pmcomp 1 489 Napisano 23 Marca 2017 (edytowane) Witam, upgradeowałem dzisiaj swoje połączenie internetowe do Neostrada do 80 Mbit/s. Realny transfer na speed test to ok. 46 Mbit/s. W związku z tym przyszedł czas na odpalenie testowego miesiąca na Netflix i sprawdzenie tego 4K UHD wraz z opcją HDR w Dolby Vision. I co ?????????? Na początku odpaliłem House of Cards. Nie wiem jak sprawdzić co sie wyświetla ponieważ uruchomienie gyromyszy powoduje właczenie menu ... Netflixa. Lewy górny narożnik nie pokazuje parametrów wyświetlanego obrazu. To pierwszy zonk. Drugi zonk to obraz. Sorry, z moich BD w fullHD wygląda to znacznie lepiej. No dobra, obejrzyjmy ten HDR. Zapodaję Marco Polo. Zgrabnie wykrywa i przełącza się na DV. Efekt HDR nawet jest ale ... w rozdziałce to jakaś masakra. Oczywiście powyłączane wszystkie upłynniacze. Włączony true motion bo szarpie. No to seria Marvela. Totalny dramat. Ziarno o którym wspomnaliście nie pozwala oglądać. Sorry ... i to ma być to 4K UHD przez ipTV ??? Na razie to jest jakaś porażka. Dema w HDR to jest bajka, a to co zobaczyłem mnie przeraziło. Wieczorem obejrzę pierwszy odcinek Marco Polo to napiszę coś więcej. Wy też tak macie? A może coś jest źle ? Pozdro Edytowane 23 Marca 2017 przez pmcomp 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boban61 3 Napisano 23 Marca 2017 W B6 też tak jest. Sporo ziarna. Szału nie ma. Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 489 Napisano 23 Marca 2017 Nie chodzi mi o to ziarno tylko brak rozdzielczości 4K !!! A patrzę na ekran 55" z 1,5 metra. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manfred1 3 Napisano 23 Marca 2017 Nie mam OLED bo tylko zwykły Sony 65XE9005 ale z netflix 4k to jakiś żart. Natomiast reklamówki z jutuba to owszem spoko to wygląda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loky 68 Napisano 23 Marca 2017 Mam bardzo podobne doświadczenia. Przyjemność w HDR sprawił mi dopiero 'The Grand Tour' w Amazonie. Wszystkie inne seriale HDR i DV nie nadawały się dla mnie do oglądania. Z przyjemnością obejrzałem 2 serię 'Man in the High Castle' w Amazon i 1 serię 'Travelers' w Netflix - oba w 4k. Rozdzielczość u mnie skacze na początku, ale szybko się stabilizuje w 4k. Czytałem, że wcześniej była możliwość sprawdzania rozdzielczości, ale zniknęła po którejś aktualizacji. Ciekawe co chcieli ukryć... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binary 741 Napisano 23 Marca 2017 W B6 też tak jest. Sporo ziarna. Szału nie ma. Taka karma oledowiczow.W HDR10 i na LCD nie ma klopotu. Przynajmniej na Samsungach, co moge potwierdzic wlasnymi doswiadczeniami od 2012r (4k). Uzytkownicy Sony i Panasonica raportowali wielokrotnie klopoty. Nie chodzi mi o to ziarno tylko brak rozdzielczości 4K !!! A patrzę na ekran 55" z 1,5 metra.Tak juz jest, czy raczej bywa, od jakiegos czasu, odkad przylaczyli reszte Euroazji.Wczesniej juz bylo zauwazalne pogorszenie jakosci, kiedy "ulepszyli" kodek. Zapowiada sie jeszcze marniej, bo przechodza na googlowski VP9$.Za to dostaniesz Atmosa w DD+.No i chyba jest coraz lepiej, jesli chodzi o kontent. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 489 Napisano 23 Marca 2017 "Lepiej o content" to ja mam z ... BD. Seriale oglądam rzadko albo wcale. Tutaj WYMAGAM JAKOSCI !!! Ma być jakość, a nie jakoś. Jak na razie potwierdzają się wszystkie moje oceny dotyczące sensu kupowania sprzętu do 4K UHD. Jedynym nośnikiem pozostaje na razie BD UHD gdzie też trzeba uważać co sie kupuje. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binary 741 Napisano 23 Marca 2017 To po co w takim razie fanzolisz o Netliksie jak Ci nie pasuje?! Zreszta nie. Sorry.Wycofuje pytanie. Kazdy temat jest do tego dobry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxkorzen 48 Napisano 23 Marca 2017 Podejrzewam, ze łącze nie daje rady i nie masz 4K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binary 741 Napisano 23 Marca 2017 Maxkorzen Sadzisz ze moje lacze tez nie daje i nie dawalo dziesiatki razy rady mimo jednej z najlepszej przepustowosci uslugi Nerflix w Europie? Wiesz, ze takie rzeczy monitoruja i rankinguja na bierzaco od jakiegos czasu?Problemy z transmisja "po drodze" TAK ale nie z indywidualnym laczem.Oczywiscie w tym prsypadku mozna tak zakladac, ze winne jest lacze. Ja pisze o moich doswiadczeniach i wiem jaka jest jakosc mojego lacza i jego aktualny status. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 682 Napisano 23 Marca 2017 Dla uhd netlfix oficjalnie rekomenduje 25 Mb/s, więc pmcomp ma pewien zapas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binary 741 Napisano 23 Marca 2017 To nie tak.Podstawowa sprawa to realny bandwidth pomiedzy serwerami uslugodawcy (tu Netflix) a ISP. Jesli tu jest waskie gardlo, czy jakies klopoty po drodze, to najszybsze stabilne swiatlowodowe lacze u uzytkownika nie pomoze. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makakam 33 Napisano 23 Marca 2017 @pmcomp: sprawdzałeś sobie test na www.fast.com ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 489 Napisano 23 Marca 2017 (edytowane) 40 minut temu, makakam napisał: @pmcomp: sprawdzałeś sobie test na www.fast.com ? 22 Mbps. Na speedtest.net 42 Mbps. Z innych serwerów jestem w stanie osiągnąć stały w czasie download 5,2 MBps czyli 41,6 Mbps. Jak widać wąskim gardłem jest połączenie z serwerami Netflixa, a nie moje łącze. 1 godzinę temu, binary napisał: To po co w takim razie fanzolisz o Netliksie jak Ci nie pasuje?! Zreszta nie. Sorry. Wycofuje pytanie. Kazdy temat jest do tego dobry. Na razie sprawdzam czy mi pasuje. Mam na to miesiąc. Na razie udowadniam swoja teorię. Telewizja OTT w superjakości to jeszcze pieśń przyszłości . Edytowane 23 Marca 2017 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makakam 33 Napisano 23 Marca 2017 (edytowane) Wiec to 22Mbps jest prawdopodobnie przyczyna, fast.com mierzy prędkość netflixa. Edytowane 23 Marca 2017 przez makakam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misfit 595 Napisano 23 Marca 2017 Nie ma co się tym raczej sugerować. Fast.com pokazuje mi 27Mb, a w tej chwili z Netflixa wyciągam max. ~5000 kbps. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 682 Napisano 23 Marca 2017 Czyli biniary miał rację, Netflix po prostu nie zapewnia odpowiedniego dosylu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 489 Napisano 23 Marca 2017 8 minut temu, misfit napisał: Nie ma co się tym raczej sugerować. Fast.com pokazuje mi 27Mb, a w tej chwili z Netflixa wyciągam max. ~5000 kbps. A jak to sprawdzasz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
2015 44 Napisano 23 Marca 2017 @Loky: dzięki za polecenie Travelers (NETFLIX UHD). Póki co najlepsze PQ jakie widzę na NETFLIX. A sporo materiałów sprawdziłem pod tym kątem. Incycdentalne ziarno i prawie brak stutteringu. Jeżeli to nowość to znaczy, że pracują nad jakością. parametry: LTE 50 - 70 Mbps płynność wzorcowa, LAN do TV Android 4K 120Hz 400 nit. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misfit 595 Napisano 23 Marca 2017 (edytowane) Ctrl+Shift+Alt+D w przeglądarce lub w aplikacji Netflixa na PC. Przydatna jest również kombinacja Ctrl+Shift+Alt+S. U mnie Netflix od jakiegoś czasu nie wiedzieć czemu łączy się z serwerami w NYC (pole current CDN). Też Orange (DSL Dynamiczny). W związku z tym czasami bywa kiepsko, nawet z osiągnięciem 1080p. Szczególnie wieczorami. Edytowane 23 Marca 2017 przez misfit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loky 68 Napisano 23 Marca 2017 41 minut temu, 2015 napisał: @Loky: dzięki za polecenie Travelers (NETFLIX UHD). Póki co najlepsze PQ jakie widzę na NETFLIX. A sporo materiałów sprawdziłem pod tym kątem. Miło mi Wydaje mi się, że późniejsze odcinki wyglądają nawet lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 23 Marca 2017 Mam bardzo podobne doświadczenia. Przyjemność w HDR sprawił mi dopiero 'The Grand Tour' w Amazonie. Wszystkie inne seriale HDR i DV nie nadawały się dla mnie do oglądania. Z przyjemnością obejrzałem 2 serię 'Man in the High Castle' w Amazon i 1 serię 'Travelers' w Netflix - oba w 4k. Rozdzielczość u mnie skacze na początku, ale szybko się stabilizuje w 4k. Czytałem, że wcześniej była możliwość sprawdzania rozdzielczości, ale zniknęła po którejś aktualizacji. Ciekawe co chcieli ukryć... U mnie w LG ta opcja sprawdzania zniknęła na jakieś 2mce ale ostatnio wróciła. Przy 4k i HDR na Netflix pokazuje 15Mb/sek.Przy FHD 5Mb/sek. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasket 23 Napisano 24 Marca 2017 (edytowane) U mnie nawet ładnie działa Netflix - chodzi o prędkość, nie zdarzyło mi się, żeby nie włączył 4K i HDR jeśli jest dostępny (aplikacja odpalona na Nvidia Shield); mam fiber 300/40. Też nie na OLEDzie (65dx900). Co do serialów Marvela - ziarno jest podobno "znakiem firmowym"... Z seriali, które oglądałem i które mają bardzo fajną jakość - Strarnger Things, House Of Cards S04, The OA, Better Call Soul, Chef's Table (bardzo fajny HDR). Nie są to jakości UHD na fizycznym nośniku(przy takich bitrate'ach łącze pewno trzeba by mieć olbrzymie) ale już jest OK. Również sprawdzę Travelers! Edytowane 24 Marca 2017 przez wasket Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manfred1 3 Napisano 24 Marca 2017 (edytowane) 12 minut temu, wasket napisał: nie zdarzyło mi się, żeby nie włączył 4K i HDR jeśli jest dostępny A po czym poznać że własnie film bądź serial który jest opatrzony 4K lub HDR własnie " u mnie" jest w takim formacie bądź innym wyświetlany? Edytowane 24 Marca 2017 przez manfred1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 489 Napisano 24 Marca 2017 (edytowane) Obejrzałem wczoraj pierwszy odcinek Marco Polo. Po pierwsze jakośc była troche lepsza niż próby wcześniej. Telewizor wykrył i włączył Dolby Vision. Jeśli to była rzeczywiście rozdziałka 4k to była bardzo marna. Nie patrząc na HDR dla oka bardzo dobry BD fullHD. A po drugie nie wiem czym sie w tym serialu podniecać? Może tylko pierwszy odcinek taki słaby, a potem sie rozkręci. Oby bo jak nie to szkoda czasu. Jak dla mnie Marvele nie do oglądania . Ja na szczęście za komiksami nie przepadam. Zrobię wieczorem następujący eksperyment. Obniżę transfer do powiedzmy 8 Mbps i sprawdzę czy włączy się DV. Edytowane 24 Marca 2017 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach