Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedyś nie mogłem oglądać czegokolwiek z upłynniaczem, dziś nie umiem ogladać czegokolwiek bez uplynniacza, no może poza 4k uhd w natywnym 60p - raptem jeden billy lynn's.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale zdajecie sobie wszyscy sprawę że jak trumotion wylaczymy całkowicie, bez Deblure na 10 to nasze OLED'y maja rozdzielczość w ruchu tragiczna jak zwykle LCD czyli 350 linii, toż to moja plazma za 3tys lg prawie najniższy model miał 650, tyle ile nasze oledy maja jak wylaczymy Deblure na 10. Marzy mi się aby lg dał dla modeli 2017 black frame insertion. Bo juz jest ta opcja potwierdzona w modelach 2018. Podejzewam ze z ta opcja włączona rozdzielczośc w ruchu będzie miała ponad 1000 Lini co da niesamowita jakość obrazu w ruchu.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie, takie rzeczy są robione przez firmware. Panele w obu przypadkach 120hz. Gdyby chcieli mogli by to przenieść na starsze modele.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W koncu zdecydowałem się na B7 i na razie jestem bardzo zadowolony. Wrzucam zdjęcie planszy 5%, za dużo jeszcze nie oglądałem ale bandingu w ogóle nie zauważyłem jak również nie zauważyłem image retention jeszcze.

HDR w grach po prostu bajka (testowalem GT Sport, Uncharted 4 i Destiny 2 na PC)

Pozdrawiam

20180113_001319.jpg

I kolejne zdjęcie.

Pytanie mam z innej beczki. Czy sygnal ze zwykłego tunera ncplus jest full rgb czy ograniczony? Dziekuje i pozdrawiam

20180113_014648.jpg

  • Plusik 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 hours ago, kKadajo said:

Czemu nie, takie rzeczy są robione przez firmware. Panele w obu przypadkach 120hz. Gdyby chcieli mogli by to przenieść na starsze modele.



 

Tylko po co mieliby to robić? Wiele funkcji ogranicza się/nie wprowadza tylko po to, by konsument kupił nowszy lup droższy model, albo i z innych względów.

Np. Samsung w serii J6xxx ukrył opcje 3D mimo że część modeli miało te same układy co seria H6xxx, bo nie miały ich wyższe i droższe serie. Wystarczyło postawienie jednej gałki w menu serwisowym, aby to aktywować.
 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Qleks napisał:

Tylko po co mieliby to robić? Wiele funkcji ogranicza się/nie wprowadza tylko po to, by konsument kupił nowszy lup droższy model, albo i z innych względów.

Poza tym bardzo możliwe, że SoC w 7 serii nie wspiera po prostu BFI.

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 hours ago, kKadajo said:

Ale zdajecie sobie wszyscy sprawę że jak trumotion wylaczymy całkowicie, bez Deblure na 10 to nasze OLED'y maja rozdzielczość w ruchu tragiczna jak zwykle LCD czyli 350 linii, toż to moja plazma za 3tys lg prawie najniższy model miał 650, tyle ile nasze oledy maja jak wylaczymy Deblure na 10. 

Suche liczby nie mające znaczenia.

Mam w domu plazmę LG i OLEDa LG i na obu obraz jest tak samo płynny z dejudderem i deblurrem na zero.

Chodzę często do kina i tam też obraz jest tak samo płynny.

Włączam dejuddera i deblurra na swoich telewizorach - nie da się tego oglądać. No może poza sportem, ale i to zależy jakim, bo nie w każdym się to sprawdza.

Dodam, że jestem bardzo wyczulony na ilość fps i wszelkie spadki fps, szczególnie w grach, sporo zresztą gram. Parę zakładów o to, że nie da się wychwycić różnicy między 55 a 60 fps już wygrałem, o różnicy między 30 a 60, czy 60 a 120, czy fpsdropach z 30 do 20-kilka albo z 60 do 40-coś nie wspomnę. Płynność jest dla mnie bardzo ważna.

Zawsze mnie też zastanawia, jak ludzie z włączonymi masakratorami obrazu (vide deblurr i dejudder na 10) radzą sobie w kinie, toż to musi katorga być.

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie są suche liczby tylko doswiadczenie to raz. Dwa powiedz mi co ma wspólnego obraz w kinie z tym jak obraz jest tworzony na oledzie lub plazmie. Jak nie widzisz różnicy to nie znaczy że jej nie ma, i chyba wszystkie testy kłamią bo różnica jest i to znaczna.
Zalecam zgłębić Ci temat, zacznij od lektury technologii "sample and hold".

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  • Plusik 2
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@plastpowinieneś sobie w grach ustawić limit na 24fps. Po co męczyć gpu jeżeli przy tym frejmejcie jest płynnie. @MediaN1906 na Twoim miejscu kombinowałbym z ustawieniami, niż słuchał rad "kapitana wszystkowiedzącego lepiej". Niestety upłynniacz w LG jest zdecydowanie gorszy niż w Samsungach. Przy szybkich ruchach kamery występuje szarpanie. Wątpię w to, że aktualizacja oprogramowania coś zmieni. Wg mnie układ generujący dodatkowe klatki jest za słaby. Nawet jeśli to wina algorytmu to LG poprawi go ale w modelach na rok 2018.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uporządkujmy trochę informacji:
Parametr de-blurr działa w materiałach powyżej 50-60 fps. Z kolei de-judder dla sygnałów poniżej 30fps, w tym dla filmów nagranych w 24 fps. Na LG OLED ustawienia de-judder powyżej 3 powodują powstanie zbyt często artefaktów, co jest oczywiście niepożądanym zjawiskiem. Natomiast przy 3 uzyskujemy według mnie pewien kompromis - poprawia płynności w filmach szczególnie przy scenach z panningiem, gdzie przy wyłączonych upłynniaczach mamy po prostu de facto pokaz pojedynczych klatek. Jak ktoś lubi taki pokaz klatek - super, mnie to natomiast strasznie męczy. Oczywiście najlepiej byłoby, gdyby producenci po prostu zaczęli kręcić filmy w większym klatkażu niż 24 i nie tkwić w tym niemal 100 letnim standardzie.

@plast
Między 55 a 60 fps różnica może być faktycznie zbyt mała, ale jest widoczna wyraźna różnica między 30 a 60 fps i widać też różnicę (choć już jest mniejsza) między 60 a 120 fps'ami. Co do gier - w szybkich grach schodziłem z detalami w grach zawsze do rozsądnego minimum, tak aby nie spadać z klatkami nigdy poniżej 100 (a przeważnie średnio miałem 120 fps) i nie wyobrażam sobie teraz gry na max. 60fps'ach.

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
29 minutes ago, kKadajo said:

To nie są suche liczby tylko doswiadczenie to raz.

Właśnie o tym piszę - doświadczenie sprawia, że wiem, że suche liczby tutaj niczego nie mówią.

29 minutes ago, kKadajo said:

Dwa powiedz mi co ma wspólnego obraz w kinie z tym jak obraz jest tworzony na oledzie lub plazmie. 

Porównujemy te same filmy oglądane w kinie i w domu. W kinie nie masz wpływu na parametry. Gwarantuję ci, że nikt w kinie żadnych upłynniaczy nie stosuje, i nie dlatego, że z racji na technologię nie ma to sensu, tylko dlatego, że wypaczyłoby to obraz. Teraz wracasz do domu i oglądasz ten sam film z upłynniaczami, mimo że technologia w plazmach i oledach też tego nie potrzebuje. Jaki to ma sens?

51 minutes ago, kKadajo said:

Jak nie widzisz różnicy to nie znaczy że jej nie ma

Między brakiem upłynniaczy w kinie i brakiem upłynniaczy w domu nie widzę różnicy.

Między brakiem upłynniaczy w kinie i upłynniaczami w domu widzę różnicę. Na gorsze.

44 minutes ago, leszekgd said:

@plastpowinieneś sobie w grach ustawić limit na 24fps. Po co męczyć gpu jeżeli przy tym frejmejcie jest płynnie.

Z grzeczności zachęcę jedynie do ponownego przeczytania mojego posta, do którego się odnosisz, bo przypuszczam, że przeczytałeś tylko pierwszy akapit.

30 minutes ago, Subman said:

Między 55 a 60 fps różnica może być faktycznie zbyt mała, ale jest widoczna wyraźna różnica między 30 a 60 fps i widać też różnicę (choć już jest mniejsza) między 60 a 120 fps'ami. Co do gier - w szybkich grach schodziłem z detalami w grach zawsze do rozsądnego minimum, tak aby nie spadać z klatkami nigdy poniżej 100 (a przeważnie średnio miałem 120 fps) i nie wyobrażam sobie teraz gry na max. 60fps'ach.

Różnica między 55 a 60 fps jest mała, ale spokojnie ją wychwytuję oczami.

Co jest grywalne to zależy od osobistych preferencji oraz tego w jaką grę gramy i po co gramy.

W przygodówkę point'n'click mogę grać nawet z fpsami poniżej 24. W Quake'a nie mogę grać jak nie mam 120+ fpsów, bo wpływa to na immersję i efektywność. W Dark Souls mogę grać i na 30 fps i na 60 fps, mniej mocno irytuje, więcej dodaje komfortu, ale obie wersje są grywalne. 

Natomiast nie powinniśmy rozmawiać o grach w kontekście zwiększania fpsów z dwóch powodów:

- gry generują sztuczny obraz, a jak coś jest sztuczne to oko ludzkie inaczej to postrzega i więcej wybacza,

- w grach zwiększając ilość fpsów poprzez dodanie lepszej karty graficznej czy zmniejszenie detali powodujemy dodawanie klatek oryginalnych, a nie aproksymowanych/interpolowanych.

Porównać od biedy by to można było gdyby puścić grę w 24 fps, najlepiej niestabilnych (spadający do 15-18) i włączyć dejudder - czy da to efekt jak stabilne oryginalne 30 fps? Nie, będzie  kaszana, mimo iż nawet oryginalny obraz jest sztucznie stworzony i jak wspomniałem oko więcej wybaczy. Więc nie wiem skąd pomysł, że w filmach ma to coś dać poza kaszaną. Widoczny upierdliwy panning spotyka się naprawdę rzadko, ostatni widziałem w Twin Peaks, a trochę oglądam. Oczywiście dejudder na 3 to mniejsza kaszana niż na 10.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale my zaczęliśmy dyskusje na temat smużenia a nie interpolacji klatek. Mylisz pojęcia.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja jest o sensie używania ulepszaczy w postaci m.in. dejuddera i deblura.

Smużenie w OLED to jakiś oksymoron. Może chodzi o LED? :D

EDIT: Oczywiście wiem, że jest smużenie w OLED. Ale jest tak niedostrzegalne w grach, że w zasadzie pomijalne, jak kiedyś na CRT.

Edytowane przez plast

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ze nie rozumiesz na czym polega problem a bierze się to z tego że nie wiesz jak jest tworzony obraz na tv. Jeszce raz napisze, przeczytaj czym jest technologia "sample and hold" i dlaczego dodanie BFI zwiększyło by rozdzielczość obrazu w ruchu i zlikwidowalo smużenia do zera.

Uplynnienie odrazu ma na celu zlikwidowanie juddera a nie smużenia. Paradoksalnie włączenie Dejuddera może nawet smuzenie uwypulkic co zresztą ma miejsce m. In. w modelu b7 I innych Oledach lg pewnie też.

To m. In. Dlatego lg w modelach 2018 dodaje BFI.

 

Edit

W grach jest bardzo widoczne, ale nie wszyscy zwracają na to uwagę. Widać szczególnie przy 60 klatkach. Mówimy o rozdzielczości obrazu w ruchu które w Oledach jest tak samo niskie jak w LCD czyli 300 lini. Przez sample and hold. Niestety.

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście nikt nie rozumie jak jest obraz tworzony na TV, tylko ty :D

Sample and hold ma prawie dwie dekady na karku i nie jest niczym przełomowym.

Technologie niemal idealne pod kątem braku smużenia od dawna istnieją, po prostu wraz z przyjściem LCD/pochodnych straciły rację bytu / na znaczeniu / być stosowane.

Dla mnie wraz z nadejściem ery monitorów LCD w zasadzie skończyło się granie w FPSy na PC, bo żadna różnica czy miałem 30, 60 czy 120 fps jak nawet na najlepszym dostępnym LCD na rynku z odświeżaniem 2 ms nie dało się grać, gdy człowiek przyzwyczaił się do warunków oferowanych przez wysokiej klasy CRT. Oczywiście przez lata LCD poszło do przodu i już tragedii nie ma, niemniej nadal do mojego ostatniego CRT z 2007 roku nie ma startu.

OLED przywraca nadzieję, że się to w końcu zmieni. Ja już partyjkę w Quake'a na B7V rozegrałem i było zacnie. 

Tyle, że dla mnie ta dyskusja w kontekście gier nie ma sensu, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie włączy "ulepszaczy" w grach, tylko będzie próbował polepszyć obraz u źródła.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jak oled ma zmienić cokolwiek jak korzysta dokładnie z tej samej techniki co LCD?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Subman napisał:

Parametr de-blurr działa w materiałach powyżej 50-60 fps. Z kolei de-judder dla sygnałów poniżej 30fps,

Nawet na Polskich serialach i także na innych filmach które są nadawane w 50 klatkach, juder (bez załączonego upłynniacza de-judder) jest jak najbardziej widoczny, tak samo jak rozmazywanie w szybkich ruchach (też na tych samych materiałach na 50 klatkach) bez załączonego de-blur. No cóż widać że najprawdopodobniej praktycznie w cale nie oglądasz kanałów telewizyjnych. Nawet idąc wzdłuż półek w marketach od razu daje się zauważyć (tak od 40 cali wzwyż od razu to widać) juddera jak są załączone kanały telewizyjne a nie dema.

Edytowane przez mmpeg-4
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kKadajo, OLED ma zdecydowanie szybszą matrycę niż jakikolwiek LCD, więc nie ma tzw. ghostingu, czasami nazywanego również smużeniem, więc o tyle ma rację tu plast. Natomiast Ty masz oczywiście rację odnośnie sample & hold :) Ciekawe swoją drogą czy ekran w nowych OLEDach LG nie będzie zbyt mocno migotał przy tym BFI. W OLEDzie Panasonica ponoć średnio z tym było. Zresztą w praktyce BFI będzie się pewnie sprawdzało jedynie przy materiałach SDR.

3 minuty temu, mmpeg-4 napisał:

Nawet na Polskich serialach i także na innych filmach które są nadawane w 50 klatkach, juder (bez załączonego upłynniacza de-judder) jest jak najbardziej widoczny. No cóż widać że najprawdopodobniej praktycznie w cale nie oglądasz kanałów telewizyjnych. Nawet idąc wzdłuż półek w marketach od razu daje się zauważyć (tak od 40 cali wzwyż od razu to widać) juddera jak są załączone kanały telewizyjne a nie dema.

Sprawdzałem to sam na swoim OLEDzie na progresywnym sygnale i jest dokładnie tak jak napisałem. Nie pisałem nic o programach telewizyjnych i sygnale interpolowanym.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Różnica między 55 a 60 fps jest mała, ale spokojnie ją wychwytuję oczami." Serio?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Subman napisał:

Nie pisałem nic o programach telewizyjnych

Ano widzisz, należy to podkreślić, bo problem jest w tym że większość ludzi jednak ogląda w większości kanały telewizyjne HD o 50 klatkach, a na forach jest wielu zaawansowanych użytkowników OLED-ów, którzy w zasadzie prawie w ogóle nie oglądają telewizji a głównie filmy z płyt i plików albo grają w gry, a potem ci oglądacze telewizyjni czytają i wyciągają z tego błędne i nieodpowiednie dla nich wnioski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, mmpeg-4 napisał:

Ano widzisz, należy to podkreślić, bo problem jest w tym że większość ludzi jednak ogląda w większości kanały telewizyjne HD o 50 klatkach, a na forach jest wielu zaawansowanych użytkowników OLED-ów, którzy w zasadzie prawie w ogóle nie oglądają telewizji a głównie filmy z płyt i plików albo grają w gry, a potem ci oglądacze telewizyjni czytają i wyciągają z tego błędne i nieodpowiednie dla nich wnioski.

Jak ktoś ogląda kanały telewizyjne, to powinien według mnie też wiedzieć, że nadawcy telewizyjni nadają (przeważnie) sygnał w 1080i50 i że nie są to pełne 50 klatek na sekundę, tylko 50 połówek, które potem są przez telewizor "scalane" przez mechanizm deinterlace i na wyjściu mamy jedynie 25 pełne klatki. Więc większość ludzi ogląda 25 klatki, a nie 50 na kanałach telewizyjnych tak jak napisałeś.

  • Zmieszany 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kKadajo, OLED ma zdecydowanie szybszą matrycę niż jakikolwiek LCD, więc nie ma tzw. ghostingu, czasami nazywanego również smużeniem, więc o tyle ma rację tu plast. Natomiast Ty masz oczywiście rację odnośnie sample & hold  Ciekawe swoją drogą czy ekran w nowych OLEDach LG nie będzie zbyt mocno migotał przy tym BFI. W OLEDzie Panasonica ponoć średnio z tym było. Zresztą w praktyce BFI będzie się pewnie sprawdzało jedynie przy materiałach SDR.
Sprawdzałem to sam na swoim OLEDzie na progresywnym sygnale i jest dokładnie tak jak napisałem. Nie pisałem nic o programach telewizyjnych i sygnale interpolowanym.
Właśnie o to mi chodzi. Oled idealnie pokazuje że 120hz I nawet szybka reakcja pikseli nie pomoże nam jeśli ekran używa techniki sample&hold. Plusem BFI jest brak smużenia, minusem ciemniejszy ekran i migotanie. Z S&H jest dokładnie odwrotnie. Wysokie smuzenie ale brak migotania i obraz może być bardzo jasny.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BFI na OLED to porażka, nie przy tym odświeżaniu "obraz tak wierzga" ze szkoda oczu, przyciemnienie to przy tym "niuans"...

Biorę to na przykładzie tego "cuda" w FZ1000E...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już może lepiej niech smuzy trochę niż ma migotac ujowo

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...