Subman 1 061 Napisano 24 Czerwca 2017 (edytowane) @denny4 Moje zdjęcie (w wątku dot. B7) i pitera były jak najbardziej zrobione w nocy, bo nie widać żadnych odbić. Na Twoim zdjęciu zamiast czystej planszy widać jedynie odbicia, więc od razu widać, że nie zostało ono właściwie zrobione. Powtórz te zdjęcia w nocy w całkowicie ciemnym pomieszczeniu i wyślij je jeszcze raz w tym wątku. Gwarantuję Ci nawet, że będziesz w stanie wtedy zauważyć u siebie banding nawet gołym okiem. Ale nie martw się - ja mam tak sak samo na swoim C7 - w całkowicie ciemnym pomieszczeniu na 5% planszy testowej widzę banding, ale przy normalnym materiale, nawet w zupełnie ciemnym pomieszczeniu nie jestem w stanie tego nigdzie zauważyć. To zdjęcie co zamieściłem w tym watku (wzięte od jakiejś osoby z avsforum) faktycznie nie zostało zrobione właściwie, ale i tak widać oczywiście natychmiast, że model ma bardzo duże problemy z jednorodnością i kwalifikuje się jedynie do wymiany. Edytowane 24 Czerwca 2017 przez Subman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommor 70 Napisano 24 Czerwca 2017 Jakie macie ustawienia oświetlenia i jasności w telewizorze przy testach planszy 5%? U mnie oświetlenie 60, jasność 50 obraz na planszy 5% jest bardzo ciemny - wygląda zupełnie inaczej niż na waszych zdjęciach tzn dużo ciemniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 24 Czerwca 2017 Ja na C7 testowałem też przy oświetleniu 60 i jasności 50. Obraz jak zauważyłeś tommor wygląda w rzeczywistości faktycznie dużo ciemniej i ten banding jest w dzień w ogóle niewidoczny, a i w nocy jest słabo zauważalny. Przy długim naświetleniu aparatem fotograficznym (ja robiłem Canonem EOS 450) wszystkie niedoskonałości jednak wtedy są mocno uwypuklane. Jak będziesz robił test to rób go tylko w nocy. Mój C7 65" wczoraj w nocy bez ręcznego czyszczenia wyglądał tak: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommor 70 Napisano 24 Czerwca 2017 No to ja nie mam czym zrobić takich zdjęć, ale oglądałem wczoraj wieczorem na planszy 5% i paski widoczne są tylko na środku, za to prawy i lewy bok ekranu są trochę jaśniejsze niż środek, widać to na ciemnych planszach na jaśniejszych się wyrównuje. U Ciebie Subman też tak jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 24 Czerwca 2017 (edytowane) Tak - tzn. OLEDy mają problem z niejednorodnością jedynie przy niskich jasnościach typu 1%,3%,5% do mniej więcej 10% jasności. Powyżej tych wartości jednorodność jest praktycznie idealna. Te paski to banding - w każdym OLEDzie będą one w innym miejscu. U mnie jasność całkowita ekranu 5% jak patrzę na ekran jest identyczna, choć jak się spojrzy na zdjęcie z Canona to widać, że po prawej stronie jakby była ona trochę mniejsza. Jeśli chodzi o banding to w całkowicie ciemnym pomieszczeniu trochę ich tam widzę, ale tak jak wspomniałem - jedynie w takich warunkach (5% jasności) i jedynie w całkowitej ciemności. Edytowane 24 Czerwca 2017 przez Subman Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ma_ko 313 Napisano 24 Czerwca 2017 Z ciekawości używacie po kalibracji jakiś poprawiaczy obrazu "seryjnych"z ustawień w LG przy oglądaniu TV? Bo obraz z BR czy innych wysokich rozdzielczości mnie nie interesuje tam wyłączone mam wszystko.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej Koper 1 175 Napisano 24 Czerwca 2017 1 godzinę temu, ma_ko napisał: Z ciekawości używacie po kalibracji jakiś poprawiaczy obrazu "seryjnych"z ustawień w LG przy oglądaniu TV? Bo obraz z BR czy innych wysokich rozdzielczości mnie nie interesuje tam wyłączone mam wszystko.. TruMotion, jeśli można to uznać za "poprawiacz" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz81 2 Napisano 26 Czerwca 2017 Od jakiegoś czasu mam problem z opcją "poziom czerni" może ktoś miał podobnie i udało sie to rozwiązać. Poziom czerni ustawiam na "niski" po wyłączeniu tv i ponownym włączeniu w opcji "poziom czerni" pokazuje się "automatycznie" Czerń jest wówczas szara i obraz wyblakły. Dzieje się to tylko na jednym źródle czyli dekoder n. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lwp 4 Napisano 29 Czerwca 2017 Dnia 6/26/2017 o 11:28, tomasz81 napisał: Od jakiegoś czasu mam problem z opcją "poziom czerni" może ktoś miał podobnie i udało sie to rozwiązać. Poziom czerni ustawiam na "niski" po wyłączeniu tv i ponownym włączeniu w opcji "poziom czerni" pokazuje się "automatycznie" Czerń jest wówczas szara i obraz wyblakły. Dzieje się to tylko na jednym źródle czyli dekoder n. Mam ten sam problem też na dekoderze n TURBO BOX. Zdarzyło się to ze trzy razy. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrado75 77 Napisano 29 Czerwca 2017 Kupilem dzis pilota uniwersalnego i po nacisnieciu Info ladnie na Netflix pokazuje informacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxkorzen 48 Napisano 29 Czerwca 2017 A można tym pilotem wejść do menu serwisowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrado75 77 Napisano 29 Czerwca 2017 4 minuty temu, maxkorzen napisał: A można tym pilotem wejść do menu serwisowego? a jak sie wchodzi do menu serwisowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lwp 4 Napisano 30 Czerwca 2017 Zna ktoś czterocyfrowy kod do menu serwisowego? Mój pilot uniwersalny potrafi je uruchomić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzes07 16 Napisano 30 Czerwca 2017 (edytowane) pojawiło się nowe software dla OLED55B6/OLED65B6 SW File(Version 04.31.25) Edytowane 30 Czerwca 2017 przez grzes07 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter20020 60 Napisano 30 Czerwca 2017 pojawiło się nowe software dla OLED55B6/OLED65B6 SW File(Version 04.31.25)Podają changelog? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzes07 16 Napisano 30 Czerwca 2017 1.Improved the problem that HEVC Channel Reset Issue 2. Radio Equipment Directive Standard applie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter20020 60 Napisano 30 Czerwca 2017 Dnia 22.06.2017 o 10:50, ma_ko napisał: W twoim wypadku bym reklamował, dość mocny banding, wyrównani matrycy bym się nie spodziewał, które poprawi to aż takim stopniu by było akceptowalne, u mnie w E6 jest delikatny ,ale w "codziennym" użytkowaniu nie widoczny to Twoje do reklamacji. Wygląda jak byś miał "żaluzje" na ekranie, ciekawe że kontrola jakości to puściła... Wyobraźcie sobie, że LG przez pięć od utworzenia zgłoszenia na ich stronie nawet nie raczyli się do mnie odezwać. Postanowiłem więc zadzwonić na infolinię. Pan po skonsultowaniu się z technikiem kazał mi utworzyć nowe zgłoszenie, tym razem ze zdjęciem testu obrazu. Oczywiście na tym teście nic nie jest widoczne. Tak więc utworzyłem nowe zgłoszenie , wrzuciłem zdjęcie z tego testu i kilka ukazujących problem z różnych źródeł obrazu. No i dzwonię do nich po raz drugi. Tym razem po konsultacji z technikiem stwierdzono, że na teście nic nie jest widoczne, więc to problem ze źródłem obrazu i nie wyślą do mnie serwisu. Za nic w świecie nie dali sobie uświadomić, że problem jest widoczny na każdym źródle. Napisałem do nich maila z reklamacją, ale cisza od dwóch dni. Macie jakiś pomysł jak zmusić serwis, żeby do mnie przyjechał? Nie spodziewałem się, że w tak dużej firmie trzeba w ogóle walczyć o przyjazd serwisu. Szczególnie do TV za taką kasę. Farsa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 689 Napisano 30 Czerwca 2017 Reklamować u sprzedawcy w ramach rękojmi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
denny4 6 Napisano 30 Czerwca 2017 Ja bym pojechał do serwisu w Twoim regionie i osobiście porozmawiał z serwisantem przedstawiając mu zdjęcia. Człowiek już nie jedną "fanaberię" klienta widział i nie jeden temat przerabiał więc rzetelnie powinien Ci odpowiedzieć czy Twoje działania mają SENS i czy możesz liczyć na szczęśliwe zakończenie tej historii. Wysyłanie serwisantów to dla LG koszt. Dlatego unikają jak mogą i robią wszystko żeby do tego nie doszło. Z drugiej strony ludzie naprawdę żądają serwisu z trywialnych powodów, ot choćby pyknięcie w momencie włączenia telewizora lub brak obrazu zaraz po włączeniu dekodera. Jest tego cała masa, a zawsze chodzi o kasę i koszty, koszty, koszty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 689 Napisano 30 Czerwca 2017 2 minuty temu, denny4 napisał: Wysyłanie serwisantów to dla LG koszt. A wydanie ponad 20 tys zł na tv, to co niby jest dla konsumenta?! Przy takim premium tv, serwis/producent powinien kłaniać się w pas i kajać za niedogodności dla konsumenta, którego naraził na negatywne odczucia w trakcie użytkowania ich flagowego produktu. Wsio w temacie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
denny4 6 Napisano 30 Czerwca 2017 No widzisz. To jest właśnie to o czym pisałem. Klient wydaje ciężkie pieniądze i żąda wietrzenia pokoju po każdym puszczonym bączku. Producent stara się jak najwięcej zarobić na swoim produkcie i unika jak ognia wszelkich działań pomniejszających dochód z produkcji i sprzedaży (oczywiście na tyle delikatnie żeby nie zrobić krzywdy wizerunkowi firmy NA ŚWIECIE). Przy sprzedaży kilkudziesięciu milionów egzemplarzy rocznie 3-12% "olanych" klientów nie szkodzi firmie, a to przecież 120 tyś. osób !!! W motoryzacji takie praktyki są nagminne, a klienci wydają na produkt nie takie pieniądze bo od 60 tyś. do 500 tyś., a serwisy robią co mogą żeby zminimalizować koszty. Ja też jestem zdania że serwis powinien zatrzeć jak najszybciej wszelkie złe wrażenia klienta ale realia są z goła odmienne i zasada jest jedna. Im większy koncern tym mniejsze zainteresowanie klientem po zakupie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 689 Napisano 30 Czerwca 2017 31 minut temu, denny4 napisał: Przy sprzedaży kilkudziesięciu milionów egzemplarzy rocznie 3-12% "olanych" klientów nie szkodzi firmie, a to przecież 120 tyś. osób !!! Wszystkich paneli oled do tv, tak swoich jak i podmiotów trzecich, LG wyprodukowało w 2016r. ponad 1mln. PS. Skąd wiesz ile % klientów olewa producent oledow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter20020 60 Napisano 4 Lipca 2017 Po wielu telefonach na infolinię, postanowiłem spróbować chatu na ich stronie. Bardzo miła Pani po zapoznaniu się ze sprawą przekazała opis całej sytuacji "górze". Jeszcze tego samego dnia pogonili tych na infolinii i przydzielili mi nr naprawy. Wczoraj był u mnie technik, zrobił kilka zdjęć i dzisiaj rano dostałem info, że zamówili dla mnie nowiutką matrycę. Czyli wszystko powinno zakończyć się pomyślnie. Matryca ma podobno dojechać w przyszłym tygodniu. Mam nadzieję, że ta już będzie wolna od wad... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Subman 1 061 Napisano 4 Lipca 2017 @piter20020 Jest duże prawdopodobieństwo, że będzie teraz lepiej, ale może też zdarzyć się że otrzymasz jednak gorszą matrycę. Jak będziesz odbierał to najlepiej sprawdź ją na 5% ekranie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzes07 16 Napisano 5 Lipca 2017 Witam, Proszę podpisywać petycję do LG o wsparcie dla Dolby Atmos i Dolby Digital + za pośrednictwem połączenia HDMI ARC w wersji 2016 dla telewizorów OLED (modele B6, C6, E6 i G6). Ostatnia petycja o wprowadzenie HDR-Gaming-Modus w modelach (modele B6, C6, E6 i G6) przyniosała pożądany efekt i miejmy nadzieję że w tym wypadku będzie podobnie. https://www.change.org/p/lg-electronics-dolby-atmos-and-dd-over-hdmi-arc-for-2016-lg-oled-tv 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach