Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED 65B6J Test - młodszy brat OLED'a E6

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie , a jak z oglądaniem sportu piłki nożnej na 65B6j ? Ponieważ dużo tego oglądam?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miał ktoś może czas przetestować to nowe oprogramowanie ? Dodali ten tryb Gry w HDR ?

Ja zainstalowałem ale jakoś wciąż nie mam zupełnie czasu na przetestowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 26.03.2017 o 13:19, Mazizz napisał:

Panowie , a jak z oglądaniem sportu piłki nożnej na 65B6j ? Ponieważ dużo tego oglądam?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Trawa jest zielona, piłka jest okrągła, dwudziestu dwóch wariatów z nią lata, a jeden dodatkowy udaje, że nad tym panuje.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.03.2017 o 08:22, pmcomp napisał:

Mam E6V z fakturą ze sklepu w Polsce.

Jak myślisz, czy jak mi LG odmówi serwisu i pójdę do sądu to kto wygra?

Czy ja mam podczas zakupów sprawdzać czy jakiś sklep jest autoryzowany czy nie? Czy jest "polski" czy nie? Czy towar bierze od Pana Miecia czy od LG Polska?

Mamy w Unii Europejskiej swobodny przepływ towarów i usług. Odmowa serwisu gwarancyjnego przez LG w Polsce jest niezgodna z prawem.

Umowę kupna-sprzedaży zawierasz ZAWSZE ze sklepem, a nie z producentem sprzętu i to do sklepu możesz mieć jakieś roszczenia, w tym zgodnie z polskim prawem możesz wymagać od sprzedawcy 2 letniej gwarancji. Natomiast producent może (ale wcale nie musi) dobrowolnie przyjąć na siebie przyjęcie roszczeń gwarancyjnych. Swobodny przepływ towarów i usług ma się nijak do zakresu terytorialnego gwarancji udzielanego przez producenta, który jest jego dobrowolnym oświadczeniem. Warto zapoznać się z tym artykułem: http://www.konsument.gov.pl/pl/news/367/100/Dwie-metody-reklamacji-ktora-wybrac.html

Odnośnie natomiast różnic między B6V a B6to wysłałem bezpośrednio zapytanie do LG Polska i otrzymałem następującą informację:

 

Cytat

Uprzejmie informujemy, iż jest to jeden i ten sam model urządzenia. Różnica w oznaczeniu modelu jest spowodowana tylko i wyłącznie regionem na jakim miały się pojawiać, finalnie oba urządzenia pojawiły się na rynku Polskim i nie będzie problemów w przypadku reklamacji. Nie ma między nimi różnic w specyfikacji.

 

Edytowane przez Subman
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, Subman napisał:

Umowę kupna-sprzedaży zawierasz ZAWSZE ze sklepem, a nie z producentem sprzętu i to do sklepu możesz mieć jakieś roszczenia, w tym zgodnie z polskim prawem możesz wymagać od sprzedawcy 2 letniej gwarancji. Natomiast producent może (ale wcale nie musi) dobrowolnie przyjąć na siebie przyjęcie roszczeń gwarancyjnych. 

Od sprzedawcy pochodzi cos co zwie się rekojmią (nie gwarancja). Natomiast od producenta mamy wlasnie gwarancje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, Subman napisał:

Umowę kupna-sprzedaży zawierasz ZAWSZE ze sklepem, a nie z producentem sprzętu i to do sklepu możesz mieć jakieś roszczenia, w tym zgodnie z polskim prawem możesz wymagać od sprzedawcy 2 letniej gwarancji. Natomiast producent może (ale wcale nie musi) dobrowolnie przyjąć na siebie przyjęcie roszczeń gwarancyjnych. Swobodny przepływ towarów i usług ma się nijak do zakresu terytorialnego gwarancji udzielanego przez producenta, który jest jego dobrowolnym oświadczeniem. Warto zapoznać się z tym artykułem: http://www.konsument.gov.pl/pl/news/367/100/Dwie-metody-reklamacji-ktora-wybrac.html

 

 

 

Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś.

A ja wyjaśnię:

- gwarancji na produkt udziela PRODUCENT, w tym przypadku LG. To jest gwarancja LG i LG MUSI przyjąc na siebie roszczenie gwarancyjne.

- rękojmi udziela sprzedawca czyli sklep.

I ja na swój produkt dostałem pisemną gwarancję LG. Z wpisanym typem TV i moim numerem seryjnym.

Pozdro

 

 

Xisiek, ubiegłes mnie, nie zauważyłem Twojego wpisu :) .

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
 

Trawa jest zielona, piłka jest okrągła, dwudziestu dwóch wariatów z nią lata, a jeden dodatkowy udaje, że nad tym panuje.

 

 

Hahaha ....dobre?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ktoś może kupował lub słyszał o takim sklepie- kontrahencie, czy może miał ktoś styczność lub transakcję:

 

DIODA Daniel Żukowski

Pułaskiego 30

08-110 Siedlce

 

Chciałbym nabyć u niego LG 65B6j w cenie wystawionej -13 500 zł jako nowy, oryginalny z Polskiej dystrybucji , na gwarancji producenta.

 

Z góry dzięki za pomoc

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka ....

Tak słyszałem i byłem w salonie w Węgrowie !! Jest to bardzo stara firma która prosperuje od wielu lat. Wiem bo pochodzę z okolic Siedlec i znam to miasto bardzo dobrze. Pracownik sklepu w Węgrowie osobiście mi potwierdził że towary są prosto od producenta, to samo Pan Daniel mi potwierdził pisemnie na maila. Tutaj pmcomp wtrącił swoje kilka groszy na ten temat, jak zwykle bez żadnych merytorycznych konkretów, ale przeglądając inne wątki i jego posty nie brał bym pod uwagę tych opinii.

Firma jest z Siedlec i posiada swoje salony w Siedlcach, Węgrowie i Sokołowie Podlaskim. Jestem umówiony na odbiór zamówionego 55B6J w tą sobotę tj. 1.04.2017r. Dogadaliśmy się co do ceny (najniższej jaką znalazłem w kraju) i odbieram w sobotę w Siedlcach osobiście. Bo tylko tam mogą przy mnie otworzyć fabrycznie zapakowane pudełko z fabryki w Polsce (taki postawiłem warunek).

Kilka postów wyżej dopytywałem się o różnice między B6j a B6V ale okazało się że mogą zamówić oba te modele i zamówiłem B6J. Szkoda mi tego 65 cali ale niestety budżet mi nie pozwala na taki wydatek.

Po niedzieli będę mógł więcej powiedzieć o wrażeniach z zakupu jak uda mi się sfinalizować transakcję. Czy coś nie wypaliło i czy RZECZYWIŚCIE nie jest to jakiś przekręt.

Edytowane przez denny4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mozesz sprecyzować o co Ci dokladnie chodzi w temacie mojej osoby i co ci się nie podoba ???

Bo na razie to ja widzę, że jesteś tu NOWY, przyszedłeś i puszczasz bąki.

Chesz merytorycznie w odniesieniu do Twojej ostatniej wypowiedzi? Bardzo proszę.

 

Ty piszesz, ze słyszałeś od sprzedawcy, ja zawsze pisze jak wiem. A jak nie wiem to wyraźnie to zaznaczam.

To, ze OLED jest z polskiej fabryki to fakt i żadna nowość. OLEDy robione są wyłącznie w Polsce. Natomiast nie oznacza to wcale, że JEST Z POLSKIEJ DYSTRYBUCJI. A ty spytałeś o produkcję. Czujesz tą małą różnicę? Jeśli ten twój sklep zakupił ten TV np. od dystrybutora z Niemiec to LG może chcieć twierdzić, że nie jest on objęty gwarancją w Polsce bo nie pochodzi z polskiej dystrybucji. Co jak pisałem wcześniej jest działaniem niezgodnym z prawem i LG przegra ew. sprawę w sądzie.

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, pmcomp napisał:

Bo na razie to ja widzę, że jesteś tu NOWY, przyszedłeś i puszczasz bąki.

Widzę że avatar nie odnosi się do noszącego koszulkę, a reszcie go otaczających. Bardzo kulturalna wypowiedź godna 11 lat na forum.

3 godziny temu, pmcomp napisał:

Ty piszesz, ze słyszałeś od sprzedawcy, ja zawsze pisze jak wiem. A jak nie wiem to wyraźnie to zaznaczam.

Ciekawe stwierdzenie. Jak na kogoś komentującego nie na temat.

27.03.2017r Twoja odpowiedź na pytanie Mazizz. Bardzo profesjonalnie i na poziomie. Tak wiele można się dowiedzieć o wrażeniach z oglądania relacji sportowych. Konkretna odpowiedź na temat telewizora, obrazu itp. Ale co tam licznik postów bije.

24.03.2017r. Odpowiedź na moje pytanie. Przedstawiam Ci pewną sytuację i proszę o wskazówki jak byś się zachował w danej sytuacji. Ty zamiast odnieść się do mojego pytania wyjeżdżasz z morałami gdzie byś nie kupił i jakie sklepy masz zaufane. Totalny offtopic. (pytam czy czerwone czy zielone Ty że wziąłbyś białe albo w innym sklepie) :huh:

13.03.2017r. Dyskusja z Darek Prywatnie poparta przez pawelll. Świetnie to ujął pawelll "Na każdym forum są użytkownicy którzy są przekonani, że odpowiedzieli już na wszystkie pytania, posiedli wszelką wiedzę no i oczywiście prawo do pouczania innych."

Nie mam siły więcej tego wywlekać bo inne wątki są podobnie upstrzone Twoimi postami. To prawda że większość jest na temat ale sam widzisz że nikt nie jest doskonały.

JA piszę że słyszałem od sprzedawcy bo taka jest prawda. To co piszę to WIEM !! Nie zmyślam, nie gdybam tylko przedstawiam fakty. Więc WHAT THE FUCK ?? Inni czytają i już nie muszą się pytać bo wiedzą co mi odpowiedział. Zastanawiają się nad sprzętem i już wiedzą co sprzedawca ma do powiedzenia na jego temat. 

Nie jest oczywiste dla wszystkich że telewizor LG jest wyprodukowany w Polsce !! Gdybyś czytał dokładnie to wiedziałbyś że sklep bierze towar bezpośrednio z fabryki LG pomijając hurtownię.

Proponuję zakończyć pokojowo nasze przepychanki. Ja zaprzestaję odnosić się do Twoich wypowiedzi i komentarzy, a Ty zrobisz to samo w stosunku do mnie. Wystarczająco reszta towarzystwa ma niezłą polewkę z tej pyskówki między nami. Bo jeszcze mi NOWEMU to nie szkodzi to Tobie staremu wyjadaczowi po prostu nie wypada ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napiszę Tobie po prostu ... przyszedłeś do kogoś z wizytą, prosisz o pomoc, jest Ci udzielana, a Ty obrabiasz doopę gospodarzom i robisz śmierdzącą kupę na środku salonu. Kulturnie.

Brawo Jasiu :) .

Reszty nawet nie chce mi się komentować, nie mam dzisiaj żadnej ochoty na jakąkolwiek polemikę, a tym bardziej z gościem jak wyżej opisano.

 

13 minut temu, denny4 napisał:

Gdybyś czytał dokładnie to wiedziałbyś że sklep bierze towar bezpośrednio z fabryki LG pomijając hurtownię.

 

Jeśli TY wierzysz w takie banialuki, że sklep bierze towar bezpośrednio z fabryki to ja ci gratuluję. Tia ... i zapewne płaci gotówką Panu Kaziowi, któremu towar spada z widlaka. Jizzzzzzzz.

Ja na rynku CE działam 18 lat i większej bzdury nie słyszałem.

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@denny4

Nic dodać, nic ująć. 

@pmcomp

Jeszcze raz powtórzę - gwarancja producenta może być jak najbardziej ograniczona terytorialnie jeśli tak będzie zapisane w warunkach gwarancyjnych. Jeśli ktoś wytoczy o to sprawę (bo zakupi np. telewizor dystrybuowany w USA, a zgłosi awarię w LG Polska) to LG wygrałoby taką sprawę w sądzie. Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem gwaranta, może być przyznana na 1,2, 5 lub 50 lat i może być jak najbardziej ograniczona terytorialnie. Zawsze więc ważne jest co jest napisane w gwarancji, którą otrzymujemy przy zakupie jeśli chcemy być w 100% pewni, że nie będzie problemów z bezpośrednim serwisem telewizora u producenta.

Jednak nawet, gdyby jakimś cudem ktoś kupił/sprowadził telewizor LG przeznaczony na inny rynek (przypominam, że nie dotyczy to modeli B6J i B6V), to LG Polska i tak grzecznościowo podejmie się naprawy telewizora, o ile będą dysponowali do niego częściami zamiennymi. Jeśli nie będą mieli części zamiennych, to LG Polska poinformuje pisemnie o przyczynach usterki, na podstawie którego można potem składać reklamację u sprzedawcy. Wynika to wyraźnie z listu innego forumowicza do LG Polska:

 

 

 

 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Subman napisał:

Jeszcze raz powtórzę - gwarancja producenta może być jak najbardziej ograniczona terytorialnie jeśli tak będzie zapisane w warunkach gwarancyjnych. Jeśli ktoś wytoczy o to sprawę (bo zakupi np. telewizor dystrybuowany w USA, a zgłosi awarię w LG Polska) to LG wygrałoby taką sprawę w sądzie. Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem gwaranta, może być przyznana na 1,2, 5 lub 50 lat i może być jak najbardziej ograniczona terytorialnie. Zawsze więc ważne jest co jest napisane w gwarancji, którą otrzymujemy przy zakupie jeśli chcemy być w 100% pewni, że nie będzie problemów z bezpośrednim serwisem telewizora u producenta.

Jednak nawet, gdyby jakimś cudem ktoś kupił/sprowadził telewizor LG przeznaczony na inny rynek (przypominam, że nie dotyczy to modeli B6J i B6V), to LG Polska i tak grzecznościowo podejmie się naprawy telewizora, o ile będą dysponowali do niego częściami zamiennymi. Jeśli nie będą mieli części zamiennych, to LG Polska poinformuje pisemnie o przyczynach usterki, na podstawie którego można potem składać reklamację u sprzedawcy. Wynika to wyraźnie z listu innego forumowicza do LG

 

Nie wiem czy zauważyłeś pisałem o zakupach w krajach Unii Europejskiej, a ty wyjeżdżasz z USA. Owszem, TV zakupiony w USA nie będzie objęty gwarancją w Europie.

To dobrowolne świadczenie gwaranta, o którym piszesz, a konkretnie jego warunki są opisane w książce gwarancyjnej.

 

Cytuję Ci z mojej gwarancji otrzymanej do 55E6.

Warunki gwarancji.

1. Gwarancja dotyczy wyrobów powszechnego użytku dystrybuowanych przez LG Electronics Polska Sp. z o.o. na terenie Unii Europejskiej

 

Na ostatniej stronie gwarancji masz wymienione punkty obsługi klienta w każdym z krajów.

 

CZY TERAZ DO CIEBIE DOTARŁO, że nawet jak kupisz ten TV we Włoszech czy na Łotwie gwarancja na warunkach opisanych w karcie gwarancyjnej będzie honorowana w całej Unii Europejskiej, w tym również w Polsce ???

:angry:

Czy wyjasniłem wystarczająco przystepnie ???

Dnia 27.03.2017 o 19:00, Subman napisał:

Umowę kupna-sprzedaży zawierasz ZAWSZE ze sklepem, a nie z producentem sprzętu i to do sklepu możesz mieć jakieś roszczenia, w tym zgodnie z polskim prawem możesz wymagać od sprzedawcy 2 letniej gwarancji. Natomiast producent może (ale wcale nie musi) dobrowolnie przyjąć na siebie przyjęcie roszczeń gwarancyjnych.

 

 

To co napisałes tutaj jest piramidalną bzdurą, na co i Xisiek i ja zwrócilismy Ci uwagę.

Mója tata mawiał, wiesz że dzwoni tylko nie wiesz w którym kościele.

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pmcomp

Kolego, I po co ten trolling ??

Wcześniej napisałeś: "Jeśli ten twój sklep zakupił ten TV np. od dystrybutora z Niemiec to LG może chcieć twierdzić, że nie jest on objęty gwarancją w Polsce bo nie pochodzi z polskiej dystrybucji."

A teraz już twierdzisz coś zupełnie innego: "Na ostatniej stronie gwarancji masz wymienione punkty obsługi klienta w każdym z krajów. CZY TERAZ DO CIEBIE DOTARŁO, że nawet jak kupisz ten TV we Włoszech czy na Łotwie gwarancja będzie honorowana w całej Unii Europejskiej w tym również w Polsce"

Kompletna sprzeczność,  ale co tam - ważne pewnie, że coś tam znów napisałeś.... 

Po drugie, NIE ma nigdzie prawa w Unii Europejskiej, które nakazywałoby producentom ogólno-europejskiej gwarancji na terenie całej UE. Jeśli producent dał ogólnoeuropejską gwarancję, to masz prawo zgłosić awarię w dowolnym serwisie w UE. Jeśli jednak (hipotetycznie) producent zapisałby, że serwis jest jedynie w UK, to oficjalnie moglibyśmy tylko tam naprawić sprzęt. Więc nie pisz więcej bzdur i się nie ośmieszaj.

 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadna sprzeczność. Spotkalismy się na forum niejednokrotnie, że serwis LG w Polsce nie honorował gwarancji na telewizory zakupione poza Polską w krajach EU.

Nie wiedziałeś o tym? Szkoda ...

 

 

Popatrz na swój ... awatar :) .

 

Gdybys był tu dłużej to pewnie bys wiedział. 

Szkoda.

 

11 minut temu, Subman napisał:

 

Kolego, I po co ten trolling ??

 

 

 

Odpowiednich słów należy umieć używać ... : https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolling_(wędkarstwo) ... KOLEGO?

Kolegów to znajdziesz w swojej klasie, ja się do nich na pewno nie zaliczam.

 

 

 

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pmcomp

To bardzo proszę o wskazanie konkretnego przypadku, że ktoś kupił sprzęt w np. LG UK, miał oficjalną gwarancję LG UK w której było zapisane, że sprzęt ma ogólnoeuropejską gwarancję, a LG Polska odmówiło tego serwisu. Ja też mogę być gołosłowny. Jak chcesz się czymś wykazać, to pokazuj KONKRETNE dowody.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Ci cos udowadniać? Chyba sobie żartujesz.

Poczytaj forum, poszukaj, znajdziesz.

Mam za ciebie robić?

Niesłychane.

 

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Subman

Radzę Ci dać sobie spokój z tą dyskusją nauczony własnym doświadczeniem. Czasami warto odpuścić i poczekać na PRAWDZIWĄ pomoc i odpowiedź. Nie wszyscy mają na celu dyskusję na temat i pomoc innym.

Prawo Polskie podporządkowane dyrektywom UE nakazuje producentom świadczenia gwarancji przez okres minimum 2 lat. Prawo do gwarancji obejmuje wszystkie towary nabyte na terenie UE i jest honorowane na całym jej obszarze. W praktyce kupując dany towar w dowolnym kraju UE otrzymujesz 2 lata gwarancji producenta którą możesz realizować w dowolnym kraju UE. Karta gwarancyjna nie jest wymogiem !!! Podstawą do prawa gwarancyjnego jest dowód zakupu z którego jednoznacznie wynika że towar który reklamujesz jest tym na dowodzie zakupu. Praktyka to model i numer seryjny wpisany na fakturze lub paragonie.

Towary zakupione poza terenem UE to już inna historia. Tutaj więcej wolnej amerykanki i woli gwaranta niż zapisów w prawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeden piszę, ze gwarancja 2 lata zgodnie z prawe EU, drugi że dobrowolna 1 rok albo nawet 50 lat.

TO MOŻE WRESZCIE SIĘ ZDECYDUJECIE JAK JEST ??? Gracie w jednej drużynie?

Wart Pac pałaca, a pałac Paca.

 

He, he, he, he ...

 

Odpadam,

PA.

 

PS. a wiesz gdzie aktualny Miniester Spraw Zagranicznych i pierwszy poseł RP mają prawo i dyrektywy EU?

PS2. we dwóch W KUPIE raźniej, nieprawdaż?

Dnia 23.03.2017 o 23:04, denny4 napisał:

Na wstępie chciałbym powitać wszystkich forumowiczów.

Przestudiowałem ten wątek od pierwszej strony bo bardzo poważnie rozglądam się za kupnem 55B6V lub 65B6V. Po godzinie w MediaExpert przed 65 calami i zabawie czym się tylko da mogę powiedzieć że telewizor mnie KUPIŁ :) Znalazłem już konkretny sklep z chyba rozsądną ceną 8k zł za model 55B6V. No i tutaj moje pytanie do bardziej wtajemniczonych.

Jaka jest różnica pomiędzy telewizorem LG 55B6V a LG 55B6J ???

