rick131 5 Napisano 18 Marca 2019 Tak na szybko: Meridian Z nowosci z marca: Zaginięcie Madelaine McCann After Life The Order Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 19 Marca 2019 Dziś na spokojnie sprawdziłem listę filmów w polskim Netflixie, które mimo że oznakowane są jako Dolby Vision uruchamiane są w trybie HDR10: I tak: 1. Zaginięcie Madelaine McCann 2. After Life 3. Wanderlust 4. Pachnidło 5. Samurai Gourmet 6. Nocturne (na nowszych OLED wspaniałe efekty DV, na serii 6 wyświetla tylko zwykły HDR, choć efekt jest mocny ale w DV jest jeszcze lepszy) 7. Sparks 8. Meridian Co ciekawe 2 ostatnie pozycje są z 2016 roku, LG dało ciała z DV w naszych TV nie dając pełnej obsługi sztandarowego kodeka. Oczywiście w instrukcji, specyfikacjach przy zakupie brak informacji producenta o tym ograniczeniu. Gdyby LG dało taką informację z pewnością kupiłbym miesiąc później OLED'a z serii 7 (jakoś brak 3D idzie przeżyć) a tak to czuję się oszukany. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobolko 33 Napisano 19 Marca 2019 12 minut temu, rick131 napisał: 2 ostatnie pozycje są z 2016 roku, LG dało ciała z DV w naszych TV nie dając pełnej obsługi sztandarowego kodeka. Oczywiście w instrukcji, specyfikacjach przy zakupie brak informacji producenta o tym ograniczeniu. Gdyby LG dało taką informację z pewnością kupiłbym miesiąc później OLED'a z serii 7 (jakoś brak 3D idzie przeżyć) a tak to czuję się oszukany. Zgłaszałeś ten problem do LG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 19 Marca 2019 Oczywiście, ci odbijają piłeczkę do sprzedawcy w ramach rękojmi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobolko 33 Napisano 19 Marca 2019 47 minut temu, rick131 napisał: Oczywiście, ci odbijają piłeczkę do sprzedawcy w ramach rękojmi. Ale przyznali, że problem z poprawnym dekodowaniem DV/60FR istnieje w serii 6? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 6 Kwietnia 2019 Witam. Sklep odmówił rękojmi niby po konsultacji z LG że to jest problem aplikacji Netflix. LG nie zamierza zapewne nic z tym robić. Wręcz brzydko pachnie fakt, że taki film krótkometrażowy jak Meridian z w 2016 roku nie działa poprawnie na serii 6 (pierwsze tv z DV również 2016roku. LG zaimplementowało wykastrowane Dolby Vision. LG ani sklep nie przyjmuje do wiadomości ,że nie tylko co raz co nowsze filmy nie działają w DV, niewykluczone ,że problem może dotyczyć również Amazona Prime. Prostym testem ,że coś jest nie tak z tą ich implementacją w serii 6 jest fakt ,że odtwarzane filmy DV (mp4, dual layer, DCI/P3, luminancja 1000 nitów) z nośnika USB/DLNA są odtwarzane ale na zielono (błąd dekodowania -green screen), kiedy to filmy z REC.2020 z 4000 nitów są odtwarzane prawidłowo. Obsługa trybu legacy w xbox to jest sprawa w 100% softwarowa. W nowszych seriach nie ma problemu. Jak ktoś chce kupować LG to niech lepiej ma na uwadze ,że LG będzie miało się w d..ie i liczy tylko na twoje pieniądze. Zero wsparcia w aktualizacji/naprawy softu. Dziś zażądałem mailowo od LG Polska pełnej specyfikacji dekodowania Dolby Vision w serii 6 z pytaniem dlaczego nie jest ona dostępna w opisach i instrukcji. Nie może być tak że niektóre materiały DV działają a niektóre już nie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qazar 384 Napisano 8 Kwietnia 2019 No ale powiedzmy sobie szczerze LG nic z tym już nie zrobi, TV z 2016 dla nich liczy się line up na 2019! Ja też czuje się rozgoryczony taką postawą LG i zastanawiam się czy po takich wpadkach (DV w TV serii 6 czy poprawce w serii 8, która zmienia ustawienia) można jeszcze zaufać LG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 8 Kwietnia 2019 Oficjalne , jakże niezgodne z prawdą oświadczenie LG POLSKA (OLEDY 2017 i 2018 nie mają problemów a tu uwaga mowa o roku 2019): "Uprzejmie informujemy, iż Pańskie urządzenie posiada technologie Dolby Vision z 2016 roku, które obsługuje tylko do 24 klatek natomiast filmy są nadawane w nowej wersji technologi Dolby Vision, która obsługuje 60 klatek. Telewizor jest zgodny ze standardami Dolby Vision na rok 2016, natomiast telewizory produkowane w obecnym standardzie, czyli urządzenia z roku 2019 są zgodne z nowym standardem Dolby Vision w 60 klatkach. Opisywany model telewizora jest sprawny oraz zgodny ze standardami na rok 2016." Zadałem pytanie LG gdzie znajdę oficjalną specyfikację odtwarzanych materiałów na serii 6 (kodek/rozdzielczość/ilość klatek). Takowej nie otrzymałem, wykręcają się jak mogą - dając nawet wytyczne sklepom aby nie udzielali rękojmi. Jakby nie patrzeć z pewnością materiał na pozew zbiorowy przeciwko zatajaniu informacji. Skąd konsument ma wiedzieć że są różne wersje DV? Pisało "zgodny z technologią DV". Moich pieniędzy już nie zobaczą. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 8 Kwietnia 2019 w 2016 to chyba i tak alternatywy nie było nie było tak że w Europie w 2016 tylko LG miało DV? przypuszczam że mocy procesora po prostu brakuje by poszło 60hz - choć chęci po stronie LG też - stary tv to już można olać - standard u każdego producenta tv Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 8 Kwietnia 2019 Może ktoś zna dobrą kancelarię prawną która potrafiłaby w mocy prawa zmusić producenta do przestrzegania prawa konsumenckiego. W 2016 w opisach producenta nigdzie nie ma informacji o tym ,że to jest wczesna wersja, przepraszam starsza wersja Dolby Vision. Rok później nadal tej informacji nie ma opisach sprzętu na rok 2017 ale jakoś wszystko działa....Drogie LG, wcisnęliście ludziom wczesne oprogramowanie alpha. Zna ktoś jakiegoś ogarniętego w temacie prawnika? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
llukk 102 Napisano 8 Kwietnia 2019 a sprawdziłeś płyty uhd i dolby vision? na jakich urządzeniach sprawdzałeś netflixa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 8 Kwietnia 2019 30 minut temu, llukk napisał: na jakich urządzeniach sprawdzałeś netflixa? tak jak piszesz ciekawe by było sprawdzić na jakimś playerze wspierającym DV w netflixie (np. apple tv) czy będzie DV dla tych filmów w 60hz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 8 Kwietnia 2019 Apka Netflix w E6V. Płyt z DV nie przetestuje - mam xboxa ale starą wersję DV w tv Nie ma potrzeby sprawdzać - nowsze LG odtwarzaja taki Meridian prawidłowo. O dziwo filmik z 2016 roku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 8 Kwietnia 2019 są plyty UHD mające 60hz? jakaś poza "Billy Lynn's Long Halftime Walk" ? choć ona być może nie ma DV, a goły HDR10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommor 70 Napisano 8 Kwietnia 2019 Przydałaby się aktualizacja umożliwiająca odtwarzanie HDR na youtube. Czy myślicie że jest jakieś ograniczenie sprzętowe czy tylko soft? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 8 Kwietnia 2019 8 minut temu, tommor napisał: Przydałaby się aktualizacja umożliwiająca odtwarzanie HDR na youtube. Czy myślicie że jest jakieś ograniczenie sprzętowe czy tylko soft? raczej sprzętowe - wymagane VP9 profile 2 - a wiele sprzętów ma samo VP9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 10 Kwietnia 2019 (edytowane) Dnia 8.04.2019 o 10:25, rick131 napisał: "Uprzejmie informujemy, iż Pańskie urządzenie posiada technologie Dolby Vision z 2016 roku, które obsługuje tylko do 24 klatek natomiast filmy są nadawane w nowej wersji technologi Dolby Vision, która obsługuje 60 klatek. Telewizor jest zgodny ze standardami Dolby Vision na rok 2016, natomiast telewizory produkowane w obecnym standardzie, czyli urządzenia z roku 2019 są zgodne z nowym standardem Dolby Vision w 60 klatkach. Opisywany model telewizora jest sprawny oraz zgodny ze standardami na rok 2016." Zadałem pytanie LG gdzie znajdę oficjalną specyfikację odtwarzanych materiałów na serii 6 (kodek/rozdzielczość/ilość klatek). Takowej nie otrzymałem, wykręcają się jak mogą - dając nawet wytyczne sklepom aby nie udzielali rękojmi. Jakby nie patrzeć z pewnością materiał na pozew zbiorowy przeciwko zatajaniu informacji. Skąd konsument ma wiedzieć że są różne wersje DV? Pisało "zgodny z technologią DV". w sumie to trochę z jednej strony mają rację - wychodzi że częściowy syf zrobiło Dolby z Sony do spółki: https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1554791122&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=Dolby+Vision+now+officially+a+fragmented+format+-+Android+TV+update+pushed+ads+to+home+screen+-+B%26O+unveils+77"+OLED+TV&utm_campaign=20190410_m150933606_FlatpanelsHD+-+April+10%2C+2019&utm_term=m-dolbyvisionbroken_jpg ale faktem jest że w 2016 chyba LG nie przewidziało że tak szybko upowszechni się DV w 60hz w sumie to rzeczywiście bym powiedział że podpada to pod zrobienie niepełnego supportu dla DV - w specyfikacji nic nie ma że jest ograniczenie do 30fps: https://www.dolby.com/us/en/technologies/dolby-vision/dolby-vision-white-paper.pdf skoro HDR10 są w stanie zrobić w 60hz to DV też mogliby spróbować zasupportować zwłaszcza że ta Soniakowa wersja DV to jest zdaje się taka przy której tv ma mniej roboty a przetwarzanie jest po stronie sprzętu zewn. (czyli np. Xb1 lub playera UHD) wtedy można by powiedzieć wyszli z twarzą - wewn. Netflix nie może obsłużyć 60hz bo procek za słaby ale z zewn. źródła LowLatency DV powinno dac radę Edytowane 10 Kwietnia 2019 przez klaus71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 11 Kwietnia 2019 Ale niestety LG idzie w zaparte, że to nie ich problem i nie podlega reklamacji. Stąd pytanie o prawnika aby mieć 100% pewność kto ma rację. Ciekawe czy w Rakuten.tv działa DV w tv z 2016 roku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 17 Kwietnia 2019 Otrzymałem specyfikację, w tym ,że niewiadomo kiedy została ona upubliczniona użytkownikom. Ja takowej nie otrzymałem przed zakupem. Jak widać na zdjęciu, DV 60Hz jest blokowany przez system WebOS 3.0, który to obsługuje 30Hz. LG po raz kolejny pokazuje gdzie ma użytkowników - po dwóch latach postarzać tv jakby miał co najmniej 3 razy tyle. Podejrzewam ,że upgrade do nowszego webos'a uśmierciłby raz na zawsze problemy jakie nękają serię oledów 2016 roku. Wiadomo, kasa musi grać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommor 70 Napisano 20 Maja 2019 Czy testowaliście nowy soft 05.30.60 ? Czy zmieniło się coś w jakości obrazu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Snookerman 38 Napisano 28 Maja 2019 Nie widzę różnicy na moim B6. Cytuję poniżej z avsforum: Google translated release notes for 5.30.60 from the LG Korea website. About as much detail as you'll get from LG.1. Applicable model- XXUH79xx - XXUH87xx- OLEDXXB6K2. Final Ver - 05.30.603. Changes ? Fixed bug related to season (magnifying glass)? April MR execution Ver.? Fixed video related bugs (Dolby HDR popup problem / No video on YouTube)? Fixed problem that white pattern can not enter? HDR playback and SW update (volume position correction / voice interruption improvement)?? Improved Lip Sync problem when watching RF?? Improved response to Bluetooth initialization message?? Improved voice interruption with sound bar connection?? Improvement of problem of no blood signal when changing TV CH? SONY PS4-pro HDCP2.2 Fail (no signal) ? 70UH8730 / 8750 Correction for facial color abnormalities? during video playback SDR in Korea toward T7 HDR Shop Equipment Color teuleojim?? Fixed the problem that voice noise is generated in speaker (OLED B6K model is recognized)? HDR Input Rack (HDR game mode compatible)? the App termination of service on the pop-up guidance applicable (05.30.03)? No Signal Change screen background picture (05.30.03)? Change to Amazon HDR mode (05.30.03)?? Compliance with Bluetooth headset volume (05.30.15)? Bug fix (05.30.25)Poor response due to contract expiration with ? Channel Plus EveryOn (05.30.45)? HDMI Contour Noise issue (05.30.50)? Security Update (05.30.60) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach