Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED C7 Test - płaski OLED Ultra HD 2017 (OLED55C7V)

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 17.12.2017 o 22:33, bithmore napisał:

Moje pytanie jest następujące. Czy przy tym ostatnim zdjęciu jest sens go wymieniać? boję się, że przyjedzie nowy i będzie gorzej. Dodam jeszcze, że przy gammie 1.9 ta plansza wygląda dużo lepiej niż ta powyżej. Osobiście teraz jadę na ISF dark, gamma 2.2, kontrast 100, jasność 50, podświetlenie oled 22 i powyłączane wszystkie wspomagacze ostrości krawędzi, oszczędzania energii itd.

Bardzo prosiłbym o komentarz także naszych specjalistów np. Macieja, bo mam zamiar w ciągu miesiąca wykupić kalibrację i pytanie czy ten egzemplarz jest jej godzien :) Z góry dziękuję.

 

z czasem chyba powinno się to jeszcze poprawić - tak około 100-200h  używania "plamy" się stabilizują

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Maciej Koper napisał:

Moim zdaniem jest ok i bym nie kombinował. Te 5% na TV OLED ma poniżej 0,1 cd/m2, więc żeby było tak jasne jak na zdjęciu to ekspozycja aparatu musi być naprawdę długa. Założę się, że w rzeczywistości nie wygląda aż tak źle jak na zdjęciu. Dla porównania plansza 5% na zwykłym TV LCD, który jest przy 5% znacznie jaśniejszy"czarna dziura":

Ciekawe co to za LCD :) Ale faktycznie bardzo często zapomina się, co się dzieje z równomiernością na LCD i to nie tylko na 5%.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olewam temat bandingu bo z każdym dniem lepiej to wygląda, a oglądam TV po 3h dziennie max póki co ;) brak czasu. Jeszcze w styczniu się kalibracje zrobi i bedzie cacy:)

a jak z tymi bad pixelami? czy te co sa nie zwiastuja ze beda niedlugo problemy z kolejnymi? to ma znaczenie czy random totalny?

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazłem chyba 1 lub 2 badpixele, ale olałem temat. To jest widoczne jedynie z bardzo bliska, a z normalnej odległości nie ma możliwości, aby je wypatrzyć.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.11.2017 o 19:34, gangi007 napisał:

No to wychodzi 200 dni po 10 godzin.Kiedy został kupiony?

Jak sprawdzic przepracowane godziny.C7.Kupiony.23.12.2017

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz wejść do menu serwisowego, nie wiem jak pogoogluj i tam jest parametr UTT, który pokazuje liczbę h. Ja wczoraj to odkryłem jak programowałem pilota logitech harmony pod nowe urządzenia i jedna z komend jest service menu i u mnie naciskam jeden przycisk na pilocie i mam ;) pilot oryginalny chyba takiego przycisku nie ma i coś widziałem w necie, że trzeba coś na pilocie i na TV jednocześnie przytrzymać przez kilka sek (mam nadzieję, że to było też do oledów od lg). Ja już mam całe 112h przepracowane, ale w święta TV leci od rana ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.11.2017 o 19:34, gangi007 napisał:

No to wychodzi 200 dni po 10 godzin.Kiedy został kupiony?

Dzieki.bithmore

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś dotarł do mnie nowiutki oled 55c7v, była to wymiana serwisowa z TV oled 55b6j. 55b6j kupiłem w Euro z wystawy w przecenie 8tys na 6500zł, sprzedawcy to oszuści bo powiedział że stoi na wystawie 3 tygodnie a okazało sie że stał 14 miesięcy:) miał przepracowane 1750h, kupiłem bo obraz jaki generował na wystawie bił na łeb wszystkie Ledy wokół. I teraz konkluzja, kupując Oled 55b6j nie miałem pojęcia o wypaleniach powidokach itd...kupiłem w ciemno, w domu przeżyłem szok, jakość obrazu wymiata zupełnie inny odbiór filmów. Zacząłem czytać to forum i zaintrygował mnie temat powidoków, zacząłem ściągać plansze testowe i zonk, mam wypalenia, dwa miejsca, jedno z prawej strony jakiś kształt liścia i u dołu coś podobnego do belki informacyjnej. Po 3 tygodniach zgłosiłem do serwisu LG Polska przez stronę www. odpowiedź natychmiastowa, kazali tylko zrobić zdjęcia tych wypaleń. Serwisant przyjechał po 4 dniach z nową matrycą do wymiany, rozkręcił wszystko ale okazało się że jedno mocowanie do płytki wifi i bluetooch nie pasuje, złożył TV z powrotem zadzwonił gdzieś i powiedział że matryc do tego modelu innych już niema, będzie wymiana TV:) Jeszcze w menu servisowym sprawdził ilość h pracy i ilość cykli czyszczenia matrycy, godzin było 1750, cykli czyszczenia 180. Jestem miło zaskoczony obsługą serwisu i ciesze się że mają tak wysoki poziom obsługi. Także mam nowiutki 55c7v za 6500zł i jestem mega zadowolony. 

  • Lubię 2
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładnie z ich strony :) gratulacje! Ciekawe czy na modelu z 2017 też byłyby powidoki po takim czasie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jestem ciekawy, w każdym razie w sklepie nie wyłączają TV z pilotów do standby mode, tam w sklepach jest jedna główna wajcha i wszystkie gaszą jednocześnie odcinając zasilanie, żaden Oled nie uruchamia czyszczenia matrycy, z resztą Tv chodzi w trybie sklepowym czyli wszystko na maksa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis LG się spisał. Aż jestem w szoku, że wymienili bez problemów powystawowy tv.

 

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, pawelvideo napisał:

Też jestem ciekawy, w każdym razie w sklepie nie wyłączają TV z pilotów do standby mode, tam w sklepach jest jedna główna wajcha i wszystkie gaszą jednocześnie odcinając zasilanie, żaden Oled nie uruchamia czyszczenia matrycy, z resztą Tv chodzi w trybie sklepowym czyli wszystko na maksa.

Chyba nie do końca tak było, bo kolega pisał że było 180 czyszczeń? być może nie zawsze leci totalnie power down na listwach, nie wiem, ale 180 czyszczeń się jakoś zrobiło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom sklepy nie są takie głupie i te historyjki o jednej wajsze zasilającej to mit. Oni wiedzą że oledy mają te cykle czyszczenia i nie wolno ich wyłączać metodą odcinania prądu. Gdyby ten oled się nie czyścił, to już po miesiącu/dwóch nadawał by się na śmietnik, bo ani na wystawie nie spełniłby swojej roli (a wręcz przeciwnie, nie zachęcałby do kupna), ani nie dałoby radę sprzedać go później i odzyskać część kasy. Nawet zakładając, że TV na wystawę dostają od producenta za darmo, to i tak jak się go sprzeda jako powystawowego to jest korzyść dla sklepu. Nikt nie jest na tyle głupi żeby wywalić w błoto parę tysięcy, tylko dlatego że pracownikowi nie chciało się wyłączyć TV z pilota. 

@pawelvideo

Nie chcę Cię straszyć, ale obejrzyj sobie tego nowego C7 pod kątem żółtego zafarbu na planszy 100% białego i bandingu na planszy 5%. No i obczaj martwe piksele albo subpiksele (kolorowe plansze). Piszę to tylko dlatego, że na forum było kilka doniesień, że TV wymieniane przez serwis LG to najgorsze z najgorszych egzemplarzy jakie można trafić po względem jakości.

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, efel napisał:

 

@pawelvideo

Nie chcę Cię straszyć, ale obejrzyj sobie tego nowego C7 pod kątem żółtego zafarbu na planszy 100% białego i bandingu na planszy 5%. No i obczaj martwe piksele albo subpiksele (kolorowe plansze). Piszę to tylko dlatego, że na forum było kilka doniesień, że TV wymieniane przez serwis LG to najgorsze z najgorszych egzemplarzy jakie można trafić po względem jakości.

Powiem tylko tak w 100% podpisuję się "obiema ręcami i nogami" HAHA :-)

  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja postanowiłem swój egzemplarz też wymienić ze względu na 3-4 bad pixele (gryzły mnie w myślach a mogłem wymienić to się na to zdecydowałem), których w sumie nie widać było i przed banding nazwijmy to średniej intensywności. Nie wiem czy dobrze zrobiłem, ale to się okaże. W saturnie prawie po miesiącu czasu oglądałem nowy egzemplarz w osobnym pokoju, niestety był dość wąski więc oglądałem go z 50cm i nowy ezgemplarz ma 1 bad pixel (świeci na czerwono więc chyba jest szansa, że zniknie) ale banding wydał mi się dużo mniejszy (może się okazać, że jak spojrzę z 2-3m to będzie gorzej jednak, moje ryzyko), mimo, że TV ma przepracowane 0h (sprawdzałem w menu serwisowym). Jedyne co mnie martwi to z tyłu gdzie jest aluminiowa obudowa nie było folii. A mój egz. z listopada ma (nawet jej jeszcze nie zdjąłem bo planowałem wymieniać), ten jest z grudnia (sprawdzone po numerze seryjnym). Mam obawy czy to nie jest jakiś, który był na wymianie matrycy w serwisie LG? zapewniają mnie, że to nówka sztuka jaką mają od dystrybutora. Faktycznie sam TV był zapakowany solidnie, były taśmy te białe 3 itd.. ale nie wiem czy LG tak nie robi, że ktoś im zwróci TV ze względu na wady matrycy, wymienia je u siebie i pakuje na nowo i zapomnieli dokleić folii po prostu... czasem też zdarza się, że ktoś zapomni tego zrobić w fabryce na nówce sztuce. Wiem, bo pracowałem kiedyś w fabryce za granicą i przez winę człowieka można czegoś nie spakować do pudełka a zespół jakości nie otwiera każdego pudełka ;) Folia to pierdoła bo i tak bym ją ściągnął tylko po prostu daje mi do myślenia. Jak u Was było ;) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Brak folii wskazuje, że to sztuka zwrócona do sklepu lub z serwisu.

- na halach TV wyłącza się z "hebla". Nie ma innej metody. To poważny problem dla paneli OLED

- nie ma martwych pixeli, są tylko martwe sub-pixele i dlatego trzeba sprawdzać panel czterema obrazami W R G B. Kilka martwych sub-pixeli nie zrobi destrukcji w obrazie. Ważne by proces "uśmiercania" nie miał progresu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z folią jest tak, ze raz jest raz nie ma..., do pewnego momentu nie było  w (seria E7-E6) rozmawiałem z serwisem na ten temat i tez potwierdzili ze tak jest i  bywało.

Bez znaczenia...

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem spokojny. dzieki zatem. Przy okazji, ktos tu ma dekoder nc plus 4k ? warto placic 15zl miesiecznie za to cos? lekko pojechali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój... Jakie 4k ma ma bitrate na poziomie 9-10 mbit...

Wyślij lotka :-) co miesiąc za to :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TV 55c7v nowy z wymiany serwisowej przyjechał zapakowany firmowo, znaczy widać ze nigdy nie był otwierany, pudełko na krawędziach  miało listwy zabezpieczające takie jak np w produktach AGD, przewody od TV zgrzane folią jak i reszta akcesorium, całe pudło ostreczowane. Tv jest z końca listopada 2017, miał folie na plecach. Dostałem nową gwarancje liczoną od dostawy do domu 24mieś, naturalnie zrobię testy i przyjrzę sie panelowi ale po wstępnych oględzinach wszystko wygląda OK.  W starym 55b6j widziałem kilka wypalonych pikseli ale widać je tylko z odległości 50cm i absolutnie nie przeszkadzały w użytkowaniu TV, nawet wypalenia matrycy podczas oglądania filmów praktycznie nigdy nie były widoczne, tylko w skrajnych przypadkach na jednolitych planszach lekko było widać. Ten defekt matrycy jest trochę rozdmuchany moim zdaniem bo gdybym żonie palcem nie pokazał to nigdy by tego nie zobaczyła. 

6 godzin temu, efel napisał:

Wbrew pozorom sklepy nie są takie głupie i te historyjki o jednej wajsze zasilającej to mit. Oni wiedzą że oledy mają te cykle czyszczenia i nie wolno ich wyłączać metodą odcinania prądu. Gdyby ten oled się nie czyścił, to już po miesiącu/dwóch nadawał by się na śmietnik, bo ani na wystawie nie spełniłby swojej roli (a wręcz przeciwnie, nie zachęcałby do kupna), ani nie dałoby radę sprzedać go później i odzyskać część kasy. Nawet zakładając, że TV na wystawę dostają od producenta za darmo, to i tak jak się go sprzeda jako powystawowego to jest korzyść dla sklepu. Nikt nie jest na tyle głupi żeby wywalić w błoto parę tysięcy, tylko dlatego że pracownikowi nie chciało się wyłączyć TV z pilota. 

@pawelvideo

Nie chcę Cię straszyć, ale obejrzyj sobie tego nowego C7 pod kątem żółtego zafarbu na planszy 100% białego i bandingu na planszy 5%. No i obczaj martwe piksele albo subpiksele (kolorowe plansze). Piszę to tylko dlatego, że na forum było kilka doniesień, że TV wymieniane przez serwis LG to najgorsze z najgorszych egzemplarzy jakie można trafić po względem jakości.

Ten który wymieniłem czyli 55b6j miał 1750h przepracowanych i 180 czyszczeń, serwisant powiedział że przy tej ilości godzin przepracowanych powinno być minimum 400 czyszczeń automatycznych, mówił też że do sklepów wysyłają instrukcje odnoście egzemplarzy wystawowych ale z reguły sklepy mają to gdzieś, Lg nie jest w stanie egzekwować swoich roszczeń wobec sklepów, niestety. Co do testu matrycy to na pewno zrobię choć na pierwszy rzut oka wydaje sie OK .

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis LG zachowuje się według mnie dość... dziwnie. Mówią oficjalnie, że wypalone OLEDy nie podlegają gwaranacji, a je wymieniają i nie marudzą. A bardziej oczywistą wadę jak silne żółte przebarwienie na białej planszy nie uznają.

@ma_ko

Tobie LG uzawało reklamację w ramach tego, że był ten banding u Ciebie tak mocny czy też miałeś jakieś "inne" możliwości wyegzekwowania od LG wymiany OLEDów ?

@bithmore

Wymieniłeś swój egzemplarz w serwisie LG czy też w sklepie bo miałeś jeszcze taką możliwość ?

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Subman napisał:

Serwis LG zachowuje się według mnie dość... dziwnie. Mówią oficjalnie, że wypalone OLEDy nie podlegają gwaranacji, a je wymieniają i nie marudzą. A bardziej oczywistą wadę jak silne żółte przebarwienie na białej planszy nie uznają.

Być może chodzi o to że miejscowe trwałe przepalenie organicznego materiału matrycy w wyniku którego zostają trwale wypalone powidoki, to jest jej fizyczna miejscowa destrukcja/uszkodzenie, a coraz większe z czasem żółknięcie materiału organicznego ponoć wynika z naturalnych procesów starzenia materiału organicznego. Czyli inaczej jest to naturalna cecha materiału organicznego.

Edytowane przez mmpeg-4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, mmpeg-4 napisał:

Być może chodzi o to że miejscowe trwałe przepalenie organicznego materiału matrycy w wyniku którego zostają trwale wypalone powidoki to jest jej fizyczna miejscowa destrukcja, a coraz większe z czasem żółknięcie materiału organicznego ponoć wynika z naturalnych procesów starzenia materiału organicznego. 

Te źółte zabarwienie na pewno nie jest spowodowane starzeniem się materiału organicznego :) Ono jest spowodowane polaryzatorem/warstwą antyodblaskową. Łatwo to sprawdzić, bo ono przesuwa się w raz z kątem. Kolega yoshek dostał zupełnie nówkę sztukę B7 z takich zafarbem na wprost jak patrzył że szok, a serwis LG nie uznał mu tej usterki, bo twierdzili że OLEDy tak "mają". Było tak źle, że aż kupił nowy egzemplarz C7, a tamtą B7 odsprzedał komuś innemu, komu ten zafarb nie przeszkadzał.

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Subman napisał:

Te źółte zabarwienie na pewno nie jest spowodowane starzeniem się materiału organicznego

Całkiem możliwe, ale można się spotkać z informacjami że ponoć materiał organiczny może z czasem nieco żółknąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...