Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Tomek1977 napisał:

A Ty "na kupnie" jesteś i Cię tu stresują ,co? :)))

Już kupiłem tydzień temu ale śledziłem temat dlaczego i co się stało. Napięcie sięgało zenitu, ludzie o mało nie spalili siedziby LG Polska a tu masz: Oszczędzanie Energii :D

1 godzinę temu, jim1990 napisał:

@Najgorszy77 Odesłałem go i póki co czekam na kontakt z ich strony. Na pewno dam znać jak sprawa się zakończy. Pozdrawiam

 Miałem zamiar oddać swój bo pojawiła się oferta o 1500 zł tańsza, ale dałem se na luz. Znając moje szczęście to trafiłbym na jakiś lichy egzemplarz i bym się bujał z matrycami. Ale opisz na wszelki wypadek dla innych. ja się trochę obawiam tego, że zwrot o jak nie używałeś, a u mnie jednak trochę działał. Stawiam się w roli sprzedawcy. Potem jak go sprzedać itp, itd..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mogę reklamować prędkość do serwerów NETFLIX'a u swojego operatora kablowego? Od kliku dni nie jestem w stanie niczego obejrzeć w 4K ani nawet w porządnym HD:(

Na stronie fast.com wieczorem mam wyniki rzędu 600Kbps (łącze 120Mb/s z kablówki). Masakra jakaś...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

600 kbps to masakra faktycznie. A sprawdzałem jakie masz w ogóle wyjście do internetu - np. poprzez stronę www.speedtest.net ? Jeśli na takich stronach również będziesz miał niską prędkość, to powinieneś jak najbardziej zgłosić się do operatora kalbowego i reklamować wolny internet. Jeśli jednak uzyskujesz coś w okolicach wydajności maksymalnej twojego łącza, to niestety reklamacja Netflixa zapewne nic nie przyniesie, ale zawsze możesz próbować, bo mają też pewne narzędzia aby ten ruch lepiej przekierować.

Orange ostatnio postawił w swojej sieci serwery cache'ujące filmy Netflixowe (podpisali umowę z Netflixem) i wydajność przez to mocno wzrosła, bo ruch zamiast do Nowego Yorku jest teraz kierowany do Warszawy. Natomiast jedynie duzi operatoczy mogą próbować jedynie podpisywać taką umowę.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś się może orientuje czy proces automatycznego czyszczenia matrycy trwa za każdym razem tyle samo, czy może czas trwania jest uzależniony od jakiś czynników ?

Edytowane przez Michadex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

7 minut około 20 sekund mierzone :-)  , zawsze tak samo oprócz trybu wymuszonego 1 H ,ale w ten tryb tez wchodzi ten 7 minutowy tryb bo słychać po załączeniu się trybu 1h ze po 7 minutach wyłącza się jakiś przekaźnik..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, szra_ma napisał:

Panowie, mogę reklamować prędkość do serwerów NETFLIX'a u swojego operatora kablowego? Od kliku dni nie jestem w stanie niczego obejrzeć w 4K ani nawet w porządnym HD:(

Na stronie fast.com wieczorem mam wyniki rzędu 600Kbps (łącze 120Mb/s z kablówki). Masakra jakaś...

Mam podobnie, tzn nie aż tak tragicznie, ale też na 4K w okolicach 20:00 nie starcza. Reklamowałem u swojego dostawcy internetu. Stwierdzili, że pierwsze słyszą o takim problemie, mają dobre łącza, blablabla i  nic nie są w stanie z tym zrobić bo nie mają wpływu na to jaką trasą dalej idzie ruch do Netflixa. Gdzieś po drodze jest wąskie gardło i tyle. Rozwiązania są dwa. Albo odpuszczę Netflixa, albo zmienię dostawcę internetu. Przy czym to drugie nie wchodzi w rachubę, bo tylko ten którego mam w mojej okolicy oferuje światłowód i wszystko poza Netflixem śmiga. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Subman napisał:

600 kbps to masakra faktycznie.

Niestety w innych testach łącze spisuję się bez zarzutu, jeszcze w zeszłym tygodniu wszystko było na przyzwoitym poziomie tzn. wieczorem na fast.com

miałem 30-40 Mbps. Co ciekawe to od dwóch dni sprawdzam prędkość około godziny 7 rano i mam wyniki na poziomie 70-80 Mbps, lecz im dalej w las tym gorzej.

W tej chwili fast.com pokazuje 4 Mbps czyli znowu dramat:( 

Z ciekawości wczoraj wieczorem udostępniłem internet w telefonie kom. lte i wyniki były w normie. Generalnie jestem w czarnej d**ie, nie mam alternatywy jeśli chodzi 

o dostawcę internetu w moim mieście. Nawet nie wiem w jaki sposób to zareklamować to u dostawcy. Rozumiem,  że problem leży w przekierowaniu pakietów z ich serwerów?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się załącza to czyszczenie matrycy, po jakimś czasie oglądania TV. Coś trzeba włączyć.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4h na serii 6 było to ciągłe 4H czyli jak przerwałeś oglądanie po 2 H to naliczało się od nowa..., na serii siedem na 100% nie powiem czy nadal tak jest czy kolejny firmware czegoś nie zmienił, u mnie załącz się samo bo raczej TV pracuje na przebiegach większych niż 4h.., jesli sie załączyło to po przejsciu TV w tryb stand by po 7 minutach słychać przekaznik takie ciche pukniecie...

Tryb wymuszony załączasz z poziomu menu lub na web OS 2.0 z menu serwisowego ,ale trwa domyślnie 1h i kończy się przejściem białej poziomej linii przez cały ekran od góry do dołu i informacji o poprawnie przeprowadzonym cyklu czyszczącym.

Edytowane przez ma_ko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 hours ago, Subman said:

Orange ostatnio postawił w swojej sieci serwery cache'ujące filmy Netflixowe (podpisali umowę z Netflixem) i wydajność przez to mocno wzrosła, bo ruch zamiast do Nowego Yorku jest teraz kierowany do Warszawy. Natomiast jedynie duzi operatoczy mogą próbować jedynie podpisywać taką umowę.

Czy ja wiem czy tylko duzi, mój lokalny (działający na terenie tylko mojego miasta) operator oferuje mi takie parametry jak poniżej (test sprzed chwili). Wieczorem oczywiście jest gorzej, ale to wynika z ogólnie większego ruchu i polskiego i globalnego oraz oczywiście od obciążenia serwerów Netfliksa. Niemniej te 15Mbps potrzebne do 4K/DV to tak mała wartość, że nigdy nie miałem problemu z jej osiągnięciem. Co mogę doradzić to ewentualnie spróbowanie jakiejś usługi VPN, do której mamy dobry transfer i w ten sposób sztuczną zmianę routingu. Ruch z sieci VPN do Netfliksa może być wystarczaczjąco szybki, tym bardziej, że te 15 Mbps to dla większości VPNów żaden problem. W google wpisać "best vpn service" i testować pierwsze 10 ;). Lub nawet "best vpn for netflix".

 

fast.png

Edytowane przez plast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, ma_ko napisał:

4h na serii 6 było to ciągłe 4H czyli jak przerwałeś oglądanie po 2 H to naliczało się od nowa..., na serii siedem na 100% nie powiem czy nadal tak jest czy kolejny firmware czegoś nie zmienił, u mnie załącz się samo bo raczej TV pracuje na przebiegach większych niż 4h.., jesli sie załączyło to po przejsciu TV w tryb stand by po 7 minutach słychać przekaznik takie ciche pukniecie...

Tryb wymuszony załączasz z poziomu menu lub na web OS 2.0 z menu serwisowego ,ale trwa domyślnie 1h i kończy się przejściem białej poziomej linii przez cały ekran od góry do dołu i informacji o poprawnie przeprowadzonym cyklu czyszczącym.

Liczy się łączny czas oglądania, od początku tak było na serii 7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, ma_ko napisał:

7 minut około 20 sekund mierzone :-)  , zawsze tak samo oprócz trybu wymuszonego 1 H ,ale w ten tryb tez wchodzi ten 7 minutowy tryb bo słychać po załączeniu się trybu 1h ze po 7 minutach wyłącza się jakiś przekaźnik..

Ta opcja jest domyślnie włączona w tv? czy trzeba po pierwszym włączeniu ją uruchomić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba włączać. To jest automatyczny proces, który włącza się co 4 godziny kumulatywnego czasu działania. Ręcznie włącza się jedynie wymuszone czyszczenie matrycy, jednak tego co do zasady się nie robi. Dopiero gdyby jakiś powidok nie chciał zniknąć wtedy można je uruchomić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, vader_4747 napisał:

Nic nie trzeba włączać. To jest automatyczny proces, który włącza się co 4 godziny kumulatywnego czasu działania. Ręcznie włącza się jedynie wymuszone czyszczenie matrycy, jednak tego co do zasady się nie robi. Dopiero gdyby jakiś powidok nie chciał zniknąć wtedy można je uruchomić.

ok, rozumiem. Dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, vader_4747 napisał:

Nic nie trzeba włączać. To jest automatyczny proces, który włącza się co 4 godziny kumulatywnego czasu działania. Ręcznie włącza się jedynie wymuszone czyszczenie matrycy, jednak tego co do zasady się nie robi. Dopiero gdyby jakiś powidok nie chciał zniknąć wtedy można je uruchomić.

Wymuszone czyszczenie matrycy nie wyczyści powidoków które są już utrwalone/ wypalone zrobi to ten proces 7 minutowy który jest także składową tego procesu 1H.  Czy też ten po 4H. (można powalczyć inaczej z tym efektem ,ale to inna bajka nie niweluje problemu w 100% ale mocno go ogranicza)

Ten proces 1H ma raczej za zadanie przywrócenia i uporządkowania matrycy i jakości  wyświetlanych obiektów (ostrość itd)...

Generalnie z autopsji kilkadziesiąt razy użyty proces 1H na różnych ,matrycach i grubo ponad setkę ten co 4H wystarczy czas i procesy co 4H by poradzić sobie z grubsza z wyrównaniem matrycy..., śmieję się że jak odpalam "dziewiczą" i widzę jakie ma wady to wiem które wyrówna czyszczenie 7 min, z czym sobie poradzi czas a co będzie [beeep]ą całkowitą..

Zbieram się do zrobienia kompendium czyszczenia na podstawie własnych ciulowych doświadczeń..

 

 

Edytowane przez ma_ko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Utrwalonych na stałe powidoków, czyli wypaleń to nic nie usunie, ani wymuszone ani automatyczne czyszczenie. Pisałem o zwykłych powidokami, a takie mogą trwać różny okres czasu i jeżeli ktoś jest niecierpliwy i nie chce czekać, aż telewizor sam się go z czasem pozbędzie, to można go usunąć wymuszonym czyszczeniem.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy u was też tak jest że ta czarna ramka dookoła ekranu podczas oglądania czegokolwiek na dole jest szersza niż po bokach i na górze?czy dookoła ekranu jest taka sama?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minutes ago, vader_4747 said:

Pisałem o zwykłych powidokami,

Najpierw trzeba umieć takie uzyskać :<

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To prawda. W przypadku najnowszej generacji telewizorów OLED trzeba być naprawdę zdolnym by wywołać powidok.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto wspomnieć że godzinna kompensacja matrycy uruchamia się automatycznie sama po 2000h godzin. Sprawdzone w menu serwisowym.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kKadajo napisał:

Warto wspomnieć że godzinna kompensacja matrycy uruchamia się automatycznie sama po 2000h godzin. Sprawdzone w menu serwisowym.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
 

Dokładnie. Czyszczeniem matrycy w ogóle nie ma co sobie zawracać głowy. Robi to automat i tyle w temacie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@szra_ma 

Prędkość do serwerwów Netflixowych zależy w bardzo dużej mierze od operatora. Tak jak wcześniej powiedziałem Orange np. postawić w swojej własnej sieci serwery cache'ujące filmy Netflix (tzw. Netflix Open Connect: https://openconnect.netflix.com/en/ ) i dzięki temu w sieci Orange mam teraz zawsze praktycznie maksimum tego co daje linia o KAŻDEJ porze dnia tj. na łączu 80Mbit mam zawsze do fast.com 74 Mbit/sek - i jest to wynik zmierzony rano i wieczorem (w tej chwili). Notabene jednak nawet jak Orange nie miał tych serwerów cache'ujących, to też miałem rano i wieczorem transfer rzędu ok. 20 Mbit/sek. Jeśli prędkość do Netflixa spada Ci wieczorem, to znaczy, że Wasi operatorzy mają bardzo przeciążone łącza międzyoperatorskie. Te 20Mbit/sek dawało mi realnie na C7 rozdzielczość 2160p w streamingu 11 Mbit, natomiast po upgradzie w Orange mam teraz zawsze 2160p ze streamingiem 15 Mbit (wyższa jakość obrazu), czyli maksimum co daje obecnie Netflix. Na Twoim miejscu zgłosiłbym jednak do operatora usterkę ze względu na bardzo duże różnice w szybkości działania Netflixa. A jak masz możliwość to przenieś się do Orange. Tu nie mam żadnych zastrzeżeń do mojego operatora.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Łukasz Ostrowski napisał:

Czy u was też tak jest że ta czarna ramka dookoła ekranu podczas oglądania czegokolwiek na dole jest szersza niż po bokach i na górze?czy dookoła ekranu jest taka sama?

 

Boisz się, że cały rząd pikseli padł Ci na dole? :D Tak, ramka na dole ekranu jest minimalnie grubsza. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę kupić pilota z przyciskiem 'info' do swojej B7.

Co będzie lepszym wyborem:

Logitech HARMONY 350 czy LG AN-MR700 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...