Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XE9005 (KD-55XE9005) TEST Android TV 2017 4K z HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Tak. W sporcie, mecze piłki nożnej co jakiś czas czkawka, klatkowanie. Wcześniej tego nie widziałem. Vincent z hdtvtest pokazał w czym rzecz, 10:06... 

Dalej uważam, że tv jest ok.

Edytowane przez hymmen
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

To właśnie pewnie ten "bug" naprawia, ale ja tego nie doświadczyłem podczas używania TV. Mówiąc o klatkowaniu, drganiu obrazu mam na myśli bardziej całkowity brak płynności, natomiast gdy obraz jest płynny (po odpowiednim ustawieniu motionflow) piłka podczas meczu po prostu znika/migocze. Ciekawi mnie jak jest w XF na słabym materiale, bo niedługo Panowie ze sklepu mają przyjechać wymienic TV, natomiast jakkolwiek będzie (lepiej na pewno) i tak już go zostawię.

Edytowane przez Mateusz Zaręba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
19 godzin temu, hymmen napisał:

Tak. W sporcie, mecze piłki nożnej co jakiś czas czkawka, klatkowanie. Wcześniej tego nie widziałem. Vincent z hdtvtest pokazał w czym rzecz, 10:06... 

Dalej uważam, że tv jest ok.

Faktycznie takie przeskakiwanie klatek może występować ale my z @Mateusz Zaręba piszemy o czymś innym. 

W moim starym samsungu ustawiałem płynność na "wyraźny" i w ten sposób obraz był odpowiednio płynny i nie występowały żadne artefakty. Tutaj trzeba wybrać jedno albo drugie. 

 

Edytowane przez Qba6113

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem samsunga KS9500 i w ruchu przy włączeniu upłynniacza nawet na średni występowały artefakty oraz rozdwajanie krawędzi...

  • Haha 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie niech sobie darują coraz to nowocześniejsze tv bo jak widać nie wychodzi im i jest regres zamiast progres. Ja mam Samsunga ES7000 i byłem z niego mega zadowolony.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Sony Bravia 40w5500 i było też dużo lepiej. Matryca bodajże 50hz, i Motionflow 100... To faktycznie był najlepszy uplynniacz na rynku natomiast ten z XE... Jest słaby. Niestety musieli coś zrobić źle by móc to poprawić w następcy i w XF jest podobno dużo lepiej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jasne. We wtorek prawdopodobnie Panowie przyjadą wymienić. Jestem dobrej myśli tym bardziej, że znalazłem porównanie na YT, i dokładnie jest pokazane jak na jednym i drugim zachowuje się piłka podczas meczu.

Ten filmik od minuty 10:45

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Model XF9005 już u mnie. Nie miałem jeszcze czasu sprawdzić go w wielu aspektach, na razie zająłem się tym, co najbardziej mi przeszkadzało - ruchem w meczach. I powiem szczerze - w porównaniu do XE9005 jest super. Piłka NIE ZNIKA. Sprawdziłem na wielu filmikach różnej jakości, także kiepskiej, i nie zdarzyło mi się to. Co prawda było kilka momentów gdzie lekko zamigotała ale to była marna jakość i jednak NIE ZNIKŁA ani razu. Jest dobrze. Poza tym mniej innych artefaktów - po prostu znacznie lepiej.

Więcej za kilka dni jak go dokładniej przetestuję.

Edytowane przez Mateusz Zaręba
  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz sprawdzić jak działa HDR/HLG na tym TV ? Czy występuje problem z przyciemnianiem obrazu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o jakim dokładnie przyciemnieniu mówisz, u mnie nic takiego nie zauważyłem. HDR działa dobrze, z tym, że spodziewałem się wyższej jasności niż w XE9005, a jest ciemniej. Jednak na obu ww. modelach nie widziałem żadnego przyciemniania obrazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wie ktoś co może być przyczyną tego ze po odpaleniu serialu/filmu na Netflixie obraz bardzo mocno się przyciemnia? Nawet aż za ciemno i to z filmami HDR. Mam ustawienia jak w tym teście. Mam najnowszy soft, mam także najnowszego netflixa. Tak resetowałem TV. Tak mam plan Ultra na netflixie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co jest grane ale odpalił mi się DV w aplikacji Twitch
 
 
20180720_180337.thumb.jpg.ea3d5f28f76564b46c1a20ce21044b3c.jpg
W xe9005? Przecież on nie ma Dolby Vision.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2018 o 18:43, maxelm2 napisał:

Wie ktoś co może być przyczyną tego ze po odpaleniu serialu/filmu na Netflixie obraz bardzo mocno się przyciemnia? Nawet aż za ciemno i to z filmami HDR. Mam ustawienia jak w tym teście. Mam najnowszy soft, mam także najnowszego netflixa. Tak resetowałem TV. Tak mam plan Ultra na netflixie.

Ogólnie to obraz w filmach z HDR jest ciemniejszy by jasne punkty na ekranie wydawały się jaśniejsze. Oglądanie takiego filmu w dzień to trochę słaby pomysł. Choć może u ciebie faktycznie jest za ciemno ale bez zobaczenia obrazu nie da się stwierdzić. 

Aha, materiały w HDR najlepiej oglądać na profilu kino pro, obraz wtedy chyba jest najjaśniejszy. A najlepiej jakbyś wkleił wszystkie swoje ustawienia tv.

Edytowane przez Qba6113

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem. Mam ustawienia Kina Pro jak w tym teście zrobionym przez redaktora.  W sumie racja z tym HDR ze powinien się ściemniać obraz. Ale żeby był aż tak ciemny w firmach bez Hdr w samym HD. Coś tam jeszcze po kombinuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, maxelm2 napisał:

Tak jak pisałem. Mam ustawienia Kina Pro jak w tym teście zrobionym przez redaktora.  W sumie racja z tym HDR ze powinien się ściemniać obraz. Ale żeby był aż tak ciemny w firmach bez Hdr w samym HD. Coś tam jeszcze po kombinuje.

a czujnik jasnosci masz wlaczony ? jak tak to go wylacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, maxelm2 napisał:

Tak jak pisałem. Mam ustawienia Kina Pro jak w tym teście zrobionym przez redaktora.  W sumie racja z tym HDR ze powinien się ściemniać obraz. Ale żeby był aż tak ciemny w firmach bez Hdr w samym HD. Coś tam jeszcze po kombinuje.

Myślałem, że piszesz właśnie tylko o filmach z HDR. Jeśli masz ciemny obraz w HD nawet z ustawioną jasnością na maksa czy prawie maksa to coś nie gra. Ogólnie obraz możesz rozjaśnić suwakiem jasność i gamma oraz oczywiście czujnikiem jasności. Natomiast jeżeli oglądasz coś z zewnętrznego źródła przez hdmi to opcja "Zakres sygnału wideo hdmi" powinna być ustawiona na auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.07.2018 o 19:03, 111kris napisał:

W xe9005? Przecież on nie ma Dolby Vision.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
 

Tak. Załączył mi się na xe9005

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Mateusz Prusiński napisał:

Tak. Załączył mi się na xe9005

Twitch ma jakieś spartolone streamy czasami. Idę o zakład, że tylko w twitchu załącza ci się DV?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy korzysta ktoś z tego TV i dekodera NC+ Ultrabox 4k oraz soundbar Sony?

Znajomy ma problem jeżeli chodzi o sterowanie całym tym zestawem za pomocą pilota od dekodera. Niby wszystko skonfigurował poprawnie, jednakże przy wyłączaniu wszystko przechodzi do stand-by tylko nie soundbar, włączać włącza się wszystko elegancko, sterowanie głośnością też działa ok. 

Edytowane przez artgot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądając filmy z netflixa potrafi nieżle szarpać obrazem, nie zawsze to występuje. Z tego co zauważyłem pomaga restart androida i po tym zabiegu obraz jest płynny bez rwania. Sprawdzałem za każdym razem prędkość netflixa robiąc z jego poziomu test i zawsze oscylowało w granicach 43mb/s. Plynny obraz utrzymuje się przez kilka dni potem znowu potrafi nieżle szarpać. Może jakies sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z Netflixem tak już jest, ale nie trzeba restartować androida. Ktoś już o tym pisał, problem występuje jeśli od razu po włączeniu TV włączysz Netflixa, jeśli pooglądasz wcześniej np. kablówkę, to tego nie będzie. Dziwna sprawa. W każdym razie rozwiązanie jest takie: jak już włączysz film na Netflixie, wyłącz TV (nie stopuj filmu, po prostu w trakcie odtwarzania wyłącz TV) i włącz ponownie . TV włączy się od razu w Netflixie i tylko wciskasz play - nie będzie rwało. Sprawdzone kilkaset razy :)

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za porady, sprawdzałem i z pozytywnym skutkiem. Być może doczekamy się jeszcze aktualizacji która naprawi bugi. Aczkolwiek tv działał lepiej na androidzie 6, takie moje zdanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...