Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

19 minut temu, Subman napisał:

 

A co do wypaleń - LG faktycznie nigdzie nie ostrzega, przed możliwością trwałego uszkodzenia OLEDa, ale nie robi też nikomu problemu w ramach gwarancji jak się wypali matryca. Wymieniając matryce/całe telewizory, czy też zwracając pieniądze, jednocześnie przyznają się że problem był w ich produkcie i nie zrzucają winy na klienta. Więc w czym problem ?

To chyba zależy od kraju. Raczej nie we wszystkich krajach wymieniają wypalone matryce tak chętnie...

Moim zdaniem problemu z produktem nie ma tutaj jakiegoś specjalnego. Nie jest to po prostu technologia idealna. Następca plazm dzieli z nimi również pewne wady. Poza tym jest to fantastyczna technologia do kina domowego. Nie ma lepszej póki co. A jak się komuś nie podoba to przecież jest w czym wybierać w LCD ;) Jakby co to kolega Somebody101 pomoże dobrać odpowiedni model ;)

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Damiano85 napisał:

To chyba zależy od kraju. Raczej nie we wszystkich krajach wymieniają wypalone matryce tak chętnie...

Masz rację - powinienem napisać oczywiście "LG Polska". W innych krajach może być faktycznie inaczej. Tutaj ważne są zapewne zapisy w samej gwarancji i samo prawo w danym kraju. Tak czy inaczej, w Polsce użytkownicy OLEDów LG są w zdecydowanie lepszej sytuacji. Ciekawe swoją drogą, co by się stało, gdyby ktoś sprowadził OLEDa z kraju w którym wypaleń nie uznają. Polski serwis LG wymieniłby wypalonego OLEDa, czy też nie ? :)

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie kilkadziesiąt stron tego wątku to (podobnie jak w wątku o serii8) personalne przepychanki, połajanki i małomerytoryczne dyskusje. Powstał swego czasu osobny watek nt. wypaleń, może tam przeniesiecie swoją aktywność. Ten watek przestał być "czytalny".

  • Plusik 3
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, pawelll napisał:

Ostatnie kilkadziesiąt stron tego wątku to (podobnie jak w wątku o serii8) personalne przepychanki, połajanki i małomerytoryczne dyskusje. Powstał swego czasu osobny watek nt. wypaleń, może tam przeniesiecie swoją aktywność. Ten watek przestał być "czytalny".

Ciężko się nie zgodzić. Zauważ jednak, że temat dość często ciągną osoby, których problem nie dotyczy bo mają jakiegoś LCD i ciągle piszą o tym że straszliwa korporacja oszukuje klientów bo na banerach reklamowych nie ma napisanego wielkimi literami ostrzeżenia o ryzyku wypalenia matrycy. I tak to się kręci w kółko...

  • Plusik 2
  • Lubię 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Subman - pierwsza angielska definicja jest równie enigmatyczna, co polska. Druga jak rozumiem nie jest zawarta w instrukcji. ?

Należy oddać lg polska, że pod względem gwarancji wyróżnia się in plus na tle innych producentów, co nie zmienia faktu, że świadomość nieuniknionego jest frustrująca. 

@Damiano85 - użytkownicy ledów, jako potencjalni przyszli właściciele oledów mają, odnoszę wrażenie, bardziej neutrealny stosunek do tej technologii. Widzą jej wady i ZALETY. Co do korpo, to zdania nie zmieniam - każda ma w du..e swoich klientów.

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Toma-San napisał:

@Subman - pierwsza angielska definicja jest równie enigmatyczna, co polska. Druga jak rozumiem nie jest zawarta w instrukcji. ?

Należy oddać lg polska, że pod względem gwarancji wyróżnia się in plus na tle innych producentów, co nie zmienia faktu, że świadomość nieuniknionego jest frustrująca. 

@Damiano85 - użytkownicy ledów, jako potencjalni przyszli właściciele oledów mają, odnoszę wrażenie, bardziej neutrealny stosunek do tej technologii. Widzą jej wady i ZALETY. Co do korpo, to zdania nie zmieniam - każda ma w du..e swoich klientów.

W tym podsumowaniu korporacji nie ma nic odkrywczego. Nie chce wywoływać tu kolejnej bezsensownej dyskusji na temat tego kto jest bardziej obiektywny w ocenie Oledów. Ten NEUTRALNY stosunek do oledów to aż wylewa się z niektórych postów ;) Jestem przekonany, że niektóre osoby będą krytykować w tym wątku Oledy przy każdej okazji i z pewnością się tą technologią nie zainteresują. Mają już swoje telewizory i swojego wyboru będą bronić, starając się jednocześnie pokazać innym, np użytkownikom Oledów, że Ci dokonali fatalnego wyboru, którego konsekwencją będzie 1000% wypalenie matrycy. Trzeba więc ich (użytkowników oledów) uświadomić, że nadciąga nieuniknione... 

Tak, czytając tego typu posty nie mam najmniejszych wątpliwości, że jest to bardzo obiektywna opinia. 

Zanim znowu ktoś użyje argumentu, że LG płaci mi za zachwalanie oledów, może odszukać sobie dziesiątki moich postów, w których pisze, że Oled nie jest dobrym wyborem dla KAŻDEGO. Obecnie nie posiadam już żadnego telewizora LCD i mimo wszystko nie spamuje wątków dotyczących LCD, krytykując te Technologie na każdym kroku. 

Większość problemów została już w tym wątku poruszona i jest to już naprawdę nudne czytać posty osób, które nie mają z tymi telewizorami nic wspólnego i w kółko poruszają te same problemy. Nie wiem, może jakaś litanie sobie napiszcie i odmawiajcie wieczorami np:

Oled to zafarb, Oled to banding, Oled to permanente i nieuniknione WYPALANIE, LCD to jasność słońca, tysiące nitów i życie wieczne, AMEN! 

Niestety przychodzi nowy użytkownik i zamiast znaleźć informacje, rozwiązania problemów itp to czyta ciągle tę litanie... 

  • Lubię 3
  • Dzięki 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Subman napisał:

A co do wypaleń - LG faktycznie nigdzie nie ostrzega, przed możliwością trwałego uszkodzenia OLEDa, ale nie robi też nikomu problemu w ramach gwarancji jak się wypali matryca. Wymieniając matryce/całe telewizory, czy też zwracając pieniądze, jednocześnie przyznają się że problem był w ich produkcie i nie zrzucają winy na klienta. Więc w czym problem ?

W tym, że gwarancja nie trwa wiecznie i po jej upływie klient zostaje z wadliwym produktem.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, D_S napisał:

W tym, że gwarancja nie trwa wiecznie i po jej upływie klient zostaje z wadliwym produktem.

Dlatego powinny kupować go osoby świadome tego, co kupują. Samochody się psują, lodówkom kończy się gwarancja, żarówki kończą żywot w najmniej oczekiwanym momencie. I co? Mieszkasz po ciemku, codziennie kupujesz, 5 plasterków wędliny, bo lodówka padła? Każdy, a przynajmniej większość tych, co kupili OLED, wiedzą co kupili i jakie wady ma ta technologia. Rok temu kupiłem LCD od Sony, po roku szybko go sprzedałem ii kupiłem OLED. ŚWIADOMIE? i gdybym miał kupić drugi tv, to byłby nim ponownie OLED.

  • Plusik 2
  • Lubię 1
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlatego powinny kupować go osoby świadome tego, co kupują. Samochody się psują, lodówkom kończy się gwarancja, żarówki kończą żywot w najmniej oczekiwanym momencie. I co? Mieszkasz po ciemku, codziennie kupujesz, 5 plasterków wędliny, bo lodówka padła? Każdy, a przynajmniej większość tych, co kupili OLED, wiedzą co kupili i jakie wady ma ta technologia. Rok temu kupiłem LCD od Sony, po roku szybko go sprzedałem ii kupiłem OLED. ŚWIADOMIE i gdybym miał kupić drugi tv, to byłby nim ponownie OLED.
Chyba sobie skopiuje ten post i będę wklejał pod każdym pytaniem dlaczego kupiłem OLEDa, który się wypala :D
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Pablo Dziekan

Porozmawiamy jak Ci się wypali matryca miesiąc po gwarancji. Zobaczymy czy wciąż będziesz taki "mądry".