Na stronie LG jest tylko modej B6J, a sklepy internetowe jak i sieciówki mają w ofercie model 55B6V.

Czym to jest podyktowane i skąd różnica w nazewnictwie modelu ?? 

P.S.

Robiłem wywiad w autoryzowanym serwisie LG oraz Samsung pod kątem awaryjności tych OLED-ów. Serwisant był konkretny i bardzo pomocny. Nasłuchałem się wielu ciekawych opinii i historii jak na fachowca przystało. Najważniejsze że jego zdaniem czy to Samsung czy LG to każdy psuje się bardzo rzadko (z własnej winy). W tamtym roku na OLED-a nie miał żadnego serwisu. Wszystko co przychodziło na wypalenie, powidoki to telewizory z wystawy gdzie sklepy wyciągają wtyczkę z gniazdka na koniec dnia i nie pozwalają matrycy się oczyścić. Telewizory LG po wyłączeniu oczyszczają matrycę i likwidują powidoki. Jak nie zostawimy telewizora na standby-aju to matryce trafi szlak już po pół roku. Taka ciekawostka.

Chyba już dostałeś pomoc czyli odpowiedżna swoje pytanie, nieprawdaż ???

Już nie musisz cźekać. Pa, pa.

 

PS. wywiad w serwisie. Dobre. Prawdę ci powiedzieli i dali USB ze statystykami wszystkich napraw? Czy WY dwaj i wszyscy inni potencjalnierzeczywiście wierzycie wszystkiemu co słyszycie i czytacie ??? Milenijne pokolenie? Czy trochę starsze?

I dokąd ten świat zmierza? Kiedyś trżeba było wsadzić palec w ogień samemu żeby sie dowiedzieć ze gorące, teraz się czyta na fejsie i na forach.

 

 

Fuck ... kiedyś były szerokie klawiatury z ogonem, teraz szyba do macania palcami, efekty widać powyżej. Sorry. Takie czasy.

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pmcomp

No i tym stwierdzeniem typu "Ja mam Ci cos udowadniać? Chyba sobie żartujesz." udowadniasz jak bardzo niepoważnym jesteś forumowiczem. Dziwne, że moderatorzy to tolerują.

@all

Wyjaśnienie, czego w Polsce możemy się domagać od sprzedawcy w ramach rękojmi, a czego w ramach udzielanej opcjonalnej gwarancji:

Cytat

Jak wynika z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. dokonuje ona implementacji dyrektywy nr 1999/44 z dnia 25 maja 1999 r. w sprawie określonych aspektów sprzedaży i gwarancji na dobra konsumpcyjne (Dz. Urz. WE nr L 171 z dnia 9 lipca 1999 r., s. 12 i n.). Na dyrektywę nie można się powoływać wprost - to nie jest rozporządzenie unijne. Każdy kraj UE wprowadził zatem jej zapisy. W Polsce niezgodność towaru z umową zgłosić możesz do SPRZEDAWCY i tylko do niego. Żaden importer, producent nie odpowiada z tego tytułu. Zatem jeśli Hiszpan kupi w Polsce komórkę, to chcąc skorzystać z niezgodności z umową musi zgłosić reklamację polskiemu sprzedawcy.

PRZEPIS PRAWNY:
w dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.


Tak więc gwarancja może obejmować np. terytorium UE lub całego świata, tylko musi to być w niej wyraźnie wskazane. Wówczas na podstawie zapisów takiej gwarancji, nasz Hiszpan mógłby reklamować komórkę w Madrycie.

https://forumprawne.org/prawa-konsumenta/219480-gwarancja-na-terenie-uni-europejskiej.html

 

Cytat

 

Gwarancja to – obok rękojmi – podstawa złożenia reklamacji. Jest to dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta.

Gwarantem może być producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca.

Treść gwarancji powinna być sformułowana w sposób jasny i zrozumiały, w języku polskim.

Gwarancja wskazuje obowiązki gwaranta i uprawnienia konsumenta w przypadku, gdy sprzedany towar nie ma właściwości określonych w oświadczeniu gwarancyjnym. W szczególności powinna zawierać takie informacje, jak:

  • nazwa i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Polsce;
  • czas trwania i zasięg terytorialny ochrony gwarancyjnej;
  • uprawnienia przysługujące w razie stwierdzenia wady;
  • stwierdzenie „Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej”.

