgroza. Ja 2 tygodnie temu przedłużyłem umowę na 6 miesięcy przed jej końcem i za ten dekoder płacę tylko 5 zł i 0 za Canal + 4k Ultra HD. A dodam że próbowali wcisnąć aktywację za nawet 99 i 10 zł miesięcznie, cwaniaki

Wysłane z mojego Nokia 5.1 Plus przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam abonament 181,89 PLN i jeszcze wychodzi, że mam ulgi miesięczne na kwotę 104 PLN !!! czyli standardowo powinienem płacić 285,89. To chyba lekka przesada, bo to nie jest pakiet VIP+Max a Super-premium +. Fakt mam jeszcze dwa dodatkowe dekodery, ale i tak przeginają pałę. W Niemczech Sky pełen pakiet z Cinema 4K i Sport 4K kosztuje 39.99 € i oferta programowa nieporównywalna do Canal +. Ale odeszliśmy od tematu. Kolejny minus (przynajmniej dla mnie) to ergonomia pilota.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd wzieliście te ceny, najlepiej obecnie wygląda oferta na 4K z Netflix (przez pierwszy rok 140, później 180, 4K w cenie, dekoder za zero na cały czas trwania umowy, Eleven w cenie).
Co do samego dekodera to nie jest najgorszy, do Dreamboxa się nie umywa (używałem przez 10 lat) ale z racji tego że nie ma nigdzie oficjalnej informacji jak używać kart Cayman na niezależnym sprzęcie oraz dla 4K przeszedłem na sprzęt operatora, przez moment używałem też modułu CI od nc+ w TV LG, ale toporność tego rozwiązania przekonała mnie do przejścia na dekoder od operatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Jasiek_31 napisał:

Nie wiem skąd wzieliście te ceny, najlepiej obecnie wygląda oferta na 4K z Netflix (przez pierwszy rok 140, później 180, 4K w cenie, dekoder za zero na cały czas trwania umowy, Eleven w cenie).
 

Skąd ta cena ? Mnie proponują SuperPremium+ 4K z Netflix  przez ICA ale za 109,99 przez pierwsze 12 miesięcy a resztę umowy 152,99 , mowa tu o ofercie przedłużeniowej  a sam dekoder jeszcze nie wiem, bo nie interesowałem się tym jeszcze :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, XMAREKK30 napisał:

Skąd ta cena ? Mnie proponują SuperPremium+ 4K z Netflix  przez ICA ale za 109,99 przez pierwsze 12 miesięcy a resztę umowy 152,99 , mowa tu o ofercie przedłużeniowej  a sam dekoder jeszcze nie wiem, bo nie interesowałem się tym jeszcze :) 

Wziąłem ich ofertę jako nowy abonent nie jako przedłużeniową.
To co Ci proponują wydaje się bardzo kuszące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jakaś masakra, bo mam dokładnie to co Ty i miesięcznie mam 117.49 PLN.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo, tylko 3 multiroom (ty masz 2) i cenę 149. Kwota nie jakoś specjalnie niska - wiem, że są użytkownicy, którzy ugrali niżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tę cenę to jeszcze jakoś bym przebolał, ale gwoździem do trumny jest NC+GO. Niby powinien śmigać w całej UE, tymczasem, jak jestem w Niemczech, to jest totalna padlina. Dodatkowo okroili do 100h i nie można w zasadzie korzystać (jak to mam miejsce np, z HorizonGo) na TV-Boxach czy AndroidTV. Mam w Niemczech łącze 250 Mbit a NC+GO obcina mi do minimalnych wartości bitrate.Co ciekawe HorizonGo takiego problemu nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy sobie szczerze, że NC+Go jest gorsze z jakością od HBO GO, a myślałem że gorzej być nie może. Do tego brak obsługi Chromecast.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko: czy warto zmienić mediabox+ na 4k ultrabox+ ???

Programów 4k nie planuję wykupować (treści oglądam bezposrednio na TV).

Za zmianą przemawia tylko fast zapping i nagrywanie kilku programów na raz.

Przeciw: zwykły multiroom (teraz mam pramium), brak wyświetlacza i inne drobne problemy opisywane na forum.

Prosze o opinię osoby, które zrobiły taką zamianę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem pobierać aktualizację na dekoder UltraBox+ 4K  od ADB i w końcu dodali Netflix i śmiało można się logować. Wersja oprogramowania to 0X22 :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Mam problem z dekoderem  4kUltrabox+ . Od Platform Canal+ , Poniżej opisuje wszystko , Proszę wczytać się w artykuł , Myślę że część z Was ma dokładnie ten sam kłopot .

 

Witam , Kontaktuje się w sprawie dekodera : 4K ULTRABOX+ , Mianowicie urządzenie po poprawnym podłączeniu , skonfigurowaniu działa poprawnie , Lecz czasem ma tak że się zawiesi . Pomaga jemu tylko wtedy odłączenie z kontaktu i po czasie ponowne włączenie do prądu , Mam ten dekoder od niedawna i już parę razy mi się to zdarzyło . To jest strasznie irytujące , Co mogę z tym fantem zrobić ?, Pisałem w tej sprawię nawet do obsługi klienta Canal + , Otrzymałem odpowiedz aby zrobić następujące rzeczy :

 

Na początek proszę sprawdzić czy tryb oszczędzania energii. Proszę wejść w MENU->USTAWIENIA->USTAWIENIA->OSZCZĘDZANIE ENERGII i zmienić ?oszczędzanie energii (czuwanie)? na ?normalne?. Spowoduje to szybsze uruchamianie dekodera oraz zapamiętywanie ustawień sieci kosztem zaledwie lekko zwiększonego zużycia energii. Bardzo możliwe że ta funkcja może być obecnie ustawiona na maksymalną więc dekoder nawet w trakcie działania potrafi zawiesić się i jedynie reset z prądu pomaga.

 

Proszę wejść w MENU->USTAWIENIA->INSTALACJA->USTAWIENIA DOMYŚLNE->PRZYWRÓĆ USTAWIENIA DOMYŚLNE i ustawić:

PRZYWRÓĆ USTAWIENIA DOMYŚLNE na TAK

USUŃ WSZYSTKIE NAGRANIA na NIE

Proszę zatwierdzić reset przez KONTYNUUJ.

 

Witam, Dzień dobry , Pomimo tego iż przywróciłem dekoder do ustawiań fabrycznych , Wcześniej sprawdzałem ustawienia - oszczędność energii jest w teraz trybie normalnym, Nie maksymalnym , tylko NORMALNYM . Sprzęt nadal , wciąż, ciągle się tnie , zawiesza w ten sam identyczny sposób , Nawet nie pomogło nic kupno nowego kable HDMI MagicLink 2.0 4k UHD , Teraz takim kablem dekoder jest połączony z TV : sony kd-55xf9005 . Sytuacja nadal występuje, dekoder się cały czas zacina . Co dalej ? ,

Myślę że nie jedna Osoba ma dokładnie tak samo jak Ja .

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...