  • Plusik 3
  • Lubię 1
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, D_S napisał:

W tym, że gwarancja nie trwa wiecznie i po jej upływie klient zostaje z wadliwym produktem.

Dokładnie. Nikt chyba w założeniu nie kupuje swojego oleda tylko na dwa lata, a później go wymienia na nowy model.

Każda technologia ma swoje wady i zalety. Jak widać również każdy egzemplarz nie jest jednakowy.

Kiedyś dotyczyło to głównie ekranów lcd, gdzie problemem jest nierównomierne podświetlenie.

Teraz widać, że matryce oled również nie mają powtarzalności jeśli chodzi o jakość wyświetlanego obrazu.

Swoją drogą to ciekawe jakie LG stosuje normy jakości skoro można dostać w prezencie zafarb lub spory banding.

 

  • Plusik 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem bardzo negatywnie zaskoczony faktem, że niektórzy użytkownicy forum starają się przerzucać ewidentną winę producenta na konsumenta. Na jego brak świadomości technologii, na to że nie sprawdził na forum itd. itp. Tak jak już pisałem informowanie o takich kwestiach jest obowiązkiem producenta, a to czy inne forum NIE JEST JEGO OFICJALNYM KANAŁEM KOMUNIKACYJNYM. Koncern dyma konsumentów, a część userów jeszcze mu przyklaskuje. "Brawo".

  • Plusik 6
  • Zmieszany 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, slavi77 napisał:

 

Swoją drogą to ciekawe jakie LG stosuje normy jakości skoro można dostać w prezencie zafarb lub spory banding.

 

Jakie normy stosuje? Takie jak chyba większość producentów, kierujących się ekonomiczna kalkulacja zysków i strat. Podaj technologie obrazowania, która nie boryka się z problemami jednorodnosci wyświetlanego obrazu czy innymi problemami związanymi z jakością...

  • Plusik 2
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, D_S napisał:

Jestem bardzo negatywnie zaskoczony faktem, że niektórzy użytkownicy forum starają się przerzucać ewidentną winę producenta na konsumenta. Na jego brak świadomości technologii, na to że nie sprawdził na forum itd. itp. Tak jak już pisałem informowanie o takich kwestiach jest obowiązkiem producenta, a to czy inne forum NIE JEST JEGO OFICJALNYM KANAŁEM KOMUNIKACYJNYM. 

Nikt nie zrzuca winy na Ciebie. Problemem jest jedynie Twoje kontrowersyjne stwierdzenia, że OLED nie nadaje się do "normalnego oglądania" czy też to, że OLED "to nie jest telewizor". Jak nie jest telewizorem, to czym jest według Ciebie ??? Przecież jest tu wielu użytkowników OLED, którzy mają już go od wielu lat i się im nic nie wypaliło. Możesz się zapytać - "ale oni nie oglądali TVN24 tyle co ja". Tak - zapewne masz rację, ale nie masz racji w tym że "LG nie czyni obostrzeń co do oglądanego materiału". Takie obostrzenia są i ty jako konsument powinieneś zapoznać się z instrukcją obsługi. Mogłeś o nią poprosić nawet przed zakupem telewizora...

17 minut temu, D_S napisał:

 Koncern dyma konsumentów, a część userów jeszcze mu przyklaskuje. "Brawo".

I kto cię "tu wydymał" ?!? Bo nie rozumiem. Dostałeś zwrot gotówki, czy też nie ?!? Czy LG zostawiło cię na lodzie z wypalonym OLEDem i nie uznało roszczeń ?

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, D_S napisał:

Jestem bardzo negatywnie zaskoczony faktem, że niektórzy użytkownicy forum starają się przerzucać ewidentną winę producenta na konsumenta. Na jego brak świadomości technologii, na to że nie sprawdził na forum itd. itp. Tak jak już pisałem informowanie o takich kwestiach jest obowiązkiem producenta, a to czy inne forum NIE JEST JEGO OFICJALNYM KANAŁEM KOMUNIKACYJNYM. Koncern dyma konsumentów, a część userów jeszcze mu przyklaskuje. "Brawo".

Zgadzam się. Gdyby informowano "oficjalnie" o wszystkich bolączkach oledów to po pierwsze sprzedaż by zmalała, a po drugie trzeba by się przyznać, że nie można ich używać jako "zwykły" telewizor bo grozi to jego trwałym uszkodzeniem.

7 minut temu, Damiano85 napisał:

Jakie normy stosuje? Takie jak chyba większość producentów, kierujących się ekonomiczna kalkulacja zysków i strat. Podaj technologie obrazowania, która nie boryka się z problemami jednorodnosci wyświetlanego obrazu czy innymi problemami związanymi z jakością...

No to powiedz jak skalibrować taki ekran, gdzie prawa i lewa strony wyświetlanej murawy mają różny odcień zieleni lub lodowisko hokejowe nie jest jednakowo białe na całej powierzchni ekranu. Nie jestem przeciwnikiem technologii oled, ale denerwuje mnie, że wydając spore pieniądze można trafić na tak wadliwe egzemplarze jakie przetestował i opisał @fuze.

Żeby nie było tak różowo. Telewizory LCD oczywiście również mają swoje bolączki, które uwidaczniają się głównie wieczorami. Tutaj producenci też nie informują klientów wprost o cloudingu czy bandingu wciskając im przy reklamacji, że to cecha technologii, a nie wada konkretnego egzemplarza.

  • Plusik 3
  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo właśnie tak to wygląda. Cecha technologii, reszta to kwestia szczęścia nie ważne czy wydajesz 2 czy 20 tys. Tak dziś wygląda rynek. Chcieli wszyscy "tani" sprzęt to mają. Korporacja taka jak LG Samsung czy Sony ma zarabiać a nie sprawdzać każda z tysięcy wyprodukowanych tv pod lupą. Dziwią mnie te wszystkie komentarze. Oled może się wypalić i nigdy się to nie zmieni, i taka jest cechą tej technologii, czy to wada? Można tak pisać, ale taka sama wadę ma każdy sprzęt który fizycznie się zużywa.
A i jeszcze jedno, nie ma potwierdzenia że każdy oleda się wypali po 2 latach więc te bzdury już pozostawiam bez komentarza.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  • Plusik 1
  • Zmieszany 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
25 minut temu, slavi77 napisał:

No to powiedz jak skalibrować taki ekran, gdzie prawa i lewa strony wyświetlanej murawy mają różny odcień zieleni lub lodowisko hokejowe nie jest jednakowo białe na całej powierzchni ekranu. Nie jestem przeciwnikiem technologii oled, ale denerwuje mnie, że wydając spore pieniądze można trafić na tak wadliwe egzemplarze jakie przetestował i opisał @fuze.

A tu w pełni zgoda. Takie egzemplarze z zafarbem nie powinny w ogóle znaleźć się na rynku, a jeśli już, to LG powinno je wymieniać w ramach gwarancji. Tak nie jest i tu też LG akurat wciska kit, że to jest cecha technologii. Ale jaki mamy wybór ??? Producenci LCD jak sam zauważyłeś podobnie się zachowują w przypadku cloudingu czy też bandingu.

  • Plusik 3
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, lycone napisał:

Chyba sobie skopiuje ten post i będę wklejał pod każdym pytaniem dlaczego kupiłem OLEDa, który się wypala :D

Kopiuj, jest tego wart? Jednak sądzę, że sporo czasu będziesz musiał poświęcić, żeby znaleźć takie pytanie. Plazmy też miały się wypalać. Miałem plazmę, Panasonica, którego kupiłem przed ME 2012. Rok temu czyli po 5 latach, odsprzedałem go przyszłemu zięciowi. TV wisi sobie, nadal świetnie się sprawuje. Dlatego min. kupiłem OLED. A propos wypalania- znasz osobę, której to się stało?? 

1 godzinę temu, D_S napisał:

@Pablo Dziekan

Porozmawiamy jak Ci się wypali matryca miesiąc po gwarancji. Zobaczymy czy wciąż będziesz taki "mądry".

Jeśli tak się stanie, to kupię ponownie OLED. Pisałem o tym kilka postów wcześniej?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jaki się trafi egzemplarz zależy niestety od szczęścia. Dziś B7 jest nawet tańszy niż cześć telewizorów LCD. Oled już dawno przestał być produktem Premium, ceny mocno spadły i niestety ciężko oczekiwać, że normy jakościowe przy produkcji będą jakoś odbiegać od telewizorów LCD. Nie jest to oczywiście sytuacja komfortowa dla konsumenta, więc jedyne co można zrobić to szukać dobrego egzemplarza do skutku. Nie ma jednak idealnych egzemplarzy. Nawet te, które trafiają do recenzji mają też jakieś minimalne przebarwienia (a podobno są to egzemplarze lepszego sortu, selekcjonowane przez producenta?) Spójrzcie np na testy oledów sony na tym portalu. Mają w rogach tak duże spadki jasności, zupełnie jak ekrany z krawędziowym podświetlaniem (do - 30% względem środka ekranu) Jeśli tak wyglądają więc panele lepszego sortu, to ja nie chciałbym zobaczyć tych gorszego... Zaznaczam że nie chodzi mi tu o krytykę oledów od Sony, bo zapewne jest to kwestia egzemplarza. Chciałem jedynie zwrócić uwagę, że teoria o selekcjonowaniu egzemplarzy do testów jest nieco kulawa... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że Sony coś sknociło z elektroniką. Bardzo ciężko uwierzyć, że Maciej zawsze trafiłał na wadliwe matryce OLED w zakresie spadku jasności jedynie w przypadku Sony (testował na pewno co najmniej 2 szt. A1 i AF8), a wszystkie inne testowane OLEDy (LG, Panasonic, Philips) nigdy nie miały takiego problemu.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, kKadajo napisał:

Chcieli wszyscy "tani" sprzęt to mają.

Zgadzam się z takim twiedzeniem,ale jak ktoś płaci pół roku po premierze ok15K to raczej powinien być produkt bez defektów.No niestety LG ma monopol na matryce i robi co chce.U siebie wymienia matryce-z różnym skutkiem ,żeby zbudować zaufanie wśród klientów.

 

15 minut temu, Subman napisał:

Mi się wydaje, że Sony coś sknociło

Z DV na ten moment to na pewno .Co do elektoniki ogólnie w TV-temat TABU.Portale GSM potrafią rozbierać te same telefony z różnych okresów produkcji i co się okazuje??????

Inne układy GSM,lub produkcja telefonów z dwóch różnych fabryk.Nowy IPhone  będzie miał ekran Oled od Samsunga oraz Lg.Kupujący nie będzie wiedział z jakim ekranem dostanie telefon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki polecici soundbar do tego tv w cenie do 2500 zł?

Pokój 20 m2.

Edytowane przez lwp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś sytuację gdzie ten tv sam się włączył? Dzisiaj usłyszałem od moich gości śpiących w salonie że rano tv sam się włączył co więcej od razu z netflixem ... Wtf ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może masz możliwość uruchomienia tv przez Wi-Fi włączona.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, marecki6 napisał:

Miał ktoś sytuację gdzie ten tv sam się włączył? Dzisiaj usłyszałem od moich gości śpiących w salonie że rano tv sam się włączył co więcej od razu z netflixem ... Wtf ?

W ustawieniach masz timery. Nie bawiłem się tym niegdy ale może tam masz właśnie ustawione automatyczne uruchomienie telewizora. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...