Okres ochrony gwarancyjnej

Czas gwarancji zależy od woli gwaranta, może więc ona trwać np. rok lub 5 lat bądź zostać udzielona dożywotnio.

Zależności pomiędzy gwarancją a rękojmią

Uprawnienia przyznane z tytułu gwarancji są niezależne od uprawnień wskazanych w rękojmi. Oznacza to, że w przypadku nieuwzględnienia żądań konsumenta w ramach jednej ze wskazanych podstaw ma on prawo do dochodzenia roszczeń na podstawie drugiej dostępnej podstawy – np. w przypadku nieuwzględnienia reklamacji z tytułu gwarancji konsument może złożyć reklamację z tytułu rękojmi.

Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne. Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.

 

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to jest tematem tego wątku ???

Dla przypomnienia ... LG 65B6.

 

Już wiesz co to jest trolling? Sprawdziłeś? Zajrzyj na mój blog i obejrzyj ... szczupaki :) .

 

 

PS. dyskutuj dalej ze swoim kolegą z drużyny, on twierdzi, że gwarancja w EU dwa lata.  Musicie pójść na ... solo :), nie ma wyjścia, mnie do tego nie .... trollinguj, szczupaka nie znajdziesz ;) .

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pmcomp

Myślałem że sobie wyjaśniliśmy wszytko. Ale Ty chyba nie umiesz się powstrzymać żeby nie "trysnąć".

Traktujesz te forum jako swój prywatny folwark. Skoro tak jest to proszę zamknij możliwość rejestracji, powywalaj niewygodne komentarze, zbanuj tych co Ci się nie podobają. Udzielanie się na forum to nie tylko strzelanie z d..y złotymi myślami i zgrywanie cwaniaka który pozjadał wszystkie rozumy. Trzeba też umieć przyjąć i przemilczeć słowa krytyki lub różnicy zdań. Tobie to jednak ciężko przychodzi. Ego nabite tysiącami postów nie jest w stanie przecisnąć się przez małe oczko pokory. Pouczasz innych, kpisz, wyśmiewasz i rzucasz lakoniczne komentarze bez konkretów. Co chwile podpierasz się swoim stażem i latami doświadczenia tu na forum jak i w branży (nawet swoim ojcem). Jednak z Twoich wypowiedzi i komentarzy nie płynie żaden profesjonalizm i doświadczenie branżowe. Mało tego więcej w nich pogardy, cwaniactwa i szyderstwa. Jakby to powiedzieć "Nie kalecz rzemiosła !!"

Twoje ego przerosło Cię do tego stopnia że nazwałeś mnie Polakiem gorszego sortu. Idąc za Twoimi kolejnymi wybiegami, niemającymi związku z tematem, o polityce. Ta wieś pod Warszawą wyprzedziła plany rządu RP i już stała się stolicą. Idealnie wkomponowujesz się w powiedzenie "Nie ma cwaniaka nad Warszawiaka" (Bez urazy dla Warszawiaków sam wychowałem się i urodziłem w stolicy).

Skoro czujesz się taki stary (Milenijne pokolenie) może czas spasować zająć się szachami lub innym starczym zajęciem ?? Kolejny przykład jak nie znając osoby osądzasz ją i kategoryzujesz jako gówniarza który nie ma pojęcia o życiu. Takiego tonu wypowiedzi świadczą o tym że mimo upływu lat nic do Twojej głowy nie dotarło i niczego się nie nauczyłeś od życia. A tak chwaliłeś się doświadczeniami na własnej skórze zdobytymi. 

Bardzo Cię proszę okaż choć trochę mądrości życiowej i czasami przygryź język w pokorze. Widzisz do czego zmuszasz ??

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MY ??? Ja z tobą? Żartujesz? A kto ty jesteś? Misiewicz chociaż?

 

Ja z toba nic nie muszę wyjaśniać. Wyjaśniaj z Submanem bo wygląda, że macie małą różnicę zdań :) .

 

Dobrej nocy i owocnych obrad miłym Panom życzę. 

Edytowane przez pmcomp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie dajcie sobie spokój Jest piękna noc bo teraz z pracy wróciłem a czytam to od początku Więc sobie 100 naleję i za wasze zdrówko wypiję

  • Lubię 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...